Aprilia Tuono Tracker 'The Freerider'

FrekieF

Die hard MF'er
9 jun 2010
416
0
De Lemmer
Hallo bouwers!

Even kort voorstellen, ondanks dat een aantal mensen me wellicht wel eens in het Tuono topic of het topic van jerryt voorbij hebben zien komen. Ik ben Freek, inmiddels alweer 27 jaar, en woon in het altijd prachtige Lemmer...

2 jaar geleden alweer heb ik mijn Aprilia Tuono gecrasht op het circuit van Assen '( . En dat heb ik dusdanig goed gedaan(ik hou niet van half werk), dat eigenlijk alleen het motorblok en de tank nog over waren.... Niet wetende wat ik hiermee aan moest(wrak verkopen, opbouwen???) besloot een van mijn beste vrienden solidair te zijn en zijn Aprilia RSV R even kort te rijden, maar daarmee wel een frame, brug en wat andere onderdelen heel te houden. Dus werd het opbouwen *O* .
Nu heb ik altijd een wat vreemde kronkel gehad, en na de inspiratie van de Wunderlich S1000RR en een zwak voor custom motoren, en de praktische in het bijzonder, besloten iets te doen waarvan ik geloof dat niet veel mensen het al gedaan hebben. Een Aprilia Tuono Street Tracker!! Of ook wel.... De 'Freerider'... 8-) . Deze naam omdat ik een bijzonder fanatiek freerider ben, en vrijheid toch wel het belangrijkste is... En met deze motor 'go anywhere, do anything'. Zo lekker diepgaand hé... Eigenlijk is het gewoon omdat ik het er vet vind uitzien :+ *O* }) .

Al het bouwen gebeurd in mijn woonkamer.... Want ach, lekker warm, en heb geen knutselhok :P ..

Het bouwen zelf gaat overigens niet heel snel, want sinds de motor bij jerryt geweest is, is er door veel te veel privé shit niks noemenswaardigs meer gebeurd. En mijn werk slokt ook helaas veel teveel tijd op. Daar brengen we nu dus verandering in. O, en ik heb een paar linkerhanden...

En genoeg tekst nu! Welkom in mijn pruts draadje, commentaren en tips zijn welkom!

Zo begon het ooit....
Foto-NGNOULHH-G.jpg


En hier dankt de motor zijn naam aan.
Foto-QIJXH3SU-G.jpg


Nadat het motorblok verwend was met nieuwe pakkingen en bougies etc etc in zijn nieuwe jasje gehesen.
Foto-PGIIGFAQ-G.jpg


Vervolgens de nieuwe voorvork(wel eerst even m'n oude HK binnenkant laten overzetten) er in. En de wielen met de Conti TKC80 banden erin.
Foto-FU8JZGML-G.jpg


Tank erop, om een een look te krijgen. Met Renthal stuur, ronde koplamp en mooie gadgets.
Foto-QH3QPT3K-G.jpg

Foto-MNJGETUR-G.jpg


Mallen gemaakt voor eigen gemaakte bobine covers
Foto-JJVLR6FR-G.jpg

Foto-DQRR3NQU-G.jpg


Beetje stoeien met krimplak
Foto-G387J6IR-G.jpg

Foto-FQTJYHEK-G.jpg

Foto-QTJTY8NQ-G.jpg


Hulp ingeroepen van de man uit het noorden :9~ !
Foto-Y4QVDGWY-G.jpg

Foto-XYH6UAWX-G.jpg

Foto-DOJGRHVE-G.jpg

Foto-EUA3UWNF-G.jpg


En zo staat het er nu voor...
Foto-IBJYHXUI-G.jpg

Foto-3X6YERUL-G.jpg

Foto-OFKKGGCK-G.jpg


Ik ben nu bezig om de achterkant te plamuren en te spuiten. Daarbij om alle elektronica een plek te geven in de achterkant, de ledstrips(achterlampen, remlichten en knippers ineen) een plek te geven en aan te sluiten. Die dingen zijn zo fel dat als je remt het wel een red light district daar achter lijkt _O- . Als de achterkant soort van 'klaar' is komt de voorkant. Waarvoor ik de kap van een Buell ga aanpassen om boven de koplamp te komen. Om er vervolgens nog wat kabels achter te verstoppen.

Veel kijkplezier!

Gr
Freek
 
Kijk,dat is goed nieuws!Een eigen topic verdiend deze ruige fiets absoluut en mooi dat hij afgemaakt word! *O* *O*
Ook mooi dat ik een steentje mocht bijdrage,blijf hem uiteraard volgen en veel succes met de bouw.En mooi dat het op persoonlijk vlak bij jouw ook weer beter gaat. :W
 
Haha grappenmaker :+ . Dacht eerst om m half af te maken zodat ik kon rijden. Maar zoals er al staat hou ik daar niet van, dus lekker rustig klooien. Heb ineens weer een winter de tijd :+ .

Kijk,dat is goed nieuws!Een eigen topic verdiend deze ruige fiets absoluut en mooi dat hij afgemaakt word! *O* *O*
Ook mooi dat ik een steentje mocht bijdrage,blijf hem uiteraard volgen en veel succes met de bouw.En mooi dat het op persoonlijk vlak bij jouw ook weer beter gaat. :W

Ja, het is eigenlijk heel raar wat een klein beestje als een teek met je kan doen B| :( . Dat icm met weglopende vrouwen was wat teveel :') _O- .

En uiteraard bedankt voor de positieve reacties guys! Ben net terug van m'n werk en ga ff kijken of ik de achterkant nog kan plamuren... Maar die rommel stinkt zo dus doe dat liever ff als de schuifpui open kan qua weer. De zomer is wel echt een beetje voorbij.. -O-
 
Groot gelijk Freek, gaat helemaal goed komen.
Ik doe rond deze tijd ook altijd de klusjes die hem even onrijbaar maken (op een iets kleine schaal als bij jouw...dat dan wel)

Volgende zomer weer lekker rijden! *O*
 
gaaf concept :) is het de bedoeling dat die groene legerkoffers er op passen straks? Kan je lekker op vakantie de hele keukenkast meenemen :P
 
Nogmaals bedankt voor de reacties 8-) . Dat geeft de bouwer weer moed haha! Helaas nog niks meer gedaan... Je weet hoe het gaat... ;( . Maar het komt allemaal!

Het is overigens inderdaad de bedoeling dat de legerkisten achterop kunnen komen. Als koffer zeg maar. Zelfde systeem gaat gebruikt worden om er eventueel voetsteunen op te kunnen doen. Soort anderhalf persoons motor dan ;) :Y .
Daarmee was die inderdaad zo met alleen een zadel heel erg mad max achtig. Maar ik denk niet realiseerbaar. Moet nog zoveel kwijt in die achterkant... Had niet geweten waar ik dat dan gelaten had.
 
Goedenavond allemaal,
Ik wil me zelf even voorstellen ik ben chris woon in Bolsward.
Na wat wikken en wegen en een super fijn gesprek met Freek heb ik besloten om "the freerider" over te nemen en het project
Af te gaan maken.
Via dit forum zal ik jullie proberen op de hoogte te houden met uiteraard ook wat foto's along the way

Veel lees en kijk plezier
Gr chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan