Yamaha SR250 (Exciter) 1981

Dan kan je geluk hebben dat je de plug stuk draait i.p.v. het binnendraad, dat wat moeilijker te vervangen is.

Moet je inderdaad geluk hebben, want je draait de alu dop in alu carterdeel. Maar bij mij was het schroefdraad niet stukgedraaid maar waar je de sleutel op moet zetten. Maar gelukkig was het nog verkrijgbaar, want hiervoor haal je niet even een boutje bij de ijzerhandel.
 
Weer een kleine update.............
De voorband die ik had besteld heb ik helaas nog steeds niet binnen, blijkt dat ze deze per abuis naar Denemarken hebben verstuurd :( Ik heb vandaag toch maar weer het voorwiel ingebouwd omdat ik het niet kon laten om vandaag met dit mooie weer te gaan rijden.
Ik heb inmiddels een buddyseat gekocht en geplaatst, dit is een eendelige buddy welke in plaats is gekomen voor mijn tweedelige buddy. Bij mijn nieuwe buddy mis ik helaas de chromen passagiersbeugel. Wellicht heeft iemand er nog een liggen die hier wel afstand van wil doen.
 
Er gaat iets niet goed. De foto's komen hier niet door, kan je die nog eens plaatsen?

In het laatste bericht had ik geen foto geplaatst, maar voor de duidelijkheid heb ik hier een foto van de beugel die ik zoek:

full
 
Na een flinke zoektocht op het wereldwijde web heb ik eindelijk een knappe originele uitlaat gevonden voor mijn SR. Wat een toestand was dat om er een te vinden, en al helemaal een knappe. Deze komt in plaats voor de verroeste met aluminiumverf beschilderde voorbocht waar ze een (nog wel knappe) aftermarket einddemper op hadden gezet.
full
 
In het laatste bericht had ik geen foto geplaatst, maar voor de duidelijkheid heb ik hier een foto van de beugel die ik zoek:

[afbeelding]

Is die foto van de beugel die je zelf hebt of is het een voorbeeld? Ik heb wel een beugel liggen maar daar zitten roestpitjes op dus die zou je nog nog wel moeten behandelen.
 
Het voorbeeld is van de beugel die ik moet hebben, aangezien ik mijn SR zo mooi mogelijk wil maken zoek ik een zo mooi mogelijk exemplaar, ik houd in ieder geval die van jou in mijn achterhoofd mocht er niets voorbij komen.



Is die foto van de beugel die je zelf hebt of is het een voorbeeld? Ik heb wel een beugel liggen maar daar zitten roestpitjes op dus die zou je nog nog wel moeten behandelen.
 
Het voorbeeld is van de beugel die ik moet hebben, aangezien ik mijn SR zo mooi mogelijk wil maken zoek ik een zo mooi mogelijk exemplaar, ik houd in ieder geval die van jou in mijn achterhoofd mocht er niets voorbij komen.

Is prima. Ik hoef er geen geld voor en we wonen redelijk bij elkaar in de buurt. Kijk ondertussen rustig verder voor iets beter, als je hem later toch nog nodig hebt laat maar weten.
 
Het zal tot het voorjaar duren voor mijn SR 250 de weg op komt. Maar wat voor motorolie adviseren jullie? Om te beginnen volsyntheet, mineraal of halfsyntheet? Het blok is uit elkaar geweest, alles is schoon van binnen. Daarmee lijkt mij dat reinigende additieven die oude zooi losweken hier alvast geen roet in het eten kunnen gooien.
 
Hallo Bob (Mojave) voor mijn SR250 heb ik Putoline semi synthetische 10W40 olie gebruikt.
Ik weet niet of er betere alternatieven zijn.
PS. nog bedankt voor je passagiersbeugel, ik heb inmiddels een mooiere beugel kunnen vinden dus mocht je deze terug willen hebben dan kan ik hem wel t.z.t. bij je terugbezorgen.
 
Nog wat kleine updates:
Ik heb laatst een tank gekocht op internet welke van binnen geheel roestvrij is, die van mij was behoorlijk roestig van binnen. De buitenkant heeft helaas wel wat schade dus hij ligt momenteel bij de spuiter waar de tank rood metallic gespoten gaat worden. (Dezelfde kleur als de zijkapjes welke ik laatst op internet heb gekocht).
full
 
Verder nog NOS emblemen gekocht (die waren duur '( ) en het benzinekraantje opgepoetst en voorzien van een nieuwe zeef.

Vanavond ook nog nieuwe schokbrekers besteld.

Wordt vervolgd.........
full
 
Hallo Bob (Mojave) voor mijn SR250 heb ik Putoline semi synthetische 10W40 olie gebruikt.
Ik weet niet of er betere alternatieven zijn.
PS. nog bedankt voor je passagiersbeugel, ik heb inmiddels een mooiere beugel kunnen vinden dus mocht je deze terug willen hebben dan kan ik hem wel t.z.t. bij je terugbezorgen.
Laat die beugel maar liggen hoor. Mooi dat je een knapper exemplaar hebt gevonden.

Tot nu toe heb ik voor oudere 1 cylinder mineraal gebruikt, volgens mij 20W50 maar het gaat hier om een blok dat uit elkaar is geweest en dus schoon. Daar heb ik geen ervaring mee vandaar.

Je bent lekker bezig. Ik heb geen tankemblemen die is nu gewoon glad, misschien een sticker maar kan nog alle kanten op. Wordt het voor jou rijden in het voorjaar denk je?
 
Hoi Bob,

Geen idee welke olie voor jou dan het beste is. Op youtube staan ook filmpjes van iemand die een blok van een SR250 geheel heeft gereviseerd, wellicht zou je hem een berichtje kunnen sturen?
Van het voorjaar wil ik zeker gaan rijden, ik hoop in ieder geval dat ik snel mijn tank terug heb. Dit schijnt nogal een lastige kleur te zijn om te spuiten omdat dit een 3 laags systeem is. Het blok blijft vooralsnog in elkaar omdat die goed is. Wel wil ik in ieder geval eind volgend jaar het blok optisch gaan aanpakken.

Laat die beugel maar liggen hoor. Mooi dat je een knapper exemplaar hebt gevonden.

Tot nu toe heb ik voor oudere 1 cylinder mineraal gebruikt, volgens mij 20W50 maar het gaat hier om een blok dat uit elkaar is geweest en dus schoon. Daar heb ik geen ervaring mee vandaar.

Je bent lekker bezig. Ik heb geen tankemblemen die is nu gewoon glad, misschien een sticker maar kan nog alle kanten op. Wordt het voor jou rijden in het voorjaar denk je?
 
Vandaag heb ik na enige aanpassingen gedaan te hebben mijn nieuwe schokbrekers geplaatst.
full
 
Welke aanpassingen heb je gedaan?

Het begint al iets te worden met je SR zo te zien.
 
De rubbers met de busjes van de nieuwe schokbrekers pasten niet dus ik heb deze met veel WD40, een hamer en een schroevendraaier eruit gewerkt en heb de oude (nog goede) rubbers van mijn oude schokbrekers gebruikt.
Het grote wachten is nu op mijn tank die nog steeds bij de spuiter ligt en hij wacht op zijn beurt op de juiste kleur. Als dat is gebeurt wil ik het elektrische circuit na gaan lopen want ik vermoed dat de spanningsregelaar stuk is en ik zag vandaag dat het aanzuigrubber tussen cilinder en carburateur al een keer gerepareerd is geweest dus wellicht ga ik deze ook nog vervangen.

Hoe staat het momenteel met jouw SR?


Welke aanpassingen heb je gedaan?

Het begint al iets te worden met je SR zo te zien.
 
Mijn SR staat er nog net zo bij. Het enige dat nog moet gebeuren is een setje banden, motorolie erin, benzine erin, accu van de lader af en op het startknopje drukken. En dan horen wat er gebeurd :)

Aangezien ik het voorjaar wil rijden doe ik dit nu nog niet. Hij staat nog boven.

Dan eerst gaan rijden en ik moet nog bedenken wat ik met wil met de buddy of het zadel. Ik had bedacht om langs wat zaken te rijden om te kijken wat een beetje past. Afgezien van een ander kleur en stuur is de fiets standaard, dus geen ingekort achterkantje of iets dergelijks.
 
Dus jij bent zo goed als klaar :)
Banden heb ik gekocht bij Tirendo en heb ik laten monteren bij NH motoren in Assendelft.
Voor 1 set banden met binnenbanden inclusief montage was ik 185 Euro kwijt.
Ben benieuwd naar de foto's als die van jou helemaal klaar is.



Mijn SR staat er nog net zo bij. Het enige dat nog moet gebeuren is een setje banden, motorolie erin, benzine erin, accu van de lader af en op het startknopje drukken. En dan horen wat er gebeurd :)

Aangezien ik het voorjaar wil rijden doe ik dit nu nog niet. Hij staat nog boven.

Dan eerst gaan rijden en ik moet nog bedenken wat ik met wil met de buddy of het zadel. Ik had bedacht om langs wat zaken te rijden om te kijken wat een beetje past. Afgezien van een ander kleur en stuur is de fiets standaard, dus geen ingekort achterkantje of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik eerder een band besteld bij Tirendo en dat ging doen. Als ik de banden erom heb liggen moet ik even kijken of ze nog gebalanceerd moeten worden. Daarover verschillen de meningen nog wel eens. Mijn wielen hebben overigens nieuwe spaken. De combinatie van zwarte naven en velgen met chrome spaken staat hem wel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan