Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Heb je met of zonder db killer, Monomuis?

Met dB-killer er in. Ik moet 'm nog steeds een keer los schroeven om even het verschil op video te zetten. Maar denk dat ie zonder killer echt te hard klinkt. Bij de 300cc Kawa's kan je prima rijden zonder killer, ben bang dat het met deze niet gaat en een motor mag best geluid maken, maar niet zo asociaal dat je 's nachts niet meer fatsoenlijk weg kan of thuis kan komen zonder de hele buurt wakker te maken.
 
Op filmpjes komt het geluid " helaas" vaak niet goed naar voren.

Ik rijdt al tijden zonder dB killer- voor omwonende jammer, de herrie is zo weer weg. Vooral onderweg letten mensen beter op zo lijkt het. Zo horen je in ieder geval beter aankomen.

Ik ben meermaals langs politie en zelfs voor gereden en tot op heden probleemloos.
Heb wel de dB killer en een schroef in de buddy zitten ;)
 
Ik heb wel een betere (richt)microfoon er op met deadcat. Verschil met interne mic bij de Z300 was goed te horen, dus extern verwacht ik er wel wat van. Zonder killer zal deels helpen, maar geluid gaat naar achter. Een automobilist met radio hard aan, voor je, zal je minder goed horen. Op mijn ER-5 reed ik ook zonder killer, was best te doen. Zal op de ER-6 binnenkort ff checken, maar eerst een BMW halen voor een testje voor mijn site.
 
Net iemand op een witte/zilveren er6n van 2009? gespot vanaf het terras in Valkenswaard, iemand van hier?

Ben trouwens nog op zoek naar een goed setje spiegels voor die van mij. Iemand nog suggesties? Heb de spiegels die er nu op zitten er alleen opgezet voor de uitstraling van de fiets bij het invoeren
 
Laatst bewerkt:
Net iemand op een witte/zilveren er6n van 2009? gespot vanaf het terras in Valkenswaard, iemand van hier?

Ben trouwens nog op zoek naar een goed setje spiegels voor die van mij. Iemand nog suggesties? Heb de spiegels die er nu op zitten er alleen opgezet voor de uitstraling van de fiets bij het invoeren
Ken niemand van hier die in Valkenswaard woont?! :] (helaas)
 
Gisteren mijn AVD gehaald, volgende week dan eindelijk mijn motor ophalen!
Ze mogen het weerbericht nog wel even veranderen voor volgende week, haha.
 
Ach 't weerbericht is niet te vertrouwen. Komen ongetwijfeld mooie avondjes voorbij!
 
Ik heb mijn regenvoering weer uit mijn jas gehaald. Dat houdt regen en wind tegen.. en als het warm is, ga je toch zweten en ben je als nog minimaal klam. dan is een verfrissende bui op een warme zomerdag ook niet eens zo erg. ;) Enige wat ik nog wel wil kopen zijn goretex-handschoenen.

Ruitje is binnen, maar goed, ik heb de motor nu niet thuis staan. Komende week er op schroeven en dan testen. Heb nu een F800GS staan en dat ruitje geeft best lawaai rondom de helm (en ik heb een stille helm + oordoppen), doet dit Puig-ruitje dat, dan trek ik 'm er weer van af. Maar zo hoog is de ruit ook niet, dus ik verwacht dat het mee zal vallen. Op mijn ER-5 had ik een Puig-ruitje die ook geen problemen gaf.

Gister bijna mijn ER-6N gecrashed op weg om die 800cc te halen;

Misschien moet ik toch wat rustiger aan doen qua inhaalacties. :)
 
Ik heb mijn regenvoering weer uit mijn jas gehaald. Dat houdt regen en wind tegen.. en als het warm is, ga je toch zweten en ben je als nog minimaal klam. dan is een verfrissende bui op een warme zomerdag ook niet eens zo erg. ;) Enige wat ik nog wel wil kopen zijn goretex-handschoenen.

Ruitje is binnen, maar goed, ik heb de motor nu niet thuis staan. Komende week er op schroeven en dan testen. Heb nu een F800GS staan en dat ruitje geeft best lawaai rondom de helm (en ik heb een stille helm + oordoppen), doet dit Puig-ruitje dat, dan trek ik 'm er weer van af. Maar zo hoog is de ruit ook niet, dus ik verwacht dat het mee zal vallen. Op mijn ER-5 had ik een Puig-ruitje die ook geen problemen gaf.

Gister bijna mijn ER-6N gecrashed op weg om die 800cc te halen;

Misschien moet ik toch wat rustiger aan doen qua inhaalacties. :)

Tja je mag wel verwachten van een koekblikker dat ie ook in zn achteruitkijk spiegel kijkt. Dan had hij je allang gezien en had hij kunnen weten dat jij er wel voorbij wilde.. Maarja ziet er ook niet bijster slim uit hoe die in dat autotje zit...

Wel lekker geluidje trouwens *D
 
Thx, Akra met killer er in. Pas bij 6000 tpm gaat ie echt mooi klinken. Ik moet nog steeds die killer er uit halen om het verschil eens te horen en dan de killer weer terug te plaatsen.
 
wow. T's jammer dat de BMW f 800 GS zo vreselijk duur is.
Wanneer ik terug zou stappen naar een 2 cilinder is dit een motor die echt mooi is! maar wat belachelijk duur.

Na de ER6 nu nog maar ff door rijden op de CBR (zo vaak rijdt ik al toch niet meer).
 
Ja hij is niet goedkoop. Denk dat er ook weinig mensen met A2 zullen zijn die 'm kunnen betalen, maar dat is nog geen reden voor mij om er niet op te rijden! :] Eens zullen ze ook 2e hands betaalbaar zijn voor jongelui die dan 35kW gaan rijden en dan hebben ze er weer wat leuks over te lezen.

Zit wel leuk spul op, Brembo remmerij, upside down vorkje, uitschakelbaar ABS (duh), ESA (elektronisch je vering anders instellen onder het rijden), veervoorspanning wel handmatig.. en verder betaal je natuurlijk ook deels voor de naam. Wel tof dat er uit een parallel twin een boxer geluid komt. Dat geluid trekt aandacht oid, veel mensen kijken om, merk ik.
 
Had iemand het er in het vorige topic over dat hij het idee had dat de lussen bij het verkeerslicht de er6 niet registreerden?

Net een mooi rondje gereden maar bij een van de kruispunten zag ik tot 2-3x toe alle richtingen oprijden terwijl ik al die tijd met mijn goede fatsoen voor een rood licht bleef staan... :(
Geen busbanen of overige voorrangssystemen van toepassing op het kruispunt dusja.. Op het moment dat er een auto achter me kwam te staan schoot het licht meteen op groen -O- :]
 
Ja, was ik. 2016-model. Maar bij dat verkeerslicht had ik het ook met de BMW F800GS. Stukje metaal oid onder je motor hangen, misschien? Of onder je laars. Sommige rijders klappen jiffy uit, dacht ik.
 
Is geloof ik niet alleen bij de ER6N, er zijn verkeerslichten die motoren niet zien.
Mijn rij instructeur had t er al over en later dat ik het er met mijn vriend over had, hoorde ik dat hij idd sommige verkeerslichten daar last van heeft met zijn Z800.

Nog 2 dagen en dan kan ik em eindelijk ophalen, vandaag nog even bellen om toch nog valdoppen te monteren. Al is t ff voor het begin als ik t toch geen porum vindt.
Zag ze van Barracuda, die vielen voor zover ik kon zien, niet zo erg op. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja hij is niet goedkoop. Denk dat er ook weinig mensen met A2 zullen zijn die 'm kunnen betalen, maar dat is nog geen reden voor mij om er niet op te rijden! :] Eens zullen ze ook 2e hands betaalbaar zijn voor jongelui die dan 35kW gaan rijden en dan hebben ze er weer wat leuks over te lezen.

Zit wel leuk spul op, Brembo remmerij, upside down vorkje, uitschakelbaar ABS (duh), ESA (elektronisch je vering anders instellen onder het rijden), veervoorspanning wel handmatig.. en verder betaal je natuurlijk ook deels voor de naam. Wel tof dat er uit een parallel twin een boxer geluid komt. Dat geluid trekt aandacht oid, veel mensen kijken om, merk ik.


A2 rijbewijs?! Toch ook met een A vermogen hoop ik? :Z
 
Verkeerslichten kan je aanmelden bij de MAG. Maar mijn vorige motor had dit bijv bij een bepaald verkeerslicht niet en ik ken daar het schema van.

F800GS uiteraard ook vol vermogen, maar ik heb er nu eentje op 35kW staan.
 
Top, zal kijken of ik er binnenkort nog een keer langs kom voor o.a. het nummer van het verkeerslicht. Al zal het nooit een vast stukje op mijn routes worden is het wel zo prettig als dit euvel verholpen wordt ;)
 
Gisteren maar eens een klein beetje geprutst aan de motor. Werd toch wel tijd om wat aan onderhoud te doen aangezien de onderhoudshistorie onbekend is.

Olie + filter vervangen, koelvloeistof aangevuld, stationair afgesteld, luchtfilter schoongemaakt, knipperlicht achter opnieuw vastgezet etc. De vorige eigenaar vond het ook nodig om de achterveer op de strakste stand te zetten, oftewel geschikt voor duo passagiers en bepakking. Toch maar even 3 tandjes losser gezet, ik stuiter nu een stuk minder hard over de drempels _O-.

Kwam er van de week ook achter dat ik al een tijdje in overtreding was door rond te rijden zonder rode reflector, snel even gefikst met een plaatje achter het kenteken langs, zou toch zonde van het geld zijn als je daarvoor gepakt wordt :P.

Helaas door tijdnood en gebrek aan verdere onderdelen nog niet verder gekomen. Binnenkort nog maar een keertje de brug op om de rest na te lopen. Toch voor de zekerheid ook maar een keer de kleppen laten stellen, het beestje heeft inmiddels genoeg km's gelopen en zou zonde zijn als hij daardoor alsnog in de soep zou lopen.

full
 
Lieve mede-motorrijders! Vandaag mijn AVD behaald. Over 2 weken wordt mijn ER6N afgeleverd! Super veel zin in. Eerst wordt nog mijn poort wat breder gemaakt, zodat mijn nieuwe schatje geen beschadigingen zal oplopen!
 
Gefeliciteerd wingetje!
Mijn poort is toevallig onlangs ook breder gemaakt, van 90cm naar 100cm. Maar dat was meer omdat de schutting werd vervangen. Heb er niet eens om gevraagd. ;)

Maar goed, die F800GS was nog te breed, toen moest ik wel het stuur iets draaien. Bij de ER-6 gaat ie zo naar binnen, maar dat is ook een smal ding.

Die Akrapovic er onder is echt heerlijk. Ook als je soms gas los laat nog wat kleine knallen na. Hoe hoger in toeren je klimt, hoe beter dat ding klinkt.
Van het weekend denk ik ff de ruit er op zetten, zal dan wel een foto of filmpje plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan