Yamaha MT-10

En stonder er daar specs bij? Snap niet waarom er zo geheimzinnig over word gedaan terwijl het allang bekent is in Japan.
Ze willen het blijkbaar spannend houden maar zo spannend vindt ik het allemaal niet eigenlijk.
Weer een nieuw model erbij wat binnenkort hevig gepromoot wordt wslijk en volgend jaar komt er weer wat anders wat uiteraard weer beter is net als bij de meeste merken en zo blijft het lekker doorgaan he! ;)
Ik ga het wel zien wat het wordt met deze in mijn ogen wel mooie motor wat ik zo zie op internet althans.

gr driver
 
Heb er op het salon naar gevraagd, zou rond de 160 pk zitten en in België verkocht worden voor ongeveer €14500 (prijs nog niet zeker).
 
Denk dat die ook niet veel meer mag gaan kosten als ze hem tegenover de Suzuki,Triumph, Kawasaki en Honda willen zetten.
Want anders zit die al snel richting de prijs van Aprilia, KTM en BMW.
 
Hij deelt dan ook veel dure elementen van de R1, wat de kostprijs hoger maakt dan de andere MT's.

Hij deelt vooral elementen van de R1S, de goedkoopste versie van de R1. De andere MT's richten zich natuurlijk wel op een ander koperspubliek
Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet, zal em wel voor het eerst in Utrecht zien
 
Lijkt me net zo leuk om mee te sturen hoor. Het stuurt minder snel maar betekend voor mij niet minder leuk.
De V-Max valt juist erg tegen. Ik ben meerdere keren op pad geweest met deze Max, maar is teveel van het goede. Het vermogen knalt er gewoon in en sturen gaat erg moeizaam met deze 330kg zware buffel. Lekker een dijkje pakken valt niet mee. Als je op het gas gaat spint hij bij bijna elke snelheid. Wil je op een dijk niet echt. Rechtuit is het wel fantastisch😈😈 Dan is het gewoonweg een bom, raket etc. Maar bruikbaarheid is ver te zoeken. Ook de actieradius is waardeloos. Met een verbruik van 1 op 8 en een kleine 10 liter voordat hij op reserve springt schiet niet echt op. Ik heb enkele Fazers gehad, zowel de FZ1N als ook FZ1S. Deze zijn veel prettiger om te rijden en ik verwacht dan ook veel van de MT10. Die zie ik echt als opvolger van de FZ1N en S. Ik zag in Brussel al een groter scherm voor de MT10, waarmee hij iets kreeg van de Tracer. Meteen meer tour dus. Mijn idee, in de winter een dergelijk scherm en in de rest van het jaar origineel.
 
De V-Max valt juist erg tegen. Ik ben meerdere keren op pad geweest met deze Max, maar is teveel van het goede. Het vermogen knalt er gewoon in en sturen gaat erg moeizaam met deze 330kg zware buffel. Lekker een dijkje pakken valt niet mee. Als je op het gas gaat spint hij bij bijna elke snelheid. Wil je op een dijk niet echt. Rechtuit is het wel fantastisch😈😈 Dan is het gewoonweg een bom, raket etc. Maar bruikbaarheid is ver te zoeken. Ook de actieradius is waardeloos. Met een verbruik van 1 op 8 en een kleine 10 liter voordat hij op reserve springt schiet niet echt op. Ik heb enkele Fazers gehad, zowel de FZ1N als ook FZ1S. Deze zijn veel prettiger om te rijden en ik verwacht dan ook veel van de MT10. Die zie ik echt als opvolger van de FZ1N en S. Ik zag in Brussel al een groter scherm voor de MT10, waarmee hij iets kreeg van de Tracer. Meteen meer tour dus. Mijn idee, in de winter een dergelijk scherm en in de rest van het jaar origineel.

Testrijders zeggen heel wat anders, voor zo'n apparaat van 310kg stuurt het ongelofelijk goed en de grondspeling is oneindig. Ik heb een vermoeden dat de bandenspanning te laag was, je wilt niet weten hoe vaak je weggestuurd wordt met een te lage spanning en ook motoreigenaren vaak met een te lage spanning rijden. Bij zo'n apparaat merk je 0,2bar te weinig al erg goed. Ik heb er zelf ooit een proefgereden met zo'n dikke achterband dus dat zegt me nog niks helaas. Ook toen stuurde ze me weg met 1,9 bar, teruggereden om hem op te pompen. De actieradius is voor mij wel een echt nadeel, hetgeen wel verholpen kan worden met aftermarket 21l of een 26l tank.
 
Testrijders kunnen zoveel zeggen. Ik heb behoorlijke ervaring en daarom kreeg ik hem ook mee om goed uit te proberen. De bandenspanning was goed, maar mijn rechterhand niet😉
Maar serieus, hij is ook gebouwd als showmotor en in dat licht stuurt hij voortreffelijk! Ik ken de opties om de tank te vergroten. Is eigenlijk noodzakelijk. Ik heb nu een FJR1300AS van 2013 en die vind ik veel fijner sturen. Is uiteraard ook een heel andere motor, maar ook tegen de 300kg. Hoop in ieder geval dat de MT10 z.s.m. komt zodat ik kan proefrijden.
 
Testrijders kunnen zoveel zeggen. Ik heb behoorlijke ervaring en daarom kreeg ik hem ook mee om goed uit te proberen. De bandenspanning was goed, maar mijn rechterhand niet😉
Maar serieus, hij is ook gebouwd als showmotor en in dat licht stuurt hij voortreffelijk! Ik ken de opties om de tank te vergroten. Is eigenlijk noodzakelijk. Ik heb nu een FJR1300AS van 2013 en die vind ik veel fijner sturen. Is uiteraard ook een heel andere motor, maar ook tegen de 300kg. Hoop in ieder geval dat de MT10 z.s.m. komt zodat ik kan proefrijden.

Iedereen kan zoveel zeggen, het is maar wat je zelf leuk vind en open staat om je smaak te verbreden. Het is ook maar wat je onder 'showmotor' verstaat, voor mij is een supersport eerder een showmotor. Ik heb ook behoorlijke ervaring en rij nu met een chopper met 90pk zowat alles zoek, mensen zien water branden als ze merken dat het niet lukt een chopper in te halen ook niet als er bochten aan komen. Een FJR is volgens mij echt de beste combi van cruiser en sport, maar ook die stuurt Heel erg zwaar als je van een msx125 af komt. Ik ben ook erg benieuwd naar de mt10.

 
Laatst bewerkt:
Jouw beschrijving van je Magna klopt ook helemaal. Dat ding rijdt fantastisch en ik kan me voorstellen dat je menig "sportmotor" zoek rijdt😁 Ik vond de zithouding alleen te rechtop.
Ook jouw omschrijving van mijn FJR vind ik zeer passend. Ik hoop dat de MT aan mijn verwachtingen voldoet😎
 
Cool dat jij het wel weet, de Magna gen3 is wolf in schapenvel nr1. Van de zomer ga ik nog wat meer bewijs filmen:
 
Stom gezwam altijd wat een ander vindt of bepaalt hoe een motor wel of niet rijdt :+
Wat boeit mij het nou wat anderen van een motor vinden het gaat erom wat ik ervan vindt lijkt me als ik iets wil kopen.
Ik volg al 38 jaar mijn eigen kop wat motoren kopen betreft en ik wissel(de) regelmatig mede omdat ik teveel motoren leuk vindt en ik hoop dat dit nog een poosje zo blijft :Y

gr driver
 
Vandaag op de motorbeurs de MT010 gezien in een verkeerde kleur vondt ik maar ik vindt het toch wel een mooie motor .
Prijs wordt 28 Februari bekend gemaakt zei men en ik zei ..zo de 16000 eurootjes ? en dat werdt instemmend begroet .
Blijft toch een aardige klap geld vindt ik maar zodra ze er zijn medio Mei begreep ik toch maar een keer proefritje doen om te ervaren hoe ik het vindt rijden .

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Beetje Jammer dat je er niet op kon zitten. De kleur lijkt me in zonlicht mooier maar het is wel een beetje over fashioned ja, plus na elke rit kan je je velgen poetsen vuil vloekt nog erger als met wit denk ik.
 
inderdaad een afgrijselijke kleur, het leek wel grondverf/primer... :/

:^

onder kunstmatig licht zien veel dingen er anders uit, maar dat grijs was idd echt om te huilen, ook bij de '16 MT-09.
Hopelijk ziet de MT-10 in andere kleuren en bij natuurlijk licht er wel goed uit
 
Leg IS uit ;)

Er zullen vast nog wel wat old skool / normale kleuren komen mag ik hopen.
voor hippe mensen zijn er al scramblers :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan