Kawasaki Z750B Caferacer

Was afgelopen weekend maar weer aan de slag gegaan om mijn remklauw ophanging af te maken.
Kwam ik er uiteindelijk achter dat de klauw in onderstaande positie nog niet helemaal op de goede plek uit kwam.

IMG_3841.JPG


13392871_993296857450928_1325744862_n.jpg


uiteindelijk de bevestiging dus weer uit elkaar gehaald, weer afgedraaid en opnieuw opgeboord en draadgetapt.
Vanuit stage vanavond maar weer door naar mijn ouders gegaan om de bevestiging weer in elkaar te zetten.

Even een oude remleiding kapot gesneden en daar een fietsband ventiel op gemonteerd zodat ik de klauw kon vastzetten op de schijf voor het opnieuw positioneren.

P1110331.JPG

P1110334.JPG

P1110336.JPG

P1110337.JPG


Spul moet nog wel afgelast worden, en er komt ook nog een spacer aan de voorkant.
De lasergesneden bevestigingsplaat moet nog aangepast worden omdat je anders het wiel er vanaf achter niet in kan schuiven. (de sleuf waar de nok aan de achterbrug invalt moet dus tot aan de voorkant doorlopen)
 
Laatst bewerkt:
Binnenwerk goed om erin gezet.
Als dat verkeerd om erin zit loopt het vast.

Hoi Jeroen,
Volgens mij zit die er nog wel goed om in.
Maar moet er gewoon nog eens goed naar kijken!
Heb gelukkig ook een draaibankje nu.
Dus als ik er echt niet uitkom draai ik wel even een nieuw binnenkantje van iets bronzigs ofzo.
Omdat daar de glij eigenschappen natuurlijk wat beter van zijn.
 
ik heb bij je gashendel ook een aantal randjes afgewerkt Jeroen,.. en binnenzijde van de buitenste huls wat ook wat grof.. daar waar het tonnetje door heen loopt zeg maar,, daar heb ik ook een keer flink doorheen geschuurd, scheelde nog het meeste denk ik..
 
Geen brons gebruiken.
Zo heb ik er een stuk of 20 gemaakt en kreeg ze allemaal terug.
Liepen muurvast.

Ik zie trouwens dat je er een ander eindstuk op hebt gezet.
Deze moet echt goed vrijlopen.
 
Ik snap trouwens niet waarom jullie het niet hebben laten weten.
Dan had je namelijk je geld terug gekregen.

Helemaal met Roel eens hoor.
Dingen kosten als je verder kijkt vaak al meer dan €130.
Dus vind het netjes dat je het voor zo'n prijsje kan doen.
En voor elke fiets moet je het 1 en ander nog wel modificeren.
Dat zie ik niet als een probleem joh!

Brons laat ik dan maar achterwegen, maar ik kom er waarschijnlijk wel uit!
En anders mail ik je wel voor tips :Y
 
Overigens, even voor de duidelijkheid, de gashendel werkt gewoon zoals die moet !! Alleen om hem net wat soepeler te laten lopen heb ik er her en der een schuurpapiertje doorheen gehaald, that's it. Geen gekke dingen.
 
Heb toch weer even een knoop doorgehakt i.v.m. de spanningsregelaar / gelijkrichter.
Vind het toch geen porem om die in het zicht te plaatsen.

Dus nu toch maar een ventilatortje en een temperatuurschakelaar gekocht.
Iemand enig idee hoe warm een spanningsregelaar wordt?

Ben van plan hem direct op de accu aan te sluiten en te laten schakelen bij 30 a 35 graden.
Als het contact dan uitgaat blijft hij gewoon nog na koelen tot hij onder deze temperatuur komt.

Schermafbeelding%2B2016-07-03%2Bom%2B13.05.00.png
 
Had trouwens ook de achterremophanging afgelast.
Weer de eerste echte meters sinds mijn 3 avonden lascursusje.

Redelijk gelukt vind ik zelf:
Unknown3.jpg


Moeten nog wel wat kleine dingetjes aangepast worden.
Maar de klauw loopt vrij op de remschijf dus de bevestigingsplaat is niet krom getrokken!
 
Laatst bewerkt:
Heb toch weer even een knoop doorgehakt i.v.m. de spanningsregelaar / gelijkrichter.
Vind het toch geen porem om die in het zicht te plaatsen.

Dus nu toch maar een ventilatortje en een temperatuurschakelaar gekocht.
Iemand enig idee hoe warm een spanningsregelaar wordt?

Ben van plan hem direct op de accu aan te sluiten en te laten schakelen bij 30 a 35 graden.
Als het contact dan uitgaat blijft hij gewoon nog na koelen tot hij onder deze temperatuur komt.

[afbeelding]
De meeste elektronische componenten kunnen tot iets van een 60 graden aan, dus met je voorgestelde temperatuur ga je daar netjes onder blijven. Wat betreft het direct aansluiten, ben je daar wel zeker van? Op 30 / 35, weggestopt, met het zonnetje buiten, heb je grote kans dat dat ding ook aan het draaien is als dat niet zou moeten. Ik zou eerder een naloop voorzien van xx seconden en dan nog.. Normaal krijgt de gelijkrichter ook geen koeling meer als de motor gestopt is ;)
 
Vincent, ik heb niet zo'n prachtig ventilatortje opgehangen bij mijn spanningsregelaar. Hij hangt in de rijwind en pakt zo voldoende koeling. Het ziet er natuurlijk prachtig uit maar is het niet makkelijker om de spanningsregelaar zo op te hangen dat de rijwind hem koelt.
 
De meeste elektronische componenten kunnen tot iets van een 60 graden aan, dus met je voorgestelde temperatuur ga je daar netjes onder blijven. Wat betreft het direct aansluiten, ben je daar wel zeker van? Op 30 / 35, weggestopt, met het zonnetje buiten, heb je grote kans dat dat ding ook aan het draaien is als dat niet zou moeten. Ik zou eerder een naloop voorzien van xx seconden en dan nog.. Normaal krijgt de gelijkrichter ook geen koeling meer als de motor gestopt is ;)

Daar heb je wel een punt, maar ik plak de sensor sowieso tegen de aluminium behuizing aan.
Die zal door het weer buiten niet zomaar de 35 graden aantikken denk ik zo.
En het onderdeeltje is al besteld :9
Dat nakoelen is vooral voor als het toch blijkt dat hij wel aardig warm wordt.

Vincent, ik heb niet zo'n prachtig ventilatortje opgehangen bij mijn spanningsregelaar. Hij hangt in de rijwind en pakt zo voldoende koeling. Het ziet er natuurlijk prachtig uit maar is het niet makkelijker om de spanningsregelaar zo op te hangen dat de rijwind hem koelt.

Daar heb ik ook aan gedacht. Maar bijvoorbeeld onder de tank geen plek i.v.m. mijn voorrempomp.
Dan zou hij dus ergens onder mijn zadel uit moeten steken en daar vind ik de regulator/rectifier te lelijk voor.

Deze oplossing kost welgeteld 6 euro aan electrische componenten.
Daar hoef ik het dus niet voor te laten :X
 
Daar heb je wel een punt, maar ik plak de sensor sowieso tegen de aluminium behuizing aan.
Die zal door het weer buiten niet zomaar de 35 graden aantikken denk ik zo.
En het onderdeeltje is al besteld :9
Dat nakoelen is vooral voor als het toch blijkt dat hij wel aardig warm wordt.
Aluminium is geweldig als heatsink omdat het een lage warmte coëfficiënt heeft, jammer genoeg werkt dat ook in de andere richting ;) Het zal dus ook sneller warmte opnemen. Maar goed, je zult het vanzelf zien :+
 
He Vincent, ook hier al een tijdje rustig.... 😉 Gaat mij momenteel net zo... Nog updates?

Er gebeurd helaas heel weinig ja, was druk met afstuderen. Dat zit er nu op, opleiding afgerond. En nu aan het werk in Den Bosch. Een leuke baan, maar wel veel reistijd, waardoor ik eigenlijk heel weinig tijd kan steken in mijn motor. Maar binnenkort wil ik aan de uitlaat gaan beginnen en nog wat kleine wijzigingen doorvoeren aan het remanker.

Uiteindelijk komen we er wel hoor, het heeft gelukkig geen haast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan