Ducati Monster modellen v.a. 2009 "DE NUOVO MOSTRO" deel 6

Saluti di Monstro

MF veteraan
15 sep 2005
4.833
5
Kop van NH
full

Beste liefhebbers en bezoekers... leuk dat je ff langskomt !

Op de Keulse Intermot in de herfst van 1992 maakt het publiek voor het eerst kennis met de Monster en in 1993 ging zij eindelijk in productie. Het model viel meteen op door zijn eenvoud en vloeiende lijnen en is uitgegroeid tot een icoon in de motorgeschiedenis. Volgens ontwerper Miguel Galluzi was de filosofie achter het ontwerp:

“Alles wat je nodig hebt is een zadel, tank, motor, twee wielen en een stuur”

Door velen wordt tot op de dag van vandaag de Ducati Monster gezien als het schoolvoorbeeld van de naked bike. Nu na meer dan 23 jaar is de Monster nog steeds volop in productie. Voortbordurend op het basisthema heeft Ducati verschillende modellen uitgebracht. en in dit topic gaat het (met name) om modellen v.a. 2009 wat is gestart op 29 september 2008 door Saluti di Monstro.
Lees en doe mee met De Nuovo Mostro parte 6

De voorgaande delen:

Deel 1 door Saluti di monstro
Deel 2 door Duc 750 ssex ie
Deel 3 door Spidy
Deel 4 door Duc 750 ssex ie
Deel 5 door Saluti di Monstro

hier ff klikken voor het laatste Ducati nieuws.
hier ff klikken als je wil weten of we het droog houden vandaag.
hier ff klikken als je het eerste monstertopic wil bezoeken, dit bestaat sinds 11 maart 2003 (eerste post door: Monsterman)

én mocht je hieronder vermeld willen worden als topic gebruiker, stuur ff een PB (mailen mag ook)
 
Laatst bewerkt:
Nog maar paar maandjes in mijn bezit,
"Nooit gedacht na de TL1000R nog met zo'n smile in de helm rond te rijden })




Korte hendels moeten nog gemonteerd worden net als de valblokken,
en de Carbon hugger zit in het vliegtuig :9~
 
Laatst bewerkt:
Mocht en nog iemand opzoek zijn naar een M796 in nieuwstaat?

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

~[/img]
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg


http://www.marktplaats.nl/wijzigAdv...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Ducati Monster 796 ABS M796 bouwjaar 2011 met slechts 3300 km! Absoluut in nieuw staat verkerende motor zo vindt je er geen 2e inclusief de volgende opties:

Rizoma handgrips
Rizoma bar-ends
Rizoma kortere brake/clutch levers
Korte kentekenplaathouder met LED verlichting en achterlicht met ingebouwde knipperlichten.
Druppellader aansluiting
Originele kuipruitje aanwezig
Solo seat cover
ABS

Het betreft een originele Nederlandse motor inclusief alle officiële Ducati boekjes, 2 sleutels + codekaart. In April 2016 heeft de motor nog een grote beurt gehad. Hierbij zijn o.a. de distributieriemen vervangen, olie + filter en de bougies vernieuwd en rem/koppelingsvloeistof ververst. De motor is zowel technisch als optisch 100% en niet van nieuw te onderscheiden.
 
Ik heb bij hotels (in het algemeen) nooit zo'n fijn gevoel... als ik in een hotelbed kruip denk ik altijd na over hoeveel zwetende, kwijlende kerels in dat bed hebben gelegen. Idiote gedachte die ik niet kon elimineren....Toen ik nog met de motor uitstapjes maakte sliep ik liever in de buitenlucht (schuilbivak erfenis van mijn dienstplicht) dan in een zacht bed, moest daardoor wel wat kmrs maken alvorens ik in behaaglijke temperaturen vertoefde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan