Triumph Tiger 1200 Explorer

Hallo,

IK heb mijn Tiger 800 verkocht en ben nu opzoek naar een Explorer XC.
Weet of heeft iemand er 1 te koop?

hoor het graag

hendrik
 
Jammer zeg,
Daarom maar bmw 1200 gs lc gekocht.

Na uitgebreide proefrit toch gekozen voor de bmw
Inmiddels staat hij al in de schuur

groet
 
Vanaf vandaag hier ook maar eens meelezen.

Na 10 jaar trouwe dienst heb ik mijn Sprint St 1050 ingeruild voor een gloednieuwe Explorer (natuurlijk in het rood, want die zijn sneller _O- )
 
Welkom hier.

Goede keuze zo'n rode Explorer.
Heb zelf de witte, vind ik snel zat.....

Zelf net terug van weekje passen rijden in Frankrijk.
Wat een heerlijke motor, ruim 4000 km en geen verkeerde slag.
 
Jammer zeg,
Daarom maar bmw 1200 gs lc gekocht.

Na uitgebreide proefrit toch gekozen voor de bmw
Inmiddels staat hij al in de schuur

groet

Veel plezier met de BMW.
Hoop dat je de juiste keuze gemaakt hebt, denk persoonlijk van niet.
Wel goed zoeken op de parkeerplaats ;) , barst van die dingen....
 
Welkom hier.

Goede keuze zo'n rode Explorer.
Heb zelf de witte, vind ik snel zat.....

Zelf net terug van weekje passen rijden in Frankrijk.
Wat een heerlijke motor, ruim 4000 km en geen verkeerde slag.
Je hebt je dus lekker vermaakt ?! Is het weer meegevallen ??

Grtzzz
 
Prima vermaakt.
Alle soorten weer meegemaakt.
Van lunches op het terras tot enorme sneeuwbuien in het donker op een onbeduidend pasje, achteraf iets te lang doorgereden.
Dat laatste was niet mijn fijnste motorervaring........
Verder vooral veel en heerlijk gereden in een prachtige wereld vol herfsttinten met nagenoeg geen verkeer.
Op de Colle dei Morti nog door de sneeuw moeten duwen, was aangevroren en spekglad.

Kortom, een prachtige ervaring rijker!
 
Tip(je):

http://www.banggood.com/12V-For-Hel...r-Cable-For-Trucks-BMW-Triumph-p-1002487.html

Budgetoplossing

Rechtsreeks naar USB:

http://www.banggood.com/5V-2A-Doubl...dapter-Plug-For-BMW-Motorcycle-p-1003463.html

Verbazingwekkend hoe schreeuwend duur die adapters voor dat mini12V contact (zoektermen, BMW motor, DIN, Hella) zijn.

Dit zijn nog redelijk betaalbare.

Ik gebruik nu de onderste adapter, een standaard snoertje en mijn Iphone in een waterdicht houdertje voor navigatie.

Ik gebruik navigatie alleen om een adres te vinden. NIet voor leuke routes of zo.
Voor mij een prima budgetoplossing.
 
Ik heb die tweede ooit ergens gekocht voor 8 euro geloof ik ... 'k Weet alleen niet meer waar ... Werkt goed!

Met dank aan de euro-dollar koers is ie nu een stukje duurder :+

Binnenkort maar eens even gaan shoppen voor een tanktas. Dan is de vakantie-setup wel compleet.
Tanktas, 2 koffers en een XXL duffel achterop.
navigatie en muziek (voor de snelwegritten) van de Iphone en gaan met die banaan triumph.

Jammer van de (te) kleine benzinetank. 5 liter extra was mooi geweest.
 
Volgend jaar de nieuwe EXplorer in de showrooms.

Persoonlijk vind ik hem/haar tot zo ver helemaal fantastisch.
Alles wat in mijn ogen beter kan aan de mijne is aangepakt.
Vering, electrische ruit = yum yum :} scherpere styling etc.

Wat vinden jullie?
 
Je kan even op de site van Triumph kijken:

http://www.triumphmotorcycles.nl/motoren/Adventure-and-Touring/Tiger/2016/New Tiger Explorer

Juist vanwege de de (te verwachte) vernieuwingen, heb ik nog in oktober een 2015 Explorer aangeschaft.
Ik vindt dat er heden ten dage wel erg veel elektronica op motoren zit en dat wordt dus alleen maar meer. Ik kan mij dan ook zo indenken dat ze dan ook nog zwaarder gaan worden en het is nu al geen lichtgewicht.

Ik heb mijn scherm nu goed staan. Dat verander ik w.s. niet meer. Zou ik een elektrisch verstelbaar scherm hebben, dan zet ik deze op een positie die ik prettig vindt en dan laat ik deze w.s. zo staan. Idem met diverse rijmodi. Ik rij nu bijna 30 jaar met maar 1 rij modus en heb niet het idee dat ik wat mis.
De remmen van de nieuwe Tex kunnen mij echter wel bekoren, maar om daarvoor nu een nieuwe voor aan te schaffen......
 
Volgend jaar de nieuwe EXplorer in de showrooms.

Persoonlijk vind ik hem/haar tot zo ver helemaal fantastisch.
Alles wat in mijn ogen beter kan aan de mijne is aangepakt.
Vering, electrische ruit = yum yum :} scherpere styling etc.

Wat vinden jullie?

180º andersom.

De Explorer was in de basis al een fantastische motor (mijn mening dan) maar de paar vervelende zaken zijn juist niet opgelost.
Wat ik punten van verbetering had gevonden (die dus niet zijn doorgevoerd)
-grotere tank (25 liter met optie 30?)
-slipperclutch
-beter zadel!!!! (wat een dramading is dat standaardding)
-langere 6e (om nog minder toeren te draaien bij 130 0f zo)
-afsluitbaar opbergvakje voor geld, telefoon en sleutels
-iets meer grondspeling
-minder turbulentie

Enkele van de minpunten heb ik zelf gemakkelijk opgelost. Relatief simpel zelfs. Daarom zo jammer dat Triumph dat zelf niet doet.

Betere remmen zijn altijd welkom, betere vering ook. Maar op zich voldoet het spul van mijn explorer wel. Een 6je is ook een voldoende :+
 
Enkele van de minpunten heb ik zelf gemakkelijk opgelost. Relatief simpel zelfs. Daarom zo jammer dat Triumph dat zelf niet doet.

Betere remmen zijn altijd welkom, betere vering ook. Maar op zich voldoet het spul van mijn explorer wel. Een 6je is ook een voldoende :+

Vertel eens wat en hoe.
Henk
 
Vertel eens wat en hoe.
Henk

-fuelfriend tankje mee voor trips. Kan ik tenminste de tank leeg rijden.
-zadel met ander schuim (tijger leathers)
-spoiler op scherm geplaatst
-verhoging aan achterkant geplaatst
 
Veel mensen laten hun zadel aanpassen, harder schuim, breder en hoger aan de voorkant.

Dat helpt behoorlijk.
 
-fuelfriend tankje mee voor trips. Kan ik tenminste de tank leeg rijden.
-zadel met ander schuim (tijger leathers)
-spoiler op scherm geplaatst
-verhoging aan achterkant geplaatst

Kan je even laten weten welke spoiler je op je scherm hebt gemonteerd.
De Givi Air-flow voldoet voor mij niet en ik van dan ook van plan om een spoiler uit te proberen.
 
Ik heb de spoiler van Touratech besteld.
Paar probleempjes met de levertijd, maar als het goed is wordt deze aankomende week geleverd.

Ik laat weten hoe die bevalt.

Wat werkt de handvatverwarming trouwens goed hè? In combinatie met de handkappen. Heerlijk!
 
Ik heb de spoiler van Touratech besteld.
Paar probleempjes met de levertijd, maar als het goed is wordt deze aankomende week geleverd.

Ik laat weten hoe die bevalt.

Wat werkt de handvatverwarming trouwens goed hè? In combinatie met de handkappen. Heerlijk!

Spoiler is eindelijk binnen. Touratech.nl had ruzie met dl. Of zoiets....

Werkt volgens mij goed. Vandaag tot 90 km/u met open vizier op de motor.... Bij 130 minder gebulder dan ik gewend was.....

Morgen even proberen met oordoppen in. Die had ik vandaag uitgelaten. Daarom is het ook moeilijk om al zeker te weten hoeveel het spoilertje helpt.
 
Iedereen blji met zijn/haar TEX.
weinig te klagen of te wensen blijkbaar.

Als nieuwe model straks leverbaar is zal het wel wat drukker worden hier...
 
Terug
Bovenaan Onderaan