MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Eddy, ik stuur je nog wel een PM voor de samenkomst maar misschien het Esso station te Rotselaar AAN DE E314 TER HOOGTE VAN KMPAAL 72,2. :] :]
Is ook op de weg en ze hebben er koffie, van daar is het nog 60km te rijden.

Mvg
 
Laatst bewerkt:
@ehooghe
Ok, stuur maar. Maar dat Esso station is dat niet in de Industriezone daar, in de afrit naar links en dan rechts de industriezone binnen (na de flitspaal daar, je wil me een boete opsolferen hé ... grapje) ?

@Dedollekever
Ja, spijtig dat je niet mee rijdt, want dit is wel een toffe bende.
Maar ook veel plezier met de Gentse scooterclub de dag erna.
 
@yamahake

Sterkte bij het verwerken van het ongeval met die motorrijder. Ik heb het bewuste artikel gelezen op HLN.
Het beeld zal wel voor altijd in je geheugen blijven zitten alsof het gisteren gebeurd was.
Zeker omdat je zo direct betrokken was.
Ik heb deze zomer in Duitsland een man langs de kant zien zitten van de autosnelweg op de vangrail. Zijn gehele rechterbeen was eraf. En niet niet recht, maar afgescheurd en het bloed gutste eruit. Het beeld zit nog op mijn netvlies gebrand.

@Old

Het is nog onzeker of ik mee ga kunnen rijden met de najaarsrit van DBS.
De knie is nog dat niet. Ik moet opletten want hij leek maandag warm te krijgen (ontsteking?).
Dus terug aan de ontstekingsremmers op doktersbevel en rustig aan doen met regelmatig ijs erop.
Balen. Ik betrap me erop dat ik regelmatig in de garage ga kijken naar mijn scooter.
Maar goed. Tè wa ta tè (Het is wat het is) zoals Wouter Deprez zei in één van zijn shows.
 
Laatst bewerkt:
hallo Old-S,

Het was erg aangenaam met jou kennis te maken!
ik weet dat waypoint veel moeite doet om mooie ritten uit te dokteren... dat zag je ook wel aan de opkomst, nietwaar Old-S?

ik ga ook kijken of ik meekan op 17, het moet wel droog zijn die dag....
 
@Gerome
Stefan, ik hoop dat alles snel weer in orde komt met de knie.
Ga maar regelmatig wat in de garage kijken naar je MaxSYM, het zal nog eens zoveel deugd doen dat je weer kan toeren.

@Rotgerbo
Ja, er waren een 330 ingeschrevenen, en met zulk een mooie dag ... geen regen en toch af en toe wat zon, en zachte temperaturen was het uitstekend weer voor die toer.
Zeker voor het snelle parcours met ook heel wat bochten.
Er werd stevig doorgereden door de meesten.

Ik heb mijn riemkoppeling-bevestiging van Interphone gedemonteerd voor mijn smartphone-houder, en heb deze met wat aanpassingen op een RAM Mount set gemonteerd, die ik bij Waypoint gekocht heb vandaag. Ik diende dan ook nog wat zaken te demonteren om de voedingskabel te verleggen omdat ik nu zoals ik gezien heb met enkele van jullie met een bolkoppelingsteun boven het dashboard zit.
Dit geeft me volgende voordelen :
- Ik moet nu minder naar beneden kijken als ik naar mijn GPS moet kijken, en heb dus beter zicht.
- Nu dat ik mijn, smartphone zicht geef op de weg, door het doorzichtig venstertje van de smartphone houder, kan ik nu ook filmen tijdens het rijden. Ik heb reeds een kleine test gedaan stilstaande, en dat lijkt te werken. Binnenkort ga ik dit even testen tijdens een rit
Zo gebruik ik nu één toestel voor alles :
- Telefoon
- GPS met spraak, en heel wat toeters en bellen
- Muziek en internet Radio
- Verwittiging bij internetverbinding van oa. buienradar, verkeersinfo, tankstations in de buurt, enz.
Nu moet hij juist nog een expresso maken voor onderweg, lol.
 
Tip voor de duo-rijders :
* Hoe zorg je dat je partner achterop zich in een zetel voelt op de motor ? *

full
 
om met de DBS rond rit mee te rijden moet je dan lid zijn van de DBS club? en is het met gps of bepijlde rond rit?
 
Sym fan, ik denk dat je je het best lid maakt. Ga naar Dutch Big Scoots :: Index en meld je aan. Het kost niets en de club heeft bijna 500 leden :] . De rit is een eigen clubrit gemaakt door leden uit belgie. Van hieruit kan je ook enkele ritten meepikken in nederland.

erik grijze duif :Y :Y :Y
 
voila ik ga aanstaande zaterdag ook aanwezig zijn op de DBS meeting weliswaar wss de kleinste scooter daar. mvg sym fan
 
@sym fan
We zullen elkaar dan ook zien tijdens de DBS Najaarsrit op 17 oktober.
Normaal zal je geen probleem hebben om te volgen, want de rit gaat over secundaire wegen, en de snelheid ligt meestal tamelijk laag.
Je kan de ritten op hun website downloaden in 2 GPS-formaten.
Je kan deze dan via gratis software in een kaart laden en uitprinten of een routebeschrijving uitprinten als je geen GPS-toestel hebt, maar er rijden altijd voldoende mensen mee die wel een GPS mee hebben, die je dan kan volgen mocht er ergens een gat vallen.
Mvg.
:) ;)

Jij rijdt met een SYM Joymax 125i, niet ?
Kloppen deze gegevens met jou ervaringen :
Leeg gewicht : 167 kg
Brandstoftank : 12 L
Gemiddeld verbruik : 2,3 L/100km of 43km/l
Top snelheid : 105 km/u (op teller ?)
Je zou dan uitkomen op een acceradius van 522 km met een tank, dat is heel mooi. :}
Op YouTube vind je een filmpje van een SYM GTS 125i die 130 km/u doet op teller, ik schat dat dat een 115 km/u GPS is, voor een 125 is dat niet mis, maar die ging dan wel naar 9000 tpm.
 
Laatst bewerkt:
@ old-scooterfan ja dat klopt ik rijd met de joymax 125I het brandstof verbruik klopt echter niet ik rijd met volle tank zo een 400 km ver. soms ietsje verder 420km top op gps ligt rond 108km/h wind op kop. en 169 kg droog gewicht. mja denk dat die joymax wel iets aan verandert is want de meeste liggen op max 110 km/h dan zit je op de begrenzer en begint dan stoten. mvg
 
heeft nu rond de 18000 km en heeft nog altijd eerste vario riem en rollen en is bij laatste controle nog goed bevonden maar nu ga ik bij het volgend onderhoud toch voor zeker spelen en hem laten vervangen. klepspeling was ook nog ok. ik gebruik hem dagelijks voor woon werk verkeer in weer en wind behalve als het sneeuwt.
 
Vandaag een toerke gedaan met de jongste achterop , leuven tienen hannut huy tussendoor naar durnal , even naar de oudste gaan piepen , was daar met de klimschool bezig , dan naar spontin dinant yvoir dave namen andenne bierwart eghezee en terug naar huis , alles tesamen goed voor 250km , en dit in een aangenaam zonneke , wat moet een mens meer hebben
 
mja ben vandaag ook gaan toeren 120 km in het zonnetje en af en toe is terrasje aangedaan was zalig mvg
 
@old-scooterfan is idd heel gelukkig met de maxsym 400i. btw heb je het weerbericht voor zaterdag al gezien? geven een natte zaterdag :-(
 
op hoeveel km hebben jullie de vario riem laten vervangen? en is dat enkel de riem of ook de gewichtjes en trek veren? mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan