Stella Alpina Treffen

Ik heb gewoon nu even geen tijd genoeg voor langer.
En ik ga dit jaar ook nog even naar de Bardenas Reales.
Waarom zo? omdat het kan en ook niet anders kan.
De S10 staat al klaar.
Al staan er eerst nog een paar weekendjes Ardennen en Lux en NL op de planning.
 
Dat moet ik maar van je aannemen, in 73 liep ik bij lange na nog niet op deze planeet rond :+

Edit: Filmpje van afgelopen jaar
leuk filmpje, weinig sneeuw. geen skihut meer boven? sjaak r1 zag je ook bij het begin.het was toendertijd nog wel een uitdaging met de motor, waren niet zo erg betrouwbaar als nu. je moest wel kunnen sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Er is helemaal niets meer boven, alleen een hek. Er lag afgelopen jaar erg weinig sneeuw, het was ook rond de 25 graden en het weer was de weken daarvoor ook al erg goed. Zelfs op de top was het een graad of 20. De jaren daarvoor lag er veel meer, toen kon je de top ook niet bereiken.
 
211s47c.jpg
eert maar naar de noordkaap. met deze jammy. de motor is van 2002. en loopt zeer goed. wel wat zwaar voor de stella, maar moet kunnen.
 
Er is helemaal niets meer boven, alleen een hek. Er lag afgelopen jaar erg weinig sneeuw, het was ook rond de 25 graden en het weer was de weken daarvoor ook al erg goed. Zelfs op de top was het een graad of 20. De jaren daarvoor lag er veel meer, toen kon je de top ook niet bereiken.
blijft een verrassing dan. dat is ook het mooie van dergelijke tripjes.
 
Ik dacht eraan om samen een motortrailertje te huren en naar Hotel Lemaronnier bv te rijden, daar de auto te laten staan en dan een mooie ronde offroad te rijden inclusief de Stella & Col de Sommelier.

Dag 1. NL - Fr.Alpen - Slapen Lemaronnier
Dag 2. Richting Bardonecchia + strada millitare's en tunnels + slapen tentje
Dag 3. Stella Rally + slapen tentje
Dag 4. Terug naar Lemaronnier + slapen Lemaronnier
Dag 5. Fr. Alpen - NL

Geschatte route Fr-It
Capture-Stella2016.png
 
Laatst bewerkt:
Lees je wel eens wat anderen posten?



Ik dacht eraan om samen een motortrailertje te huren en naar Hotel Lemaronnier bv te rijden, daar de auto te laten staan en dan een mooie ronde offroad te rijden inclusief de Stella & Col de Sommelier.

Dag 1. NL - Fr.Alpen - Slapen Lemaronnier
Dag 2. Richting Bardonecchia + strada millitare's en tunnels + slapen tentje
Dag 3. Stella Rally + slapen tentje
Dag 4. Terug naar Lemaronnier + slapen Lemaronnier
Dag 5. Fr. Alpen - NL

Geschatte route Fr-It
[afbeelding]
 
Te zwaar is daar aan toe............de grondspeling is belangrijker, je rijd zo je onder kuipje er onder uit

Het is niet de meest geschikte motor maar als je voorzichtig aan doet moet je een eind komen. Ik heb Goldwings en racers naar boven zien gaan, dus alles kan. Je moet alleen niet bang zijn voor een krasje meer of minder, een valpartij ligt bij offroad rijden altijd op de loer, zeker als je dat met een motor doet die daar niet voor gemaakt is.

Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in ander offroad in die regio, hier wordt het nodige genoemd: Het onverharde Alpen-passen toplic
 
Laatst bewerkt:
Wanneer is hij nou in 2016? Is toch altijd 2de zondag van juli? Dus 10 juli klopt dat? Kan nergens internetadres vinden
 
Wanneer is hij nou in 2016? Is toch altijd 2de zondag van juli? Dus 10 juli klopt dat? Kan nergens internetadres vinden

Ze hebben ook niet echt een site, er is weinig over te vinden op internet. Maar zoals je zegt, altijd de 2e zondag in juli. De 10e dit jaar inderdaad.
 
Volgens mij is het vanaf vrijdagmiddag "open". Dan komen de eersten in ieder geval al aan. De rest komt zaterdag in de loop van de dag. Dan gaan de meesten ook al omhoog omdat het dan vaak iets rustiger is. Zondag is de echte dag en gaan de meesten omhoog. Aan het eind van de ochtend/begin van de middag pakken de meesten al weer op en vertrekken weer. Een aantal blijven ook nog wel tot maandag staan.

Het mooie vind ik juist dat er eigenlijk niks georganiseerd is, het enige wat er is dat is de datum, maar verder is er niks. Daarom vind je er op internet ook zo weinig over. Verwacht geen organisatie, vermaak, kraampjes of weet ik veel wat. Iedereen komt, zet zijn tent op, beetje hangen, slap lullen, bbq'en, vuurtje maken. Je beslist zelf wanneer je komt en gaat, wanneer je naar boven rijdt, al doe je het 's nachts (zou ik trouwens niet aanraden want is best donker daar, maar je hebt wel gekken die het doen). Het is ook zeker geen race of wedstrijd, iedereen gaat op eigen tempo.

Hou er wel rekening mee dat er ook geen facaliteiten zijn. Er is alleen een drinkwaterpunt, die dingen die je wel vaker in de Alpen ziet, maar er is geen stroom, dus geen verlichting, geen toiletten, en alles wat je wil eten en drinken moet je zelf meenemen. Het kamp is zo uit mijn hoofd op 2100meter, dus kan best fris zijn 's-nachts.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het vanaf vrijdagmiddag "open". Dan komen de eersten in ieder geval al aan. De rest komt zaterdag in de loop van de dag. Dan gaan de meesten ook al omhoog omdat het dan vaak iets rustiger is. Zondag is de echte dag en gaan de meesten omhoog. Aan het eind van de ochtend/begin van de middag pakken de meesten al weer op en vertrekken weer. Een aantal blijven ook nog wel tot maandag staan.

Het mooie vind ik juist dat er eigenlijk niks georganiseerd is, het enige wat er is dat is de datum, maar verder is er niks. Daarom vind je er op internet ook zo weinig over. Verwacht geen organisatie, vermaak, kraampjes of weet ik veel wat. Iedereen komt, zet zijn tent op, beetje hangen, slap lullen, bbq'en, vuurtje maken. Je beslist zelf wanneer je komt en gaat, wanneer je naar boven rijdt, al doe je het 's nachts (zou ik trouwens niet aanraden want is best donker daar, maar je hebt wel gekken die het doen). Het is ook zeker geen race of wedstrijd, iedereen gaat op eigen tempo.

Hou er wel rekening mee dat er ook geen facaliteiten zijn. Er is alleen een drinkwaterpunt, die dingen die je wel vaker in de Alpen ziet, maar er is geen stroom, dus geen verlichting, geen toiletten, en alles wat je wil eten en drinken moet je zelf meenemen. Het kamp is zo uit mijn hoofd op 2100meter, dus kan best fris zijn 's-nachts.

Perfect uitgelegd!

Ben er 2 jaar geleden geweest, door slecht weer kwamen we pas op zondag aan, toen had een deel al de spullen opgepakt. Dat maakte het voor ons een prima tocht naar boven, hoefden bijna nergens te wachten.
Water uit het riviertje (en koken), eten wat de pot schaft bij het berghutje. 's nachts was het wel koud, rond het vriespunt, maar de omgeving waar je slaapt en de beleving maakt het een fantastisch avontuur!
 
Zijn er hotels binnen redelijke afstand of ben je min of meer verplicht te kamperen?
 
Zijn er hotels binnen redelijke afstand of ben je min of meer verplicht te kamperen?


Kijk maar eens op Booking.com in de plaats Bardonecchia, heel veel slaap plaatsen !! Maar kamperen in het basis kamp is nog altijd het leukste...!!!
 
Laatst bewerkt:
Bardonecchia dichtsbijzijnde plaats. Hier zijn ook supermarkten voor als je zelf eten wilt maken en een tankstation. In basecamp slapen verhoogt natuurlijk wel je beleving van het treffen!

stella-alpina_2015_003.jpg
 
Die berghut was afgelopen jaar trouwens niet open.

Bardonecchia heeft hotels genoeg, is een wintersportplaats. Ik zou wel reserveren want er komt wel een hoop volk op af.

Mooie foto trouwens hierboven, zie nog net mijn tent en motor staan. Helemaal aan de overkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan