Burgman 200

Achter zijn de blokjes een stuk kleiner dan voor. Zal er ook mee te maken hebben.
En de combi-rem gebruik ik vaker dan alleen de voorrem.
 
Hoi Allen,

Is het zinvol om als 1,91 rijder ( met de lengte voornamelijk in de onderbenen ) voor een Burgman 200A model 2015 te gaan kijken in de showroom ?
 
Laatst bewerkt:

Hoi Streetbobbl,

Dank voor je reactie.

Ik heb in de tussentijd het M-F van voor naar achter doorgespit en had helaas ook al een topic gevonden van een lange rijder die de 200 ongeschikt had bevonden na een testzit.

Erg jammer want hij voldeed kwa specs en prijs kompleet aan de voorwaarden.
 
De Neus,
Lijkt mij dat je zelf moet gaan rijden om te ondervinden of jou lengte een probleem is.
uitgaan van anderen lijkt mij niet een oplossing voor je vraag!
 
Jullie hebben me overgehaald en heb hem weer teruggezet bovenaan op het lijstje.
Hij past kwa specs / prijs / wat gaan we er mee doen gewoon als beste nieuwe.
in de tussentijd het lijstje afgaan met testzitten / rijden.
Ik hou u op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige 200 staat nog te koop bij Motoport Uithoorn,nog bijna nieuw,de rede van inruil was dat hij voor mij net iets te licht was maar een top ding met weinig km.

http://www.motoportuithoorn.nl/epag...1&CurrentPage=1&OrderBy=ListPrice&OrderDesc=0

Ik denk dat als je zegt dat ik je hebt gestuurd hij nog wel wat van de prijs af doet .

Foto-3WVCJSIR-D.jpg
 
Mijn vorige 200 staat nog te koop bij Motoport Uithoorn,nog bijna nieuw,de rede van inruil was dat hij voor mij net iets te licht was maar een top ding met weinig km.

Tis zondermeer een plaatje en in de juiste kleur maar geen ABS volgens mij.

Wij willen de 200 met meerdere personen in de fam gaan gebruiken en 2 daarvan zijn beginnend rijder vandaar dat wij het liefst voor de ABS versie gaan.
 
Hallo ik heb hier nog twee originele achtergrepen (grijs) en een originele voorruit liggen ook nog een werkplaatshandboek knap uitgeprint en geplastificeerd in een stevige kunststof ordner het liefst verkoop ik het in 1 x 30 € exclusief eventueel verzendkosten of ophalen in Den Helder of Anna Paulowna
Mvg Frans
 
Laatst bewerkt:
Mijn Burgman 200 heeft een probleem.
Bij het starten slaat de motor vaak vast.
Als ik daarna opnieuw start slaat hij moeilijk aan en soms slaat hij naar een paar slagen opnieuw vast.


Enig idee wat het kan zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel na het omdraaien van de contactsleutel druk je op de startknop? Ik wacht vijf tot zes seconden, totdat het oranje lampje op het dashboard uit is. Dan start de motor altijd direct, warm of koud. Druk je te snel op de startknop, dan kan gebeuren wat jij beschrijft. Heeft te maken met de injectie van brandstof.
 
Helaas. Dat heb ik geprobeerd. Als de motor een paar dagen stil gestaan heeft gooit hij een keer rond en slaat vast tegen de compressie slag.

- De solenoid is OK (Als ik de startmotor jump-start over het startrelais gooit hij hem zonder problemen rond)
- De accu is nieuw.
- Hij rijdt verder goed.

Iemand een idee ?
 
Laatst bewerkt:
Brandstof pomp misschien. Er is een terug roep actie geweest van de importeur, ik neem eigenlijk aan dat die bij jou motor al vervangen is.
 
Kom in een algemeen verhaal over fuelpumps tegen dat het de relief valve kan zijn die niet meer open gaat, waardoor er teveel benzine in de motor komt. Dat lijkt me stug.
Ik heb zelf het idee dat de ontsteking iets te goed zijn best doet.
Het lijkt erop dat hij te vroeg staat bij het starten waardoor er ontbranding plaatsvindt vóór het bovenste dode punt waardoor er een terugslag optreedt en vast slaat.
Bij het jumpstarten zonder contact aan gooit de startmotor hem probleemloos rond.
Software update misschien ?
 
hi heb een zgan uit 2011 aangeschaft voor woon werk verkeer.
nog dingen die ik moet weten.
brandstofpomp is gedaan. :]
 
Mooi machientje Mteun.
Setje handvat verwarming misschien? Is mijn beste upgrade tot nu toe.
Voor de rest: lekker toeren !
 
voor het eerst goed kunnen testen.
snelweg prima te doen voor kleine stukjes.
topsnelheid genoeg om in te halen op de snelweg 135 zonder problemen op de teller.
stoplicht sprintje ook prima voor een 200cc.
korte bochten en lange bochten vielen mij niet tegen.
ben zeer tevreden met mijn nieuwe werk scooter.
bagage ruimte zeer groot,nog niet zo groot meegemaakt. *O*
1 minpuntje been ruimte vooral als je een bmw scoot gewend bent.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.
ik rijdt al een jaar een burgman 200 en moet zeggen ,het rijdt heerlijk fijne wegligging en zuinig in gebruik 1 op 30 gemiddeld.
servicebeurten doe ik zelf omdat het niets voorstelt.
gebruik woon werkverkeer dus ook in de winter , nou ja winter? per jaar ong.13000 km lekker uit de wind met een givi hoog windscherm , weinig ruis v d wind aan mijn hoofd.
jammer genoeg heb ik nu een probleem en dat is dat de gehele elektrische systeem uit valt .rode en oranje lampjes branden dan maar
na een paar keer tikken in de buurt van de accu springt alles weer aan , kabels gecontroleerd maar zit vast wel zit er een rode kabel die erg warm wordt als dit zich voordoet . daarna gaat het weer even goed maar onbetrouwbaar aangezien ik smorgens 4 uur wegrijdt naar mijn werk. wie heeft dit probleem ook of gehad en kan mij verder helpen
groet Rob V
 
Hallo welkom op MF ;)

Welke rode kabel wordt warm?

Ben je technisch onderlegd, ik bedoel heeft het zin
als ik je laat zien waar de rode kabels in het elektrisch schema naar toe lopen vanaf de accu zodat je gericht dingen kunt controleren?

Opmerking:
Draad schema gegevens van de 200cc zijn mogelijk niet beschikbaar,
ik heb alleen brugman 125cc gegevens maar die zullen nauwelijks afwijken van jou schema,
afgaande op mijn ervaring mogelijk zelfs identiek.
Ook even bouwjaar vertellen s.v.p.


Check evt. ook SEL4 & SEL8 issues:

reset display
DT125 in "Burgman 200"
sjorsTOA in "Burgman 200"
Op diverse forums was bij de meeste UH200 met het SEL4 issue
de oorzaak bij de accu, soms bloot liggende kabels of probleem startmotor.

SEL8 en SEL 4 meldingen hebben vaak te maken met loszittende of gecorrodeerde accu kabels. Dus kabels loshalen, polen schoonmaken en weer goed vastzetten. Eventueel een nieuwe accu. Vaak zijn de problemen dan weg, dat is hier al meerdere malen besproken.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan