't Honda Ses 150 Dylan Topic

Komt goed Martin,heb je tel.nr.
Kom ik gister thuis van sleutelen in de garage, staat er voor het flat een bijna identieke Dylan 8-) ..alleen ander type uitlaatje maar ook ingekort spatbord..met bijbehorende sporen op zadel enz..
 
Balhoofdlagers, afstellen / vervangen ?

Beste forumleden,

Mijn Dylan heeft een vervelend probleem: boven de 90/95 gaan het stuur en de voorvork behoorlijk trillen. De voorband is het denk ik niet: deze is onlangs vervangen, het voorwiel is netjes gebalanceerd en het probleem zat er ook al bij de vorige band.

Ik denk dat het de balhoofdlagers zijn, ik heb ze al geprobeerd bij te stellen: als ik ze strakker zet wordt het alleen maar erger, als ik ze losser zet wordt het niet beter dan het was.

Kent een van jullie dit verschijnsel en wat is er aan gedaan ? Zelf de balhoofdlagers vervangen of laten doen ?

Graag jullie ervaring en advies.

Groeten,

Dirk
 
Topkoffers en/of windschermen kunnen ook voor instabiliteit zorgen.
Heb je ook de achterband vervangen? Bij mijn Jawa was het slingeren een stuk minder nadat beide banden waren gewisseld.
 
Als hij blijft slingeren kan het probleem ook zitten in het scharnierpunt frame motorblokunit . Hier kan teveel speling zitten door versleten bussen .
 
Ik weet dat als bij motorfietsen het voorwiel wil gaan bewegen "pendelen" op snelheid dat het probleem meestal in de afstelling van de achtervering zit.
Wellicht zijn je achterveren te slap geworden?
Als het echter echt trillen is, wat mijn Dylan alleen doet als je het stuur loslaat en decelereert zou ik het toch zoeken in de voorband - balhoofd.
Ik heb een tijdje terug ook beide banden vervangen en met busjes van +/- 2cm mijn voorvork iets stugger gemaakt, dit scheelde al wel een stuk voor zowel het doorslaan van de vork en voor het trillen.
Mijn Dylan heeft op topsnelheid toch nog een beetje last van dat pendelen, maar vind ik niet echt erg.

Mijn conclusie:
Volgens mij is het probleem bij de Dylan een combinatie van meerdere oorzaken.
 
hallo allemaal ik had 2 vraagjes.
me buddy en stuurslot doen het niet na een diefstal. hoe kan ik dit repareren ik denk dat het stuurslot is gemaakt na een nieuwe slot aan te schaffen. Maar hoe kan ik de buddyvergrendeling laten werken. ik heb geen flauw idee hoe dit werkt
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt weinig hier. en een beetje voor een Dylan aan het kijken omdat ik een leuk Honda scootertje zoek waar ik goed mee op de provinciale weg uit de voeten kan.
Heb nu een Lead125 van 1985 maar bij een km of 85 houdt het op, toch wel wat te weinig.

Wat zijn de zwakke plekken, als ze er al zijn van een Dylan en zijn er lage schermpjes die goed passen??
 
Ik heb er twee gehad. De enige zwakke plek heb je als je hem niet hebt. Gewoon kopen zo'n ding. Klaar.
 
Beste Dylan peeps,

Ik heb eindelijk mn lang gezochte Dylan gekocht, overgenomen van een maatje.
Ding heeft al aardig wat kms maar de prijs was wel heel lief. :P 50.000km
Wat me op valt is dat de scooter een topsnelheid heeft van 70kmh en heeft totaal geen fut.
Het fenomeen gebeurde een of de andere dag zei mn maatje.
Ik heb hem daarom al uit mekaar gehad.
De vario nagekeken en de v snaar en de koppeling, dat zag er perfect uit.
De carburateur schoon gemaakt en doorgespoten, zag er niet vies uit.
Meteen ff een nieuwe bougie erin gedraaid.
Luchtfilter schoon gemaakt, maar was niet bijzonder vies ofzo.
Ding loopt nog steeds even brak. :(
Ben bang dat ik een compressie test moet doen, waarschijnlijk ligt het aan de cilinder.
Ik weet hoe deze scooters horen te rijden, en daarom snap ik dat het niet zo hoort, maar ik hoopte eigenlijk dat er weinig aan de hand zou zijn. :(
Iemand een idee?
Woon in de omgeving Bollenstreek.
 
Ik zou eerst even kijken of de uitlaat nog wel okee is. Bij de mijne is in de demper ooit een schotje met een pijpje afgebroken, waardoor de doorstroom vastliep. Die was ook niet meer vooruit te branden. Ik heb de demper toen open geflext en de boel, inclusief de katalisator er uit gehaald. Probleem opgelost. Kan dus nog meevallen.
 
Hallo scooteraars.
Ook ik ben in het bezit van een 150 dylan.
Ik heb een rode van 12-2007 met 22000 km.
Heb hem zo'n 2 naar geleden gekocht met 19500 km en is echt voor erbij voor naar het werk of de sportschool.
Aangezien die beide op minder dan 10km liggen begrijp je waarom de km stand niet hard gaat.
En al ik wil toeren of een treffen wil bezoeken pak ik de harley dus de scooter word eigenlijk te weinig gebruikt.

Maar dan gelijk een vraag: ik ga hem een beurtje geven maar kwam er achter dat hij geen oliefilter heeft, zit er dan ergens een filter oid die gereinigd moet worden?

En hoeveel olie gaat er in bij verversen?
Alvast bedankt
 
En waar zit dat zeefje?
word hier gesproken over 5 euro maar volgens mij ben ik vandaag wel genaaid door motoport.
Ging een bougie halen en moest 12 euro betalen.
Vond ik toch aan de prijs voor een bougie
 
Als je de olie aftap plug los draait, zit daar een veer boven met het zeefje, de veer houdt het zeefje op z'n plek. Staat dus wat spanning op.

Let op de volgorde van monteren.
 
Toch ook maar snel doen olie verversen...zal lang niet gebeurd zijn en met zeefje heb je niet de beste filtering...hij geeft het ook aan op de teller trouwens 8-)
Wat voor olie hoort er eigenlijk in? En welke gebruiken jullie?
Omdat er geen natte koppeling is lijkt me dat je niet speciaal motorfietsolie hoeft te gebruiken alleen de goede viscositeit...
 
Simpele 10W40 van valvoline.
Elke multigrade is wel ok, ik zou er geen dure motor olie in gooien want dat is totaal niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan