Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

2.05 zandvoort met een SC28 95'' ,Assen niet veel gereden dacht ook een 2.05 op Assen

17'' voorwiel is idd goede optie voor bande Bridgestone R10 vind ik erg fijne banden, voorpoten wellicht 10mm doorsteken maar ligt er ook aan hoe je het zelf vind rijden. vering b.v Hyperpro is wel aan te bevelen als je wat pittiger gaar rijden, ook beter voor je bande slijtage.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, ik had me al even aangemeld in het fireblade topic. Ik ben op zoek naar een blok voor een cbr900 sc33-2 fireblade (model '98-'99).
Heeft er toevallig iemand iets liggen?
De lagerschalen van de krukas waren volledig weggesleten bij mij, waardoor de cilinders, pistons, en de versnellingsbak schade hebben, als er iemand interesse heeft in het kleppendeksel, carters, ... Hoor ik het graag :-)
 
Hallo iedereen, ik had me al even aangemeld in het fireblade topic. Ik ben op zoek naar een blok voor een cbr900 sc33-2 fireblade (model '98-'99).
Heeft er toevallig iemand iets liggen?
De lagerschalen van de krukas waren volledig weggesleten bij mij, waardoor de cilinders, pistons, en de versnellingsbak schade hebben, als er iemand interesse heeft in het kleppendeksel, carters, ... Hoor ik het graag :-)

Ik heb nog wel een blok voor je. Rest kun je verkopen *D

*D
TK: CBR 900 RR Fireblade uit 1998, circuitklaar
 
nou dan ben ik wel benieuwd over welk type blade je het hebt en welke zx10.
dat laatste kon ik ook niet opmaken uit de vermogensbankprint uit het nc topic.
 
nou dan ben ik wel benieuwd over welk type blade je het hebt en welke zx10.
dat laatste kon ik ook niet opmaken uit de vermogensbankprint uit het nc topic.

Cbr900rr. Sc28 1995 hier nog wel in het topic terug te vinden ook door een mede mfer gekocht.

En zx10r 2005 model.

Blade rijd gewoon geweldig zx10 went niet goed ofzo.
 
mijn ervaring was ( om maar eens niet met het woord Ik te beginnen ;) ) dat ik sneller rondging op mijn cbr600 uit 95 dan mijn r2 uit 98.

De hoeveelheid vermogen die je op de baan moet zien te brengen is heel erg veel.
(ouwe zak modus) ik weet nog een artikel uit de kickstart dat de redacteur/verslaggever sneller rond ging op een zxr400 dan op de gp500 motor van Cees Doorakkers ( http://www.ceesdoorakkersmotoren.nl/ )

qua vering schijnt er bij dat model ook nog wel wat te verbetering in te zitten.
(bij welke model niet zou je zeggen)

Ik weet wel dat ik niet fit genoeg ben om met een motorfiets met meer dan 120 pk sessie van 20 minuten te rijden.
20 jaar terug was ik al buiten adem ,dat zal er niet beter op worden.

motoren van nu met hun traction control e.d zullen circuitrijders alleen maar meer uitputten qua conditie door de mogelijkheid om continue veel harder rond te gaan.

het zou leuk zijn dat er een kentering komt waarbij men gewoon kan circuit rijden op de motor die men heeft en leuk vind.

daar zijn de open circuit dagen ook mee begonnen, maar daar heeft men nu ook allemaal circuitkuipen aparte vering en bandenwarmers.
waarvoor wel wat te zeggen is maar het is leuk als het betaalbaar blijft.
 
mijn ervaring was ( om maar eens niet met het woord Ik te beginnen ;) ) dat ik sneller rondging op mijn cbr600 uit 95 dan mijn r2 uit 98.

De hoeveelheid vermogen die je op de baan moet zien te brengen is heel erg veel.
(ouwe zak modus) ik weet nog een artikel uit de kickstart dat de redacteur/verslaggever sneller rond ging op een zxr400 dan op de gp500 motor van Cees Doorakkers ( http://www.ceesdoorakkersmotoren.nl/ (Over CDM - Cees Doorakkers Motoren) )

qua vering schijnt er bij dat model ook nog wel wat te verbetering in te zitten.
(bij welke model niet zou je zeggen)

Ik weet wel dat ik niet fit genoeg ben om met een motorfiets met meer dan 120 pk sessie van 20 minuten te rijden.
20 jaar terug was ik al buiten adem ,dat zal er niet beter op worden.

motoren van nu met hun traction control e.d zullen circuitrijders alleen maar meer uitputten qua conditie door de mogelijkheid om continue veel harder rond te gaan.

het zou leuk zijn dat er een kentering komt waarbij men gewoon kan circuit rijden op de motor die men heeft en leuk vind.

daar zijn de open circuit dagen ook mee begonnen, maar daar heeft men nu ook allemaal circuitkuipen aparte vering en bandenwarmers.
waarvoor wel wat te zeggen is maar het is leuk als het betaalbaar blijft.

Ging idd met de blade sneller rond dan nu met de ZX10, blade vind ik ook erg leuk rijden, maar moet ook niet vergeten dat ik de blade 10jaar had en de zx10 nu 2 jaar dus nog veel wennen.

Van de tractie, antie wheely, weet ik het wat ben ik ook niet echt, hou van het zelf rijden, al vind ik een QS wel erg handig :P

Vering van zowel de Blade als de ZX zijn helemaal aangepast, remmen ook.

Rij ook alleen maar voor de lol, soms een msl cupje maar doe het voor me zelf en niet voor iemand anders, bandewarmers heb ik dan wel maar niet om sneller rond te gaan, je banden gaan namelijk met echt veel langer mee en blijven veel beter in vorm, ze warmen en koelen maar een keer op en af en niet 10X op een dag dat schild wel echt heb ik gemerkt, heb gewoon zo goedkoop setje maar die werkt prima doe een nu een heel seizoen met een setje. (ongeveer 6-8dagen)
 
Ging idd met de blade sneller rond dan nu met de ZX10, blade vind ik ook erg leuk rijden, maar moet ook niet vergeten dat ik de blade 10jaar had en de zx10 nu 2 jaar dus nog veel wennen.

Van de tractie, antie wheely, weet ik het wat ben ik ook niet echt, hou van het zelf rijden, al vind ik een QS wel erg handig :P

Vering van zowel de Blade als de ZX zijn helemaal aangepast, remmen ook.

Rij ook alleen maar voor de lol, soms een msl cupje maar doe het voor me zelf en niet voor iemand anders, bandewarmers heb ik dan wel maar niet om sneller rond te gaan, je banden gaan namelijk met echt veel langer mee en blijven veel beter in vorm, ze warmen en koelen maar een keer op en af en niet 10X op een dag dat schild wel echt heb ik gemerkt, heb gewoon zo goedkoop setje maar die werkt prima doe een nu een heel seizoen met een setje. (ongeveer 6-8dagen)

Vooral dat wennen kost wel wat tijd inderdaad.

Ik heb de afgelopen 2 jaar een aantal circuitdagen gedaan en stukje bij beetje leer je je motor beter kennen :Y

Ik rijd zelf ook met bandenwarmers, om dezelfde reden als jij + dat het wel erg lekker is dat als je een sessie begint dat je niet eerst in je achterhoofd hoeft te houden dat je banden nog koud zijn.

Ik heb net de eerste dag voor dit jaar maar weer geboekt (19-05-2016 Assen, MSL), binnenkort nog maar even wat meer daagjes erbij inplannen :]
 
Laatst bewerkt:
Vooral dat wennen kost wel wat tijd inderdaad.

Ik heb de afgelopen 2 jaar een aantal circuitdagen gedaan en stukje bij beetje leer je je motor beter kennen :Y

Ik rijd zelf ook met bandenwarmers, om dezelfde reden als jij + dat het wel erg lekker is dat als je een sessie begint dat je niet eerst in je achterhoofd hoeft te houden dat je banden nog koud zijn.

Ik heb net de eerste dag voor dit jaar maar weer geboekt (19-05-2016 Assen, MSL), binnenkort nog maar even wat meer daagjes erbij inplannen :]

2 en 3 juni Assen *D daarvoor vast nog wat CPZ dagen om te wennen.
 
Ging idd met de blade sneller rond dan nu met de ZX10, blade vind ik ook erg leuk rijden, maar moet ook niet vergeten dat ik de blade 10jaar had en de zx10 nu 2 jaar dus nog veel wennen.

Van de tractie, antie wheely, weet ik het wat ben ik ook niet echt, hou van het zelf rijden, al vind ik een QS wel erg handig :P

Vering van zowel de Blade als de ZX zijn helemaal aangepast, remmen ook.

Rij ook alleen maar voor de lol, soms een msl cupje maar doe het voor me zelf en niet voor iemand anders, bandewarmers heb ik dan wel maar niet om sneller rond te gaan, je banden gaan namelijk met echt veel langer mee en blijven veel beter in vorm, ze warmen en koelen maar een keer op en af en niet 10X op een dag dat schild wel echt heb ik gemerkt, heb gewoon zo goedkoop setje maar die werkt prima doe een nu een heel seizoen met een setje. (ongeveer 6-8dagen)

ik heb nog niet circuitgereden op iets met traction control, maar is het niet logisch die op zijn zwaarste stand te zetten en dan er zo veel mogelijk op leunen/vertrouwen en als het te vaak ingrijpt lichter zetten ?
 
Cbr900rr. Sc28 1995 hier nog wel in het topic terug te vinden ook door een mede mfer gekocht.

En zx10r 2005 model.

Blade rijd gewoon geweldig zx10 went niet goed ofzo.

jep vergeten dus :)

uut tijdschriftjes had ik begrepen dat die nogal aangepast moeten worden qua vering, vandaar mijn opmerking daarover aantal posts terug.

simpel gezegd denk ik dat je TC nodig hebt als het krukas vermogen ongeveer het zelfde of meer is als het drooggewicht van de motor.
sommige al eerder ;)
ze zijn dus ruim 10 jaar te laat met TC die gemeengoed is ;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn wel een paar dingen welke ik kan bedenken waardoor het er niet makkelijker op is geworden op de zx-10 Mick.

Alles komt ook ineen veel sneller op je af ;)
Qua sturen is de zx-10 scherper maar nerveuser, daar waar de Blade rustig en stabiel is
(wel zwaarder).
Qua vermogen komt de kawa er echt hard in met zn powerband, hier is voorzichtigheid geboden.
De sc28/sc33 blade is een stuk voorspelbaarder en meer linear.
Ook de eerste versnellingen zijn erg lang (1e 160/170, 2de 200) waardoor het niet altijd perfect uitkomt bij bochten. Andere tandwiel verhouding kan schelen.

Overigen ben ik ook 2 en 3 juni op assen. :} vorig jaar September voor het eerst weer daar gereden met de nieuwe ruskenhoek, wel een machtig bochtje alleen had ik een slippende koppeling :( .

Ik weet niet of je zelf gebruik maakt van een gps tracker? Anders heb ik van zowel Assen als Zandvoort data waarmee je misschien uit de voeten kan om te kijken wat nu de punten zijn om aan te werken.
 
Zijn wel een paar dingen welke ik kan bedenken waardoor het er niet makkelijker op is geworden op de zx-10 Mick.

Alles komt ook ineen veel sneller op je af ;)
Qua sturen is de zx-10 scherper maar nerveuser, daar waar de Blade rustig en stabiel is
(wel zwaarder).
Qua vermogen komt de kawa er echt hard in met zn powerband, hier is voorzichtigheid geboden.
De sc28/sc33 blade is een stuk voorspelbaarder en meer linear.
Ook de eerste versnellingen zijn erg lang (1e 160/170, 2de 200) waardoor het niet altijd perfect uitkomt bij bochten. Andere tandwiel verhouding kan schelen.

Overigen ben ik ook 2 en 3 juni op assen. :} vorig jaar September voor het eerst weer daar gereden met de nieuwe ruskenhoek, wel een machtig bochtje alleen had ik een slippende koppeling :( .

Ik weet niet of je zelf gebruik maakt van een gps tracker? Anders heb ik van zowel Assen als Zandvoort data waarmee je misschien uit de voeten kan om te kijken wat nu de punten zijn om aan te werken.

met de kawa power valt het wel mee, zeg ik nu niet echt van goh wat een hoop vermogen, tandwiel verhouding en vering zijn volledig aangepast, denk dat het gewoon wennen is, worden de kawa en ik geen vriendjes gaat die weer weg ben ik bang.
dit jaar eerst weer lekker rijden
 
Ik ben opzoek naar een set velgen voor mijn sc33 uit '99. Voor heb ik een 17" velg dus geen 16" die er standaard op zit. Liefst compleet met remschijven zodat ik op deze set regenbanden erop kan leggen.
 
Kijk dat zijn mooie dingen, ga as don en vrijdag op assen rijden, heb zoveel problemen gehad met de kawa dat het nu wel goed moet gaan alles is perfect gerepareerd en kawa moet goed rijden.
Mis de goede oude blade nog wel wat was dat een geweldige machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan