Het grote CRF topic deel IV

34xjcbo.jpg

Even een update wat betreft mijn bike. Het word een lekker zwart geheel zo haha. Er komt nog nieuw plastic op met een stickerset maar alles op z'n tijd.
 
Ik zoek ook nog een stickerset.. Kent iemand een NL (web)shop die Metal Mulisha stickers heeft? (voor '08 CRF)
 
Goedemiddag,

Is er iemand die ik nog blij kan maken met een hoog schuimrubberzadel, was voor crf450x 2008, maar misschien past ie ook op andere modellen!? Hij was voor mij te hoog (1m72)



image_zpscysw4xzl.jpeg
~[/URL]

Mag gratis opgehaald worden, anders gaat ie toch de bak in! Mvrgr, Micha Kole
 
Hallo,

Ik ben van plan om een Honda crf450r enduro uit 2003 te kopen. heeft iemand op dit forum met zo'n motor daar ervaring mee? En nog een vraag is een honda crf450r 2003 een originele enduro die zo in de fabriek gemaakt werden of zijn die er alleen doordat ze door iemand omgebouwd zijn tot een enduro?

Met Vriendelijke Groet,

Leon
 
Volgens mij is de R uit fabriek nooit enduro, dat zijn namelijk de X versies. Ik zeg dat het allemaal omgebouwde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook nog een HM zijn. Die zijn ook als origineel enduro geleverd maar de kans is het grootste dat het een omgebouwde is.
 
Heb ook een 2003 met kenteken. (omgebouwde crosser).
Inderdaad niet veel mis mee behalve de (inlaat)kleppen.
Toch een probleem bij die dingen blijkt na een zoektocht met Google.

Zaterdag de kop eraf getrokken; gisteren de kleppen effe losgehaald; linker inlaatklep (waar de speling steeds sneller verdween) bleek inderdaad flink 'op'.

Ik wil er nu 2 RVS kleppen inzetten.
Waar kunnen ze de klepzitting fatsoenlijk aanpassen aan nieuwe kleppen?
 
Mijn X (2009) heeft hetzelfde probleem. Ook een slechte (bijna op) linker inlaat klep. Laatst zelf de kleppen weer op tijd gezet maar zal snel weer kijken hoe het er nu bij staat. Ik ben ook wel benieuwd wat dit gaat kosten en waar te laten doen. Maar ik denk er ook aan om het zelf te doen. Iemand tips en trucs?
 
Laatst bewerkt:
Waar kunnen ze de klepzitting fatsoenlijk aanpassen aan nieuwe kleppen?

zitting en geleider zijn niet anders volgens mij, alleen de veren en de retainers zijn soms anders/zwaarder dacht ik?

zelf 75 uur geleden originele honda kleppen terug gezet in mijn 2003 crf450,
zijn iets terug gegaan in speling, maar nog steeds binnen de tolerantie.

al scheelt normaal warm draaien en niet onbelast voor de start en in de lucht op de begrenzer houden wellicht ook wel wat........
 
Als je bij de kleppen moet gaan stellen dan slijten ze ineens als een gek in een paar uur tijd.
Zelf heb ik RVS kleppen met bijbehorende veren (ze wegen meer) gemonteerd van Proxx. Totaal even duur als de oem titanium kleppen maar de RVS kleppen gaan veeeel langer mee.
 
De zittingen moeten sowieso opnieuw geslepen worden bij het monteren van nieuwe kleppen. Anders sluiten ze nog niet goed. Als je dan toch bezig bent kun je er net zo goed een nieuwe zitting in laten zetten. Bij mij hebben ze er toen Berryllium zittingen in gezet. Kostte 60 euro per klep incl montage en slijpen.

34gkf3k.jpg
 
Ahh duidelijk. Het lijkt me leuk om zelf te doen maar altijd spannend een eerste keer. Nu kan ik wel hulp inroepen gelukkig, dus ik sta er niet alleen voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan