Piaggio x10 350\500

MTeun-03

MF veteraan
8 jun 2008
7.531
271
ik zie bij mij in de buurt er telkeens 1 rijden ben zeer gecharmeerd van de looks,iemand ervaring met de x10.
ik kan weinig vinden over de rij eigenschappen vooral het snelle bochten werk?
 
had al eerder de vraag geplaatst maar de data is gecrasht geloof ik.
 
plaatje
full
 
bij jou in de buurt is waar?? ik ken iemand in de buurt van Tiel geloof ik nu was Arnhem met een x10 350 en een 500 in belgie zijn beide actief bij de buren DBS
 
Hilversum ik ga effe bij dbs lezen
edit. staat ook niks
 
Laatst bewerkt:
Al veel over gelezen. De looks zijn inderdaad super!

'k Rijd nu met een Yamaha X-MAX 125cc ABS (wegens geen motorrijbewijs). Nu 12000km. Tevreden. Zeer betrouwbaar. Nog geen problemen. Zuinig (3l/100km, mixed snelweg/stad). Nog steeds eerste bandenpaar. Hoog niveau van afwerking. Minpuntjes: (zeer) harde vering achteraan. Koffer moet je bij het openen wat liften, anders gaat die niet open (steeds twee handen nodig). Verder is die 125cc wat nipt op de snelweg.

M'n volgende scooter moet wat "zwaarder" zijn en comfortabeler.

De X10, naar ik lees, is een comfortabele scooter. Kijk eens op scooter-infos.com of scooter-station.com (Franse sites). Er zijn ook Engelstalige, Spaanse, Italiaanse besprekingen.

Volgens Fuelly.com is het verbruik om en bij de 3,8l/100km

Pluspunten (ik spreek dan specifiek over de X10 350 Executive ABS/ASR)
- Motor met droge smering (droog cartersysteem, dry sump). Hierdoor slechts elke 10000km onderhoud. De olie warmt minder op en behoudt langer z'n kwaliteit. Riem wordt elke 20000km vervangen. De 500cc versie is heeft een nat cartersysteem. 't Verbruik is hoger en de prestaties vallen wat tegen. Kofferinhoud is ook kleiner, gezien de grotere cylinderinhoud.
- Laag zwaartepunt
- De 350, eigenlijk een 330cc naar 't schijnt de prestaties van een 400 en het verbruik van een 300.
- Te koppelen via iPhone/Android (Bluetooth)
- Gekoppeld remsysteem: linkse hendel bediend één schijf vooraan en die achteraan. De rechtse enkel één vooraan

Als minpunten lees ik:
- Remhendels te wijd en niet regelbaar
- Om de waarschuwingslichten te activeren moet je je stuur loslaten (knop staat op console)
- Kleine spiegels
- Niet courante onderdelen/accesoires bestellen duurt een eeuwigheid (checken eens met je dealer)
- Er zijn wat (gekende) problemen bij de beginmodellen: een slechte bougiekop en waterinsijpeling achteraan (zoek eens op "X10 Fusebox Problem")

Er zijn een vergelijkende studies: vb. Essai Suzuki Burgman 125 ABS 2014

Vergelijkbare modellen (België):
- Honda S-Wing 400
- Suzuki Burgman 400
- Kymco Downtown 350
- Sym Maxsym 500 (nog niet in productie)
- Sym Maxsym 400
- Yamaha X-Max 400

Veel te dure vergelijkbare modellen:
- Suzuki Burgman 650
- BMW C650GT (met Kymco motor)
- Honda S-Wing 600
 
Prachtige scooter. Erg ondergewaardeerd lijkt mijn. Erg geschikt voor de wat langere personen. Denkt dat veel lange mensen op een eigenlijk te kleine scooter rijden. leg ook aan de omstandigheden.
Alles er op en eraan. elektrische niveau vering. Maar de prijs he,,,,,,,,,,,, Jammer.
 
hoop goede info thx daarvoor.
ik ga effe kijken op die links van je.
maar nog steeds weinig over de rij eigenschappen.
de prijs is duur maar niet heel duur voor wat je allemaal terug krijgt.
ik ga is een proefritje maken adam westpoort heeft ze staan.
 
Toen dit model uitkwam was ik serieus geïnteresseerd.
Goed uitgerust met Traction Controle,Abs,riant zadel en best goede looks.
Tot het moment dat ik ging proefrijden en blijkbaar meer gecharmeerd was van een 2-cilinder.
De trillingen horen niet bij het luxe uiterlijk,was mijn conclusie.
Een teleurstellend telefoontje met Piaggio Nederland een week ervoor,heeft het al helemaal geen goed gedaan.
Toch snap ik als er interesse voor is,want de prijs is mijn inziens wel redlijk.
Maak zeker een proefrit, is het niks dan kan 'm van je wensenlijstje afvinken. ;)
Succes!
 
ja is groot minpuntje die 1 cilinder als die erg trilt ben ik met je eens.
me scoot gaat naar de 30000km het word of doorrijden of volgend jaar inruilen.
bmw rijd heerlijk btw dus ik rij zo nog effe door geen probleem.
maar een proefritje kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
die blok is echteen grote pluspunt he.
die is de 330 van de bev350 en inderdaadqua prestatie meer een 400 dan een 300.
 
scooterfanaat, wat bedoel je met teleurstellend telefoontje? Was het met je lokale dealer of met het de Piaggio verdeler?
 
Ik rijd al jaren een van de voorgangers, de Aprilia Atlantic 500 Sprint. Het is onderhuids een eenvoudig ontwerp, maar hetzelfde blok zit in de X10. De Aprilia heeft, mits goede banden, een goede wegligging, weinig last van zijwind e.d. Je zit wel met het blok in je swingarm. Ik denk zelf, MTeun, als je nu de BMW wilt omruilen voor de X10 dat je een wat mindere scooter krijgt. Als je daar rekening mee wil houden koop je een prima scooter. In een test die staat op
http://www.motorfreaks.nl/testen/2007/de-motorfreaks-grote-scootertest.html krijg je wel een idee.

De vering is wat soepeler, dus meer deining op de X10
http://www.motorfreaks.nl/testen/20...-majesty-400/aprilia-atlantic-400-sprint.html
 
ik ging laats van de bmw gs adv naar een vepsa 300 en behalve toeren naar het buitenland ging alles prima met hetzelfde plezier.
omdat ik wel een echte tour/sport nodig heb voor mijn buitlandse trips ik jaag dan achter ktm en bmw allroads aan.
lijkt me dit wel een redelijke optie
ga de test effe lezen er staat ook op motorfreaks een andere test maar dat is de 350 die is toch net effe anders qwa vering dan de x10 500
 
Laatst bewerkt:
scooterfanaat, wat bedoel je met teleurstellend telefoontje? Was het met je lokale dealer of met het de Piaggio verdeler?

Met de importeur in Nederland.
Wat een arrogantie te denken dat je alleen een Vespa produkt kan kopen in deze wereld.
Ik rijd zelf een Honda maar bij de Honda krijg je ook niet altijd een antwoord op je vragen,hoor!
Dat zijn momenten wanneer ik me afvraag waarom ze zo'n contactadres vermelden. :?
 
Ik rijdt zelf een X10 500. Motor is comfortabel, vol met opties en zuinig (1 op 28)
Ik deel de mening van de voogangers over de één cilinder, voldoende trekkracht maar die trilling is erg fors. Ook slaat hij koud nog weleens af.
Een tweecilinder zou ideaal zijn.
 
blijf zeer gecharmeerd van deze mooie scoot,ik ga morgen een proefritje maken en de kans is groot dat ik hem koop bij lekker rijden.niet dat ik de bmw niks meer vind maar om de paar jaar moet ik weer wat anders zo zit ik nu eenmaal inmekaar.
als ik het geld had gehad had ik de nieuwe c650 gekocht.
 
@MTeun-03: geen slechte keuze lijkt me! Koop je de 350cc of de 500cc?
Hou je ons op de hoogte? 'k Ben vooral geïnteresseerd in het comfort. Zoals gezegd, m'n huidige X-MAX is erg hard afgeveerd achteraan... en met de Belgische wegkwaliteit :-).

Hier kan je trouwens de service manual afhalen voor de 350:
scooterunderground.com
 
ik wou dat ik er uit gekomen was maar niet gelukt.
doordat er eerst onderhandeld is over de inruilprijs van de bmw is het niet tot een proefrit gekomen. jammer had hem graag geprobeerd hij zit top en de looks zijn super was een nieuwe x10 500 voor 7300 eutjes.
doordat hij liever geen bmw wou inruilen kwam hij met een belachelijk laag bod
en zijn we niet verder gekomen.
dan maar een jaartje door rijden op de bmw ook geen straf want ik ben nog steeds tevreden.
 
na lang zoeken een piaggio x10 500(zwart) met 3000km op de teller gekocht,bmw erop ingeruild voor een hele goede prijs ik mag niet mopperen.ik wou dat ik op al me motoren zo weinig kon afschrijven.ook voor het eerst btw.
nu de x10 eerste indruk,lekker ruim alles zit waar het hoort goede looks.stuurt prima banden slecht 1 of ander huismerk keihard,kracht is natuurlijk minder dan de bmw maar komt prima van zijn plaats en voor het betere gooi en smijtwerk is ie ook geschikt.
vering is ook prima.
begrijp niet dat er zo weinig van rond rijden is een echte maxiscoot waar je alles mee kan.
 
Laatst bewerkt:
1 min puntje als ie koud is trilt de 1 cilinder als een dolle zodra die warm is heb je daar veel minder last van blijft wel een 1 cilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan