Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Wie weet een makkelijke manier om de keringen van mijn voorpoten goed vast te stampen zonder dat ik duur gereedschap moet halen.

Ik gebruik hiervoor een pvc buis koppeling (40mm) die ik in de lengterichting heb doorgezaagd en dan met stukje hout en kunststofhamer erin tikken
 
Nog geen vt maar gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen binnen nu en 2 weken. (Zou vandaag naar 1 toe maar ivm tijdgebrek beide partijen is dit uitgesteld naar volgende week)
Maar alvast wel aan het oriënteren ook naar onderdelen voor verbouwing.
Als ik ouder model aanschaf 1988 bv kunnen de achterspatborden van jongere modellen er zo op ? Ook zoek ik nog adres voor solo zadel
 
Laatst bewerkt:
De motor uiteindelijk maar naar een motorzaak gebracht (MB motoren in Klazienaveen), blijkt het een simpele afstelling te zijn onderaan de carb. Hij bleek ernstig te weinig benzine te krijgen ipv te veel wat de meesten zeiden. Door de open uitlaten blijken ze rijker te moeten worden afgesteld.
Hij loopt nu eindelijk als een ouderwets zonnejte, toch bedankt voor het meedenken.
 
Nieuwe shadowrijder op het forum hier!


Meteen een vraagje voor het topic: shadows staan bekend om de slappe voorvork, maar is er een manier om te weten dat de veren aan vervanging toe zijn? Al rijdend gaat het nog bij mij, maar bij flinke putten raakt hij de bodem van de vering wel. Ik vraag me af of dit slijtage is of normaal. Shadow heeft nog bijna geen kms dus als het slijtage is is dat van jaren stil staan - kan dat eig wel?
 
Olie wordt oud en daardoor gaat de kracht eruit, de viscositeit word net water en dus geen werking meer.
Ik denk als je nieuwe olie erin laat doen dat het probleem al is verholpen.
 
Nieuwe shadowrijder op het forum hier!


Meteen een vraagje voor het topic: shadows staan bekend om de slappe voorvork, maar is er een manier om te weten dat de veren aan vervanging toe zijn? Al rijdend gaat het nog bij mij, maar bij flinke putten raakt hij de bodem van de vering wel. Ik vraag me af of dit slijtage is of normaal. Shadow heeft nog bijna geen kms dus als het slijtage is is dat van jaren stil staan - kan dat eig wel?
http://www.hagon-shocks.nl/prijsinfo.asp?PrijsCodeGroep=V&PrijsCode=V
 
hoppa , dit weekend en motor verkocht en 1 gekocht : VT1100
full
 
zaten alleen nog geen knipperlichten in , wel wou vorige eigenaar dit net doen ,en had alles al voorbereid (dat wil zeggen , stuur doorgeboord voor knippers in stuur en achterste al gemonteerd)
nu had hij knipperlichten liggen ,maar die niet overgenomen want koste me teveel , 114,- per st.
op Ebay al paar leuke gezien voor aanmerkelijk minder ,en ja kwaliteit ook maar verschil wel heel groot .
Alleen nu vraag ik me af of er ook in NL een handelaar in zelfde soort zit (snap ook dat die weer iets duurder zullen zijn ,maar scheelt misschien tijd ) deze bedoel ik :
Pair Motorcycle 7/8" Handle Bar End Handlebar 6 LED Turn Signal Indicator Light 6830517948076 | eBay
 
zaten alleen nog geen knipperlichten in , wel wou vorige eigenaar dit net doen ,en had alles al voorbereid (dat wil zeggen , stuur doorgeboord voor knippers in stuur en achterste al gemonteerd)
nu had hij knipperlichten liggen ,maar die niet overgenomen want koste me teveel , 114,- per st.
op Ebay al paar leuke gezien voor aanmerkelijk minder ,en ja kwaliteit ook maar verschil wel heel groot .
Alleen nu vraag ik me af of er ook in NL een handelaar in zelfde soort zit (snap ook dat die weer iets duurder zullen zijn ,maar scheelt misschien tijd ) deze bedoel ik :
2PCS Amber LED Handle Bar End Indicator Grip Plug Turn Signal Light Motorcycle 6165435741646 | eBay
Check even of je een 22mm of 1" stuur hebt.

En je handvatten moeten ook anders, met deze raw's.
 
hoe bedoel je anders ? ze hadden al de handvaten aangepast en omdat ik die knippers niet wou zijn er 2 dempers op gedraaid .
zal id even checken , ging al uit van 22 maar is natuurlijk niet 100%
 
Nog een vraagje : die zitjes met zuignappen voor achterop is dat beetje stevig?
Mn zoontje wil dolgraag eens achterop
 
hoe bedoel je anders ? ze hadden al de handvaten aangepast en omdat ik die knippers niet wou zijn er 2 dempers op gedraaid .
zal id even checken , ging al uit van 22 maar is natuurlijk niet 100%
Gaat er idd om dat er een gat in moet zitten voor die raws :Y
 
oké , gat zit er id al in en ook 2 gaatjes in midden zodat draad daar mooi direct naar beneden kan .
maar goed dat je vroeg naar dikte stuur , dacht dat alleen HD 25mm had maar niet dus haha.
ff verder googelen naar raws dus
achterzijde er al op zitten ,maar nog niet aangesloten , zoek eigenlijk nog schema van de VT1100


hmmmmm zitje soms wel ,soms niet ......is niet echt handig ,waar ligt hem dat aan ?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook een stuk tuinslang gebruiken om 22mm pinkers te gebruiken in een 1" stuur.

Bij mijn motor zitten zo al een jaar of 3 de spiegels (voor een 22mm stuur) vast.
 
Je kan ook een stuk tuinslang gebruiken om 22mm pinkers te gebruiken in een 1" stuur.

Bij mijn motor zitten zo al een jaar of 3 de spiegels (voor een 22mm stuur) vast.
Dat kan natuurlijk.
Of je koopt de 1" variant :)
Keuze zat.

www.chopperheaven.nl, om inspiratie op te doen.


Maar eerst kijken welke maat stuur het is natuurlijk.
 
oké , gat zit er id al in en ook 2 gaatjes in midden zodat draad daar mooi direct naar beneden kan .
maar goed dat je vroeg naar dikte stuur , dacht dat alleen HD 25mm had maar niet dus haha.
ff verder googelen naar raws dus
achterzijde er al op zitten ,maar nog niet aangesloten , zoek eigenlijk nog schema van de VT1100


hmmmmm zitje soms wel ,soms niet ......is niet echt handig ,waar ligt hem dat aan ?
Omdat het uiteindelijk maar gewoon zuignapjes zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan