Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik heb ooit eens een volledig passend rek gekocht,
Speciaal gemaakt voor een 2004/2008 rsv.
Er komen 4 assen op de plaats van de bouten geschroefd die de achtersteps vasthouden.
Hierop komt vervolgens het bagagerek wat ruim plaats bied voor een toptas en zorgt dat 2 zijtassen los van de uitlaten hangen.

Merk? Geen idee.. Was volgens de vorige eigenaar geen goedkoop ding.. Is volledig van rvs

Zal een deze dagen eens een foto posten
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook flexibel zijn. Dat als ik geen behoefte meer heb aan vervoer van bagage, ik niet eerst een avond aan het sleutelen ben om die meuk eraf te halen. Mooie combi zo met kosten < > baten in het achterhoofd. Desalniettemin ben ik benieuwd naar jouw foto!
 
Ik heb dus een RSV Mille gekocht uit '99 waar de achterrem geen enkele respons geeft. In de openingspost van dit topic staat er dat dit eenvoudig gefixt kan worden maar niet hoe. Na wat googlen kom ik uit op het vervangen van de achterremcilinder door eentje van een duc 748. Is dit de enigste blijvende oplossing?

En de link in de startpost naar de owners manual werkt niet en kom alleen maar gedeeltes van manuals tegen op het internet. Heeft iemand nog een werkende link naar een volledige manual?
 
Ik heb dus een RSV Mille gekocht uit '99 waar de achterrem geen enkele respons geeft. In de openingspost van dit topic staat er dat dit eenvoudig gefixt kan worden maar niet hoe. Na wat googlen kom ik uit op het vervangen van de achterremcilinder door eentje van een duc 748. Is dit de enigste blijvende oplossing?

En de link in de startpost naar de owners manual werkt niet en kom alleen maar gedeeltes van manuals tegen op het internet. Heeft iemand nog een werkende link naar een volledige manual?
Toen ik mijn '99 Mille kocht kon ik het pedaal helemaal tot het eind indrukken zonder enkele respons. Na even goed ontluchten stond de rem gelijk weer op druk. De achterrem bij de Mille zal nooit heel erg veel doen (hoeft bij mij ook niet), alhoewel er positieve ervaringen zijn met het monteren van een andere rempomp.

Vanwege de plaatsing van de remcilinder (onder het blok) en de remklauw (ondersteboven) verliest de rem vrij snel zijn werking door hitte- en luchtvorming in het systeem.

Manual is even googelen, staan er zat op internet --> www.rsvforum.com/leirasok/Gepkonyv_mille.pdf
 
Laatst bewerkt:
Ben nog steeds voornemens het anders op te lossen door in elk geval het remvloeistofreservoir elders op te hangen. Mijn Duc 1098 rempomp was helaas kaduuk... Ontluchten helpt bij mij slechts tijdelijk. Na een maand doet de rem niets meer.
 
De HRC vervangen door 1 van een 848 of 1098 (past 1 op 1, kost iets van €25 nieuw), die van mij doet het zo al jaren en vele duizenden km's prima op deze manier. Je moet een remleiding op maat maken en ik heb ook al eens mensen gezien die de huidige remleiding gewoon omdraaien, dat schijnt ook net te kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm toendertijd volgens mij gewoon bij een Ducati dealer besteld, ik zal even kijken of ik het nog kan vinden.
 
Pomp van een 1098 doet veel ja, maar ook die kan na een tijdje problemen geven.
Dan is goed ontluchten je enigste optie.
Remklauw eraf halen, en deze hoog hangen. iets tussen de rem blokjes doen, en dan ontluchten maar.
Als dit gedaan is remt hij weer super, en blijft dat ook echt wel lang zo!
 
Vraagje, ik heb een poos geleden een spijker door/ in mijn hand/pees/bot gehad, als ik nou de koppeling ingetrokken moet houden krijg ik ik snel krampjes e.d. ;)

Het zou mooi zijn als ik de koppeling wat lichter zou kunnen krijgen. Hoeveel zou dit schelen?
-> CNC Racing koppelingscilinder voor Aprilia - G&G Shop

Afgelopen vrijdag toevallig een Oberon slave cilinder laten monteren op mijn Mille (wegens verdwijnen koppelingsvloeistof :? ). Kan je vertellen dat het een hoop scheelt qua koppelen. Gaat een stuk lichter. Weet alleen niet of het scheelt op het nieuwere model ;)

En hier besteld, duurde wel 2 weken omdat zij het bij de fabrikant in GB moeten bestellen:
http://motodeluxe.be/product/oberon-performance-aprilia-koppelingscilinder-2/
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ik ga het gewoon proberen denk ik.

Leuk trouwens, ik heb ooit een LTD454 van jou overgenomen dacht ik?
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ik ga het gewoon proberen denk ik.

Leuk trouwens, ik heb ooit een LTD454 van jou overgenomen dacht ik?


Ja klopt ja! Wat heb je daar uiteindelijk mee gedaan? Die had je eerst wat verbouwt toch? Nu beiden een topmerk :]

Ik ben totnutoe zeer tevreden over de Oberon cilinder, ze geven levenslange garantie dat het niet gaat lekken.
 
Ja klopt ja! Wat heb je daar uiteindelijk mee gedaan? Die had je eerst wat verbouwt toch? Nu beiden een topmerk :]

Ik ben totnutoe zeer tevreden over de Oberon cilinder, ze geven levenslange garantie dat het niet gaat lekken.

Veel plezier van gehad, zowel van het verbouwen als van het rijden :]


Ik denk dat ik ook zo'n oberon ga aanschaffen. Zou al fijn zijn als het maar een klein beetje scheelde. (of ik moet gewoon minder in de stad rijden...)
 
Veel plezier van gehad, zowel van het verbouwen als van het rijden :]
[~[url="http://i818.photobucket.com/albums/zz104/Clitje/LTD%20454%201/SL273094.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik denk dat ik ook zo'n oberon ga aanschaffen. Zou al fijn zijn als het maar een klein beetje scheelde. (of ik moet gewoon minder in de stad rijden...)

Ahh leuk om nog te zien. Was mijn eerste fietsje, ook veel schrik van gehad. Was alleen niet vooruit te branden haha.

Die Oberon cilinder ben ik erg tevreden over en de website die ik gaf eerder is goedkoper dan direct bij de Fabrikant bestellen :?
 
Laatst bewerkt:
Wat bij meer scheelde is teruggaan naar de originele koppelings- en remhendel.
En ondanks die nieuwe slave cilinder werd de vloeistof in het potje binnen een maand weer een stuk zwarter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan