Het grote Triumphtopic deeltje 2

ik ben afgelopen zaterdag naar kampen geweest was een engelse motordag bij een motorclub.
was beregezellig daar ga ik volgend jaar zeker weer naartoe.
 
Beste Triumph rijders,

Het topic is al wat ouder maar ik neem aan hier toch de meeste kennis te kunnen krijgen over dit onderwerp.

Ik heb pas een Triumph Daytona T595 uit '97 gekocht.
Uiteraard in het geel, 30K op de teller en ziet er fantastisch uit.

Ik krijg alleen na 15 minuten toch al last van mijn polsen en zit er nu over te denken om er een speed triple van te maken.

Op het oog lijkt mij dit niet een heel ingewikkeld verhaal maar aangezien ik het wiel niet opnieuw uit wil vinden vraag ik het hier.

Ik ga er van uit dat ik nodig heb:

Kroonplaat met stuur van speed triple.
Flyscreen met bevestiging
koplampen met bevestiging.
Koppelingskabel, Gaskabel,Remleidingen (Langere)? Weet iemand of dit vervangen dient te worden?

Ik hoor het graag als iemand tips heeft voor me.

Groeten Kay
 
Beste Triumph rijders,

Het topic is al wat ouder maar ik neem aan hier toch de meeste kennis te kunnen krijgen over dit onderwerp.

Ik heb pas een Triumph Daytona T595 uit '97 gekocht.
Uiteraard in het geel, 30K op de teller en ziet er fantastisch uit.

Ik krijg alleen na 15 minuten toch al last van mijn polsen en zit er nu over te denken om er een speed triple van te maken.

Op het oog lijkt mij dit niet een heel ingewikkeld verhaal maar aangezien ik het wiel niet opnieuw uit wil vinden vraag ik het hier.

Ik ga er van uit dat ik nodig heb:

Kroonplaat met stuur van speed triple.
Flyscreen met bevestiging
koplampen met bevestiging.
Koppelingskabel, Gaskabel,Remleidingen (Langere)? Weet iemand of dit vervangen dient te worden?

Ik hoor het graag als iemand tips heeft voor me.

Groeten Kay

Zie het S3 topic voor antwoord ;)
 
Oma maar is even wegjagen gisteren nog ff een lekker stukje gestuurd op de Thruxton, het was er geweldig weer voor *O* *O*
 
Hallo mensen,

ik ben op zoek naar een mooie t595 dus als je iemand weet die een leuke te koop heeft
of als je eigen motor te koop staat hoor ik dat graag!
 
Ik heb interesse in een Bonneville T100. Nu weet ik dat bij de introductie van injectie in 2009 de tank iets groter geworden is. Dit vind ik minder mooi. Maar nu valt het mij op dat bij bepaalde injectie modellen vanaf 2012 de tank van sommige modellen soms weer kleiner oogt, terwijl anderen er nog steeds groot uitzien. Zijn er verschillende tanks, of is dit gezichtsbedrog doordat bepaalde kleurschema's kleiner ogen?
 
Ik heb interesse in een Bonneville T100. Nu weet ik dat bij de introductie van injectie in 2009 de tank iets groter geworden is. Dit vind ik minder mooi. Maar nu valt het mij op dat bij bepaalde injectie modellen vanaf 2012 de tank van sommige modellen soms weer kleiner oogt, terwijl anderen er nog steeds groot uitzien. Zijn er verschillende tanks, of is dit gezichtsbedrog doordat bepaalde kleurschema's kleiner ogen?

Kan even geen screenshot maken, maar een in de Bonneville Manual staat geschreven; "Tank capacity for all models 16.6 ltr"
 
Beetje stil hier in dit topic :Z

Zal hem effe buttkicken...

Na 3 Duc Monstertjes (M600, M900, MS4) te hebben gehad ben ik ongeveer 7 jaar motorloos geweest voornamelijk ivm tijdgebrek. Tot komende zaterdag.
Na een tijdje te hebben georiënteerd op zowel de nieuw als de tweedehandsmarkt, waarbij het samen met t vrouwtje kunnen touren een belangrijke maatstaf was, ben ik uiteindelijk uitgekomen op deze Triumph Scrambler die ik komende zaterdag ga oppikken:

2m7f2fn.png


Na het zien van foto's was ik al helemaal enthousiast, maar na een beste testrit was ik helemaal verkocht...
Jaja, Ronster is a happy man *O*

Triumph motoren heb ik altijd al gaaf gevonden, dus voor mij een logische volgende fiets na Ducs te hebben gereden.

Het is een Scrambler uit 2009 met de volgende mods:
- Zadel van british customs
- Kleine knipperlichten
- CR race carburateurs
- Airbox removal kit
- K&N luchtfilters
- Aluminium voorspatbord
- Aluminium clipons
- Motogadget mini km teller
- rs6 grijs gespoten tank
- Aluminium passagiers steuntjes
- Custom lamporen en koplamp
- Swept back uitlaat bochten

Door de carburateurs uitlaat en luchtfilters zou de fiets zo'n 25 pk extra hebben waardoor hij nu rond de 75 tot 80 pk zit.

Dus, dat was het wel geloof ik 8)
 
Beetje stil hier in dit topic :Z

Zal hem effe buttkicken...

Na 3 Duc Monstertjes (M600, M900, MS4) te hebben gehad ben ik ongeveer 7 jaar motorloos geweest voornamelijk ivm tijdgebrek. Tot komende zaterdag.
Na een tijdje te hebben georiënteerd op zowel de nieuw als de tweedehandsmarkt, waarbij het samen met t vrouwtje kunnen touren een belangrijke maatstaf was, ben ik uiteindelijk uitgekomen op deze Triumph Scrambler die ik komende zaterdag ga oppikken:

[afbeelding]

Na het zien van foto's was ik al helemaal enthousiast, maar na een beste testrit was ik helemaal verkocht...
Jaja, Ronster is a happy man *O*

Triumph motoren heb ik altijd al gaaf gevonden, dus voor mij een logische volgende fiets na Ducs te hebben gereden.

Het is een Scrambler uit 2009 met de volgende mods:
- Zadel van british customs
- Kleine knipperlichten
- CR race carburateurs
- Airbox removal kit
- K&N luchtfilters
- Aluminium voorspatbord
- Aluminium clipons
- Motogadget mini km teller
- rs6 grijs gespoten tank
- Aluminium passagiers steuntjes
- Custom lamporen en koplamp
- Swept back uitlaat bochten

Door de carburateurs uitlaat en luchtfilters zou de fiets zo'n 25 pk extra hebben waardoor hij nu rond de 75 tot 80 pk zit.

Dus, dat was het wel geloof ik 8)
Heel stoer, veel plezier ermee! :Y
 
Nou, de koop is last-minute afgeblazen...
Lang verhaal kort, ik vraag de verkoper net om het frame en bloknummer, krijg binnen 2 minuten reactie dat het hem heel erg spijt, maar dat hij de hele nacht heeft wakker gelegen en dat hij de motor toch niet kan verkopen omdat hij bang is eeuwig spijt te krijgen... B|

Ik vroeg hem dit omdat ik erachter kwam dat deze Triumph vanaf mid 2007 geleverd werden met injectie. Deze heeft carburateurs...
Verdacht? Het lijkt er iig erg veel op...

Dus, mijn zoektocht gaat verder :)
 
Jammer voor je dat de verkoper afhaakt....

PS; er zitten CR Mikúni's op. Aangezien het een "special" is is dit helemaal niet verdacht maar juist een mooie en fijne optie ipv de "moderne" injectie of vacuum carburateurs O-)
 
Jammer voor je dat de verkoper afhaakt....

PS; er zitten CR Mikúni's op. Aangezien het een "special" is is dit helemaal niet verdacht maar juist een mooie en fijne optie ipv de "moderne" injectie of vacuum carburateurs O-)

Inderdaad is juist een mooie extra.
 
Inderdaad is juist een mooie extra.

Jammer voor je dat de verkoper afhaakt....

PS; er zitten CR Mikúni's op. Aangezien het een "special" is is dit helemaal niet verdacht maar juist een mooie en fijne optie ipv de "moderne" injectie of vacuum carburateurs O-)

Ik baal er ook stevig van hoor, laten we dat voorop stellen.
Ben nu aan het kijken voor een Thruxton 900 die ik dan maar zelf wat ga customizen :)

Iemand van jullie een idee wat voor zadel op de custom zit en waar ik deze zou kunnen krijgen? Het is iig een gelzadel. Het zat erg fijn en ik vind hem qua design ook erg mooi.
EDIT: volgens mij is het een British Customs slammer zie ik nu.
 
Laatst bewerkt:
Wordt vervolgd... afgelopen zaterdag deze fiets op de kop getikt.
2007 Triumph Thruxton :)

28157580211_878cc18025_c.jpg


28157580831_e549542f33_c.jpg


Achterspatbord gaat eraf, spiegels eraf, zwart alu rempotje erop, ben aan het kijken om de velgen matzwart te laten poedercoaten en er komt een ander zadel op (zwart British Customs Slammer).

Hierna zie ik wel wat ik nog kan tweaken om er een (nog) leuke(re) cafe racer van te maken.

Hopelijk is hij komende zaterdag klaar...

En deze helm gekocht, maar dan met smoke vizier:

PRM034_1.jpg


Lekker vintage :)
 
Laatst bewerkt:
Ook mooi! Ik heb er zelf eentje uit 2004, die hou ik nog een paar jaartjes en daarna maar eens kijken naar de nieuwe 1200R Thruxton.

Hier piccies van de mijne, er komt binnenkort nog een Arrow 2in1 op.
Triumph Thruxton 900
 
Ook mooi! Ik heb er zelf eentje uit 2004, die hou ik nog een paar jaartjes en daarna maar eens kijken naar de nieuwe 1200R Thruxton.

Hier piccies van de mijne, er komt binnenkort nog een Arrow 2in1 op.
Triumph Thruxton 900
Mooi hoor! :}
Aantal leuke mods erop ook.

Ik ben aan het kijken hoe het poedercoaten van de velgen te regelen.
Je zal ze gedemonteerd moeten brengen neem ik aan.
Maar ik heb thuis de middelen niet om de velgen te demonteren... Iemand hier een slimme oplossing hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
Het handigste is denk ik om naar een bandenboer te gaan en ze daar te laten demonteren en later weer te laten monteren.
 
Thanks voor de tips!

Uithuizen is helaas een beetje ver voor me. Woon in Born (Limburg) :)
Ik ben op zoek naar zo'n soort bedrijf in Limburg, maar kan het nog echt vinden helaas...

Ik zoek vrolijk verder :)
 
Thanks voor de tips!

Uithuizen is helaas een beetje ver voor me. Woon in Born (Limburg) :)
Ik ben op zoek naar zo'n soort bedrijf in Limburg, maar kan het nog echt vinden helaas...

Ik zoek vrolijk verder :)

Banden eraf en met de post voor een paar tientjes versturen gaat prima hoor ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan