Super tevreden over mijn T-Max 530

Dat pijpje ziet er inderdaad mooi uit ook het achterstukje van de demper. Ben benieuwd of je ook wat vermogens winst weet te behalen

Vandaag de tijd genomen om de Spark uitlaat te monteren, ik vind hem prachtig staan en hij geeft een mooie sound. Maar ik heb er nog niet mee gereden, dat is voor eerstdaags. Ook de BCD face-avant daglight staat er nu op. Verder doe ik geen ingrijpende wijzigingen meer, ben er erg tevreden mee. Maar toch jammer dat de dubbele lichten niet samen branden (zie eerdere posts).

full

full
 
Laatst bewerkt:
Maar ik heb er nog niet mee gereden, dat is voor eerstdaags.

En dat viel beviel bijzonder goed, ik had onmiddellijk de feeling dat de motor een ietsje pittiger is geworden, niks spectaculairs maar toch... Objectief kan ik het niet bewijzen, het is een subjectief aanvoelen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie machine zeg.
Zonder even alle paginas door te moeten bladeren..........
Wat verbruikt die T-max nou per liter op de kilometer aan benzine?
Bij een normale rijstijl?
Vr Gr E
 
Wat is normaal hé? Ik denk vlot maar zonder te overdrijven zeker? Ik hecht er geen belang aan om telkens als eerste weg te zijn aan de stoplichten en hou het op de snelweg gewoonlijk op 110 à 130 op teller, al naar gelang de weersomstandigheden. Ik rij heel het jaar door en in de zomer heb ik een verbruik van ongeveer 1 op 20, in de winter wat meer, 1 op 17,5 schat ik (heb elektrisch verwarmde handschoenen.
 
Het blok zit nog vast....op de teller geeft hij gemiddeld 4.6/100km aan ...ik veronderstel dat dit nog lichtjes naar onder gaat met dezelfde rijstijl uiteraard :/ !
 
Ik ben aan mijn tweede T-Max toe (eerder de 500 model 2010 en nu de 530 model 2014) en ik heb hem gemiddeld nog nooit onder de 5/100 gekregen, geen van beide. Na 40.000 km op T-Max weet ik dat het géén zuinige scooter is. Maar dat was mijn Honda SWT400 tweecylinder ook niet. Mijn eerste en enige zuinige scooter was een Suz Burgman 400, die kwam gemiddeld met 3,8/100 toe maar het rijplezier was dan ook navenant.
 
Voor wat hoort wat en dat neem ik er met plezier bij ! Om aan die 4.6L verbruik te komen moet je natuurlijk amper aan het gas komen dat spreekt voor zich .
 
Ik denk dat iedereen graag hezelfde plezier wil met minder brandstofverbruik. In deze tijden van zuiniger omgaan met energie en fossiele brandstoffen vind ik het onbegrijpelijk dat de overheid aan de constructeurs geen dwingender maatregelen oplegt, niet enkel qua CO2 uitstoot maar vooral qua verbruik van de motorfietsen. Dat moet toch een stuk zuiniger kunnen? Die technologie bestaat maar ze wordt amper toegepast, m.u.v. enkele elektrische modellen die amper verkopen. De tijd dat de auto minder gaat verbruiken dan een motorfiets is nabij en dat vind ik ongehoord. Een merk als Vectrix was zijn tijd ver vooruit, te ver om het te overleven want ze zijn helaas twee keer failliet gegaan.
 
Klopt, ik rij met mn mercedes e220 diesel 1:18 gemiddeld. Vrijdag had ik 4,9 liter/100 km verbruikt na 375 km (taxi)
Maar op de motor? Who cares.

Olie genoeg en binnen 15 jaar elektrisch
 
Daar heb je zeker en vast een punt....een ommekeer op deze markt zie ik nog niet zo meteen zitten !
Nog een ander verhaal wat ook veel stof doet opwaaien de "rijbewijzen" Nog zo een klucht binnen Europa ! Zoveel regeltjes uitzonderingen enz enz ...duidelijkheid is vaak ver te zoeken !

Ik denk dat iedereen graag hezelfde plezier wil met minder brandstofverbruik. In deze tijden van zuiniger omgaan met energie en fossiele brandstoffen vind ik het onbegrijpelijk dat de overheid aan de constructeurs geen dwingender maatregelen oplegt, niet enkel qua CO2 uitstoot maar vooral qua verbruik van de motorfietsen. Dat moet toch een stuk zuiniger kunnen? Die technologie bestaat maar ze wordt amper toegepast, m.u.v. enkele elektrische modellen die amper verkopen. De tijd dat de auto minder gaat verbruiken dan een motorfiets is nabij en dat vind ik ongehoord. Een merk als Vectrix was zijn tijd ver vooruit, te ver om het te overleven want ze zijn helaas twee keer failliet gegaan.
 
Dag allemaal,

Na lang twijfelen tussen bmw 650 sport en integra 750 met 2x testen, waarna een bmw gs1200lc gekocht waarmee 6000km gereden en nu uiteindelijk voor de T-max 530 /2016 gegaan.

Waarom... t'ja.

-C650 sport viel tegen wegligging en remmen, 2x stilgevallen ecu?, wacht nog steeds even alvorens te vertrekken. Denk dat het vorige model beter remde door de hardere veren. Maar de naam hé bmw ... en de uitrusting is top.

-Integra gewoon goed, turbulentie maar is snel opgelost met schermpje, zithouding kan wat beter door achterkant wat te verhogen. Maar niet echt een scooter.

-Toen kwam de gs voorbij met maar 2000km en ja die werd het dan voor even eigenlijk wegens omstandigheden, want het was boven budget... De GS de top moto, maar daar ben ik het na 6000km niet mee eens. Nee geen stukken of pannes gehad, maar ik hou het kort want sommige :-) rijders zijn gevoelig als je er iets over zegt. Voor mij de meest overroepen moto. Snel verkocht, wel super positief met minieme winst dus zeer goedkoop gereden.

De TMAX:

Nu uiteindelijk een T-max 2016 in het grijs met akra-uitlaat met db-plug.
Top remmen en wegligging, licht sturen en een veilig gevoel. Leuk fluisterend door het centrum en toch genoeg sound bij het doortrekken. De db blijft erin. Goede zithouding ook na non-stop 190km. Leuke motor zeer zacht geen trillingen ...
Minder zijn de kleine knopjes op de tellers, de plastieken delen en het mag een 650 zijn als er geen gewicht bij komt...

Nu de upgrades:
Welke vario ; malossi kit, of jcosta
Lichtere clutch en alleen dr pully's in orginele vario
kortere nr-plaat houder, maar niet te kort
rizoma stuur is super mooi maar duur
Spiegels op stuur
leds voor in de pinkers
een steun weg , maar welke de dubbele is gemakkelijk om de poetsen, de zijsteun staat mooier, maar de handrem is echt niet mooi

Graag jullie tips...
Grt
 
Geen gekke keuze, gefeliciteerd.

Ik vindt op papier de service interval van de Tmax erg mooi,
dat is een opsteker.
Zou het net als jij ook liever nog iets zwaarder zien, hij kan best nog wel wat extra power gebruiken.
Er komen volgend jaar 2 nieuwe Tmax modellen een SX en DX, misschien hebben die wat meer cilinder inhoud?

Vario:
Ik zou de J-costa kiezen ik vindt dat echt bij Yamaha passen, net als de Yamaha dealer in Hilversum die 1 van de 3 bedrijven in NL. is die het dealerschap van J-Costa heeft,de andere 2 bedrijfen zijn webshops.

Als je het zelf gaat doen dan kun je hem bij easyparts bestellen,
maar ik zou hem zelf denk ik bij hollandmotorsports bestellen want daar is hij denk ik een paar tientjes goedkoper?

http://www.hollandmotorsports.nl/jcosta.html

Je hebt de "JC6052FS-EVO4R" nodig er is ook nog een JC6052FS-EVO3 voor de 530, beide kosten ± 400 euro... de EVO4R als laatste uitgekomen en mogelijk net iets duurder?

Even een mailtje naar hollandmotorsports en je weet welke je het beste kunt nemen.

Malossi MHR vario is ook wel gein en een stuk goedkoper, Malossi heeft ook nog een compleet aangepaste CVT set:
Overrangekit MALOSSI MHR Maxi Yamaha T-Max 530i

Dat is ook leuk spul want dan krijg je naast de MHR vario er ook nog een torque-driver en een drukveer en een andere voorpoulie bij en meerdere setjes rollen etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
Dag J,

Ik dacht wel dat je zou antwoorden, maar weer zo snel.
Voor de vario malossi bedoelde ik de overrange.
Ik zou de meeste betrouwbare willen ook al zijn er die dan weer een tikkeltje sneller zijn.

Heb je ervaring met de TBSS Taiwan ? en verzendingen?

Ik heb ooit voor mijn crf 250 iets besteld , maar na de Belgische douane was het nog maar een kleine 10% goedkoper.

Dat er een nieuwe komt had ik ook gevonden, maar nog geen specs.

De nieuwe Kymco van je toppic zal zeker de max :-) zijn, al moet je toegeven dat het evengoed de nieuw t-max kon zijn. Toch wel veel vergelijkingen en waarschijnlijk nog verbeteringen. Als een cilinder zijn ze toch zeker nr 1 met jouw model de xciting.
grt
 
Ja die ken ik de eigenaar heet Tanson en is een prima vent.
Heb al diverse spullen bij hem besteld waaronder een set 300mm. schijfremmen.
Hij staat zelfs in mijn telefoon en spreek hem wel eens via messenger

Stuurt netjes alles op zoals afspraak en vaak nog met een extra presentje.

Als je alles netjes zou doen dan kom je idd. nogal duur uit nadat de handel door de Belgische douane is ingeklaard en je tax hebt afgedragen.
Maar je kunt ook heel goed een prijs afspraak met Tanson voor de groene bon op de doos
proberen te maken ;)

easyparts verkoopt overigens de complete overrange kit van Malossi
voor 530 euro.

De MHR zou in combi me een setje dr. pulley rollen er in wel eens de duurzaamste kunnen zijn, de standaard Malossi HT-rollen zijn niet zo duurzaam.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen 1ste onderhoud op 1200km. Full synthetische olie 10w50, filter en riem aanspannen 102€ in Belgisch Limburg.

Zondag leuke rit Kanne, Vise, Val Dieux, Aubel, Spa enz 250km... andere dagen nog wat rondgereden
En hup we zitten nu al aan 1800km.

-Nrplaat houder van S2 geplaatst.
-remhendels wat verplaatst
-schroef akra uitlaat vervangen door een rvs exemplaar dat wat minder lang is.

Nu zilverkleurige lampjes voor in de pinkers of led maar heb geen zin in weerstanden te plaatsen, zouden canbus leds normaal blijven knipperen?

Repair manual uitgeprint 530blz.

Dr Tmax rijdt echt super.De grijze kleur is zeker mooi en zie hier in Belgie veel minder.
Tmax4life ben je ook van Limburg?
 
gefeliciteerd goede keuze.

die tmax gaat de komende 8 jaar echt geen grotere cillinder inhoud krijgen hoor.
kijk eens hoelang hij met succes erover gedaan heeft om van 499 naar 530 te gaan.
en zeker met de huidige rijbewijs regels zou het echt dom van ze zijn om zichzelf buiten de 47kw te plaatsen. gezien et feitdat ze binnen de 47kw de best scoren
 
Kwam toevallig vandaag een nieuwe grijze tegen in Amsterdam, stond geparkeerd op de Nieuwmarkt, zat zelfs nog een beenkleed op.
Tegenwoordig zie je in Nederland ook wat vaker dat ze het beenkleed ook gewoon in de zomer er op laten zitten.
Grijs is niet mijn kleur maar voor de rest blijft het een lust voor het oog, maar ook qua techniek.

De 102 euro is een prijs die je vaker tegenkomt voor deze beurt, dus dat klinkt niet vreemd

Zijn de standaard pinkers niet ook al "LED"?
Ik bedoel dan of je de boel niet gewoon ook zo kan veranderen?

WPHB wat je hebt genomen zal dan de XP530_TMax_Service_Manual_2012 zijn, die sluit in principe redelijk goed aan qua techniek en service interval... dus daar kun je het voorlopig zeer goed mee redden.

Het wachten is nu op een 2015 werkplaats-handboek met de vernieuwde voorvork, remmekes, verlichting en wat ander kleingoed zoals het keyless contact.
Maar nogmaals is het vanaf 2012 niet echt noodzakelijk.

@ Sossa,
jij kunt daar altijd goed over redeneren, ik ben er niet zo in thuis al die rijbewijs regeltjes, meestal klinkt het erg logisch wat jij daar over hebt te melden.
Hoe ze dat dan precies bedoelen weet ik niet maar het zou gaan om een SX (sport) en een DX (tour) model voor medio 2017... waarschijnlijk weten we over een paar maanden wat meer @ EICMA


Mvg. Jan
 
Klopt ben ook Van Limburg Jempie, we bezitten dezelfde kleur Tmax en wie weet gaan we nog naar dezelfde dealer :)

Ondertussen 1ste onderhoud op 1200km. Full synthetische olie 10w50, filter en riem aanspannen 102€ in Belgisch Limburg.

Zondag leuke rit Kanne, Vise, Val Dieux, Aubel, Spa enz 250km... andere dagen nog wat rondgereden
En hup we zitten nu al aan 1800km.

-Nrplaat houder van S2 geplaatst.
-remhendels wat verplaatst
-schroef akra uitlaat vervangen door een rvs exemplaar dat wat minder lang is.

Nu zilverkleurige lampjes voor in de pinkers of led maar heb geen zin in weerstanden te plaatsen, zouden canbus leds normaal blijven knipperen?

Repair manual uitgeprint 530blz.

Dr Tmax rijdt echt super.De grijze kleur is zeker mooi en zie hier in Belgie veel minder.
Tmax4life ben je ook van Limburg?
 
@ Sossa,
Inderdaad het rijbewijs, maar is dit niet alleen een Europa? De bmw kan je in Belgie krijgen met verlaagd vermogen.
Ik denk dat ze de cilinderinhoud zullen vergroten en eventueel hem met 2 vermogens aanbieden, alhoewel ik gehoord heb dat het voor de invoerders een kostelijke bedoeling is. (bmw stop er volgend jaar mee voor hun zwaardere motoren, alleen nog maar vol vermogen op papier)

Hebben jullie het fimpje van Honda city adventure al op basis van een integra?

Ik wacht nog even met dure up-grades en wil weten of ze de cylinder inhoud vergroten in 2017, en nu ik het filmpje van de Honda heb gezien begint weer alles te tollen in mijn hoofd.

Pff een donker scherm zou ik wel willen, maar niet zo'n super kort

WIND SHIELD DEFLECTOR GT ADJUSTABLE TMAX 530 BCD DESIGN
wel duur...en we zijn weer vertrokken wat we allemaal willen

@Tmax4life,

Anders moeten we mekaar eens ontmoeten of een toertje gaan maken. Indien je intresse hebt, kunnen we via een prive bericht iets afspreken. (Mijn dealer Felix&Jos)

Grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan