Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat zal met de throttlebodys, lamda's en injectoren wel gaan. Maar dan, een megasquirt eraan hangen?
Als het zo eenvoudig is, is het niet leuk meer.
Injectie is nu eenmaal zo eenvoudig, als hij BDP, toerental en een gasklepstand weet gaat de rest vanzelf.
En geen uitgelubberde mengbuizen, Zwellende O-ringen, hangende vlotters en verstopte kanalen meer. kan je gewoon weer euro 95 tanken.
 
Maar als je brandstof pomp er mee stopt sta je wel mooi voor lul.
Zeker als je de avond ervoor nog hebt lopen opscheppen dat injectie betrouwbaarder is dan zwaartekracht....
 
Maar als je brandstof pomp er mee stopt sta je wel mooi voor lul.
Zeker als je de avond ervoor nog hebt lopen opscheppen dat injectie betrouwbaarder is dan zwaartekracht....
Valt wel mee. Vooral bij dat haastige rotonde werk zal injectie en pomp 'n stuk betrouwbaarder zijn. ;)

Alleen in mijn geval zijn eerst alle spaken gebroken voordat ik zoveel zijwaartse kracht kan opwekken. :P
 
Laatst bewerkt:
Maar als je brandstof pomp er mee stopt sta je wel mooi voor lul.
Zeker als je de avond ervoor nog hebt lopen opscheppen dat injectie betrouwbaarder is dan zwaartekracht....

Van een brandstofpomp ben ik nu ook al afhankelijk. Dus dat is gen punt.
 
Ik ga natuurlijk als een natte krant om rotondes, maar de verdere nadelen van carburateurs zoals uitgelubberde mengbuizen, Zwellende O-ringen, hangende vlotters en verstopte kanalen heb ik nog nooit ondervonden.

Ook tank ik gewoon Euro95

Verder zeg ik, gewoon doen!
 
ik had trouwens met mijn GL op LPG precies hetzelfde fenomeen. Niet zo zeer op rotondes, maar als ik even lekker aan het driften was in het gras of zand, dan begon die na een paar dwarse rondjes ook te pruttelen


Ik heb nooit echt goed kunnen snappen waar dat nu door kwam
 
Laatst bewerkt:
ik had trouwens met mijn GL op LPG precies hetzelfde fenomeen. Niet zo zeer op rotondes, maar als ik even lekker aan het driften was in het gras of zand, dan begon die na een paar dwarse rondjes ook te pruttelen


Ik heb nooit echt goed kunnen snappen waar dat nu door kwam

Misschien dat de membraan in de verdamper klok een beetje gaat klapperen :?
 
Maar als je brandstof pomp er mee stopt sta je wel mooi voor lul.
Zeker als je de avond ervoor nog hebt lopen opscheppen dat injectie betrouwbaarder is dan zwaartekracht....

Hadden wij die avond ook niet wilde plannen met iets wat in jou zijspanbakkie lag ???? O-)
 
Ik ga natuurlijk als een natte krant om rotondes, maar de verdere nadelen van carburateurs zoals uitgelubberde mengbuizen, Zwellende O-ringen, hangende vlotters en verstopte kanalen heb ik nog nooit ondervonden.

Ook tank ik gewoon Euro95

Verder zeg ik, gewoon doen!
Ja, jij rijdt zeker als een oud wijf. :P
Maar ik denk dat je genoeg rijdt om de troep door te spoelen. Maar als je tegenwoordig je motor drie maanden stil laat staan kan je de carburateurs uit elkaar trekken. Kijk in maart of april maar in "techniek" of ga eens bij een motorzaak babbelen die klanten met oudere fietsen heeft. Ultrasoonbakken zijn nog nooit zo populair geweest.
 
Ons Cagiva Canyonnetje met carb, doet het nog steeds perfect!

Mijn Aprilia Pegaso met injectie ook! Wel in zijn 64000km, 3 keer uitgevallen met brandstofpomp problematiek.
1 x pomp defect, 1x stekkertje van plus draad in de tank afgebroken, vorige week benzineslang van de pomp (in de tank) afgeschoten, om één uur 'snachts.
half vier in bed gekropen....

Onze BMW met zijspan heeft nog geen brandstofkuren vertoont (injectie), trekt de stenen uit de straat en trekt als een beer van een rotonde weg, zonder sputteren!
Ja, jij rijdt zeker als een oud wijf. :P
Maar ik denk dat je genoeg rijdt om de troep door te spoelen. Maar als je tegenwoordig je motor drie maanden stil laat staan kan je de carburateurs uit elkaar trekken. Kijk in maart of april maar in "techniek" of ga eens bij een motorzaak babbelen die klanten met oudere fietsen heeft. Ultrasoonbakken zijn nog nooit zo populair geweest.
 
Ons Cagiva Canyonnetje met carb, doet het nog steeds perfect!

Mijn Aprilia Pegaso met injectie ook! Wel in zijn 64000km, 3 keer uitgevallen met brandstofpomp problematiek.
1 x pomp defect, 1x stekkertje van plus draad in de tank afgebroken, vorige week benzineslang van de pomp (in de tank) afgeschoten, om één uur 'snachts.
half vier in bed gekropen....

Onze BMW met zijspan heeft nog geen brandstofkuren vertoont (injectie), trekt de stenen uit de straat en trekt als een beer van een rotonde weg, zonder sputteren!

Even om misverstanden te voorkomen. De mijne ttekt ook prima weg. En ook geen gesputter. En hij houdt bij het optrekken na het verlaten van de rotonde ook niks in. Hij hikt edn keer op de rotonde, op de plek waar je kwart rond bent, daar wasr ik meestal een keer opschakel ;)
 
Dan denk ik dat er met je motor niks mis is.
Hij houdt gewoon in omdat het toerental laag is op het moment dat je de koppeling laat opkomen.
Als dit zo is, moet je gewoon een heel klein beetje druk op je koppeling handle houden, tot je wat hoger in toeren rijdt.
 
Dan denk ik dat er met je motor niks mis is.
Hij houdt gewoon in omdat het toerental laag is op het moment dat je de koppeling laat opkomen.
Als dit zo is, moet je gewoon een heel klein beetje druk op je koppeling handle houden, tot je wat hoger in toeren rijdt.

Kan je trouwens niet, gewoon,in die versnelling waarnaar je opschakelt, al de rotonde opgaan?
Lijkt me veel sneller en minder schokkerig.
Bovendien gaat alles dan vloeiender, waardoor je minder op je motor hoeft te letten en je je beter op de te kiezen lijn kan concentreren.

Als dit goed gaat, moet je je wel realiseren, dat het overige verkeer deze snelheid
niet verwacht en denkt nog even voor jou de rotonde op te kunnen....
 
Zo doe ik het met de solo wel. Een grote rotonde een versnelling te hoog insteken zodat ik zonder schakelen in een keer door kan halen. Met het span ga ik niet zo hard, dan schuif ik van het zadel af.
 
Kan je trouwens niet, gewoon,in die versnelling waarnaar je opschakelt, al de rotonde opgaan?
Lijkt me veel sneller en minder schokkerig.
Bovendien gaat alles dan vloeiender, waardoor je minder op je motor hoeft te letten en je je beter op de te kiezen lijn kan concentreren.

Als dit goed gaat, moet je je wel realiseren, dat het overige verkeer deze snelheid
niet verwacht en denkt nog even voor jou de rotonde op te kunnen....

Het was eigenlijk een geintje, van dat schakelen. Ik schakel zelf ook liever niet op een rotonde, want dan kun je het driften wat lastig controleren O-)
 
Zo doe ik het met de solo wel. Een grote rotonde een versnelling te hoog insteken zodat ik zonder schakelen in een keer door kan halen. Met het span ga ik niet zo hard, dan schuif ik van het zadel af.


dit kan ik niet zo goed volgen.

ik durf met een solo ook best wel wat, maar met 3 wielen ga ik echt veel harder de rotonde over
 
dit kan ik niet zo goed volgen.

ik durf met een solo ook best wel wat, maar met 3 wielen ga ik echt veel harder de rotonde over
Ik durf niet te beweren wat harder gaat. Ik denk dat ik de stadse mini rotondes rechtdoor met de solo harder neem. Gewoon omdat je alleen de motor om hoeft te kantelen. Met het span heb ik met de haakse uitrit moeite het wiel laag te houden, of zelf aan boord te blijven. Om nog maar te zwijgen over de geluiden uit de bak.
Maar ik heb het hier over een grote rotonde met een bocht in de aanrit en de uitrit. Die zou ik solo in zijn twee moeten aanrijden en dan halverwege de rotonde opschakelen naar drie. ik kies er dan voor om in drie aan te rijden en pas weer echt gas te geven als het toerental voldoende is. Netto gaat dat sneller en soepeler. Als ik dan weer op mijn teller kijk rijd ik ongeveer 80 bij het verlaten. Die snelheden kan ik met het span niet maken omdat ik dan gewoon van de rotonde afglij.
 
Istie weer geel?


zo stond hij te pronken in HENGELOOOOO :9~ :9~

DSCF7110 by Ronald Zijlstra, on Flickr

DSCF7111 by Ronald Zijlstra, on Flickr

heel gaaf span en tis dat mijn budget het nu niet trekt, anders had ik zoiets wel aan mijn trx willen bouwen. was er zelf met benzinebom GN400.

momenteel op de wip om die te verkopen en een span aan te schaffen om eens te proberen en iig een aantal jaar te rijden zodat de kleine ook mee kan. is dat een raar idee?

en hoe zit het met de regels ivm omzetten kenteken voor 1 juli ??
 
heel gaaf span en tis dat mijn budget het nu niet trekt, anders had ik zoiets wel aan mijn trx willen bouwen. was er zelf met benzinebom GN400.

momenteel op de wip om die te verkopen en een span aan te schaffen om eens te proberen en iig een aantal jaar te rijden zodat de kleine ook mee kan. is dat een raar idee?

en hoe zit het met de regels ivm omzetten kenteken voor 1 juli ??

Verlaagde Velorex bak aan de TRX ?


Aanpassing kenteken voor zijspannen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan