CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Ik kwam een originele en complete, goed uitziende CR500 op org kenteken uit 1985 tegen.
Eigenaar kreeg hem alleen gestart door tegen een boom te zetten in 2 kicken. Ding had ontzettend veel compressie en terugslag.
Zo'n oude 500 klinkt toch wel een beetje angstaanjagend. Wat een klappen, trillingen en gerammel komt er uit dat blok zeg :).
Eigenaar reed er af en toe een ritje mee door de zandpaden, meer niet.
Was zich alleen wel bewust van de internet prijzen (jammer), had hem zelf een half jaar geleden gekocht voor 1100,- gekocht. Het kan dus nog wel!
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden bij Mario in de achtertuin een CR opgehaald voor paar honderd euro.
Blok lag eronder vandaan maar was wel goed en compleet. Voor een euro of 300 centjes in gestopt en dit was het resultaat:

full


Soms moet je geluk hebben ja.

Daarna nog een goed lopende CR500 98 bij een handelaar gekocht voor 1200,-
Je moet geen haast hebben en Marktplaats in de aten houden en er als eerste bij zijn. Komt vanzelf dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog wel een kenteken van een CR500.. ter overname

Welk jaar is dat kenteken?

En inderdaad, je moet er geluk bij hebben. Meestal is het spul dat op marktplaats staat erg overpriced. M'n 89'er ook voor onder de 1000 weten te krijgen, inmiddels wel voor een goede 500 ingestoken maar ach.. geld besteed aan een hobby is nooit weggegooid geld.
 
Laatst bewerkt:
500 in zo'n project steken is nog niks.
Goede basis is inderdaad het belangrijkste :Y

Achja. Wat is een goede basis... Als je het goed doet haal je toch alles uit elkaar en doe je opnieuw. Dan kun je net zo goed een sloper hebben. Scheelt weer een hoop ruimte qua opslag aan al die onderdelen die je dan anders bewaard omdat ze in principe nog net kunnen. :+
 
Ik heb de cr af laten stellen op de testbank.

Uiteindelijk 63.0 pk op het achterwiel, lijkt me prima toch?
 
@ mxPaul: ja die zijn van mij. Ze zijn gemakkelijk pas te makken d.m.v. pasbussen.
Momenteel zijn ze gereserveerd tot vrijdag. Stuur mij even een mail via de advertentie en dan hou ik je op de hoogte.
 
Jouw voorpoten niet goed meer?
Diameter boven is in ieder geval anders volgens mij bij 89 kroonplaten

De linkerpoot is niet helemaal zuiver meer. Beunwerk aan verricht met kit :+

@ mxPaul: ja die zijn van mij. Ze zijn gemakkelijk pas te makken d.m.v. pasbussen.
Momenteel zijn ze gereserveerd tot vrijdag. Stuur mij even een mail via de advertentie en dan hou ik je op de hoogte.

Zal ik doen!
 
Die olie aftap gaat nog wel, maar die andere......
Je kan proberen te lassen, maar het is een gevoelig 500 kwaaltje (teveel hefboom werking door de kickstart op het carter)
 
Ik heb eventueel nieuw carter op voorraad mocht het niet te fixen zijn. ik krijg de foto's niet te zien, en kopieren plakken van de links lukt ook niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan