B.B.I.L.'s 2e GSX-R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de motor draaiend gekregen. Eerst de carburateurs helemaal gereinigd en nieuwe bougies er in. Het duurde een tijdje voordat de benzine volledig doorgestroomd was, maar uiteindelijk starte hij.
Hij zal afgesteld moeten worden want hij loopt niet super lekker en bij gas geven komt er pluimpje zwarte rook uit de pijp. Te rijk dus.

Maar het belangrijkste is dát hij loopt! Nu kan ik met een gerust(er) hart verder verbouwen.
 
Dat ziet er alweer een stuk frisser uit!
full


De kapjes lijken op de foto oranje, maar zijn in het echt mooi rood.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een begin gemaakt om een nieuwe sprocket cover (voortandwiel bescherming) te maken. Dit doe ik omdat ik het origineel veel te lomp vind. Ik heb op de 1100 een CNC gefreesde sprocket cover zitten. Op het net kan ik ook alleen maar deze covers vinden voor een 1100 (dus met uitsparing voor de hydraulische koppeling). Aangezien de 750 een kabelkoppeling heeft besloten dus zelf een cover te maken.

Met een plaat aluminium van 8 mm dik als basis eerst de cover van de 1100 overgetrokken.
Daarna met noeste handarbeid tot dusver de tussenstand.

full


Ook nieuwe NGK race bougiekabels geplaatst en de nieuwe clip-on's.
 
Laatst bewerkt:
Ook het kapje van de dynamo opgeknapt. Deze was behoorlijk aan het roesten geslagen door het staan onder een zeiltje in een tuin.
full
 
Laatst bewerkt:
Meestal zit er nogal wat zooi aan de binnenkant van mijn sprocket cover. Als je zo'n kleinere gebruikt, komt er dan niet veel troep langs en op?
 
Meestal zit er nogal wat zooi aan de binnenkant van mijn sprocket cover. Als je zo'n kleinere gebruikt, komt er dan niet veel troep langs en op?

Nu (zo meteen) kan ik gemakkelijker bij om alles netjes schoon te houden. Ik reinig op regelmatige basis altijd de ketting.
 
Constructief nog niet zo heel veel gedaan aan de motor, maar ondertussen stromen de nieuwe onderdelen al aardig binnen.

full
 
GSX-R600 K8 voorspatbord, dit wordt ook direct de hoofdkleur van de motor.
full


Ook bij Ricambi Weiss de ZX10R racekont en een Suzuki Bandit bellypan besteld.
Een nieuw dashboard is ook onderweg naar NL.
 
Laatst bewerkt:
Deze dus.....
full


Het is een Ali Express ding, dus ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Past die spatter er zo op Michiel?
Toch weer blauw hé :)

Nee...die past uiteraard er niet zo op. Maar ik knutsel wel een mooi beugeltje in elkaar. Lekker lassen met m'n nieuwe lasapparaat en daarna een poedercoat er overheen.

Inderdaad weer blauw, maar deze kleur blauw is heel anders dan het blauw van de 1100.
De 1100 heeft het echte Suzuki blauw. Het spatbord is meer 'Rizla' blauw.
 
Laatst bewerkt:
Van de week besloten om het bestaande subframe te dumpen en zelf een nieuwe te maken om de ZX-10R kont goed en netjes passend te krijgen.
In eerste instantie wilde ik het bestaande zodanig aanpassen dat de nieuwe kont zou gaan passen. Maar het compleet nieuw maken is minder werk en ziet er uiteindelijk ook nog eens beter uit.

Het benodigde staal is besteld en komt morgen binnen.

Foto's volgen zsm
 
Jawel.....daar zijn we weer! Drukke tijd achter de rug, weinig ruimte om aan de motor te werken. Maar nu toch weer de draad opgepakt. Na de aanschaf van de nodige onderdelen en materiaal ben ik begonnen aan het maken van een subframe. Wat er op zat was niet naar mijn zin.

Dit is de lijn die de kont moet krijgen. Behulpzame buurjongens houden het zooitje even vast....
full
 
Driehoeksverbinding gemaakt...en uiterste bevestiging voor het einde van het kontje
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan