Weer of geen weer (5), Laat de hitte maar komen

Waarom geen jethelm?
Vind dat juist de lekkerste helmen, voel me opgesloten in een integraalhelm en dan hebben we het nog niet over het beslaan bij stilstand.

Na vele Nolans (N41/42/43) versleten te hebben vorig jaar een Schubert M1 aangeschaft.
[afbeelding]

Prima helm en een stuk betere kwaliteit dan de voorgaande Nolans.
Minpunt is de optionele audiomodule, zit geen FM radio in.

Bij warm weer luchtschuif open en je hoofd blijft lekker koel :]

Helemaal mee eens!! Alleen heb ik dan wel een Nolan.(N43) Schubert zit mij minder goed!
Vooralsnog heb ik geen klachten over de Nolan. (reeds 3jr in gebruik) Of komt dat nog?

Het opgesloten zitten en eerder beslaan vd integraal, dat klopt wel. De jet heeft wel iets meer herrie. Oordoppen voor mij verplicht. Voordeel van een jet is ook weer dat je gezichtsveld veel groter is. Dat is dan weer een stuk passieve veiligheid.
 
de pasvorm van die HJC IS33 is voor mijn hoofd ook veel fijner .

en inderdaad het vizier gaat tot over de kin.

het zicht is inderdaad ook heerlijk vrij .

het ingebouwde zonne-vizier is ook heerlijk.

alleen geen helmmutsje dus de binnenkant af en toe wasssen?
 
Idd kinbescherming, denk ook meer het idee. Want je zal idd je hoofd wel afschermen met je armen. Beslaan van vizier? Ooit van Pinlock of Fogcity gehoord? Enige nadeel van Pinlock is dat het in het donker een soort van dubbelzicht geeft, wat ik met de Fogcity nooit heb meegemaakt.

Opgesloten voel ik me niet met een systeemhelm.
 
Helemaal mee eens!! Alleen heb ik dan wel een Nolan.(N43) Schubert zit mij minder goed!
Vooralsnog heb ik geen klachten over de Nolan. (reeds 3jr in gebruik) Of komt dat nog?

Het opgesloten zitten en eerder beslaan vd integraal, dat klopt wel. De jet heeft wel iets meer herrie. Oordoppen voor mij verplicht. Voordeel van een jet is ook weer dat je gezichtsveld veel groter is. Dat is dan weer een stuk passieve veiligheid.

N43 begon wat ruim te zitten.
Verder was ik vanaf dag 1 niet kapot van de bediening van de zonnebril, op een of andere manier zit die schuif niet handig. Ook irriteerde het kinbandje.

Dat de opvolger geen Nolan zou worden was me wel duidelijk. Maar wat dan.
In prijs en kwaliteits volgorde:
  • kokosnootmeuk (brommerhelmen)
  • HJC en collega's
  • Nolan
  • Veel te dure Schuberts en BMW helmen

Voor minder dan een Nolan wilde ik niet gaan, heb immers maar 1 hersenpan.
Bleef de veel te dure categorie over.

Dus toch maar eens een Schubert passen en warempel ik heb een Schubert hoofd, heb niet eens optionele passtukken nodig (uiteraard voor bijbetalen). Na lang nadenken dus een M1 besteld. Zoals eerder vermeld is deze helm audio-voorbereid, helaas heb je geen reet aan de audio-module tenzij je wil bellen of audio-streamen. Zit geen FM radio in.

Dat van een breder blikveld is een goed punt, had ik zelf niet meer aan gedacht vanwege al jaren geen integraal meer op de hersenpan gehad.

Oordopjes heb je ook nodig bij een dichte helm, op de snelweg kunnen de windgeruis decibellen aardig oplopen. Kan geen stille helm tegenop.
 
:W Present. Tussen Leiden en Amsterdam toch nog een man of 8 tegengekomen op de motor...
 
Zal ik dan maar even de pekel miserie doen vergeten,
en de topictitel eer aandoen!

Gemiddelde dagtemperatuur: 33°C
Gemiddelde nachttemperatuur: 24°C

Enkele dagen geleden:
full

Ons stukje bouwgrond laten uitmeten om de preciese ligging te weten *O*

Morgen heeft mijn vrouwtje wat te doen met twee van haar zussen, en ga ik een dagje alleen toeren. Een volledig rondje Samal Island (vanwaar de foto) staat daarbij op het menu :]
 
Yep, present.
Vanochtend precies 1 motor op mijn traject Roosendaal - Spijkenisse gezien. :W
Ik heb mijn verwarmde handschoenen toch maar aangehad....
 
Vanmorgen thuis gewerkt en net met de motor richting werk gegaan. Straks regen maar dat vind ik niet erg als ik richting huis rij. Die files op de A9 lopen de spuigaten uit dus dan maar liever nat worden.
 
Is er nog iemand zo gek bikkelhard dat hij/zij vanmorgen de motor heeft gepakt?

Vanmorgen wel een motor naar de motorzaak gebracht, zal een kilometer of 4-5 zijn geweest. Was blij dat ik er af kon. De vingers begonnen al zeer te doen. Naar het werk maar fijn het blikkie gepakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan