44e Batavierenrace: 23 april 2016

Ik heb me al als motorrijder ingeschreven voor 2016

  • Jazeker, natuurlijk duhh!

    Stemmen: 11 64,7%
  • Ga ik nog doen ;)

    Stemmen: 2 11,8%
  • Niks voor mij

    Stemmen: 2 11,8%
  • Uh? Bata? Was'da?

    Stemmen: 2 11,8%

  • Totaal aantal stemmers
    17

me-daph

MF veteraan
24 jun 2009
12.326
242
Achterhoek
Wie gaat er dit jaar weer meedoen?

Wat is de batavierenrace?
De batavierenrace is de grootste estafetteloop van de wereld. De route loopt van het Universitair Sportcentrum Nijmegen, via Duitsland, de rustige Achterhoek en de Oude Markt in hartje Enschede naar de campus van de Universiteit Twente. De totale loopafstand bedraagt ruim 185 kilometer en is onderverdeeld in 25 etappes (17 heren- en 8 damesetappes). Er nemen ieder jaar ruim 7.500(+8000 dit jaar) atleten aan deel, allen studenten; aan dit enorme deelnemersaantal dankt de Batavierenrace sinds jaar en dag haar vermelding in het Guinness Book of Records. Aan het einde van de dag is er een enorm studentenfeest.

> Bekijk een video impressie <

Wanneer is de batavierenrace?
De batavierenrace van 2016 start om 0.00 (ja in de nacht) op zaterdag 23 april (nacht van 22-23 april) in Nijmegen en eindigt rond ± 16.30 uur, de volgende dag in Enschede.

Om de Batavierenrace in goede banen te leiden zijn er de hele race zo'n 150 motorrijders actief. Het overgrote deel van die 150 zijn de taakrijders. Zij staan op gevaarlijke punten het verkeer te regelen. De taakrijders zijn verdeeld in vier ploegen, die elk worden aangestuurd door een ploegleider. Dit zijn mensen die al langer meedraaien, de route en de gevaarlijke punten kennen, en weten hoe je op die punten het beste te werk kunt gaan.

Inschrijven als motorrijder
Altijd al eens willen helpen bij de Batavierenrace? Meld je dan nu aan als medewerker voor de 44e Batavierenrace op https://www.batavierenrace.nl/

En weten waarom je het doet?
> Hierom. Voor de parade op de sintelbaan met alle motorrijders <

motorrijders_1.jpg
2fe30cf8415eb379210641417ad488eb.jpg
8932a605612b1344cc3502f27d94b9e0.jpg
 
Laatst bewerkt:
'44e Batavierenrace: 23 & 24 april 2016' > '44e Batavierenrace: 23 april 2016'
 
*KICK

Ik ben er weer bij *O*
Na een jaartje van afwezigheid om diverse redenen*.


*kuch rijbewijs kwijt, kuch...
 
Nee.

Maar op zich is dat niet erg.
Er wordt gevraagd of iemand dingen kan meenemen als lampen of afzetlint.
Meestal geen probleem als dat niet gaat.
 
En er zijn voldoende motoren met koffers en stuff om iets mee te nemen.

De grote spullen wordt door de organisatie op de juiste plaats gedropt (over het algemeen)

Zorg er voor dat je in ieder geval een tanktas of rugtas hebt voor een paar snickers en flesjes water.
Je moet er van uit gaan dat de verzorging je kan vergeten of net missen. (tot nu toe nog niet vaak meegemaakt)

Verder een goed humeur meenemen, dan komt alles goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan