Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Kroonplaat van een gen2 lijkt het wel maar die heeft een iets andere off set.
Met wat geweld is hij wel te monteren.....
Of ze hebben ook de onderste kroonplaat (T stuk) mee vervangen.
Even loshalen en je ziet of hij past, of er onder druk opzit.
 
Beste RSV rijders,

Heb afgelopen zaterdag mijn droomfiets gekocht: een "oer" RSV Mille uit 2004!

Gekocht bij Motoport Echt. Eerste reg. datum internationaal & nationaal 18-08-2004 en een km stand van 12.xxx km

Aankomende zaterdag ga ik de motor ophalen.

Ik ben echter opzoek naar wat extra informatie over de motor en ik krijg het niet op internet gevonden.

- Ik dacht dat er een kroonplaat op was gezet van de 2e generatie RSV maar in een ander topic hier op MF las ik het het een RSV Mille Evo kan zijn? (Zal kijken of het lukt om de foto's te posten) Maar kan iemand het verschil tussen de gewone Mille en de Mille Evo uitleggen?

- Ben tevens op zoek naar een nieuwe sticker voor op de rechter zijkuip, deze is helaas beschadigd. Heeft iemand een idee waar je originele stickers aan kan schaffen? (Zal de foto vd sticker posten)

Ik heb nadat ik hem op heb gehaald vast nog wel meer vragen ;)

Ben benieuwd naar jullie reacties (met name m.b.t. het eerste punt).

Gr Dirk

Als ik het goed heb begrepen heeft de evo variant een andere kroonplaat en een andere demper.
 
Een dergelijke kroonplaat heb ik ook op mijn Mille gehad.
Deze past gewoon op de standaard voorvork. Enkel is deze wat dikker dan de standaard plaat.
Als je langs een normale staat zul je zien dat de poten er boven uit steken.
 
Hebben er meer mensen dat de benzine door de tankdop lekt als je net vol getankt hebt en een bocht door gaat?
Is dit op te lossen door simpel een nieuw tankrubber in de dop te plaatsen?
 
Ik niet. Bij mijn vorige motor wel, dit had ik na het plaatsen van een nieuwe tankdop... Wat voor dop heb jij? Misschien afvoertjes verstopt? Of anders het rubber wat de dop afsluit vervormt, verhard, gescheurd?

Na mijn vraag van pas, schoot me opeens te binnen... Ik wil graag een soepelere koppeling(pomp Zou een koppelingspomp met een grotere diameter veel schelen?
 
Ik niet. Bij mijn vorige motor wel, dit had ik na het plaatsen van een nieuwe tankdop... Wat voor dop heb jij? Misschien afvoertjes verstopt? Of anders het rubber wat de dop afsluit vervormt, verhard, gescheurd?

Na mijn vraag van pas, schoot me opeens te binnen... Ik wil graag een soepelere koppeling(pomp Zou een koppelingspomp met een grotere diameter veel schelen?

Heb je toevallig korte(re) hendels?
Pomp geen ervaring mee, maar grotere slave scheelt iets (in tegenstelling van wat ik eerder zei).
 
Heb je toevallig korte(re) hendels?
Pomp geen ervaring mee, maar grotere slave scheelt iets (in tegenstelling van wat ik eerder zei).

Nee geen korte hendels. Maar ik vind 120€ (of dergelijk) voor een nieuwe slave wat teveel van het goede. Wellicht dat een andere hendel+pomp met een grotere diameter (bijvoorbeeld 18mm) meer effect heeft. Mischien wel behoorlijk duurder, maar als het effect ook veel groter is? (denkende aan het verschil tussen een 14mm naar een 16mm rempomp, scheelde ook behoorlijk)

Zoiets als dit dus.

Weet iemand zo hoeveel mm de originele pomp is?
 
Laatst bewerkt:
Nee geen korte hendels. Maar ik vind 120€ (of dergelijk) voor een nieuwe slave wat teveel van het goede. Wellicht dat een andere hendel+pomp met een grotere diameter (bijvoorbeeld 18mm) meer effect heeft. Mischien wel behoorlijk duurder, maar als het effect ook veel groter is? (denkende aan het verschil tussen een 14mm naar een 16mm rempomp, scheelde ook behoorlijk)

Zoiets als dit dus.

Weet iemand zo hoeveel mm de originele pomp is?
Volgens mij gaat je hendel zwaarder als je de diameter vergroot van de gever.
 
Hebben er meer mensen dat de benzine door de tankdop lekt als je net vol getankt hebt en een bocht door gaat?
Is dit op te lossen door simpel een nieuw tankrubber in de dop te plaatsen?

Komt wel vaker voor(ik heb het ook gehad). Idd nieuw tankrubber en het is opgelost. Bij Roke hebben ze op voorraad.
 
Hebben er meer mensen dat de benzine door de tankdop lekt als je net vol getankt hebt en een bocht door gaat?
Is dit op te lossen door simpel een nieuw tankrubber in de dop te plaatsen?
Ik heb er ook vaak last van. Laatst helemaal afgetankt, toen een paar wheelies en m'n hele motorpak zat onder de benzine. :(
 
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met een inhoudende RSV? Laatste tijd als ik een constante snelheid rij houdt hij soms zomaar in. Lijkt erop dat hij teveel benzine krijgt aangezien als ik op de motor afrem er behoorlijke knallen uit m'n dempers komen.

Plan is nu om hem goed af te laten stellen op de bank en eventueel een powercommander te laten plaatsen. Er zitten 2 akra's op en vorig seizoen zonder problemen mee gereden.
 
IMG_2162.jpg
Hallo mede RSV Mille liefhebbers,

Ik kom me weer even melden, na een hele tijd op een 2004 mille te hebben gereden heb ik deze weg gedaan omdat de electronica met teveel in de steek liet. Daarna degelijk een R1200 GS gekocht. Maar eens besmet met het Aprilia virus gaat het bloed daar waar het niet kruipen kan. En in het na jaar van 2015 weer een mille gekocht uit 2001. En deze meteen maar even flink onderhanden genomen. De foto is hoe ik hem kocht.
 
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met een inhoudende RSV? Laatste tijd als ik een constante snelheid rij houdt hij soms zomaar in. Lijkt erop dat hij teveel benzine krijgt aangezien als ik op de motor afrem er behoorlijke knallen uit m'n dempers komen.

Plan is nu om hem goed af te laten stellen op de bank en eventueel een powercommander te laten plaatsen. Er zitten 2 akra's op en vorig seizoen zonder problemen mee gereden.

Knallen kan ook een te arm mengsel betekenen. Hoe is verder staat van onderhoud? Luchtfilter, brandstoffilter? De afstelling kan niet zomaar veranderen lijkt mij.
 
Knallen kan ook een te arm mengsel betekenen. Hoe is verder staat van onderhoud? Luchtfilter, brandstoffilter? De afstelling kan niet zomaar veranderen lijkt mij.

Bedankt voor je reactie. Onderhoud is prima. Vorig jaar een beurt gehad en daarbij zijn de filters ook meegenomen.
 
Een mooie appie gespot op de Ketelbrug, richting Emmeloord. Rond 9 uur, ik zwaaide wel maar reed de andere kant op ;-)
 
Voordat de vernieuwde oftewel de laatste Mille werd voorgesteld eind 2003 en dus model 2004 (die vanaf toen RSV 1000 als aanduiding kreeg) heeft Aprilia nederland een actiemodel gehad van de standaard RSV Mille. Deze had een aprilia racing kroonplaat en een titanium evo uitlaat met eprom. De motor werd destijds voor de standaard verkoopsprijs verkocht, oftewel de kroonplaat en uitlaat kreeg je gratis. ( alleen de uitlaat koste destijds iets van 700 euro.)Dus waarschijnlijk is de titanium evo uitlaat vervangen door orgineel.


De foto's (ging een beetje stroef... mijn eerste foto upload hier)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zie jullie reacties tegemoet!

gr Dirk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan