Schotland op de motor [Centrale informatie]

hi

iemand die weet of er vervoer, veerboten naar Aberdeen gaan?
Ik wil in de paasvakantie the nc500 rijden met mijn xr.. maar de boten gaan maar tot in newcastle?? klopt dit?

mvg
Zul je toch een stukkie extra moeten rijden, lijkt me geen straf. :]
 
En op mijn vraag reageert niemand :?
Misschien is er (nog) niemand in de door jou gewenste omgeving geweest van de de buiten-Hebriden en Stornoway.

Island of Skye ben ik wel geweest. Dat ligt het dichtst bij Stornoway. (Ik vond Skye eerlijk gezegd het mooiste deel van Schotland: ruige natuur en ook hele mooie luchten!!
 
Laatst bewerkt:
Misschien is er (nog) niemand in de door jou gewenste omgeving geweest van de de buiten-Hebriden en Stornoway.

Island of Skye ben ik wel geweest. Dat ligt het dichtst bij Stornoway. (Ik vond Skye eerlijk gezegd het mooiste deel van Schotland: ruige natuur en ook hele mooie luchten!!
Die luchten zijn alleen mooi als je een dak boven je hoofd hebt.
Ik vaar er wel eens langs en dan ben ik blij dat ik binnen zit met de verwarming aan. :Y
 
Zo ff bijgelezen, Veel info :} . Ik ga dit jaar Mei/juni 13 dagen schotland verkennen,

Zo veel zin in :]
 
(Ik vond Skye eerlijk gezegd het mooiste deel van Schotland: ruige natuur en ook hele mooie luchten!!

Wij hebben een rondje Schotland 'tegen de klok in' gedaan, en Skye als laatste bezocht. Ik vond 't eerlijk gezegd tegenvallen na alles wat wij al gezien hadden. Zou ik deze route opnieuw moeten doen, dan ging ik met de klok mee.
Begrijp me niet verkeerd, niets mis met Skye, maar wij vonden 't niet extra bijzonder/spectaculair ofzo.
 
Wij hebben afgelopen week de boot geboekt voor onze vakantie in Schotland! We varen 27 augustus heen en 9 september weer terug. We moeten nog een hoop uitzoeken over hoe wat en waar, maar we hebben in ieder geval besloten om de kampeeruitrusting mee te nemen, mocht het weer het toelaten, om dan lekker te kunnen k(r)amperen })

Nu de topics nog lekker doorspitten en kijken wat we kunnen laten schieten en wat we zeker niet mogen missen! :Y
 
Wij hebben een rondje Schotland 'tegen de klok in' gedaan, en Skye als laatste bezocht. Ik vond 't eerlijk gezegd tegenvallen na alles wat wij al gezien hadden. Zou ik deze route opnieuw moeten doen, dan ging ik met de klok mee.
Begrijp me niet verkeerd, niets mis met Skye, maar wij vonden 't niet extra bijzonder/spectaculair ofzo.
Is mijn ervaring ook.
 
Nog 3 weken dan gaat ik voor het eerst Schotland ontdekken met de motor. Geen route gepland nog. Het idee is om richting Applecross te gaan en dan daar verder te zien. :]
 
Apple Cross is leuk, maar als het regent, kan je beter de route beneden langs nemen. Dan wordt het namelijk best spannend/ gevaarlijk.


@Pollo: Van Aberdeen kan je alleen naar Lwerwick en Krikwall. Dus je moet naar New Castle en dan rijden...
Edit: Zie dat de vraag al weer van januari was...
 
Laatst bewerkt:
Wellicht deze zomer een bezoek aan Bonnie Scotland (liefst wel met de motor )

Dus even een Vraag alhier: Koplampen.
(ik weet dat UK police errug striktly-by-the-book kan zijn, maar hoe zit dat in dit geval..)

Heeft iemand wel eens problemen gehad met de a-symetrische koplampen ?
Is er controle (bij afrijden ferry of gewoon onderwegs) ?
Hoe groot is het risico op een boete ?
plakken jullie het licht af ?
 
Wellicht deze zomer een bezoek aan Bonnie Scotland (liefst wel met de motor )

Dus even een Vraag alhier: Koplampen.
(ik weet dat UK police errug striktly-by-the-book kan zijn, maar hoe zit dat in dit geval..)

Heeft iemand wel eens problemen gehad met de a-symetrische koplampen ? nope
Is er controle (bij afrijden ferry of gewoon onderwegs) ? nog nooit gezien
Hoe groot is het risico op een boete ? klein blijkbaar?
plakken jullie het licht af ? nog nooit gedaan/aan gedacht
 
Wellicht deze zomer een bezoek aan Bonnie Scotland (liefst wel met de motor )

Dus even een Vraag alhier: Koplampen.
(ik weet dat UK police errug striktly-by-the-book kan zijn, maar hoe zit dat in dit geval..)

Heeft iemand wel eens problemen gehad met de a-symetrische koplampen ?nog nooit
Is er controle (bij afrijden ferry of gewoon onderwegs) ? nee
Hoe groot is het risico op een boete ?zeer klein
plakken jullie het licht af ?
en ik heb het licht nog nooit afgeplakt,ik zet het wel wat lager
 
Ik ben denk ik 10 keer op de motor in de UK geweest, zowel in Engeland, Wales als Schotland. Nooit gemerkt dat iemand er last van had, nooit staande gehouden en ik denk er ook eigenlijk niet eens aan. Mijn huidige motor kan ik vertellen dat hij het moet aanpassen aan links rijden, maar daar was ik dan nog niet mee in de Uk.
 
Zowel met de auto als met de motor nu ook zo'n keer of 10 in de UK geweest en nooit iets aan de verlichting gedaan. Nooit problemen mee gehad.
 
Thx for the info!

mocht het zo uitkomen, dan ga ik maar gewoon..
nu al zin in.
hopelijk starks tijd en budget.
 
en ik heb het licht nog nooit afgeplakt,ik zet het wel wat lager

:^

Nog nooit een controle gezien, als we een ferry af kwamen..
Alhoewel, wel een keer controle gehad (VW T3, staat daar bekend als hippie-van, dan word je er uit geplukt) , maar die zeiden er niks ...
 
Wij hebben een rondje Schotland 'tegen de klok in' gedaan, en Skye als laatste bezocht. Ik vond 't eerlijk gezegd tegenvallen na alles wat wij al gezien hadden. Zou ik deze route opnieuw moeten doen, dan ging ik met de klok mee.
Begrijp me niet verkeerd, niets mis met Skye, maar wij vonden 't niet extra bijzonder/spectaculair ofzo.

Op Skye moet je zeker de Fairy Glen en de Neist Point Lighthouse doen.
Verder ten noorden van Ullapool heb ik geen ervaring mee, was dat wel van plan maar door de regen niet verder geraakt dan Loch Assynt.
Een goede reden om zeker nog eens terug te gaan ;-)
 
Vandaag vertrekken we eindelijk. Het plan is heel kort: bovenlangs naar Applecross en dan onderlangs weer terug naar Newcastle. Overal wild kamperen en dan in Apllecross een dagje een 1-daagse naar Skye. We gaan het meemaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan