Yamaha BT 1100 Project

Bram de Viking

Die hard MF'er
16 jul 2014
541
0
Hallo Graag wil ik weer een nieuw topic beginnen over het maken van een zijspan aan een BT1100.

Hier dus het begin, verhalen en fotos volgen snel
 
De spanning is onhoudbaar.

MIGnagelbijten_120092h.jpg
 
Gewoon omdat ik een BT heb. een tweecilinder met een cardan met een leuk koppel
De bak wordt iets met een wiel er aan, ik heb nog geen betaalbare leuke bak gevonden.
Dus een laatplatvorm denk ik
 
Leuk. Wij zijn er ook mee bezig. In samenwerking met enkele anderen.
Waarschijnlijk staat hij in basis op het zijspantreffen in Genemuiden.
 
Mooi Man, Ben lang aan het zoeken geweest via internet om een beetje info te krijgen over het aanbouwen van een zijspan aan een BT 1100. En nu zijn jullie er ook mee bezig.
Wat is jullie bedoeling om er aan te bouwen? Heb je al foto en zo?

Ik zal vanavond een paar foto proberen te plaatsen, ben op dit moment alleen maar spullen aan het verzamelen voor het subframe en de mogelijke span( een frame met een plank er in)

Ik vindt het een lastig frame om een subframe aan te krijgen, hoe pakken jullie dit aan?
 
Hij heeft qua hulpframe een raam onder het blok gemaakt. Voorste ophangpunten van het blok, en middenbok bevestiging. Geen schoor naar het balhoofd. Volgens Hans is het carter sterk zat, en zo oogt het ook. Wij moeten nog aan hulpframe beginnen.

Komt een HBJ bak aan, die lijkt op de v.d. Born van Lasmoat. Ik denk dat dhr. v.d. Born deze grotendeels heeft gecopieerd.
 
Laatst bewerkt:
Mooie Bak,
Ik heb die BT met Tripteq bak ook gezien op internet en heb uitreindelijk een telnummer gekregen van de vermoedelijke huideige eigenaar maar helaas ben ik deze kwijt.
Ben nu maar begonnen om mijn eigen subframe te bouwen, en maak gebruik van het ophangpunt van het carter en het orginele frame. ik probeer in de zelfde stijl te blijven als het frame.
 
In 2002 heeft er in MG een artikel gestaan over een BT1100 met een Stern bak. Misschien dat iemand deze heeft liggen. (Halflive misschien ook, maar niet netjes gerubriceerd)
 
Heb je er al een autoband op? We hebben vorige week een 195/45R17 gemonteerd. Staat prachtig en perfect in het midden zonder aanpassing.
 
Heb je er al een autoband op? We hebben vorige week een 195/45R17 gemonteerd. Staat prachtig en perfect in het midden zonder aanpassing

Nee zo ver ben ik nog niet, dit is op dit moment de status
full
 
Het is de bedoeling om aan beide zijden een soort van omsluitend frame te maken. op de foto even maar aan 1 kant getoond
full
 
En dit zijn de ophangpunten die voor het subframe heb gekozen, alle andere punten lijken mij te licht van constructie vandaar mijn interesse is de verschillende mogenlijkheden.

Eerste instantie alleen het voorste punt en misschien later ook het achterste punt bij het monteren van een fuseebesturing
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan