Kawasaki VN 800 Topic

Ik snap niet dat iedereen hier zo de kriebels in zn onderbuik krijgt van zo een Hypercharger!
Bij mij zat ie ook op mn Wildstar,maar ik heb hem er snel afgehaald,dat ding steekt zo een eind naar buiten dat ik amper op mn forwardcontrols kwam.
En bovendien vind ik ze tegenwoordig maar 13 in een dozijn,bij bijna elke Harley of chopper die zn luchtfilter vervangt zie je zo een hypercharger.
Maar goed,thats just my cup of tea....maar goed dat we allemaal niet dezelfde smaak hebben,anders word het ook zo eentonig.... :+
 
Biedt zulks eigenlijk nog voordelen? Buiten de stimulans om je motor binnen te zetten omdat de regen er anders in loopt? :+
 
Free flow luchtfilter en andere sproeier setting zou moeten resulteren in vermogenswinst tot 9pk.
Is tenminste wat ik erover lees. Zo'n hypercharger is smaak en uiterlijk; ik heb nergens kunnen terugvinden dat zo'n ding nog meer vermogen zou betekenen vs een 'normaal' open filter.
Je leest juist dat een hypercharger bij tegenwind juist teveel lucht naar binnen leidt waardoor de motor zou gaan schokken en bokken.

Ik vind het gewoon minder mooi en daarom een dragtron erop. Maar er zijn ook vast mensen die dat spuuglelijk vinden. Vermogenswinst is voor mij ondergeschikt aan de looks 8-)
 
ik vind zo'n hypercharger best wel gaaf, totddatik hem op mijn VN had staan, toen werd het wat minder en rijden deed het kreng al helemaal niet meer, boven de 90 was het hikhik en klaar, twerwijl ik de boel al gerejet had
 
regen doet hem niks hoor ;) zit nog steeds een fliter in.
Volgens mij is een (door regen) vochtig luchtfilter ook niet echt positief... :X
Nou als ik de verhalen zo lees... ik gebruik m'n fiets tegenwoordig bijna dagelijks voor woon-werk dus ik ga niet lopen kl*ten met zulks. Hij moet 't als het even kan gewoon altijd doen. Looks zullen mij al helemaal een worst wezen. Een beetje meer vermogen lijkt me dan wel weer lollig. :)
 
Laatst bewerkt:
Ah! Ik heb mijn setting van het stuk van Wolf gehaald, ooit vanuit het vulcan forum geschreven geloof ik. Nog geen kans gehad om te testrijden, maar daar was het advies met een open filter om de stationair sproeier maat 50 erin te doen en de hoofdsproeier maat 165. Dit in combinatie met een nieuwe gasnaald op clip-stand twee van boven.

Staat hier:
http://www.angelfire.com/ak5/russwolf/documents/scooterize.pdf
Zou zo maar kunnen.
Het effect van een ander luchtfilterhuis verschilt per motorfiets.

Gelukkig heeft de VN800 in basis dezelfde carb als een Harley, dus gemakkelijk en goedkoop van alles te koop.
 
Dunlop whitewalls gemonteerd:

0086ae2e6efef1c809d58e984be853f0


5489ef539a0a90d688b701b237ef3fb4


En nog een goede voorband in de aanbieding: Michelin Commander II in de maat 130/90-16 met ongeveer 2000km onder het rubber :-).
 
Haha, whitewalls worden geleverd met een blauwe coating om beschadiging tijdens montage te voorkomen. Beetje water en zeep erover en ze zijn weer wit.
 
Ach ja, beter teveel uitleggen dan te weinig :+

Na een hoop geknoei met die tuningsetjes voor Harley carbs heb ik eindelijk de juiste afstelling gevonden voor het K&N filter en de open uitlaten. Ik zat te stoeien met de smalle gasnaald in combinatie met de juiste sproeiermaten. Na heel veel wisselen van de stationair- en hoofdsproeier (telkens een maatje groter, omdat ie backfire-de uit de carb wat duidt op een te arm mengsel) liep de motor nog steeds waardeloos. Ook het wisselen in hoogte van de gasnaald hielp niets.

Uiteindelijk maar een afstelling geprobeerd te krijgen met de originele gasnaald. En dat werkt dus perfect... Ik heb er nu een 54 stationair en 170 hoofdsproeier in zitten. In het middengebied is ie nog wat rijk, dus ik denk dat een 52 ook nog zou kunnen.

Dus: voor een ieder die een open filter wil en uren aan sleutelen wil vermijden: ik zou starten met de originele gasnaald, een 52 stationair en een 170 hoofdsproeier. De mix-schroef heb ik nu op twee omwentelingen uitgedraaid.

Voor die mixschroef kun je overigens het beste een Harley "EZ-adjust" kopen. Dan kun je makkelijk afstellen als de motor loopt, in plaats van te pielen met een schroevendraaier. Kost 25 dollar op ebay.

41F6HAXKO3L._SY300_.jpg


De hoofd sproeiers heb ik bij Aliexpress gekocht:
http://www.aliexpress.com/item/Keih...-CVK-main-jet-nozzle-PE24-30/32241874685.html

De stationair sproeiers bij wwag:
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?navi=1&page=!64022
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, beter teveel uitleggen dan te weinig :+

Na een hoop geknoei met die tuningsetjes voor Harley carbs heb ik eindelijk de juiste afstelling gevonden voor het K&N filter en de open uitlaten. Ik zat te stoeien met de smalle gasnaald in combinatie met de juiste sproeiermaten. Na heel veel wisselen van de stationair- en hoofdsproeier (telkens een maatje groter, omdat ie backfire-de uit de carb wat duidt op een te arm mengsel) liep de motor nog steeds waardeloos. Ook het wisselen in hoogte van de gasnaald hielp niets.

Uiteindelijk maar een afstelling geprobeerd te krijgen met de originele gasnaald. En dat werkt dus perfect... Ik heb er nu een 54 stationair en 170 hoofdsproeier in zitten. In het middengebied is ie nog wat rijk, dus ik denk dat een 52 ook nog zou kunnen.

Dus: voor een ieder die een open filter wil en uren aan sleutelen wil vermijden: ik zou starten met de originele gasnaald, een 52 stationair en een 170 hoofdsproeier. De mix-schroef heb ik nu op twee omwentelingen uitgedraaid.

Voor die mixschroef kun je overigens het beste een Harley "EZ-adjust" kopen. Dan kun je makkelijk afstellen als de motor loopt, in plaats van te pielen met een schroevendraaier. Kost 25 dollar op ebay.

[afbeelding]

De hoofd sproeiers heb ik bij Aliexpress gekocht:
http://www.aliexpress.com/item/Keih...-CVK-main-jet-nozzle-PE24-30/32241874685.html

De stationair sproeiers bij wwag:
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?navi=1&page=!64022
Mooie uitleg, tnx.

Die sproeier bij Ali gaan per setje van 12. Hoe kun je bij bestellen kiezen welke maten je dan gaat krijgen?
 
Je krijgt een set van 12 sproeiers waarbij je zelf de maten kunt kiezen die je wilt hebben. Dat geef je op in de omschrijving als je ze besteld.

Deze maten hebben ze beschikbaar: 72.75.78.80.82.85.88.90.92.95.98.100.102.105.108.110.112.115.118.120.122.125.128.130.132.135.138.140. 142.145.148.150.152.155.158.160.162.165.168.170.172.175.178.180.182.185.188.190.

Ik heb twaalf opvolgende gekocht vanaf maat 145. (dus t/m maat 175)
Keurige kwaliteit met zelfs een Keihin logo in de sproeiers. Of dat echt is of namaak is natuurlijk een tweede.
Als je enkele sproeiers wilt kopen kun je ook andere aanbieders vinden in NL, maar die vragen al snel drie euro per sproeier...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan