RW RACING

Volgens een bericht op Speedweek.com komt team RW volgend seizoen zonder Honda's te zitten !
Honda wil in 2016 maximaal 12 motoren ondersteunen en dat gaat dan ten koste van Team RW en Leopard Racing (die gaan terug van 3 naar 2 Moto-3 rijders)..
Aangezien KTM ook "zijn teams" al heeft gekozen lijken RW-racing en Mahindra naar elkaar "geduwd"te worden, lekker motiverend voor RW om er nog een jaar geld tegenaan te gooien.. :N


Bron 2016: Idemitsu-Team auch in der Moto3-Klasse!/Moto3 SPEEDWEEK
 
Laatst bewerkt:
Volgens een bericht op Speedweek.com komt team RW volgend seizoen zonder Honda's te zitten !
Honda wil in 2016 maximaal 12 motoren ondersteunen en dat gaat dan ten koste van Team RW en Leopard Racing (die gaan terug van 3 naar 2 Moto-3 rijders)..
Aangezien KTM ook "zijn teams" al heeft gekozen lijken RW-racing en Mahindra naar elkaar "geduwd"te worden, lekker motiverend voor RW om er nog een jaar geld tegenaan te gooien.. :N


Bron 2016: Idemitsu-Team auch in der Moto3-Klasse!/Moto3 SPEEDWEEK

Tja dat zal het gevolg zijn van niet loyaal zijn aan 1 merk,.......... Ze hadden beter dit jaar op KTM kunnen blijven zitten, dan was het volgend jaar waarschijnlijk geen probleem geweest om weer een paar KTM's te rijden.
Maar dat is mijn idee, de zaak kan best heel anders liggen. :+

Wellicht worden ze zo wel "gedwongen" naar een overstap naar de Moto2. :P
 
Tja dat zal het gevolg zijn van niet loyaal zijn aan 1 merk,.......... Ze hadden beter dit jaar op KTM kunnen blijven zitten, dan was het volgend jaar waarschijnlijk geen probleem geweest om weer een paar KTM's te rijden.
Maar dat is mijn idee, de zaak kan best heel anders liggen. :+

Wellicht worden ze zo wel "gedwongen" naar een overstap naar de Moto2. :P
De overstap naar Honda was ook noodgedwongen.
De andere merken hadden fietsen al vergeven aan andere teams.
Dit jaar wederom zo.
Ik geloof dat alleen Mahindra nog een kans is.
 
Honda en KTM zullen natuurlijk ook gekeken hebben naar de resultaten van de afgelopen jaren en RW heeft de afgelopen jaren geen geweldige resultaten gehaald (muv de toevallige overwinning dit jaar)

Bovendien praat je over een Nederlands team, met een Belgische rijder, dus een kleine afzetmarkt, die bovendien geen grote sponsoren heeft.
 
In Aragon moeten de teams zich inschrijven voor volgend jaar en daar het merk motor en hun coureur(s) voor volgend jaar vermelden. Alhoewel er qua coureurs vaak nog genoeg verandert tussen de voorlopige inschrijving in Aragon en de start van de eerste race voor het volgende seizoen. Dan kunnen we dus zien met welk merk motor RW Racing volgend jaar aan de start verschijnt (mits ze doorgaan, natuurlijk) en met welke coureur ze dat hopen te gaan doen.

RW Racing rijdt in de Moto3 en er waren rond de TT van Assen berichten dat Jan Abbink plannen heeft om een Moto2 team op te zetten. We zullen rond Aragon dus wel zien hoe serieus die plannen zijn en of hij zich daadwerkelijk heeft ingeschreven. Bo Bendsneijder hoopt volgend jaar natuurlijk ook de overstap naar een behoorlijk Moto3 GP team te kunnen maken en Livio Loi zal ook zeker willen blijven.

Ik zeg het niet graag, maar misschien is er momenteel gewoon iets teveel motorsportambitie en succes binnen de lage landen in verhouding tot het beschikbare sponsorbudget. Veel nieuwe organisaties zie ik binnen deze kleine markt en nog kleinere sport niet zomaar instappen, en dus zal het beschikbare sponsorbudget over steeds meer personen en teams verdeeld moeten worden. Dan kan het helaas niet anders dan dat er personen en/of teams het financieel gewoon niet halen. Erg zonde, maar zo is de realiteit.
 
In Aragon moeten de teams zich inschrijven voor volgend jaar en daar het merk motor en hun coureur(s) voor volgend jaar vermelden. Alhoewel er qua coureurs vaak nog genoeg verandert tussen de voorlopige inschrijving in Aragon en de start van de eerste race voor het volgende seizoen. Dan kunnen we dus zien met welk merk motor RW Racing volgend jaar aan de start verschijnt (mits ze doorgaan, natuurlijk) en met welke coureur ze dat hopen te gaan doen.

RW Racing rijdt in de Moto3 en er waren rond de TT van Assen berichten dat Jan Abbink plannen heeft om een Moto2 team op te zetten. We zullen rond Aragon dus wel zien hoe serieus die plannen zijn en of hij zich daadwerkelijk heeft ingeschreven. Bo Bendsneijder hoopt volgend jaar natuurlijk ook de overstap naar een behoorlijk Moto3 GP team te kunnen maken en Livio Loi zal ook zeker willen blijven.

Ik zeg het niet graag, maar misschien is er momenteel gewoon iets teveel motorsportambitie en succes binnen de lage landen in verhouding tot het beschikbare sponsorbudget. Veel nieuwe organisaties zie ik binnen deze kleine markt en nog kleinere sport niet zomaar instappen, en dus zal het beschikbare sponsorbudget over steeds meer personen en teams verdeeld moeten worden. Dan kan het helaas niet anders dan dat er personen en/of teams het financieel gewoon niet halen. Erg zonde, maar zo is de realiteit.

Noem a.u.b. de namen Bendsneijder en RW Racing niet in 1 zin. Ik wens Bo namelijk alleen het allerbeste. :o

Leuke hobbie van die gasten natuurlijk, maar ik zie W niet als een top team.
 
Dat doe ik toch ook nergens?

"En houden zo", is het devies dat pippen bedoelt, denk ik. ;)

Ik heb niet de indruk dat Bendsneijder en co. zich richten op RW Racing GP. Ik kan me niet voorstellen dat een RBRC kampioenstitel geen deuren opent bij betere teams. Zou Hanika volgend jaar nog hetzelfde plekje innemen als nu? Hij kwam immers met dezelfde titel (en ongetwijfeld gevulde broekzakken), maar heeft er in drie jaar nog geen podiumplekje uit weten te slepen.

Mocht RW ineens met Mahindra in zee gaan, zou dat dan zo slecht nog zijn? Met de Honda hebben ze wel het materiaal maar niet de mankracht en expertise om dat materiaal te gebruiken. Met Mahindra heb je misschien weer de underdog positie die RW nodig heeft. Zeven man die met nét iets ouder materiaal punten scoren, is indrukwekkender dan zeven man die met topmateriaal punten scoren.
 
Noem a.u.b. de namen Bendsneijder en RW Racing niet in 1 zin. Ik wens Bo namelijk alleen het allerbeste. :o

Leuke hobbie van die gasten natuurlijk, maar ik zie W niet als een top team.
Luis Salom met RW Racing in 2011: 8e in de eindstand
Luis Salom met RW Racing in 2012: 2e in de eindstand
Jakub Kornfeil met RW Racing in 2013: 11e in de eindstand

RW is er ook in eerste instantie niet als kampioensteam, doelstelling is (van wat ik altijd begrepen heb) om talent een kans te geven, een opstap naar een echt top team. En dat doe je met resultaten zoals hierboven helemaal niet slecht! De afgelopen 2 jaar waren helaas wat minder en ze lijken een beetje in verval geraakt te zijn. Als ik dan zo de post van Joris lees, kan ik enigszins inzien waarom dit zo is. Beetje hetzelfde verhaal als Bo Bendsneijder in het CEV Moto3 met het Dutch Racing team die tegen teams met veel meer ondersteuning en geld opboksen moeten.

Ik denk dat je alle teams die zoveel tijd en energie steken om een team op wereldkampioenschap niveau rijdend te houden en de doelstellingen waar proberen te maken zwaar te kort doet door het een "leuke hobbie" te noemen.
 
Ik zeg het niet graag, maar misschien is er momenteel gewoon iets teveel motorsportambitie en succes binnen de lage landen in verhouding tot het beschikbare sponsorbudget. Veel nieuwe organisaties zie ik binnen deze kleine markt en nog kleinere sport niet zomaar instappen, en dus zal het beschikbare sponsorbudget over steeds meer personen en teams verdeeld moeten worden. Dan kan het helaas niet anders dan dat er personen en/of teams het financieel gewoon niet halen. Erg zonde, maar zo is de realiteit.

Dat is dus ook wat ik in mijn hoofd heb. Het gaat goed met de Nederlandse coureurs. En dat is iets waar je blij van kan worden. Maar is de bottleneck inderdaad het financiele plaatje waar we tegen aan lopen. Op lager niveau krijgt met het budget al niet rond laat staan op dit niveau. Maar we blijven hopen.
 
Dat is dus ook wat ik in mijn hoofd heb. Het gaat goed met de Nederlandse coureurs. En dat is iets waar je blij van kan worden. Maar is de bottleneck inderdaad het financiele plaatje waar we tegen aan lopen. Op lager niveau krijgt met het budget al niet rond laat staan op dit niveau. Maar we blijven hopen.

Er zit hier meer geld per hoofd van de bevolking dan in Spanje en Italie. Je moet alleen een slimme gast zien te vinden die dat los weet te peuteren.
Nadat Salom 2de werd is er veel veranderd in het team, en naar mijn mening zijn er niet de goede mensen binnen gekomen toen. Kornfeil was erg goed als compensatie voor het team.
Mijn mening.
 
~
Er zit hier meer geld per hoofd van de bevolking dan in Spanje en Italie. Je moet alleen een slimme gast zien te vinden die dat los weet te peuteren.
/quote]

Je vergeet voor het gemak dat dit echte motorsport landen zijn? Geloof me dat er genoeg slimme gasten rondlopen binnen diverse organisaties om geld los te krijgen voor top coureurs. we zijn gewoon geen motorsport land en daardoor krijg je simpel weg geen geld.
 
Zal mij benieuwen. Ik geloof er helemaal niks van dat ze er zo positief voorstaan. Welke fabrikant wil er nu een 4-jarig contract aangaan met wat voor team dan ook? Laat staan RW racing. Mooie praatjes, maar die hebben we al vaker gehoord.
:^

Vast praatjes van die dikke :)
 
Er zit een max aan het aantal teams in het kampioenschap, en zittende teams met de benodigde infrastuctuur en financiën hebben daarin wat voorrang. Misschien dat RW Racing GP vooral hun tickets in de verkoop aan het doen is?
 
Lees net op Racesport & Speedweek dat RW-Racing een plekje op de voorlopige deelnemerslijst van de Moto2 heeft !?
Er word nog geen rijder genoemd, Racesport heeft het over een Kalex machine waar Speedweek het zowel machine als rijder nog open laat..

Of ze ook in de Moto-3 actief blijven is onduidelijk..
Volgens Racesport word daar nog naar gekeken terwijl Speedweek aangeeft dat ze echt uit de Moto3 klasse zijn verdwenen ivm gebrek aan goede coureur/materiaal...

Benieuwd of ze dit voor elkaar kunenn boksen en met welke coureur(s) !?
 
Laatst bewerkt:
Michael van der Mark die heeft al een contract.
Jasper Iwema natuurlijk. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan