Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

Leuk topic.
Beetje ondergesneeuwd.
Ben wel in de markt voor 'n SR.
2 jaar geleden m'n Commando verkocht (heb er nog dagelijks spijt van) na zo'n 25 trouwe jaren, in geval van twijfel: NOOIT DOEN!
Ik werd wat ouwer, verrotte knie, niet de makkelijkste om te kicken, dus ik dacht: ik koop wat lichters.
Dat werd 'n Enfield, leuke fiets, maar toch wat mager in het PK department.
Zo'n SR lijkt me nu wel wat, zit gelukkig geen startmotor op.
Ik ga zoeken, dus als jullie wat weten?!

Groets, Forbert

Ga eens kijken / informeren bij Motogadgets in Punthorst bij Nieuwleusen, 0623544508, heeft leuke dingen (SR en XT) staan! Succes!
 
Lees wat over geknepen versies, minder peekaatjes. Google ik op specs krijg ik slechts 24 en 27 pk uitvoeringen. 19.7 en 17.5 kw's. Beetje weinig. Of zijn dat USA specs?
Wie weet het? Heb 'n leuke '93er op 't oog.
 
Laatst bewerkt:
de 31 was standaard, de 27 de duitse versie, maar als je de inlaat rubbers aanpast en de carb setting iets aanpast ben je klaar. nb, het komt niet op pks maar op koppel bij een SR

misschien is zo'n 24 pk wel een SR400. weet ik geen fluit van
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat ook nog altijd te koop..
139018689_1_big.jpg


Doe er te weinig mee, rijdt enkel woon-werkt op de Rat Monster. Ondertussen aan 't sparen voor 'n SR400!
 
Gezien, Rien. Nog redelijk in de buurt ook.
Heb nog nacht t/m maandag, dan maar 's bellen, as jij 'm nognie hep.

Jouwe ook gezien, Filgom. Nice, maar deze ouwe gaat nu toch meer voor de scrambler look, da kromzitten war einmal.
Kun je er natuurlijk altijd zo van maken, maar hij is voor mij ook wel wat uit de buurt. We zien.

De niethaastige die wel voor de 32/34 pk gaat, het is natuurlijk koppel EN kracht, FZS!
 
laatste types (48T en weer de latere uitvoeringen hiervan) zijn inderdaad zwakker dan de 2J4 types, komt puur door emissie eisen. Hebben ook dunnere uitlaatbocht ( 3 wandig!) en andere knijperij om aan de mileuellende tegemoet te komen. Kun je allemaal verhelpen natuurlijk
 
Dag mensen! Ik heb mijn TRX850 verkocht en wil weer terug naar mijn eerste liefde: een SR500. Iemand nog een leuk project te koop?
 
Ben niet zo van de clubjes ;) maar heb me wel aangemeld op de Facebookpagina!
 
Mijn SR opgepoetst voor de clubdag v.d. KLASSIEKE JAPANSE MOTOREN VERENIGING, a.s. Zondag 15/11 in De Rijper Eilanden ! Lezing, klassieke modellen en nog veel meer. Belangrijkste thema: trommelremmen! Komt allen (en wordt ook lid van de KJMV) !
 
Mijn SR opgepoetst voor de clubdag v.d. KLASSIEKE JAPANSE MOTOREN VERENIGING, a.s. Zondag 15/11 in De Rijper Eilanden ! Lezing, klassieke modellen en nog veel meer. Belangrijkste thema: trommelremmen! Komt allen (en wordt ook lid van de KJMV) !

Dat is bij mij in de buurt. Maar mijn SRX heeft geen trommelremmen, mijn SR250 wel maar die heeft geen banden...

Hoe laat begint het zondag?
 
Leuk die SRX! Is ook welkom in huidige staat en ook bij de XTSR Club Nederland. De KJMV clubdag is van 12 tot 17 u. Vanaf 10 u kunnen er motoren binnengebracht worden.
Mojave, je herkent mij aan het witte YAMAHA vest!
 
Oh wat ben je van plan met de SRX dat die naar binnen mag? :)

Gr, Bob
 
Laatst bewerkt:
Bob, die had je vandaag kunnen laten zien aan diverse liefhebbers van klassieke japanners! What else? Jammer dat je er niet was! Houdt dan de XTSR 500 Club Nederland maar in de gaten voor een rit of een andere activiteit! Tot ziens!
 
Bob, die had je vandaag kunnen laten zien aan diverse liefhebbers van klassieke japanners! What else? Jammer dat je er niet was! Houdt dan de XTSR 500 Club Nederland maar in de gaten voor een rit of een andere activiteit! Tot ziens!

Sorry het was er dit weekend niet van gekomen met de SRX. Ik hou de site van de XTSR club in de gaten. Ik heb overigens naast de SRX ook een SR250. Het voorjaar wil ik de SR250 de weg op krijgen, die is bijna klaar. Past de 250 ook binnen de XTSR club of is dat meer 500 gerelateerd?
 
Beiden zijn SR gerelateerd! Wordt het percentage SR bij de club weer wat opgevijzeld want de meeste leden rijden XT, vaak ook offroad. Ik houd het zelf graag bij asfalt en heb ook wel eens mijn MuZ Skorpion Sport, met XTZ 660 blok, ingezet....
 
Voor mij ook asfalt. Het 660 blok heb ik ook gehad, in de SZR. Dus eigenlijk heb ik alleen de oervader de SR500 niet gehad en de MT03 ook niet :)

Op de XTSR site viel mij ook op dat er veel off road was. Maar er zijn dus ook onroad activiteiten? Voorheen ben ik wel eens bij monoconnection geweest maar ik weet niet of dat nog bestaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan