Een mooie V-Twin of......

Ik ga eens verder rond zoeken. De raider is er ook in 2015 / 2016 model. Volgens mij standaard ook niet in NL leverbaar maar wie weet kan ik daar wel aan komen....
 
Dag oma! :W

Ben alweer een tijdje niet op het forum geweest, maar weer aan het oriënteren voor wat nieuws, dus weer lekker aan het rondsnuffelen.
Kwam dus ook mijn oude topic tegen met jouw reactie, even zoeken en zag jouw topic inderdaad.

Ben jij nog geslaagd met je keuze?
Ben dan wel benieuwd wat het geworden is..
 
Laatst bewerkt:
Nee, nog niet geslaagd eigenlijk.
Bijna de mogelijkheid gehad voor een Raider maar uiteindelijk niet doorgegaan, verkoper kwam niet met duidelijke info.

Een mooi alternatief moet ik echt tijd in gaan steken. Dus proefrijden, proberen, afwegen. De winter vond ik niet de beste periode hiervoor. Dus wordt nog wel een keer vervolgd. Stiekem hoop ik een keer iets tegen het lijf te lopen.
 
Daarnaast blijf ik de Suzuki M1800R ook mooi vinden en moet ik die een keer gaan rijden (vind ik zelf).
 
Ik wacht nog even het mooie weer af en ga dan eens proefrijden. Alleen maar lezen is ook niet alles natuurlijk. Iemand die graag een buikschuiver rijdt zal altijd zeggen dat zo'n fiets niet te sturen is. Iemand die gewend is dit soort fietsen te rijden zal daar weer anders over denken.

Zo heb ik over de M1800R gelezen dat deze prima stuurt, rete snel is en er in real life prima uit ziet. Anderen vinden het weer de lelijkste motor ooit. Maar goed, dat zijn dan weer mensen die van veel chroom houden.

Hetzelfde over de Rocket 3, voldoende filmpjes dat deze prima stuurt. Heeft ook een laag zwaartepunt. EN is nog eens snel ook. Toch zijn er mensen die dan vinden dat het blok te groot is of dat hij zwaar is.

Aan de andere kant denk ik dat de mensen die deze motoren rijden op hun beurt dergelijk commentaar op een buikschuiver hebben.

Kortom, ik vind de Raider nog steeds mooi, alleen amper tot niet te verkrijgen. Daarnaast vind ik de M1800 zeker een kanshebber en hoe vaker ik naar de Triumph kijk denk ik: die moet ik wel even zien in het echt.

Maar wie zal het zeggen, straks val ik ineens voor een VN2000....
 
Dirk, mijn VTX-1800 gaat waarschijnlijk ook plaats maken voor iets anders, dus mocht je daar eens naar willen komen kijken dan laat maar weten!
Ik ben er in de afgelopen jaren geen 2e van tegengekomen..
 
Een vriend van mij heeft een kennis die zijn Raider wilde verkopen. Je leest het goed wilDE.
Dus helaas.....
 
En jawel, ik heb weer een Raider op het oog. Verse USA import!
Als hij de de RDW komt is hij in principe van mij.
 
Goed, ik weet niet of mensen dit nog volgen. Maar voor degene die het doen:
Ik had dus een Raider op het oog, juist geïmporteerd. Deze stond in Polen en zou vandaag aankomen in Nederland. De koopovereenkomst was al gesloten.
Kreeg ik begin dit weekend bericht dat die persoon hem ineens zelf wilt houden. Ik dacht alweer: heb ik dat. Enfin, maandag zou ik uitsluitsel krijgen.
Krijg ik zojuist te horen dat de motor w.o.k. verklaard is en een total loss verklaring heeft in de USA. Die ga ik dus never nooit kopen.

Met andere woorden, mijn pogingen om aan een Raider te komen lijken ver uitgeput. Ik ga verder kijken en begin dit weekend met een bezoekje aan een locale motorshop die 2 m1800r's heeft staan. Op het plaatje vind ik ze mooi, maar ik moet even in het echt kijken of het niet te veel 'plastic' lijkt.

Mocht iemand nog andere suggesties hebben, graag.
 
Goed, ik weet niet of mensen dit nog volgen. Maar voor degene die het doen:
Ik had dus een Raider op het oog, juist geïmporteerd. Deze stond in Polen en zou vandaag aankomen in Nederland. De koopovereenkomst was al gesloten.
Kreeg ik begin dit weekend bericht dat die persoon hem ineens zelf wilt houden. Ik dacht alweer: heb ik dat. Enfin, maandag zou ik uitsluitsel krijgen.
Krijg ik zojuist te horen dat de motor w.o.k. verklaard is en een total loss verklaring heeft in de USA. Die ga ik dus never nooit kopen.

Met andere woorden, mijn pogingen om aan een Raider te komen lijken ver uitgeput. Ik ga verder kijken en begin dit weekend met een bezoekje aan een locale motorshop die 2 m1800r's heeft staan. Op het plaatje vind ik ze mooi, maar ik moet even in het echt kijken of het niet te veel 'plastic' lijkt.

Mocht iemand nog andere suggesties hebben, graag.

VTX-1800 :)
 
Met de M1800 heb ik in ieder geval keuze:

1.
Model uit 2007
Zwart
14000km gereden
Nieuwe 260/40 achterband (vorig jaar vervangen)
Koffers met snelsluitsysteem
Garmin Zumo
Gipro Gear incl stuurmount
Sissybar met snelsluitsysteem
Nieuwe accu
Vloeistoffen jaarlijks ververst

2.
Model uit 2009
Zwart
21000km gereden
Nieuwe 260 achterband (100 km oud)
Duoseat en Cover
Custom kentekenplaat houder met luxe kentekenplaat (opgelegde letters)
Cobra short uitlaatsysteem. Orginele uitlaten zitten erbij.
Velgen zwart gepoedercoat
Krijgt bij aflevering nog een beurt. Knipperlicht faalt soms en wordt bij deze beurt gefixt.


De prijs voor beide is gelijk. Zijn er redenen juist voor de 2007 variant te gaan of juist voor de 2009 of dingen om op te letten?
 
Ik zie dat ik hier nooit meer ene update heb geplaatst maar de M1800 is sinds dit voorjaar in mijn bezit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan