Honda MSX125

Leuk, avr!
Ik heb ook andere banden eronder sinds kort. De originele ga je zo mee onderuit. Ik heb City Grips. Weet het merk zo niet meer.

Ik denk Michelin's die had ik ook onder de mijne gehad.
Met nat weer glijd je makkelijk onderuit met de standaard band maar met droog weer zijn het top banden.

Hmm Juni voor de SF, richtprijs? :?
 
Voor woon-werk is dit echt lachen, en in de winter gewoon winterbanden eronder.


Heb ik ook op mijn scooter , 12 inch echt superveel grip in de sneeuw. :) :}
 
Geen prijs bekend. Dat is voor mij doorslaggevend. De gewone MSX is eigenlijk al best prijzig voor wat ie kan. Maar goed, wel Honda-kwaliteit. Zou niet mogen roesten na een jaar. ;)
 
Vandaag de MSX weer uit de schuur gehaald en een eind gereden. Startte meteen en loopt als een malle. Zelfs met flinke tegenwind heel goed te doen op de snelweg. Top is 12O.
Maar omdat ik wil overstappen naar een zwaardere verkoop ik mijn MSX en ga ik mijn VanVan inruilen. Ik overweeg een Duke 390.
Mijn MSX staat op Marktplaats en dat doet toch wel een beetje pijn.
 
Jammer dat je er niet nog een seizoentje mee verder rijdt! Zeer nette prijs voor die motor.

Van het weekend nieuwe uitlaat systeem er onder gezet.

Of ik word oud of hij is echt luid die uitlaat. :/ :$

dB killer is er op dit moment uit. Tevens een Evotech tail-tidy gemonteerd. Past net niet lekker met de uitlaat. Knipper zit nu er schuin op mbv een rubbertje. -O-

Grommit by Arthur van Reijn, on Flickr
 
Haha... ik ben ook te oud, want ik vind mijn Ixil ook te luid. Anderen vinden die diepe brom machtig mooi, maar ik merk dat ik houd van superstille motoren.
 
Volta BCN dan niets voor jou? Lekker koppel, muisstil en volgens mij niet superhoog. Of nieuwe Z300 of MT-03, als dat niet te hoog is.
 
Aha, dus jij reed zondagmiddag in scheveningen over de boulevard.
ik hoorde je al aankomen terwijl ik op de motor reed en je ons passeerde.
Lichtgrijze jas en inderdaad zonder db killer 😆

Qua geluid, gewoon de db killer erin proppen en eventueel iets inkorten als hij de stil is geworden.
 
Aha, dus jij reed zondagmiddag in scheveningen over de boulevard.
ik hoorde je al aankomen terwijl ik op de motor reed en je ons passeerde.
Lichtgrijze jas en inderdaad zonder db killer 😆

Qua geluid, gewoon de db killer erin proppen en eventueel iets inkorten als hij de stil is geworden.
Ja dat zal ik zeker geweest zijn. Ik hoop dat ik mij netjes gedragen heb. :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo, oma!

Vandaag bij Arie Molenaar Motors in het wild gespot;

2X MSX125SF!
Had ik niet verwacht, Honda Belgie gaf een tijd terug aan mij door dat ze in juni zouden komen. En dan heb ik verdorie net een nieuwe motor gekocht, is mijn geld op voor een 2e.

13178711_672196469587806_2478499214102540545_n.jpg
 
Gaaf man, helaas geld ook op. Misschien volgend jaar.
Wat is de prijs?
Ze staan niet eens op de Honda site. cool.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Misschien dat ik straks nog ff langs ga, gister waren er weinig verkopers en die er waren, waren druk. Nog ff gewacht, maar toen vertrok ik weer. Was ook rond lunchtijd. Ik hoop niet duurder.
 
Vreemd kleurtje die grijze. Jammer dat die vette lime green er niet bij staat.
Mooie dingen!
 
Beetje mat grijs. Ik heb nog even een walk around gedaan van de rode. En even een kijkje onder het zadel genomen.

Prijs is volgens de verkoper gelijk aan de oude; 3499 eur excl. rijklaarkosten.

Als je er op zit, voel je nu dus wel de verhoging van het gedeelte voor de passagier, een soort minibultje tegen je kont. Deed me iets aan de PCX denken, maar dan in mindere mate. Of ik heb een dikke reet, dat ik er tegenaan kom. :')
 
Laatst bewerkt:
Mooi filmpje.
Zit dat zadel van de nieuwe MSX beter? Het oogt wat breder. Het zadel op de oude MSX is bagger, dat zit voor geen meter.
En een mooi laag uitlaatje, veel beter.
Honda heeft goed gekeken naar wat de klanten willen blijkbaar.
 
Alleen de prijs nog........volgens mij was de eerste MSX €3299. Zoveel had ik ervoor betaald in 2014. Als ie net 3k is zal ie beter verkopen lijkt me of mensen nemen er sneller een voor erbij. Ik twijfel nog.
Een andere auto, HD Sporster Roadster of deze volgend jaar.
 
Ook 3k is teveel. 2500 euro max is leuk en dan rijklaarkosten max 250 euro.
Het zadel.. zit het beter... ik heb er alleen op gezeten, niet op gereden.
Dat bultje is voelbaar, dus ik weet nog niet wat beter is.

Jammer dat Kawasaki niet met de Z125 hier komt, maar die ziet ook wel dat de MSX minder goed loopt dan verwacht (waarschijnlijk door de prijs, naast dat 125cc natuurlijk niet populair is in NL).
 
Dit soort type motoren zijn niet in trek doordat ze te klein zijn voor de gemiddelde hollander.
Ik ben zelf maar 1.63m en het is een prima ding voor mij maar dan ben ik ook in de minderheid. Heb hem niet meer maar soms denk ik 'had ik hem nog maar'. Te weinig vermogen, te duur.
 
Ik ben 1.80m, zit prima op een MSX. Er zijn toch zat motorrijders van mijn lengte. Denk eerder dat het de prijs is. Of dat men een motor wil hebben die overal inzetbaar is, terwijl het ding voor erbij echt tof is.
 
Hoi Oma. Coole bril.

Inmiddels heb ik de MSX van Gerdien al een tijdje in mijn bezit. Ze heeft het originele blokje met veel pijn en moeite laten vervangen voor een iets grotere cilinder inhoud. In plaats van een MSX125 was het daardoor een MSX183. Deze grote cilinderkop bracht veel pijn en moeite met zich mee.

Ondertussen heb ik een beetje verslag proberen te leggen via mijn vlogs (Shameless plug :X )

De cilinderkop werd oorspronkelijk te warm en de ECU probeerde hem te koelen.Te zien in Deel 1 en 2 Dat moest opgelost worden.~[/size]Te zien in Deel 3 &4~[/size]

Deel 1Waarom ik de Grom kocht en de eerste probleempjes
Deel 2Aantal momenten waarop de Grom uitviel
Deel 3Het probleem en de oplossing voor het uitvallen
Deel 4Nieuw Motormanagement ECU inrijden

Hij leek het daarna goed te doen tot hij daarna helemaal niet meer wilde starten. Dat bespreek ik in dit filmpje.

Deel 5De motor wilde niet meer starten maar dat probleem is opgelost

Inmiddels ben ik bezig met nog een volgend deel waarin ik de motor goed lopend probeer te krijgen. Uiteindelijk weet ik hem perfect werkend te krijgen na veel gezeur en gesleutel. Maar helaas valt dan de compressie weg.

Daarom heb ik besloten om hem weer terug naar 125cc te brengen. Helaas.
 
Hopelijk loopt ie origineel weer goed.
Dat ding moet gewoon rijden, al dat gedonder schiet niks op.
Wel stoer dat je besloot om de MSX te houden toen ie problemen gaf.
Heb je veel geleerd en kun je nu zelf sleutelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan