Gestolen Honda Dylan ML-LV-96 Katwijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsoep

Rookie
23 jan 2012
26
0
KATWIJK ZH
Vanochtend om 07:15 loop ik de deur uit om naar mij werk te gaan. Met mijn sleutels in de hand zie ik een lege plek en denk..... ik had hem toch hier neer gezet? Hmmmm het is nog vroeg en loop richting achtertuin en halverwege word ik helder in het hoofd en denk K.U.T. .....nu moet ik fietsen!

Heb intussen aangifte gedaan en ben al aan het kijken voor eventuele vervanging. Maar is mijn vraag hoelang zou je moeten wachten voor je overgaat tot aanschaf van vervangend vervoer. Een paar dagen een week een maand? Motor is wa verzekerd dus van uitkeren is geen spraken.

Oja voor ik het vergeet het gaat om een:
Honda ses 150 dylan-rossi 2004
ML-LV-96
zilver metalic
Route 101 sticker op stuur kuip
blauwe weelstriping
diverse beschadigingen
Omgeving van Katwijk
full
 
Als je geen geld heb geen vervanger kopen , als je veel geld heb zo snel mogelijk als je hem nodig hebt.
 
Teringlijers...

Mijn ervaring is dat'ie uiteindelijk wel wordt teruggevonden. Maar dan is'ie rijp voor de sloop. Misschien heb je geluk en valt het mee, maar ik zou lekker een andere kopen.

Ongeacht de staat hoop ik dat'ie sowieso wordt teruggevonden. Ik vond het zo frustrerend te weten dat een ander erop rijdt...
 
Ja ik denk dat er snel een andere voor deur staat. Ben toch al een ongeduldig mens. En mocht hij zijn weg terug vinden dan kan ik hem altijd nog verkopen.
Ik dacht misschien is er een soort breekpunt, kwajongens die joyriden is 2a3 dagen wachten voor die gevonden word in de bosjes. Maar als het het dievengilde is dan is het mogelijk dat je hem nooit meer ziet.
 
Die scooter zie je van zelf bij opsporing gezocht. Dan heb je er ook niks meer aan,
ik zeg; gaat alvast maar kijken voor wat anders.
 
Vreselijk.
Is mij vroeger n keer gebeurd, maar gelukkig verzekerd tegen diefstal.

Sindsdien laat ik mn motor nooit nooit nooit en te nimmer 's nachts buiten staan.
Bij vakanties wil ik absoluut dat die in n garage aldaar komt te staan, anders ga ik naar n ander hotel.


Als ik overdag naar n stad ga en ben n tijdje weg, gaat die in n parkeergarage.
 
Helemaal gelijk Ferry, komt mij bekend voor!!! Ik wil em ook altijd in het zicht hebben.
Zelfd op mijn werk heb ik een apparte ruimte gemaakt en gaat de opslag deur op slot!!
Want de wijkpost bij ons is vrij toegankelijk.
 
Jammer !
Bij je nieuwe aankoop beter beveiligen dat help!
Schijfrem met alarm,
Alarm systeem met GPS.

Het is een investering maar hierdoor slaap je wat beter.
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van dit topic heb ik eens gekeken wat een aardige, gebruikte Dylan kost. Die zijn niet duur! Best verleidelijk..
 
Net gebelt door de politie westland. De scooter is teruggevonden in een sloot in wateringen.
Valse platen er op alle nrs. waren weg geslepen. Heel voorzichtig werd mij medegedeeld dat hij echt los is.
 
Ook mijn Aprillia Leonardo 125 is in februari hier uit mijn tuin gestolen.
Oud beestje wou al niet meer goed starten en had veel achterstallig onderhoud nodig.
Eigenlijk wilde ik er al vanaf, maar toch niet op deze manier.

Was de scooter allang weer vergeten, word ik in juli door de recherche uit Leiden gebeld, we hebben je scooter gevonden.
Zou je naar het buro willen komen om hem te identificeren?
Nou daar stond ie dan: kapschade, sloten eruit, spiegels weg en kentekenplaat weg, maar wel met een nieuwe accu, dat dan wel weer....

De officier van justitie zou beslissen wanneer ik hem terug zou krijgen.
(de verdachte moet eerst afstand willen doen......)

Wordt ik een week later gebeld dat mijn scooter vanuit het buro verdwenen is.
Nou dat zo'n barrel uit fort Nox ontvreemd word lijkt me wel erg bizarre.

Nu heb ik een brief geschreven naar de politie of ik nog een vergoeding kan krijgen (was niet verzekerd voor diefstal)
 
Misschien wilde de verdachte er geen afstand van doen , en durft de politie dat niet toe te geven, dat ze hem terug gegeven hebben. Uit medelijden dat hij anders naar huis moest lopen.
Totdat hij een andere scooter heeft geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week is er een diefstalpoging (2e keer) gedaan op mijn 125cc scootertje, gelukkig mislukt maar het gevoel wat je erbij krijgt is super naar. Mag een nieuw contactslot aanschaffen, ffs.

Ben blij dat ik 'm niet kwijt ben hoor, dat wel. De verhalen die ik hierboven lees, brrrrrrr
 
Eventuele kosten zouden zijn opnieuw keuren, nieuwe sloten, koplamp, mogelijke blokschade (met lopende motor te water gegaan). Heb er maar gelijk afstand van gedaan deze gaat dus naar de eeuwige jachtvelden.
 
Van mij is 2x een motorscooter gestolen. Eén ervan, een Leonardo 125, werd na een jaar teruggevonden. Toen ik 'm kon ophalen ben ik een aantal malen van een koude kermis thuisgekomen: de scooter was verdwenen. Toen ik voor de 4e keer terugkwam ben ik iets meer "volhardend" geweest en mocht ik bij wijze van uitzondering in de loods kijken. En daar stond'ie gewoon. Verkeerd ingeboekt in het systeem.

Die Dylan is rijp voor de sloop. Waarom ze die in de sloot moeten rijden snap ik niet. Stelen ze elke week een nieuwe dan...? Zinloos geweld. Zou mooi zijn als ze de dader ook uit de sloot gedregd zouden hebben....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan