TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjw

Die hard MF'er
9 apr 2005
450
0
Kampen
Laatst bewerkt door een moderator:
Even zorgen dat ik het topic weer in mijn lijstje te zien krijg :o
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu in Frankrijk en heb voor mijn Tomtom R40 een autolader gekocht. Dasrbij is me opgevallen dat de laad-aansluiting op de voet niets doet. De laadkabel moet dus in het apparaat zelf geprikt worden. Verder heeft de Tomtom zijn eigen interpretatie van de door mij gemaakte routes. Wat mij hogelijk irriteert...
 
Zie dat de startpost is aangepast (waarvoor dank!) - correctiebericht daarom even verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu in Frankrijk en heb voor mijn Tomtom R40 een autolader gekocht. Dasrbij is me opgevallen dat de laad-aansluiting op de voet niets doet. De laadkabel moet dus in het apparaat zelf geprikt worden. Verder heeft de Tomtom zijn eigen interpretatie van de door mij gemaakte routes. Wat mij hogelijk irriteert...


Wat betreft de autolader. Je hebt de laadkabel wel in de automount geprikt?

Zo ja, wiebel eens met de aansluiting bij de mount.... Begint hij dan wel te laden? Mogelijk een kabelbreuk of zelfs een kapotte mount


Dat de routes veranderen hebben weinig gebruikers hier last van. Mogelijk nog te weinig ervaring met routes plannen?
 
Verder heeft de Tomtom zijn eigen interpretatie van de door mij gemaakte routes. Wat mij hogelijk irriteert...

Eerste snelle reactie: Routes niet goed gemaakt.
Zijn de routes goed gemaakt, dan doet de rider tegenwoordig gewoon wat je verwachten mag.

Zonder voorbeelden en eventueel bronbestanden kan er verder niets over gezegd worden.
 
Ik ben nu in Frankrijk en heb voor mijn Tomtom R40 een autolader gekocht. Dasrbij is me opgevallen dat de laad-aansluiting op de voet niets doet. De laadkabel moet dus in het apparaat zelf geprikt worden. Verder heeft de Tomtom zijn eigen interpretatie van de door mij gemaakte routes. Wat mij hogelijk irriteert...
De tomtom autohouder was bij mij ook stuk.
Nieuwe gekregen van tomtom
 
op zich is-ie niet stuk. dwz: tommie blijft wel hangen. alleen de stroomvoorziening is *ruk*.

wat mij nog meer opviel: de 12v-plug kreeg geen prik van het sigarettenaansteker-piefje in mijn asbak. blijkt dat de plug (in mijn ogen) verkeerd is gemaakt. er mist een soort van 'kraag' aan het uiteinde van de plug die 'm vastzet in het buitenkontakt-ijzer van de sig.-aansteker. dus maar even snel een nieuwe gekocht voor vertrek.

't zou niet moeten mogen.
 
Zet deel 1 en 2 ook even in het eerste bericht dat is handig voor iedereen die terug wil kijken.lijkt me ?
 
de electr(onic)a van de automount werkt bij mij niet. ik heb het laadsnoertje in de R40 zelf geprikt om 'm op 12 volt te kunnen gebruiken. laadsnoertje mankeert niks aan en werkt gewoon op de laptop om te updaten en om routes over te zetten. ik heb voor morgen en donderdag een routes gemaakt in ITNconv. morgen vanuit Gerardmer naar Natzwiller en donderdag een rondje vanuit Gerardmer over het noordelijke deel van de Route des Crêtes. ik ben benieuwd wat ermee gebeurt ;)
 
de electr(onic)a van de automount werkt bij mij niet. ik heb het laadsnoertje in de R40 zelf geprikt om 'm op 12 volt te kunnen gebruiken. laadsnoertje mankeert niks aan en werkt gewoon op de laptop om te updaten en om routes over te zetten. ik heb voor morgen en donderdag een routes gemaakt in ITNconv. morgen vanuit Gerardmer naar Natzwiller en donderdag een rondje vanuit Gerardmer over het noordelijke deel van de Route des Crêtes. ik ben benieuwd wat ermee gebeurt ;)

Dat bedoelde ik dus met stuk.
Mijn houder was wel goed maar hij was stuk omdat de aansluiting achterop de houder geen stroom gaf naar de tomtom.
Nieuwe houder gekregen van tomtom en nu Is het goed
 
op zich is-ie niet stuk. dwz: tommie blijft wel hangen. alleen de stroomvoorziening is *ruk*.

Als ie geen stroom geeft is ie gewoon stuk. Even bellen met TT, wordt soepel en snel geregeld.

Met de plug als zodanig is in mijn ogen niets mis overigens. Functioneert bij mij in drie verschillende auto's probleemloos.

Wat nog wel eens kan helpen; zeker als het een oudere auto is of als er in gerookt is: even de binnenkant van je sigplug met een schuurpapiertje schoonmaken (danwel er wat wd40 op spuiten).
 
bij mijn auto functioneert de TT-plug alleen in de 12-volts-aansluiting die de vorige eigenaar in de kofferbak van mijn Xantia heeft gefröbeld. ik zal volgende week eens een belletje wagen naar TT, of anders via MZ-Utreg.

vandaag ging de rit-instructie van Gerardmer naar Natzwiller-Struthof zonder problemen. benieuwd wat het geval van de rit van morgen (noordelijke deel van de Route des Crêtes) maakt.
 
wat een rukding is het toch...ga je even van de route af, omdat je even shag moet halen, stuurt hij je geforceerd steeds weer terug naar een (niet ingegeven) punt vóór de rotonde dat je al lang&breed voorbij bent. later tijdens de rit gemerkt dat de R40 de rechtop-stand niet (meer) heeft, dus het scherm is alleen afleesbaar als het in de breedte voor mijn snufferd hangt. zet ik het scherm overeind, dan draait het beeld niet 90 graden om. verder stuurt het kreng me straten in die er niet eens meer zijn. als je de instructies zou opvolgen, sta je dus ineens bij iemand in de tuin, of duik je het talud af...
 
Dat het beeld soms 90 graden draait heb ik ook. Geen idee waarom. Zo plat ga ik niet eens door de bocht. :+
Hij corrigeert zich uiteraard wel weer maar storend is het wel.
Verder zit er bij mij een beetje speling op de mount, had mn Garmin niet.
Voor de rest is het wennen maar ik brand hem nog niet af, kronkelwegen vind ik super.

Mijn Garmin met Onroute was een stuk minder vind ik.
 
wat een rukding is het toch...ga je even van de route af, omdat je even shag moet halen, stuurt hij je geforceerd steeds weer terug naar een (niet ingegeven) punt vóór de rotonde dat je al lang&breed voorbij bent. later tijdens de rit gemerkt dat de R40 de rechtop-stand niet (meer) heeft, dus het scherm is alleen afleesbaar als het in de breedte voor mijn snufferd hangt. zet ik het scherm overeind, dan draait het beeld niet 90 graden om. verder stuurt het kreng me straten in die er niet eens meer zijn. als je de instructies zou opvolgen, sta je dus ineens bij iemand in de tuin, of duik je het talud af...


Uhhh alles wat je nog gemeld hebt lag aan jezelf....

Zal je matsen, het is een 40 dus zal je een bod doen van 100 euro, ben je van alle ellende af...
 
ITN Converter is Google Maps. Daar ligt denk ik een deel van het probleem. Google Maps kent wellicht wegen die de TomTom niet kent of er niet meer zijn. Persoonlijk vind ik Google maps geen fijne kaart voor recreatief gebruik.
Daarnaast. Heb je de allerlaatste softwareversie geinstalleerd?
Het probleem wat je omschrijft met de rotonde is hier uitvoering besproken en TomTom heeft daar in de allerlaatste softwareversie (16.2) sterke verbeteringen in doorgevoerd.

Zet hier eens wat bronbestanden neer en vertel waar je in de problemen bent gekomen. Er zijn hier ongetwijfeld mensen die je goed op weg kan helpen.
Wat voor het apparaat ook is, het blijft altijd een kunst op een apparaat te laten doen wat jij wilt.
 
wat een rukding is het toch...

Denk eerder dat je er nog even aan moet wennen. Geef het even de tijd.

Hij corrigeert zich uiteraard wel weer maar storend is het wel.

Ik hoor het wel meer; heeft vermoedelijk met bapaalde trillingsfrequentie van de motor te maken. Advies: Schahel het automatisch roteren uit.

Als de steun teveel speling heeft: komt voor. contact TomTom; wordt onder garantie vervangen.
 
Heb je geen belang bij de mogelijkheid om de Rider te kunnen draaien. Doe dan 4 wat langere M5 boutjes in de houder. Hiermee klem je het draaiende gedeelte.
 
Heb je geen belang bij de mogelijkheid om de Rider te kunnen draaien. Doe dan 4 wat langere M5 boutjes in de houder. Hiermee klem je het draaiende gedeelte.

Maar draai niet te strak want de kracht die je daarmee uitoefent is groter dan je verwacht.
 
[...]Ben zo vrij geweest dat even voor TS te regelen.~[/quote]

Waarvoor dank :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan