Honda SH150i deel2

Oh, en hoe werkt die handrem??


Heb je helemaal niet nodig joh.
Das leuk voor in de bergen als je alleen je zijstandaard gebruikt.

Maar....hendel hard inknijpen en dan hendeltje naar je toe halen.
Dan blijft de rem "aangetrokken"

Maar dit heb ik nooit gebruikt.

De sh150 heeft een gecombineerd remsysteem.
Dat wil zeggen dat wanneer je je Achterrem (links) inknijpt je voorrem ook word aangesproken voor ongeveer 30 %.

Wanneer je je voorrem inknijpt doet enkel voor zijn werk.

Er loopt een kabel van je linker remhendel naar je rechter remhendel Door je stuurgedeelte heen.

Achter is trommel en voor schijf.
Eigenlijk werkt het gecombineerde systeem prima maar houd in je achterhoofd dat bij echte gladheid je voorrem dus ook aangrijpt wanneer je alleen achter aanspreekt ;)
 
Tanx, inderdaad niet nodig, we hebben geen bergen op Terschelling.

Met echte gladheid blijft ze lekker in de schuur.

Eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van scooters en ben op internet aan het zoeken voor een werkplaatshandboek maar kan nog niks vinden.

Wat is trouwens de originele breedte van de varioriem? Kan ik die eens opmeten.
 
Vind het trouwens haar dat zo'n 150cc maar net 100 loopt, moet minstens op zijn gemak 130 lopen. Moet je kijken wat we vroeger uit een 50cc brommertje halen.


Mja dat waren hoogtoerige 2 tacten he.

Heel wat anders dan de sh150 die met normaal gebruik en goed onderhoud rustig de 100.000 km draait.
 
Hoi oma :W , ff het stof van het topic blazen .

200 met 50cc :9
full


Toen robber nog een robbertje was;
full



Maar nu, Mini & Maxi:
full


Een silver metalic 2006 voor de vakantie *O* ,10k op de teller,geheel standaard en een redelijke conditie,nw dunlop D451's (origineel) zaten er op.
Trekhaak,givi zijkoffers,zijstandaard,tomtom ball mount,yasuni,mhr vario en koppeling,O2 controller heb ik zo 1:1 kunnen over zetten *D , de lange gearing doe ik later wel.

full


Mede mogelijk gemaakt dank zij de onvermoeibare inzet van Bulldozer met wie ik een leuk dagje had om de zilveren op te halen bij een motoport in verweggistan, ik weet nu ook weer waarom ik me ooit heb voorgenomen om nooooooit meer met mijn scooter naar de dealer te gaan. :/
 
Laatst bewerkt:
vandaag de 20.000km aangetikt dus net maar ff de olie ververst. Op naar de 24.000km
:]
 
ben benieuwd, origineel Honda delen neem ik aan ? laat je het monteren of doe je het zelf?
 
Terug
Bovenaan Onderaan