Crosstourer VFR 1200X

Al meer bekend over de terugroepactie i.v.m. aandrijfas?
Terug roep actie gaat wat langzaam begreep ik van iemand die nu al een week of 4 niet kan rijden omdat de benodigde onderdelen niet op voorraad zijn.Ter compensatie is een andere motor meegegeven begreep ik. Slechte zaak van Honda vindt ik dat ze de klanten niet alert kunnen helpen.
 
Zucht...... van horen zeggen....
Wat een bullsh|t, ik geloof er namelijk ook niets van, en meteen een negatief oordeel erbij.
Als je de moeite had genomen om naar de link van Allroadtoad te gaan had je heel andere verhalen gelezen.
 
Jep, ik had er ook van. Vorige maand een aangetekend schrijven van Honda ontvangen. Met de uitleg van de terugroep actie. Op controle geweest bij mn garagist. Die wist me re vertellen dat er nog geen nieuwe cardan assen ter beschikken waren. Toen ik de vokgende dag mn moto wou ophalen had honda reeds een nieuwe cardan opgestuurd. Honda heeft blijkbaar toch enkele nueuwe cardans voor motos die er erger aan toe zijn dan verwacht. Meestal deze met ietwat meer kilometers op de teller. Dus ik heb direct een nieuwe cardan gekregen, en genen euro moeten betalen
 
Zucht...... van horen zeggen....
Wat een bullsh|t, ik geloof er namelijk ook niets van, en meteen een negatief oordeel erbij.
Als je de moeite had genomen om naar de link van Allroadtoad te gaan had je heel andere verhalen gelezen.
Ik vertel hier het verhaal wat ik meekreeg op een forum waar deze persoon met enige regelmaat mee rijdt en dat zet ik hier neer dus niks van horen zeggen maar gewoon zoals deze persoon het neerpent. De persoon in kwestie heeft nu een leenmotor ter beschikking omdat de onderdelen bij die dealer er blijkbaar nog niet zijn.
En als dat bij jouw dan negatief overkomt en als bulshit mij prima dat doet mij verder weinig.
Ik lees hier dat Honda het verder netjes oplost en dat zal met alle motoren zo zijn dus dat is dan prima lijkt me maar 4 weken of misschien langer wachten oid dus niet en dat vindt ik dan wel een slechte zaak ongeacht van welk merk dat zou zijn.


Trouwens..12 Februari wordt hier een vraag gesteld over de terugroep actie en bijna 6 weken lang geen reacties hier ( behalve de link die er neergezet is ) totdat ik er mee kom en zie : Binnen een mum van tijd komen er reacties en is iedereen hier weer wakker :+

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Het heeft te maken met hoe je iets vertelt;
de persoon in kwestie zou al 4 weken niet rijden, hier geloofde ik dus niets van.
Als jouw dealer geen vervangend vervoer geeft wordt het hoog tijd om naar een andere dealer te rennen.
Aangezien je alleen bij officiele Honda dealers terecht kunt was dit bijna uitgesloten.
Nu blijkt ook dat deze persoon gewoon rondtuft, misschien niet op zn eigen CT maar is wel mobiel.
Dit is overigens de eerste waarvan ik hoor dat zn CT (of VFR1200F) stil zou staan, er zouden nog oude assen leverbaar zijn en nieuwe worden ook al weken links en rechts uitgeleverd.

Daarnaast quote ik je zin:
Slechte zaak van Honda vindt ik dat ze de klanten niet alert kunnen helpen.
Komt best negatief over, toch? :Y

Op verschillende Honda VFR fora staat erg veel beschreven over de Honda recall, naar de grootste Nederlandse site is een linkje geplaatst. Er is namelijk geen vast antwoord op deze vraag, dat de recall vol op gang is kan ik wel bevestigen.
 
Het heeft te maken met hoe je iets vertelt;
de persoon in kwestie zou al 4 weken niet rijden, hier geloofde ik dus niets van.
Als jouw dealer geen vervangend vervoer geeft wordt het hoog tijd om naar een andere dealer te rennen.
Aangezien je alleen bij officiele Honda dealers terecht kunt was dit bijna uitgesloten.
Nu blijkt ook dat deze persoon gewoon rondtuft, misschien niet op zn eigen CT maar is wel mobiel.
Dit is overigens de eerste waarvan ik hoor dat zn CT (of VFR1200F) stil zou staan, er zouden nog oude assen leverbaar zijn en nieuwe worden ook al weken links en rechts uitgeleverd.

Daarnaast quote ik je zin:Komt best negatief over, toch? :Y

Op verschillende Honda VFR fora staat erg veel beschreven over de Honda recall, naar de grootste Nederlandse site is een linkje geplaatst. Er is namelijk geen vast antwoord op deze vraag, dat de recall vol op gang is kan ik wel bevestigen.
vervangend vervoer is naar wat ik begreep sinds een paar dagen terug.
Of de persoon in kwestie wel of niet bij een officele Honda dealer is geweest weet ik eigenlijk niet maar de persoon kennende zijn ze niet dom dus er zal best wel werk van gemaakt zijn.
En mijn reactie en negatief overkomen...Als je het leest zoals ik het lees niet echt maar anderen vinden het misschien wat negatief overkomen maar ik gaf alleen aan dat ik het een slechte zaak van Honda vindt dat het zolang duurt en als de betreffende motorzaak dan misschien traag reageerde oid las ik niet in het verhaal van de betreffende persoon maar ik zal eens vragen wanneer het opgelost is als ik de persoon weer spreek of als ik wat lees erover..
 
Een erg rustig topic hier. Eens kijken of ik er wat leven in kan brengen.
Ik heb 2e pinksterdag (2016) ook een Crosstourer gekocht.

Een zilvergrijze uit 2012 met de originele 3-delige kofferset.

20160516_150908.jpg


Deze is gekomen nadat ik in begin 2012 ben overgestapt van een VFR750F naar een Aprilia Shiver GT. Het werd rijd voor wat anders en geschikt voor 2-personen.
 
Mooie motor...iets anders dan een Stelvio :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Je hebt het een beetje gevolgd hier en daar. Ik zie jou ook op verschillende plaatsen terug. ;)
Het is gewoon erg lastig om een leuke Stelvio te vinden. En als die er is, wordt het iedere keer voor mijn neus weggekaapt.
Mijn vrouw heeft een Honda en heb er zelf ook 2 gehad. Het 'zorgeloze' gevoel van een Honda, trok mij eigenlijk ook wel. Zou vorige week eerst op een Stelvio gaan rijden en daarna door naar Ten Kate voor een Crosstourer (DCT). Tenminste dat was het plan. Echter toen ik bij de Stelvio kwam, was deze net verkocht. Dus door naar Ten Kate. Gereden met de Crosstourer en de vrouw achterop (ook een van de redenen van de Crosstourer/Stelvio). Zij was gelijk verliefd op de Crosstourer. Dus daarom verder gegaan met de Crosstourer.

Overigens degene die ik gekocht heb, is geen DCT. Aangezien ik weinig schakel (rijd vrijwel altijd in 2 of 3) vond ik de meerprijs van de DCT zonde en irriteerde mij zelfs aan het continue geschakel van de DCT.
 
Klopt. Je hebt het een beetje gevolgd hier en daar. Ik zie jou ook op verschillende plaatsen terug. ;)
Het is gewoon erg lastig om een leuke Stelvio te vinden. En als die er is, wordt het iedere keer voor mijn neus weggekaapt.
Mijn vrouw heeft een Honda en heb er zelf ook 2 gehad. Het 'zorgeloze' gevoel van een Honda, trok mij eigenlijk ook wel. Zou vorige week eerst op een Stelvio gaan rijden en daarna door naar Ten Kate voor een Crosstourer (DCT). Tenminste dat was het plan. Echter toen ik bij de Stelvio kwam, was deze net verkocht. Dus door naar Ten Kate. Gereden met de Crosstourer en de vrouw achterop (ook een van de redenen van de Crosstourer/Stelvio). Zij was gelijk verliefd op de Crosstourer. Dus daarom verder gegaan met de Crosstourer.

Overigens degene die ik gekocht heb, is geen DCT. Aangezien ik weinig schakel (rijd vrijwel altijd in 2 of 3) vond ik de meerprijs van de DCT zonde en irriteerde mij zelfs aan het continue geschakel van de DCT.
Op MF zwerf ik overal wel wat rond dus dan kom je elkaar wel eens tegen he! ;) .Stelvio is ook wel mooi vindt ik maar ik vindt heel veel motoren mooi dus loop altijd te kijken en te denken wat ik weer eens wil kopen .

DCT zou ik ook niet willen hebben gewoon ouderwets schakelen en klaar.
Suc6 met je nw aanwinst en hopelijk wordt dit topic wat activer want echt veel gebeurt hier nog niet behalve als ik een opmerking plaats over een terugroep actie toen werden ze even wakker :+ .

De persoon in kwestie rijdt inmiddels weer maar heeft zich hier niet gemeldt en ik heb verder ook niks meer gehoordt hoe het nu opgelost is dus klaar wat mij betreft .

gr driver
 
Op MF zwerf ik overal wel wat rond dus dan kom je elkaar wel eens tegen he! ;) .Stelvio is ook wel mooi vindt ik maar ik vindt heel veel motoren mooi dus loop altijd te kijken en te denken wat ik weer eens wil kopen .

Same here.
Er zijn zo veel leuke motoren die ik wel zou willen rijden. Maar ja, het budget laat het niet toe en proefrit is ook niet alles.

DCT is een hele mooi techniek waar ik absoluut op voor sta. Als ik een NC750 zou kopen was het 100% zeker een DCT geworden. Tijdens de proefrit met de VFR1200X DCT, zat de DCT mij eerder in de weg, dan het voor mij aan het werk ging.
 
De Shiver is ingeleverd en de Crosstourer staat nu voor het huis. Heb helaas nog geen tijd gehad om eens lekker rond te rijden.
 
Ik zal hier niet zo vaak meer rondkijken. Ik heb de Crosstourer bij mijn oude baas achter gelaten, mijn ontslag genomen en een CRF1000 Africa Twin gekocht. !0 dagen geleden heeft ie zijn 1000 km beurt gehad. De dag daarop naar Schotland gevaren en vandaag terug op het vaste land met 3950 km op de teller. Ik ben een hele blije motorrijder. Lucky Luke was ook mee naar Schotland, mogelijk hier nog een verslag ofzo. In schotland nog een gast uit NL op zijn camo-crosstourer tegengekomen en gesproken. Iedereen veel succes met zijn VFR1200X.
 
We gaan je allemaal uitwuiven Allroadtoad :W
Hier een foto van Allroadtoad's Africa Twin en mijn Crosstourer, kijkend naar elkaar (in Crossford). En op de achtergrond een blauwe moto waarvan het merk me effe ontsnapt.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zal hier niet zo vaak meer rondkijken. Ik heb de Crosstourer bij mijn oude baas achter gelaten, mijn ontslag genomen en een CRF1000 Africa Twin gekocht. !0 dagen geleden heeft ie zijn 1000 km beurt gehad. De dag daarop naar Schotland gevaren en vandaag terug op het vaste land met 3950 km op de teller. Ik ben een hele blije motorrijder. Lucky Luke was ook mee naar Schotland, mogelijk hier nog een verslag ofzo. In schotland nog een gast uit NL op zijn camo-crosstourer tegengekomen en gesproken. Iedereen veel succes met zijn VFR1200X.
Van een 1200 crostourer naar een Africa Twin is dat geen aardige overstap qua rijden /comfort ect ?
Je hebt nu wel mooi vergelijkings materiaal , lees test :+

Vandaag nog een Crosstourer gezien bij A,dam ri Alkmaar in camouflage kleuren met zilver kleur ori. koffers.
Ik was met de auto en in de spiegels ziet het er wel aardig uit vindt ik als zo,n Crosstourer eraan komt rijden.

Ori. Koffers in het zwart zou ook mooi staan maar die zijn er vlgs mij niet ?
 
Laatst bewerkt:
De eerst accessoires komen er aan.
Een HyperPro streetbox.
Tijdens het rijden (vrijwel vanaf het begin al) merkte ik dat de motor licht hobbelend en licht schud in het stuur. Dacht eerst dat het alleen tijdens remmen was en heb daarom bij aankoop remmen na laten kijken. Het blijkt dus continu te zijn en tijdens remmen merk je het duidelijker.

Ben gisteren bij HyperPro geweest en probleem voorgelegd. Oorzaak was overduidelijk. De vering aan de achterzijde staat niet goed afgesteld. Helaas bleek daar nog maar weinig ruimte voor verbetering te zijn. Aan de voorkant was het niet anders.
Ze hebben het bijgesteld en het is nu bijna weg. Uiteraard gevraagd wat het me gaat kosten om er meer reserves in te krijgen voor de langere duur (zit nu namelijk aan het eind van de mogelijkheden).
725 euro voor de streetbox en 217 euro voor een extra verstelknop voor de veervoorspanning.


Heb na 1 week 750 kilometer op de klok gezet.
Het gaat goed met de CT. Als reismotor bevalt de CT gewoon erg goed. Na 300 kilometer snelweg kom ik niet vermoeid van de motor af. Dat was met de Shiver wel anders.

Bij binnendoor rijden is gewicht meer aanwezig dan bij de Shiver maar de het sturen gaat wel makkelijker.
Alles bij elkaar ben ik best tevreden over de motor.

Waar ik misschien een oplossing voor ga zoeken, is de veer van de gashendel. Hier zit veel spanning op. De gashendel wil me net iets te graag dicht. Hierdoor moet ik meer kracht zetten om de hendel open te houden. Wellicht ben ik verwend. De Shiver had Drive-by-Wire en had mede hierdoor een lichte veer in de gashendel die toch makkelijk genoeg de hendel dichttrok.
 
Beste VFR-fanaten,

Vanaf nu mag ik mezelf ook tot dit groepje rekenen. Ik heb zonet een tweedehands Crosstourer aangeschaft ter vervanging van de Varadero die zijn beste jaren heeft gehad.
De Crosstourer is van 2012 (slechts 9000km en geen spat regen gezien) en ik ben op zoek naar een gebruikshandleiding (owners manual); de verkoper had deze al bij het papier gesorteerd :-)

Is er iemand die mij kan helpen aan deze handleiding; een zoektocht op internet brengt mij niet naar het gewenste resultaat.

Alvast bedankt! Stijn

En hoe bevalt dat zo'n CT na de Varadero?
En qua gewichtsvergelijk?
 
Mooie kleurstelling en goed gepoetst.
Welke V-Strom had je? De huidige of de vorige generatie? Vind de huidige ook goed rijden.
 
Laatst bewerkt:
Van een 1200 crostourer naar een Africa Twin is dat geen aardige overstap qua rijden /comfort ect ?
Je hebt nu wel mooi vergelijkings materiaal , lees test :+

De eerste 6000 km staan nu op de Africa Twin, ook een Schotland tripje gedaan. Ik ben erg blij met de overstap, vooral omdat ik nu weer veel meer offroad rij. Mijn eerste setje banden is ook al vervangen. De standaard Trailmaxbanden waren in het nat om te huilen, zo glad. Nu overgestapt op Heidenau K60. Voor het comfort heb ik het hoge ATzadel erbij gekocht en geplaatst en zoals gebruikelijk is de motor nu bijna helemaal op mijn wensen aangepast. Ook een stuk zuiniger dan de CT. Mijn oude CT staat nu te koop bij www.motortotaal.com in Terneuzen, slechts 86000 op de teller. Motor is in orde en zal niet de hoofdprijs kosten.
 
Mooie kleurstelling en goed gepoetst.
Welke V-Strom had je? De huidige of de vorige generatie? Vind de huidige ook goed rijden.


Thnx, ik reed op een Dl 1000 V Strom van het bwjr 2006

ondertussen dit weekend de eerste 600 km gereden met de CT en mag wel zeggen , rijd super strak.
 
Zit er ook aan te denken de DL1000 in te ruilen voor een CT.
Binnenkort maar eens proefrijden op zo'n ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan