Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Leuk project Arend!

Ik heb trouwens nog steeds goede herinneringen aan een 750. Ze zijn wel een stuk zuiniger dan 1100. Dus die zou Aron ook kunnen overwegen. (Hoewel, waar zijn ze gebleven?)
Thnx

Ik heb ook veel goede herinneringen aan mijn 750.
Inderdaad zuinig, en met een paar open uitlaatjes klinken ze ook prima!
Mijne leverde uiteindelijk 76pk en 64Nm trouwens. Maar het blokje was uiteindelijk gewoon op, en ik reed er steeds minder mee omdat ik aan flink snellere motoren gewend was geraakt.

[img=400]http://www.motorstek.nl/download/100375/805ecfed5a56d0d6562a31b0e24d4437[/img]
 
Laatst bewerkt:
der staan er wel een paar te koop, maarrr men vraagt wel wat, terwijl de vraag is of ze dat waard zijn
 
Oh ik vind het nog wel lekker vertoeven op mijn 550 en waarschijnlijk wordt mijn volgende motor een heel ander model. Meer richting de aprilia Caponord en dat soort toermotors. Maar dat kost een aardige duit dus dat duurt nog wel even.
 
Iemand interesse in mijn oude zephyr 750 blokje?
Hij liep nog ok maar rammelde wel steeds meer en loopt niet heel heel regelmatig. Staat ongeveer 90K km op.
Op te halen voor een kratje bier!
 
Nou na wat passen en meten kwam ik hele handige drempelsteunen tegen bij de gamma. Deze waren 0,5 cm dik en 10 cm lang. Laat dit nou precies de maten zijn die ik nodig had. Dit scheelde veel werk ten opzichte van de andere plannen.
Ik ben blij met het resultaat, ik wil de steuntjes nog zwart spuiten en misschien zal ik de kistjes ook nog een kleurtje geven, maar ik vind het groen ook wel wat hebben.

Dit is het resultaat
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Heren!

Ik heb gisteren na 7 jaar mijn Zephyr ingeruild... Het was mijn eerste fietsje, maar ben nu toe aan iets meer comfort en gewoon iets nieuwers... Heb er toch altijd met veel plezier aan gesleuteld en op gereden..

Marleen.
 
Nou na wat passen en meten kwam ik hele handige drempelsteunen tegen bij de gamma. Deze waren 0,5 cm dik en 10 cm lang. Laat dit nou precies de maten zijn die ik nodig had. Dit scheelde veel werk ten opzichte van de andere plannen.
Ik ben blij met het resultaat, ik wil de steuntjes nog zwart spuiten en misschien zal ik de kistjes ook nog een kleurtje geven, maar ik vind het groen ook wel wat hebben.

Dit is het resultaat[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koffertjes zijn flink kleiner dan ik dacht haha :P
Zolang je er niet al te zware dingen in doet zal het wel ff goed gaan denk ik :)
Heren!

Ik heb gisteren na 7 jaar mijn Zephyr ingeruild... Het was mijn eerste fietsje, maar ben nu toe aan iets meer comfort en gewoon iets nieuwers... Heb er toch altijd met veel plezier aan gesleuteld en op gereden..

Marleen.
Honda NC gekocht begrijp ik uit je onderschrift?
Dat is inderdaad een stuk meer comfort. Veel plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:
voor degene die het moesten interesseren, ik heb nog een zephyr 550 van '92 staan, was mijn eerste moto, ondertussen een blade gehad en nu een ktm superduke, gewoon nooit weggedaan, ondertussen ook andere mensen mee laten rijden, maar nu staat hij maar stof te vergaren in de garage, terwijl ik de plaats wel zou kunnen gebruiken, motorisch is hij helemaal in orde, de voorrem(blokken) zijn gereviseerd geweest, denk wel dat er nieuwe dichtingen in de voorvork moeten.
Kosmetisch is hij niet in orde, zadel is gescheurd en mis kleine zijkapjes, moest er iemand in geïntereseerd zijn, (eventueel voor als wisselstukkenmotor of zo) mag je altijd iets laten horen

Janssens Gunter
blackbeest@pandora.be
 
hoi ben hier nieuw

heb onlangs een zephyr 750 aangeschaft,met wat opkuiswerk...
zelf rijd ik altijd met chopper, en werk ook zelf eraan,...
heb eigenlijk vraag , ik ben zelf maar klein vrouwtje nen 1m54,;)
nu zou ik graag andere schokbrekers willen doen , kleine shocks... ( teweinig kennis qua schokdempers )
hoe weet ik dat deze passen als ik ze bestel en wat zijn ongeveer de kleinste lengte van schokbrekers,
op wat moet ik letten enzo...
graag zou ik de kuip langs achterin willen wegdoen tot iets na de schokdempers en dan werken met achter fender zoals een chopper en daarop een duo zit doen die je dan kan afhalen als ik alleen rijd. ik denk dat ik daarmee me het veiligst voel qua hoogte als er iemand meegaat langs achteren..
graag zou ik jullie bevindingen eens willen horen daaromtrent,
andere suggesties altijd welkom

grtz kimme
full
 
Hoi Kimme,

Mijn vriendin is ook 'vertically challenged' en past ook niet goed op mijn 750.
Ik meen dat de standaard-shocks 33cm zijn (even checken met een rolmaat, je meet van hart-op-hart, dus de afstand tussen de centra van de bevestigingsbouten). Ebay biedt veel opties, let op er staan veel chiinese opties op die qua kwaliteit vast bagger zijn.

Wat je ook kan doen, als je maar een beetje nodig hebt, is de vorkpoten door de kroonplaat steken, al kan je dat niet veel doen met het standaard stuur dacht ik (ik heb er clip-ons op).

En het zadel kan je laten verlagen/smaller uit laten snijden.
Dat laatste is misschien wel de beste optie, als je de boel toch wil inkorten.
Ik heb daar ook vaak over gefantaseerd (lijkt me tof staan), maar ik heb er nog niet de zaag in gezet. Maar als je dat toch wil doen kan je net zo goed wat schuim wegsnijden en dat scheelt érg veel ook.
Grootste voordeel daarvan is dat je geen grondspeling inlevert!

Succes en hou ons op de hoogte, ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Ik heb gisteren mijn eerste motor gekocht, het betreft een zephyr 550 uit '93.

Ik ben er natuurlijk erg blij mee en deel hem daarom graag met jullie. Hij is niet origineel meer mbt het uiterlijk en eerlijk gezegd vind ik hem zo ook mooier. D'r zijn nog een paar optische dingetjes die ik d'r aan wil doen zoals andere spiegels.

Iemand toevallig nog enkele algemene
full

handige tips?
 
Hoi,

Toevallig hier gekomen. Ook een heropstapper met een verbouwde 750.

We blijven het hier in de gaten houden ;-)

Ed

a3-MwX_Ob6XpzfFJtpo-5Z_JQtk-zpMmC0-qRaH4YpDBByYFmWjvScKIMBS0z5YTDz3kyQkKgymZsFlM40mYsT_5wg2pHqfL8N8qxh6GemqBXHmxYYFywH28uUfmG0hXzpc2V9u4dm6dkIcUzwf5NaWCSCJ9ko6988EQSldH5BqQH6XlpmC14V9ND2JTjdx35OHz6uR3ekuS6uuEE7GYWUsil_CPnUaLWm6hLIyLEBM-KcURiXfUZkJ3_jJG3cQOKpwkSKUWFTBq_l_l7sxoI-5uXuGkMfAVySs9B5l4QetLFiBSo25tNQOJbd2wjU9DGaUxl9-AqILM0-YAsrhKPxbXzZOpLEUa-DkCMu1dFMc6nG2TTwQ6ULpuXhhb-RTB9BCsJcWTrOJjDQaW3GbN1HJ-HTUJ_7QM8Am9ih-WhL-S7Dt9sU7ujn04NMH2qn9YalkF0iNSlORVPy6Z0YZCjjiia54meTeF_mWv6m_PpoFv_CYQ611-9gTk4RqrVonX5L6KC9BMgtwkaG1TLPixYUceoaLo2EzGjowY2zdJ8N0b4zxqZbsbD4OZScEjRv6dGH7200HyYe2ZoKY1pJwc4SyiH8-Ov9tFIYDRudCuLelWPlQ=w940-h705-no
 
Laatst bewerkt:
Hoi Zephyr-rijders!
Kunnen jullie mij vertellen of een zijkofferrek gemaakt voor een 750 ook op een 550 zal passen? Of is er iemand die nog een kofferrek voor een 550 in de aanbieding heeft? Ik ben benieuwd!
 
zo ondertussen wat verder gedaan met de zephyr ...

reeds nieuw kleurtje gegeven is nu oranje ipv zwart/groen.
achterste ingekort tot iets na de veringen veringen wat laten inkorten van 35cm naar 30 cm
vandaag nieuwe pinkers ontvangen en achterspatbord (was van een virago). uitlaten we hebben we de dempers uitgehaald :).
had een nieuw customzadel besteld, maar past er niet mooi op ,was wat te smal, dus proberen het origineel wat in de korten...

het stuur en voorlicht laat ik nu voorlopig , juist nog nieuwe handvaten en spiegels, nog aan het twijfelen aan spiegels aan het stuur of gewone monteren,
ohja en achterlicht met nummerplaatverlichting had graag 1 opzij van de motor had, maar door de uitlaten die hoger komen, gn plaats dus gaat het langsachter gemonteerd worden.


grtzz kimme
full
 
Dames en heren,

Even een vraag: sinds kort ben ik de troste eigenaar van een zephyr 550 uit het jaar 1990.
Prachtig apparaat, alleen is het mij wel opgevallen dat de motor erg schokkerig reageerd op gas aan en uit. Dus wanneer ik rustig 50 rij en vervolgens het gas opentrek, schokt hij voordat hij wegtrekt. Wanneer ik rustig 50 rij en het gas opeens los laat reageert de motor hier ook met een schokje.

Is dit een karaktereigenschap, of klopt hier iets niet?
Blok zelf loopt goed!

Mijn dank is groot.
 
Even de carbs eraf halen, ultrasound laten reinigen, terug plaatsen en dan even synchroonstellen!
 
Hallo beste zephyr rijders.

Ik ben de trotste eigenaar van een zephyr 550 BJ 91
De motor doet al 2 jaar trouwedienst
En is echt een leuke gooi en smijt fiets.

Nu zit ik met de gedachten om er een leuke.
Cafe racer van te bouwen. En het vermogen mag wel wat meer. 😬😬😬

Zit te denken om dr een usd voor vork er in te zetten en een stel andere velgen
Voor een bredere achterband.

En het vermogen mis een 750 cv blok er in

Dus dacht 1+1 is 2. Ik koop een BJ 91 zxr als donor.
Goede voor vork sneller blok bredere achtervelg.

Maar nu is de vraag zijn er soort gelijke projecten geweest
Of mischien iemand die dit heeft geprobeerd en het mij kan
Aan of af raden.

Alle informatie is welkom

Mvg wesley
 
~[/quote]

~
Hey Wesley

Met genoeg wil kan alles :D
Maar eerlijk is eerlijk, denk dat er betere blokken zijn dan dat van een zxr750?
Ik heb zo'n ding, en het loopt nou niet bepaald over van het koppel. Ik heb een 89er H1 maar dat scheelt niets qua performance met een 91er. Bedenk ook dat een Zxr750 een watergekoeld blok is! Dus je zal een forse radiator moeten gaan plaatsen ergens, staat imho niet mooi op een café racer. Het blok zelf is ook niet fraai (geen mooie koelribben maar redelijk vlak, zoals ieder watergekoeld blok).

Zelf voor m'n zephyr 750 een Suzuki 1127 blok (oliegekoeld) gehaald. Moet het project nog altijd afmaken, maar die oliegekoelde soes blokken zijn compacter en lichter gebouwd dan de Kawa blokken.
De 1127's zijn gewild, maar de 750's zijn voor veel minder te vinden.

Succes en hou ons op de hoogte!

Weet wel dat er ook een Brit is die het blok van een gpz750turbo heeft geplaatst in zijn zephyr 750, maar die zijn pas echt moeilijk te vinden, en een turbo moet wel je ding zijn.
Blok van een gewone gpz750 is overigens wel een optie ook. Vrijwel identiek aan dat van een zephyr 750 maar met een andere kop en nokkenassen (een andere vorm cilinders en blokdeksels). Zou veel makkelijker zijn dan een soes blok.
 
Laatst bewerkt:
hallo arend

ik ben het grotendeels wel met je eens een mooi caferacer project valt en staat op een mooi motorblok

en nu is het uiterlijk van een zxr blok niet om over na huis te schijfen
daar ben ik het wel mee eens

alleen de kawa blokken zijn nu van deze leeftijden niet echt de meest efficiëntste blokken die er op dat moment gemaakt zijn

als ik de zephyr lijn kijk de 550 750 en 1100
of de gpz 550 600 750 900

als je de prestaties belijkt is mijn mening dat het allemaal niet veel scheeld bij elkaar


de zxr daar in tegen weer wel

nu ben ik niet echt thuis in de soes blokken
welke daar wel en niet goed in presteren
persoonlijk viond ik een 1127 blok wel weer wat an de grote kant voor dit project

het gpz turbo verhaal is erg mooi om te lezen
maar voor op de motor is een turbo niks voor mij
maar ga het project wel is ff op zoeken :P
 
Beste,

Heb sinds kort een Kawa zephyr 550 '92 en ben bezig hier een cafe racer van te bouwen. Nu vind in de huidige uitlaat niet echt mooi en vroeg me af of de dubbele uitlaat van een zephyr 750 ook onder een 550 past?
 
Beste,

Heb sinds kort een Kawa zephyr 550 '92 en ben bezig hier een cafe racer van te bouwen. Nu vind in de huidige uitlaat niet echt mooi en vroeg me af of de dubbele uitlaat van een zephyr 750 ook onder een 550 past?

Heb ook een Zephyr 750 op de kop getikt paar maandjes aan gewerkt nu helemaal af! :Y
full

full
 
Prachtige machine Elmow! Mooie kleurstelling, zo zie je ze niet vaak of eigenlijk zelfs nooit!!
Veel plezier er mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan