Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Dat is wel heel vervelend Coen. We hebben je wel gemist. We hebben op het volgende punt nog een flinke tijd staan wachten en ik ben nog een stuk terug gereden maar ik heb je niet gevonden. Omdat we geen nummer hadden heb ik nog een paar keer op het forum gekeken maar daar stond ook niks. Omdat er na een half uur wachten nog niemand kwam hebben we besloten door te rijden. Omdat er onderweg ook wat anderen zijn afgehaakt waren we in de veronderstelling dat jij dat ook was. Vervelend dit!

We hebben nu waarschijnlijk iets te veel van formatie gewisseld waardoor het overzicht van wie achterop reed een beetje weg is geraakt.

Ook wel wat voor de volgende keer, even nummers uitwisselen, hoeft niet iedereen met elkaar maar al heeft iedereen maar het nummer van èèn persoon.
 
Laatst bewerkt:
Is idd ook een principe wat veel toegepast wordt. Hangt een beetje af van de groep. In een groepje als dit kan iedereen lekker zijn eigen tempo rijden als nummer 1 steeds wacht tot nummer 2 in zicht is, nummer 2 wacht tot nummer 3 komt, enz.. Breekt de groep in tweeën, dan staat iedereen heel snel weer bij elkaar en kan er eventueel snel gealarmeerd worden of een ambulance ergens heen geloodst worden. Dat lukt vaak niet als er alleen maar een bezemrijder is.

Wat Coen is overkomen is inderdaad heel erg zuur. Sterkte kerel, en laat het je plezier in het offroadrijden in elk geval niet ontnemen!
 
Afgezien van bovenstaande heb ik me goed vermaakt. Was een mooi ritje! Gelukkig tussen de meeste buien door gereden maar de ondergrond was op sommige stukken wel heel erg nat en glibberig.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik iets van de filmbeelden kan maken.
 
Ik heb nadat ik onderuit gegaan was nog een poosje gewacht daarna de motor overeind gezet nog even gewacht, maar toen ik niemand meer zag ben ik op huis aan gegaan.

Schade valt gelukkig mee, als de voorvork tenminste nog goed is. Iemand een idee hoe je dit goed kunt nameten? K denk zelf dat een van de poten iets verder door de kroonplaten steekt, weet niet wat er verder voor een scheef stuur kan zorgen.

En nu opzoek naar een mooi wit hoog spatbord. Weet iemand waar ze een hoogspatbord in yamaha wit leveren?
 
Ben benieuwd naar de video beelden. :]

Ik zal wat blauwe plekken eraan overhouden maar verder gelukkig ongedeerd, volgende keer nummers uitwisselen lijkt me een goed odee ;)
 
ik heb egt een top dag gehad wat dingen toegevoegt aan me verlanglijsje(banden met grip) ik heb ook nog wat gefilmt als het online staat gooie ik wel een linkje in dit topic.
 
Schade valt gelukkig mee, als de voorvork tenminste nog goed is. Iemand een idee hoe je dit goed kunt nameten? K denk zelf dat een van de poten iets verder door de kroonplaten steekt, weet niet wat er verder voor een scheef stuur kan zorgen.

Je hebt een paar opties. Je stuur zit met 2 bouten vast in de kroonplaat. Hier zitten teflon bussen tussen voor de demping. Door die bussen zit er dus een beetje beweging in het stuur. Je kunt proberen om de motor even met het voorwiel tegen een muurtje of paaltje te zetten en dan het stuur recht te duwen. Als dit niet helpt kan een van die twee bouten krom zijn. Als dit het ook niet is kan een van vorkpoten iets getordeerd in de kroonplaat zitten.
 
Allicht zitten de vorkpoten gewoon wat krom in de kronen, zijn je risers krom of is je stuur gewoon geplooid.
Mn ttr had het eerste ieder weekend 5 keer.. Voorwiel naast een boom en rechttrekken met het stuur.
Of weer thuis ff de bouten los.
 
Laatst bewerkt:
Coen , goed iets van je te horen.ik was de laatste (zoals gewoonlijk) na de valpartij ook nog in de sloot beland. Gelukkig kwam faser later nog kijken, was weer net aan het rijden. Hij vroeg nog waar je was gebleven, ook ik heb niemand meer gezien.
Volgende keer doen we het anders, heb ik meer geoefend of een off road cursus gedaan.
De handschoenen, kadootje. Ik koop wel nieuwe
 
Balen om te lezen van de valpartijen, maar verder gelukkig iedereen wel aardig heel gebleven.

Mijn stuur is ook een beetje krom van een valpartij, je kunt altijd nog proberen de boel los te draaien en kijken of het wat terug springt als de spanning er af is.
 
Nog wel zelf de sloot uitgekomen? Bedankt voor de handschoenen, binnenvoering s toch best waardeloos.

Denk dat voor mezelf een extra cursussen ook geen overbodige luxe is.

Ik zal van de week het stuur even loshalen van de kroonplaat om te kijken of er wat krom is.

Nu ik toch wat spullen nieuw moet hebben misschien gelijk het hogere zadel bij otr bestellen, iemand hier ervaring met het wisselen van het zadel bij hun?
 
Gelukkig is een Tenere redelijk crash bestendig , en is er geen
persoonlijke letsel voorgevallen (op een gedeukt ego na misschien)
misschien is dit wat?

 
Nu ik toch wat spullen nieuw moet hebben misschien gelijk het hogere zadel bij otr bestellen, iemand hier ervaring met het wisselen van het zadel bij hun?

De enige ervaring die ik heb is dat dat zadel wel erg hoog is en niet per se comfortabeler. Ik vond het te hoog voor offroad vertrouwen en heb het ingeruild voor een standaard exemplaar.
 
Nu ik toch wat spullen nieuw moet hebben misschien gelijk het hogere zadel bij otr bestellen, iemand hier ervaring met het wisselen van het zadel bij hun?

De enige ervaring die ik heb is dat dat zadel wel erg hoog is en niet per se comfortabeler. Ik vond het te hoog voor offroad vertrouwen en heb het ingeruild voor een standaard exemplaar.

Ok duidelijk, hoe lang ben jij?
 
Nog wel zelf de sloot uitgekomen? Bedankt voor de handschoenen, binnenvoering s toch best waardeloos.

Denk dat voor mezelf een extra cursussen ook geen overbodige luxe is.

Ik zal van de week het stuur even loshalen van de kroonplaat om te kijken of er wat krom is.

Nu ik toch wat spullen nieuw moet hebben misschien gelijk het hogere zadel bij otr bestellen, iemand hier ervaring met het wisselen van het zadel bij hun?

Heb zelf het Kahedo zadel bij Touratech gekocht, zonder omruil. Heb gewoon de standaard hoogte genomen, waarmee ik normaal plat met de voeten op de grond kan(1.92m). Moest alleen de rubbers voor de onderkant apart bestellen, OEM Yamaha(let op verschillende hoogtes rubber doppen, dus wel de goede bestellen). Weet eigenlijk niet of er veel verschil is, waar je dat zadel koopt: bij OTR, bij Touratech of rechtstreeks bij Kahedo(De)?
 
Het is volgens mij wel eens vaker gemeld hier maar voor de volledigheid: Je kunt ook voor minder als €100 je eigen zadel laten aanpassen door MF user HawkGT. Netjes gemaakt en helemaal naar wens aan te passen. Ik heb er 4cm bij laten zetten. Heb niet echt een duidelijke foto van het nieuwe zadel.

axzg3o.jpg



Vandaag 98km met een knipperende F-trip gereden. Er ging 21,45liter in })


Normaal voor een Belg, klein duimpje voor 'n Nollander.
1 m 84

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan