suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Maar een toerrit is voor mij na 60 km niet voorbij. Ik ben wel eentje van km maken.

Leuk, mijn vrouw vindt 30 min. vanaf hier naar het strand en weer 30 min. terug voldoende.
Als ik alleen op stap ga wil ze graag dat ik binnen de 2 uurtjes weer terug ben.
Altijd goed om iemand anders de schuld te kunnen geven voor weinig kilometers. 8-) :+
 
Leuk, mijn vrouw vindt 30 min. vanaf hier naar het strand en weer 30 min. terug voldoende.
Als ik alleen op stap ga
wil ze graag dat ik binnen de 2 uurtjes weer terug ben.
Altijd goed om iemand anders de schuld te kunnen geven voor weinig kilometers. 8-) :+

:?
wordt tijd voor een goed gesprek :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:?
wordt tijd voor een goed gesprek :+

Haha dat lukt wel maar ze wil simpelweg geen lange ritten achterop zitten.
Een eigen RBW halen ziet ze niet zitten, het blijft roeien met de riemen die ik heb.
Geeft niets het is zoals het is, ik denk dat sommige kerels hun vrouw niet eens mee krijgen.
 
Ben benieuwd. Heb op mijn pekelfietsie (GS500) al jaren een (goed functionerend) handvat verwarmings systeem van daytona

65257d1421796777-heated-grips-2024546.jpg


Gaat (tot mijn verbazing) alweer 5 jaar mee. De vorige gingen allen elke keer naar een jaartje kapot.
 
Ik ga vanavond de aansluiting even maken. Tis er mooi weer voor.

Voelt wel dubbel, in de lente de verwarming monteren. ;)


Iets anders.

Voor de liefhebber; ik heb mijn Powercommander V te koop gezet

Klik HIER maar even
 
En hop, de zaak heeft prik.

jammer dat de led indicator wanneer die aan staat het niet doet.

Voor de rest is ie wel heet. ga straks even naar mn schoonmoeder (30km snelweg) en testen hoe het voelt met handschoenen aan.
Tis fris dus een klein beetje indruk moet ik toch wel krijgen.

Door die niet werkende led hang ik m straks achter de schakelaar die op mn kuip gemonteerd zit. Die led werkt wel.
Beetje lullig als de accu leeg is als je weer wilt opstappen omdat je m per ongelijk aan hebt laten staan.
 
Hoi,

Ik heb nu een bandit 1200 naked, ik vind dat ik op de snelweg wel last heb van wind. Nu zit ik te denken om een 1250s te kopen, dus met topkuip. Zal dit veel uitmaken op de snelweg met +/- 120/130 km/h?

Heeft hier iemand ervaring mee?
 
Hoi,

Ik heb nu een bandit 1200 naked, ik vind dat ik op de snelweg wel last heb van wind. Nu zit ik te denken om een 1250s te kopen, dus met topkuip. Zal dit veel uitmaken op de snelweg met +/- 120/130 km/h?

Heeft hier iemand ervaring mee?

Nee ik vind van niet, ik heb een 1200S (Topkuip) gehad en nu een 1250N (Naked) met scherm.
Misschien moet je dan voor een 1250FA gaan, die heeft een volle kuip met recht stuur.

Ik heb het volgende scherm van MRA (racingruit) en het helpt met winddruk op je helm

14io68p.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het best wat je kunt doen is een proefrit maken, dan ondervind je het aan de lijve. Letterlijk en figuurlijk.

Op een N heb je minder/geen last van windgebulder langs je kop, maar zit je wel met je lichaam volop in de wind.
Door een windscherm of kuip (heel of half) zit je met je bovenlichaam meer uit de wind maar hoor je die wel weer beter langs je helm stromen. Dit alles afhankelijk van je lichaamslengte en per merk helm ook nog eens verschillend.

Je zult het zelf moeten ondervinden door gewoon eens op een SA/FA te stappen. Of zelf een windscherm op je N te plaatsen.

Wat je uiteindelijk het prettigst vindt blijft allemaal heel persoonlijk.
 
Dank je wel Marc, ik hou het in het achterhoofd.

Voor nu is het mij even te fris hoor :-)

Wacht op beter weer.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen dagen, met werkelijk PRACHTIG weer, in Duitsland gereden.
Ik heb werkelijk verschrikkelijk genoten met deze fiets. Wat een genot om met dit koppel omhoog te donderen :} :]

OK, de racers zoals de R1 / GSXR1000 etc komen wel voorbij, maar dat was mijn insteek ook niet.
Ik was er lekker met de club om een paar dagen te rijden. Mijn vrouw was ook mee op haar SV650S. Laatste 2 dagen samen gereden omdat de jongens toch wel errug hard gingen voor haar.

Vandaag helemaal binnendoor gereden van Duitsland terug naar huis.

Het verbruik heeft me nog het meest verbaasd. :X
1e dag 1:18.2 gereden (300km)
2e dag 1:16.4 gereden (240km met hoog tempo :] )
Vandaag rustig terug gereden over alleen provinciale wegen 1:22.4 :9~
(mijn vrouw 1:25.5..... _O- )

Wilde ik jullie niet onthouden!

Marc
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen dagen, met werkelijk PRACHTIG weer, in Duitsland gereden.
Ik heb werkelijk verschrikkelijk genoten met deze fiets. Wat een genot om met dit koppel omhoog te donderen :} :]

OK, de racers zoals de R1 / GSXR1000 etc komen wel voorbij, maar dat was mijn insteek ook niet.
Ik was er lekker met de club om een paar dagen te rijden. Mijn vrouw was ook mee op haar SV650S. Laatste 2 dagen samen gereden omdat de jongens toch wel errug hard gingen voor haar.

Vandaag helemaal binnendoor gereden van Duitsland terug naar huis.

Het verbruik heeft me nog het meest verbaasd. :X
1e dag 1:18.2 gereden (300km)
2e dag 1:16.4 gereden (240km met hoog tempo :] )
Vandaag rustig terug gereden over alleen provinciale wegen 1:22.4 :9~
(mijn vrouw 1:25.5..... _O- )

Wilde ik jullie niet onthouden!

Marc
1:22 is me nog nooit gelukt :N
ik haal 1:17.5 :? of ik nu aan 't gas leurk of 200km achter een vrachtwagen rij ;)
ik meet dan via een tankbeurt, vrij onnauwkeurig imo
je zit er gauw een 0.5 ltr naast
in zweden met de boxer 2V 1:20 :Y
ben benieuwd met de Bandit deze zomer :X
 
Ik maak me nooit zo druk om het verbruik van de Bandit, rond elke 200km tanken. :')
 
hm..

ik zit meestal rond de 1:15 - 1:16.

als ik m in zn sport-stand zet 1:12

Valt niet op want ik tank altijd voor 12:50
 
Laatst bewerkt:
Hi Marijng,

hangt er van af wat je wilt bereiken.

ik heb een PCV waarmee de soes na instellen van de mapping zuiniger liep maar ook meer PK's leverde. Ook de gasresponse voelt beter aan.

Ik heb mn PCV er nu afgehaald (vorige maand) omdat ik mn ECU heb laten programmeren.
Dan heb je niets meer aan een PC.

Als je interesse hebt dan kun je de mijne overnemen. 1 jr oud inclusief alle mappings.
De mapping is samengesteld door Hoegee.

PS.
Je moet dan nog wel de O2 sensor " Afpluggen" zodat die informatie de Ecu niet bereikt.
Daarvoor kun je een stekkertje kopen van een paar euro in iedere Bandit webshop.
 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren mn Soes weer opgehaald bij MotorPort.

Naast de reguliere beurt zijn ook de klepstoters en kleppen vervangen. Eerste paar km maar even rustig rijden.

Ben blij dat ik m weer terug heb. :]
 
Dat klopt Marc.

Terwijl de fiets niet veel ouder is dan die van jou.
Op basis van jouw gegevens hoopte ik dat het bij mij niet hoefde maar zo zie je maar weer.

Werkzaamheden en het gegeven dat het om een recall gaat staat keurig op de factuur. Nog een prijzig klusje trouwens.
 
zo gister de recall gedaan samen met 24.000km beurt

inlaat 0.15/0.16 en uitlaat 0.25/0.27 dus binnen de norm
de nokken waren spiegelglad,niks blauw of spanen :X
wat een gepiel om de deksel er weer op te krijgen :(
wel mooi hoe de japanners zo'n kleppentrein maken
ben immers boxers gewend je weet wel M14 enzo _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan