Motor in de woonkamer

Die van mij staat ook weer.

ip71nk.jpg
 
Allemaal dikke motoren in kleine leefruimtes. Kwestie van prioriteiten (niks mis mee).

Ik kan me niet voorstellen moest ik mijn motor binnen zetten. Handig is het niet, telkens de vloer nat als je bij regen rijdt, of gebruiken jullie die mooie machines enkel bij mooi weer en is't heel de winter gewoon een meubelstuk?

Ik blijf het raar vinden. Ik koop dat ding om te rijden. Telkens als ik zin heb, weer of geen weer en ik heb geen behoefte om hem helemaal droog te vegen eer ik hem binnen zet, om aldaar dan ook nog eens te schuiven etc, eer hij "mooi" geparkeerd staat. Ik zet liever een aquarium of zo in mijn woonkamer. Een motor die wordt gebruikt is echt te belachelijk voor woorden.

Een oldtimer, of iets speciaals, enkel voor de show, als je echt plaats over hebt, dat begrijp ik. Maar een motor die gebruikt moet worden (wat super onhandig is) in je woonkamertje binnenwringen om hier een fotootje te kunnen zetten? Da's een beetje gek, want een echte liefhebber rijdt toch vaak, en dat lijkt met erg drempelverhogend als je hem telkens binnenzet en enkel met mooi weer mag gebruiken. Of rijden jullie enkel met mooi weer en staat dat ding het halve jaar ongebruikt in je woonkamer, en heb je voor de zomer wel een fatsoenlijke bergplaats zodat je je kont weer kan keren in je woonkamer?
 
Wanneer je niet snapt dat de mensen die hier een foto posten van hun motor in de living, dit voor de ''winterperiode'' doen blijf dan maar lekker in je eigen leefwereld en geniet dan maar van het motorrijden in de bagger, regen, kou en pekel. Misschien kun je eens een foto van jouw motor posten, dan snappen wij waarom jij in de winter wel rijdt.
 
Wel, ik rijd het hele jaar door, en of ik nu de motor in de kamer dus of in de schuur, dat maakt niet zoveel uit..
 
Allemaal dikke motoren in kleine leefruimtes. Kwestie van prioriteiten (niks mis mee).

Ik kan me niet voorstellen moest ik mijn motor binnen zetten. Handig is het niet, telkens de vloer nat als je bij regen rijdt, of gebruiken jullie die mooie machines enkel bij mooi weer en is't heel de winter gewoon een meubelstuk?

Ik blijf het raar vinden. Ik koop dat ding om te rijden. Telkens als ik zin heb, weer of geen weer en ik heb geen behoefte om hem helemaal droog te vegen eer ik hem binnen zet, om aldaar dan ook nog eens te schuiven etc, eer hij "mooi" geparkeerd staat. Ik zet liever een aquarium of zo in mijn woonkamer. Een motor die wordt gebruikt is echt te belachelijk voor woorden.

Een oldtimer, of iets speciaals, enkel voor de show, als je echt plaats over hebt, dat begrijp ik. Maar een motor die gebruikt moet worden (wat super onhandig is) in je woonkamertje binnenwringen om hier een fotootje te kunnen zetten? Da's een beetje gek, want een echte liefhebber rijdt toch vaak, en dat lijkt met erg drempelverhogend als je hem telkens binnenzet en enkel met mooi weer mag gebruiken. Of rijden jullie enkel met mooi weer en staat dat ding het halve jaar ongebruikt in je woonkamer, en heb je voor de zomer wel een fatsoenlijke bergplaats zodat je je kont weer kan keren in je woonkamer?

Jep, ding is heel de winter een soort meubelstuk.. tenzij hij uit elkaar ligt voor onderhoud, sleutelt lekker hoor in de woonkamer.

Ik rij inderdaad alleen bij mooi weer, ik heb het ding namelijk om te rijden maar enkel om voor m'n lol te rijden en aangezien ik geen lol heb wanneer ik van de motor afvries of zeiknat wordt...

720.jpg
 
Allemaal dikke motoren in kleine leefruimtes. Kwestie van prioriteiten (niks mis mee).

Ik kan me niet voorstellen moest ik mijn motor binnen zetten. Handig is het niet, telkens de vloer nat als je bij regen rijdt, of gebruiken jullie die mooie machines enkel bij mooi weer en is't heel de winter gewoon een meubelstuk?

Ik blijf het raar vinden. Ik koop dat ding om te rijden. Telkens als ik zin heb, weer of geen weer en ik heb geen behoefte om hem helemaal droog te vegen eer ik hem binnen zet, om aldaar dan ook nog eens te schuiven etc, eer hij "mooi" geparkeerd staat. Ik zet liever een aquarium of zo in mijn woonkamer. Een motor die wordt gebruikt is echt te belachelijk voor woorden.

Een oldtimer, of iets speciaals, enkel voor de show, als je echt plaats over hebt, dat begrijp ik. Maar een motor die gebruikt moet worden (wat super onhandig is) in je woonkamertje binnenwringen om hier een fotootje te kunnen zetten? Da's een beetje gek, want een echte liefhebber rijdt toch vaak, en dat lijkt met erg drempelverhogend als je hem telkens binnenzet en enkel met mooi weer mag gebruiken. Of rijden jullie enkel met mooi weer en staat dat ding het halve jaar ongebruikt in je woonkamer, en heb je voor de zomer wel een fatsoenlijke bergplaats zodat je je kont weer kan keren in je woonkamer?
Hoe vaak kun je jezelf herhalen in 1 post. Wat was je gedachte? Ik haat motoren in de woonkamer, laat ik er gauw een topic over zoeken om mijn gal te spuwen :+

Rijd jij lekker door in de derrie en laat degenen die daar geen behoefte aan hebben lekker hun mooie motor in het zicht stallen zodat ze tijdens de donkere maanden toch hun motor zien en bij zich hebben. En blijf vooral in je eigen wereld waar dit taboe is.
 
Sammy; Ik kan het mij echt niet voorstellen, dat het even veel werk is om hem binnen te zetten.. Tenzij je een HELE brede deur hebt, en ergens woont waar het altijd droog is!

Bazzaz / zeelanddriver: Bedankt om op mijn vraag te antwoorden. Als je in de winter niet rijdt kan ik dit verhaal zeker volgen. 1x binnen en een paar maanden later weer buiten is niet veel moeite, en het staat inderdaad wel heel vet binnen. Zeker als je het als meubelstuk ziet, of zoals de mod zegt: het staat mooier dan een kerstboom.

Ruppert: 3X ;) Ik haat het niet en kan het zeker appreciëren. Op de vorige pagina staat zelfs een setting (van Willem, met de gitaren), waar ik zo voor zou tekenen. Als het over een winterstop snap ik het. Als gebruiksmiddel niet. Valt mee te leven, niet?
 
Haha, wat een geweldig topic! Mijn 58 jaar oude klassieker staat nu nog in de 240 m² grote schuur, maar binnenkort gaan we verhuizen en dan gaat ie in de woonkamer omdat ik daar net genoeg ruimte heb in de garage voor de 46 jaar oude Jaguar. De Honda gaat in de berging.

Je moet practisch denken.
 
@ Viet,

Weet je wat belachelijk is,nu je het er toch over hebt: de aanname dat een Echte liefhebber altijd zou moeten rijden en dat de motor in de kamer gezet wordt enkel om hier een mooi fotootje te kunnen plaatsen!!
Ieder zn eigen..
 
Allemaal dikke motoren in kleine leefruimtes. Kwestie van prioriteiten (niks mis mee).

Ik kan me niet voorstellen moest ik mijn motor binnen zetten. Handig is het niet, telkens de vloer nat als je bij regen rijdt, of gebruiken jullie die mooie machines enkel bij mooi weer en is't heel de winter gewoon een meubelstuk?

Ik blijf het raar vinden. Ik koop dat ding om te rijden. Telkens als ik zin heb, weer of geen weer en ik heb geen behoefte om hem helemaal droog te vegen eer ik hem binnen zet, om aldaar dan ook nog eens te schuiven etc, eer hij "mooi" geparkeerd staat. Ik zet liever een aquarium of zo in mijn woonkamer. Een motor die wordt gebruikt is echt te belachelijk voor woorden.

Een oldtimer, of iets speciaals, enkel voor de show, als je echt plaats over hebt, dat begrijp ik. Maar een motor die gebruikt moet worden (wat super onhandig is) in je woonkamertje binnenwringen om hier een fotootje te kunnen zetten? Da's een beetje gek, want een echte liefhebber rijdt toch vaak, en dat lijkt met erg drempelverhogend als je hem telkens binnenzet en enkel met mooi weer mag gebruiken. Of rijden jullie enkel met mooi weer en staat dat ding het halve jaar ongebruikt in je woonkamer, en heb je voor de zomer wel een fatsoenlijke bergplaats zodat je je kont weer kan keren in je woonkamer?
Ja en nee, soms wel dus niet geregeld. Het is een slag zeg maar. En dat dan weer wel.
 
@ Viet,

Weet je wat belachelijk is,nu je het er toch over hebt: de aanname dat een Echte liefhebber altijd zou moeten rijden en dat de motor in de kamer gezet wordt enkel om hier een mooi fotootje te kunnen plaatsen!!
Ieder zn eigen..

:Y
Zijn de standaard teksten van iemand die geen mogelijkheid heeft om met kut weer de auto te pakken omdat de vrouw die opeist. Dat zijn over het algemeen de doorrijders. _O-
 
Allemaal dikke motoren in kleine leefruimtes. Kwestie van prioriteiten (niks mis mee).

Ik kan me niet voorstellen moest ik mijn motor binnen zetten. Handig is het niet, telkens de vloer nat als je bij regen rijdt, of gebruiken jullie die mooie machines enkel bij mooi weer en is't heel de winter gewoon een meubelstuk?

Ik blijf het raar vinden. Ik koop dat ding om te rijden. Telkens als ik zin heb, weer of geen weer en ik heb geen behoefte om hem helemaal droog te vegen eer ik hem binnen zet, om aldaar dan ook nog eens te schuiven etc, eer hij "mooi" geparkeerd staat. Ik zet liever een aquarium of zo in mijn woonkamer. Een motor die wordt gebruikt is echt te belachelijk voor woorden.

Een oldtimer, of iets speciaals, enkel voor de show, als je echt plaats over hebt, dat begrijp ik. Maar een motor die gebruikt moet worden (wat super onhandig is) in je woonkamertje binnenwringen om hier een fotootje te kunnen zetten? Da's een beetje gek, want een echte liefhebber rijdt toch vaak, en dat lijkt met erg drempelverhogend als je hem telkens binnenzet en enkel met mooi weer mag gebruiken. Of rijden jullie enkel met mooi weer en staat dat ding het halve jaar ongebruikt in je woonkamer, en heb je voor de zomer wel een fatsoenlijke bergplaats zodat je je kont weer kan keren in je woonkamer?


Sommige mensen sparen postzegels of zetten een boom met kerst in huis. Welke idioot verzint het om een afgezaagde dode boom in huis te zetten of een neppe plastic variant en dan nog troep erin te hangen.

Die van mij rij ik zo via de voordeur naar binnen zonder een keer te steken of twee keer steken als ik het via de achterdeur doe. En definieer een kleine woonkamer, in principe heb je in een een persoonshuishouden niet meer nodig dan 1 stoel. Andere benadering is dat je een groot huis kan hebben maar geen cent om leuke dingen te doen vanwege torenhoge hypotheek. Voor wat leef je dan? Hier in de randstad kost een beetje recent huis van +-100 vierkante meter ongeveer 215.000 euro. In het oosten heb je daar minstens 150 vierkante meter voor met garage. Allemaal keuzes en iedereen doet wat hij denkt dat goed is of waar hij zin in heeft.

Jep, ding is heel de winter een soort meubelstuk.. tenzij hij uit elkaar ligt voor onderhoud, sleutelt lekker hoor in de woonkamer.

Ik rij inderdaad alleen bij mooi weer, ik heb het ding namelijk om te rijden maar enkel om voor m'n lol te rijden en aangezien ik geen lol heb wanneer ik van de motor afvries of zeiknat wordt...

[afbeelding]

Voor mij ook. Ik probeer mijn investering zo goed mogelijk te houden en er op meerdere manieren van te genieten. Als het mij puur om het rijden zou gaan dan hoef ik geen mooie motor te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motor ook graag proper, maar mijn hobby gaat toch iets verder. Regen, sneeuw (geen aangevroren sneeuw wel), vries dan wordt het net leuk!! Zo leer je ook goed grenzen van je motor kennen. Eenmaal per week goed kuisen. En van mij mag het regenen/sneeuwen whatever als ik motor juist gekuist heb, als ik zin heb om te gaan rijden dan doe ik dit gewoon ook al is hij dan vijf minuten later terug vuil.

Ik gebruik motor ook voor woon-werkverkeer, als het aan mij ligt altijd maar soms lukt dit niet als je naar vergaderingen moet etc.

Ik heb twee jaar geleden nieuwe audi A7 3.0 TFSI gekocht omdat ik niet graag met de wagen rijd en dacht met zoiets zal dit wel geval zijn omdat dit toch wel heel sportief rijdt (ervoor A6 break 2 liter). Niet dus. Blijven met auto rijden haten ;), alleen voor de noodzakelijke vergaderingen en voor op reis te gaan met kids en op weekends gebruik ik die anders staat die altijd thuis. Nu een 17.000 km met wagen, minder dan ik doe met motor per jaar.

En nogmaal ik vind dat je zoveel bijleert met motor als het slecht weer is. Wanneer gaat hij juist slippen, hoever kan ik in bochten gaan etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motor ook graag proper, maar mijn hobby gaat toch iets verder. Regen, sneeuw (geen aangevroren sneeuw wel), vries dan wordt het net leuk!! Zo leer je ook goed grenzen van je motor kennen. Eenmaal per week goed kuisen. En van mij mag het regenen/sneeuwen whatever als ik motor juist gekuist heb, als ik zin heb om te gaan rijden dan doe ik dit gewoon ook al is hij dan vijf minuten later terug vuil.

Ik gebruik motor ook voor woon-werkverkeer, als het aan mij ligt altijd maar soms lukt dit niet als je naar vergaderingen moet etc.

Ik heb twee jaar geleden nieuwe audi A7 3.0 TFSI gekocht omdat ik niet graag met de wagen rijd en dacht met zoiets zal dit wel geval zijn omdat dit toch wel heel sportief rijdt (ervoor A6 break 2 liter). Niet dus. Blijven met auto rijden haten ;), alleen voor de noodzakelijke vergaderingen en voor op reis te gaan met kids en op weekends gebruik ik die anders staat die altijd thuis. Nu een 17.000 km met wagen, minder dan ik doe met motor per jaar.

En nogmaal ik vind dat je zoveel bijleert met motor als het slecht weer is. Wanneer gaat hij juist slippen, hoever kan ik in bochten gaan etc.

Grenzen van m'n motor ben ik prima bekend mee met slecht weer, dat ik niet ga rijden als het regent wil niet zeggen dat ik geen ervaring er mee heb :)

Maar de grenzen van m'n motor met droog weer vind ik vele malen leuker om op te zoeken, en dan heb ik het zelf ook niet koud :P
 
En zwart/wit gezegd: grenzen van de motor bij slecht weer?
Grenzen van het wegdek. ;)

Surprised me vanochtend, flauw insturen en glibberen.
Blijkbaar mos of olie. :?
 
Uiteraard rijd ik ook liever met mooi weer, maar ik heb lente en zomer sowieso liever dan die rotwinter (buiten op skivakantie dan :). Maar de files zijn sowieso ook minder in lente en zomer. Het is nu dat er echt een groot verschil is van met auto of motor naar werk te gaan. Zonder verkeer met wagen 25 minuten, nu quasi altijd rond 1 uur 10 met auto. Met motor (binnendoor rijden) nooit langer dan 30 minuten en goed wakker als je op werk komt want veel geconcentreerder....
 
"Maar een motor die gebruikt moet worden (wat super onhandig is) in je woonkamertje binnenwringen om hier een fotootje te kunnen zetten? Da's een beetje gek, want een echte liefhebber rijdt toch vaak, en dat lijkt met erg drempelverhogend als je hem telkens binnenzet en enkel met mooi weer mag gebruiken. Of rijden jullie enkel met mooi weer en staat dat ding het halve jaar ongebruikt in je woonkamer, en heb je voor de zomer wel een fatsoenlijke bergplaats zodat je je kont weer kan keren in je woonkamer?"

Ik snap niet hoe je hier bij komt.
Mijn zomer fiets stond mooi in de woonkamer als ik er een paar dagen (winter) niet op ging/kon rijden.
Dus ja hij staat daar ongeveer een half jaar :)

Daar komt bij dat ik nog 4 motoren heb staan welke ik tussendoor gebruik en 1 speciaal heb geprepareerd voor de winter of regenachtige dagen.
De opmerking dat een persoon die een motor in de woonkamer heeft staan geen echte liefhebber is is dus onterecht.
Juist een echte liefhebber zet hem met bagger weer lekker droog ipv in een vochtige schuur.

Maar laten we deze discussie lekker stoppen want ieder heeft zijn mening hier over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan