Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Ja op een GSXR, 1000RR of ander forum.

Heb zoveel gelezen dat ik het niet meer weet. Op deze forums zijn mensen van HM & Annitori actief om info te verschaffen.

Als ik tijd heb zoek het zo ff op en anders vanavond rustig op de bank. Stuur wel ff pm dan.

Maar fijn dat die goed bevalt! Dat hoor ik graag. *O*
Top thanks :)
In het geval dat het 65ms is ga ik een andere overwegen waar ik de killtime wel in kan stellen (wel van HM, dan kan ik de huidige loom gebruiken :P ) omdat er voor mijn kawa eigenlijk minimaal 72ms killtime op moet zitten.
 
De stekker van een HM of Translogic of Power Commander variant past dan toch niet in de module? :?

Translogic sensor
transl-sens.jpg


Dynojet sensor
dyn_shiftrod_pres_t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja goed, op die fiets. :+
Zo kan je alles op elkaar aansluiten.

Sensor á 150 - 200 euro (en dat is dan een goedkope Dynojet ofzo die ik niet wil want ik wil nu een strain gauge sensor :9 )

Stekker er af knippen - weg garantie (tweedehands met moeite dan misschien €100 voor een Dynojet ofzo)

Dan nog maar de vraag of de module begrijpt dat ik een "pull" setup heb als het geen ouderwetse mechanische "pull" sensor is (die ik niet wil).

In de software kan je dit nergens instellen en bij HM of Annitori wel.
Ik vermoed omdat dit geen mechanische sensoren zijn en het dus softwarematig\elektronisch ingesteld moet worden bij een strain gauge sensor (Healtech gebruikt een load cell sensor en wat het verschil is weet ik niet maar hetzelfde is het niet voor zover ik gelezen heb).
Misschien werkt het wel maar dat wordt nergens aangegeven en dat uitzoeken voor zoveel geld gaat mij te ver.

Of... mijn setup verkopen voor €150 (wat ik nu dus gedaan heb) en voor €150 er bij een compleet instapmodel van HM of het laatste model van Annitori kopen met strain gauge sensor en garantie e.d. welke grondig getest is.

Het lijkt mij namelijk sterk dat Norbert gaat helpen wanneer ik mijn HM, Dynojet of andere merk sensor niet aan de praat krijg op hun module. Misschien wel omdat zij dit zien als uitbreiding maar lijkt mij niet wanneer het niet plug en play is. Dan nog zou ik de gok niet nemen tenzij er een goede sensor voor een paar tientjes te krijgen is.

Een vrij nieuw product aan de tand voelen wil ik nog wel maar zelf dingen in elkaar gaan bakken gaat mij wat te ver gezien de eventuele kosten. :)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij stug dat je zomaar een andere sensor kan monteren.
De healtech meet een druk. Dat kan een 2 of 3 dradige druksensor zijn, afhankelijk van het type sensor.

Ga je een andere sensor monteren is de kans groot dat deze een andere karakteristiek heeft. Ervan uitgaande dat je een zelfde soort sensor gebruikt anders werkt het sowieso niet. Dan klopt er natuurlijk geen kloot meer van je ingestelde waardes als hij er überhaupt nog mee wilt werken.
 
Lijkt mij stug dat je zomaar een andere sensor kan monteren.
De healtech meet een druk. Dat kan een 2 of 3 dradige druksensor zijn, afhankelijk van het type sensor.

Ga je een andere sensor monteren is de kans groot dat deze een andere karakteristiek heeft. Ervan uitgaande dat je een zelfde soort sensor gebruikt anders werkt het sowieso niet. Dan klopt er natuurlijk geen kloot meer van je ingestelde waardes als hij er überhaupt nog mee wilt werken.
In de configuratie hebben ze het over twee soorten sensoren, de QSE sensor en een zgn 'Nextup switch'. Selecteer je de laatste dan is er nog de keuze tussen pull of push.

Alle dingen omtrent hun eigen sensor (zoals max/min waardes die eruit komen en de sensor threshold etc) komen te vervallen zodra je de Nextup switch gebruikt.
Ze hebben het overigens over een "'normally closed' / 'normally open' switch, such as the Nextup switch". Wat dus wil zeggen dat je ook andere sensoren kunt gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het inderdaad gelezen. Dat gaat voor zover ik begrijp over een mechanische sensor zoals die van Dynojet bijvoorbeeld.
Dus niet over een strain gauge sensor zoals die van HM of Annitori want die is ook electronisch en daar dien je de gevoeligheid in te kunnen stellen.

Er is overigens weinig tot niets over te vinden dus dat wiel moet nog uitgevonden gaan worden door mensen. Een plug en play sensor heb ik nog niet gevonden zoals je die voor de Power Commander wel hebt zoals bijvoorbeeld van PK Power (met support en garantie). Zelf in elkaar knutselen ben ik geen voorstander van aangezien het je ontsteking en versnellingsbak betreft.

Misschien een idee als je eigen sensor het begeeft maar anders zou ik toch er voor kiezen zoals ik het nu heb gedaan. Een losse sensor van een ander bedrijf kost a gauw minimaal rond de €200,-

Voor rond de €300 je naast Healtech inmiddels ook meer keuze in complete kits. Zelfs van HM :)

Ik denk dat wanneer je geen omgekeerd schakelen hebt je geen verkeerde keuze kan maken. Heb je dat wel dan valt in mijn optiek Healtech af. Anders zou ik bij de Healtech sensor blijven. Die is toch wat geavanceerder dan een "old school" sensor.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij stug dat je zomaar een andere sensor kan monteren.
De healtech meet een druk. Dat kan een 2 of 3 dradige druksensor zijn, afhankelijk van het type sensor.

Ga je een andere sensor monteren is de kans groot dat deze een andere karakteristiek heeft. Ervan uitgaande dat je een zelfde soort sensor gebruikt anders werkt het sowieso niet. Dan klopt er natuurlijk geen kloot meer van je ingestelde waardes als hij er überhaupt nog mee wilt werken.


Je kan zelfs een lichtschakelaar ervoor gebruiken.....aan-uit :+
 
Ja goed, op die fiets. :+
Zo kan je alles op elkaar aansluiten.

Sensor á 150 - 200 euro (en dat is dan een goedkope Dynojet ofzo die ik niet wil want ik wil nu een strain gauge sensor :9 )

Stekker er af knippen - weg garantie (tweedehands met moeite dan misschien €100 voor een Dynojet ofzo)

8<

Ignitech heeft sensors los te koop, bedoeld voor hun programmeerbare CDI units, voor €56. Wel van te voren kiezen voor 'push' of 'pull' type. En de verzendkosten zijn vrij hoog, helaas.
 
Dit is ook voor de zx10r 2005 , een hele dure qs .
€250,- aanschaf.
Na 6 maanden bak revisie van + €1000,-.
De bak van de 2005 is niet veel beter als 2004.
Kortom Afblijven : heb hem overwogen voor mijn 2010 oldtimer maar na veel ingewonne info gewoon voor de zelfdenkende translogic qs gegaan.
Ben daar zeer content mee trouwens :}
Ipv maar ligge hannike met een mobiele om da kut ding in te stellen.

Triumph en BMW werken standaard met translogic.
 
Dit is ook voor de zx10r 2005 , een hele dure qs .
€250,- aanschaf.
Na 6 maanden bak revisie van + €1000,-.
De bak van de 2005 is niet veel beter als 2004.
Kortom Afblijven : heb hem overwogen voor mijn 2010 oldtimer maar na veel ingewonne info gewoon voor de zelfdenkende translogic qs gegaan.
Ben daar zeer content mee trouwens :}
Ipv maar ligge hannike met een mobiele om da kut ding in te stellen.

Triumph en BMW werken standaard met translogic.

Een Translogic kost bijna, of helemaal, (afhankelijk waar die vandaan moet komen) het dubbele van een Healtech. Dat is appels met peren vergelijken.
Van een BMW mag je verwachten dat het allemaal luxer\beter in elkaar zit dan van een Volkswagen zeg maar.

Een Translogic vergelijk je met een duurder model HM of Cordana of iets.

Los van het feit of die bak van een ZX10R het aan kan of niet. Dat is iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Hm. Inmiddels ben ik bijna 6000 km verder met de Healtech, waaronder ik geloof 4 circuitdagen. Versnellingsbak nog net zo soepel als daarvoor.

oh en ik denk dat zeker 80% van de schakelmomenten met de quickshifter wordt gedaan. Ook van 1 naar 2 eigenlijk.

de motor verstookt inmiddels wel wat olie, vooral merkbaar aan de steekvlammen bij hoge toeren en de zwarte pluim tijdens het quickshiften. Maar dat kan ook komen doordat er inmiddels 60k op de motor staat en hij nooit wordt warmgereden :+
 
Laatst bewerkt:
Ignitech heeft sensors los te koop, bedoeld voor hun programmeerbare CDI units, voor €56. Wel van te voren kiezen voor 'push' of 'pull' type. En de verzendkosten zijn vrij hoog, helaas.

Dat is inderdaad niet duur.
Afhankelijk van hoeveel kosten er bij komen. Andere schakelstang is ook nodig dus als dat al weer richting de 100 euro gaat dan ben ik toch voorstander van verkopen en een complete kit \ set kopen.

Die heb je echter niet voor €100,- dus wellicht dat je er mensen hier blij mee hebt gemaakt die niet bang zijn om dingen uit te proberen.
 
Hm. Inmiddels ben ik bijna 6000 km verder met de Healtech, waaronder ik geloof 4 circuitdagen. Versnellingsbak nog net zo soepel als daarvoor.

oh en ik denk dat zeker 80% van de schakelmomenten met de quickshifter wordt gedaan. Ook van 1 naar 2 eigenlijk.

de motor verstookt inmiddels wel wat olie, vooral merkbaar aan de steekvlammen bij hoge toeren en de zwarte pluim tijdens het quickshiften. Maar dat kan ook komen doordat er inmiddels 60k op de motor staat en hij nooit wordt warmgereden :+

Vooral dat denk ik. ;)
 
Dit is ook voor de zx10r 2005 , een hele dure qs .
€250,- aanschaf.
Na 6 maanden bak revisie van + €1000,-.
De bak van de 2005 is niet veel beter als 2004.
Kortom Afblijven : heb hem overwogen voor mijn 2010 oldtimer maar na veel ingewonne info gewoon voor de zelfdenkende translogic qs gegaan.
Ben daar zeer content mee trouwens :}
Ipv maar ligge hannike met een mobiele om da kut ding in te stellen.

Triumph en BMW werken standaard met translogic.

Goeie keuze die neem ik een volgende keer ook ;)
 
Ik weet dat de mijne volle kawa race kit opgebouwd is das dus inclusief bak echt alles dus maak dat nog uit

Ik denk het per persoon subjectief is.

Er is nog niemand hier die aan kan tonen dat het puur Healtech is die de veroorzaker is (ja ook jij Willem ;))..

Bijvoorbeeld, VTwinKevin, TurboO, en ik zelf hebben tot dusver totaal geen gezeur met de QS gehad.. da's dus een 2cyl, een 4 in lijn 600, en een 4 in lijn 900.. allen injectie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan