Yamaha TR1 'GULF Edition

Even een snelle foto gemaakt, alles ligt er eigenlijk nog losjes op...


To-do-list:
- Kabelboom maken
- Startmotor controleren
- Verse olie/bougies
- Frame uitelkaar voor de achterste uitlaat
- Blokdelen polijsten of wrinklepaint
- Alle lelijke boutjes vervangen
- Carbs / gaskabel aansluiten
- Koppelingskabel aansluiten
- Rempot aansluiting op kroonstuk maken
- Voorrem op druk brengen
- Achterrem fixen
- Rem/koppelstang schoonmaken/spuiten
- Accubak zwart spuiten?
- Tellerunit aansluiten
- Spiegels

Nogal wat te doen dus de komende tijd...
 
Even een snelle foto gemaakt, alles ligt er eigenlijk nog losjes op...
[~[url="http://i1334.photobucket.com/albums/w656/Michael_Bekendam/Mobile%20Uploads/image_zpsoggxdrtx.jpeg"]afbeelding~][/URL]

To-do-list:
- Kabelboom maken
- Startmotor controleren
- Verse olie/bougies
- Frame uitelkaar voor de achterste uitlaat
- Blokdelen polijsten of wrinklepaint
- Alle lelijke boutjes vervangen
- Carbs / gaskabel aansluiten
- Koppelingskabel aansluiten
- Rempot aansluiting op kroonstuk maken
- Voorrem op druk brengen
- Achterrem fixen
- Rem/koppelstang schoonmaken/spuiten
- Accubak zwart spuiten?
- Tellerunit aansluiten
- Spiegels

Nogal wat te doen dus de komende tijd...


Super strak ding man :Y
 
en 1 mei naar rustygold??? ik wil hem wel even int echt zien natuurlijk.

Ik ga er niet vanuit dat ik dat kan halen met rijdend krijgen. Als je de hele waslijst bekijkt van wat er nog gedaan moet worden om em rijdend te krijgen. Maar lijkt mij wel zeker leuk om te komen kijken.
 
De oude 'orginele' kabelboom moeten doorknippen bij een doorgesmolten kroonsteen(hoe bedenk je het) van de ontstekingsdraden, dus iemand heeft er iig mee lopen kloten. Paar andere plekken is het ook niet helemaal zoals het hoort te zijn. Daarom maar de motogadget M-unit v2.0 bestelt om de kabelboom mee te gaan maken. Wish me luck.

Startmotor draait iig nog wel rond en er is nog compressie, dat is dus wel hoopgevend, na heel lang stil te hebben gestaan.
 
He Michael,

Van die motogadget unit ga je echt alleen maar plezier hebben volgens mij! Lees er alleen maar goeie dingen over. Het maken van een kabelboom is VEEL werk, maar wel mooi als het af is, en relaxed dat je weet dat het goed en AF is :) Ga je de standaard ontsteking laten zitten? Of overstappen naar iets moderners...

Wordt wel een fraaie fiets zo. Mooiste met zo'n tankje in ieder geval :}

Later,

Loek
 
Hmm, nee denk dat als die met deze ontsteking start en rijdt, ik voorlopig hierbij blijf.

Ben eigenlijk alleen nog die C5 ontsteking tegengekomen, maar zijn er nog meer andere? Ja, helemaal over op injectie, maar dat heeft zeker niet de voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ignitech. Werkt met de standaard pick-ups en is instelbaar. Is een CDI ipv TCI.... vonkt wat harder. En omdat je toch een nieuwe kabelboom maakt is het best eenvoudig aan te sluiten.

Gr,

Loek
 
Zo de knetter wat een mooi ding zeg!

Ik ben benieuwd hoe het klinkt en rijdt dus ik hou het maar eens in de gaten.
 
Laatste dingetjes aan het doen voor het afronden van de kabelboom. Onder andere carbs, luchtfilter, benzinefilter, olie eruit, oliefilter, bouten voor de schijfrem geflexed en voorste tandwiel bevestiging gefixed.

Morgen gaskabel, choke, voorrem op druk brengen, achterrem fixen en bouten fixen en wss flexen voor het achter tandwiel op de hub. Kawasaki heeft zo een mooi systeem met vierkante kop op de bout....
Als dat allemaal lukt achterwiel erin en de voetcontrols erop en dan is het echt nog alleen de kabelboom:)

Gashendel die er nu trouwens op zit is met een duw en trek kabel van de R6 vork. Aansluiting op de carb is alleen trek. Is kijken of daar een mooie oplossing voor te vinden is, want wil het liefst deze grips houden. Dus kan het kwaad om in een duw en trek gashendel alleen een trek kabel te maken? Op de carbs zit namelijk een veer die alles weer sluit. Zou moeten lukken toch?

 
Dat zou mijns inziens geen probleem moeten zijn. Het principe van die gashendel is hetzelfde als die van een gashendel waar je waar 1 kabel in kan zetten, alleen heeft deze een extra gat in de hendel en in de houder :P.

Ziet er zeer gaaf uit ding.Die kleurtjes zijn hip!
 
Dat is geen probleem. Toen ik mijn cbr kocht merkte ik ook pas na 500km dat het duw-gedeelte zo slecht afgesteld was dat het niets deed. Bij zijn grote beurt heeft de monteur het meegepakt, en merk eerlijk gezegd geen verschil.
 
Het duw gedeelte zal je ook niets van voelen,

het betreft een beveiliging, als je trek kabel vast zit (bijvoorbeeld een draadje gebroken van je kabel maar zelfs vuil kan al meer weerstand geven dan de veer bij de carburateur kan compenseren) kan je met een duw kabel hem veelal geforceerd wel weer terug draaien. met een 1 kabel systeem blijft hij dus open staan.

Op zich zijn er dan nog voldoende mogelijkheden om niet in in levensgevaarlijke situaties te komen (koppeling, killswitch, contact, remmen waardoor hij afslaat) maar volgens mij is het bovenstaande het idee van de duwkabel.

Als je trekkabel dus goed functioneert, heeft de trekkabel geen nut en zal je niets van hem merken, theoretisch kan je de veer bij de carburateur lichter maken waardoor gas geven minder kracht kost, maar ik zou daar geen behoefte aan hebben.
 
Top, thanks mannen.

Wat betreft veer minder sterk maken, zal wss ook moeten gebeuren voor de choke. Heb em nu naast de carb gemonteerd, minder rommel op het stuur en staat leuker. Maar of de veer van de carb trekt em weer dicht of met strakker draaien krijg je em er alleen met veel kracht uit.
 
Zullen 2 mooie exemplaren worden dat staat vast, maar aantal dingen zijn toch wel erg gaaf gemaakt op deze TR1.

Hopelijk kan ik de mijne dit weekend voor het eerst gaan starten.
 
Starten en lopen is er helaas niet bij.

Startmotor gaat wel rond en er is compressie met spanning op de bobine's. Maar het rond gaan gaat heeeeel moeizaam, tussen mijn kleine accu of auto accu is er wat dat betreft geen verschil.

Wat kan dit zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan