" KTM 690 Duke III #2 "

Update met de KTM met alle modificaties (O2 eliminator, Lambda sonde en SAS slangengedoe verwijderd, open LeoVince, gear restrictor overbrugd, K&N inlegfilter, slang carterontluchting uit airbox gehaald en los filtertje erop):

Geweldig! Hangt gewoon veel lekkerder aan het gas, veel minder bokken en loopt over de hele linie soepeler. Héél af en toe een keer afslaan bij de stoplichten (natuurlijk net als je wil optrekken....). Rij nu met de KTM Akra map, maar ga toch eens met TuneECU aan de gang en een andere mapping proberen.

Dus: eigenlijk gewoon een aanrader: voor weinig geld een stuk fijner rijdende Duke III.

Heb alleen dat de koppeling wat slipt, zat teveel olie in bij verversen, eruit gezogen en lijkt langzaamaan beter te worden. Anders gewoon even loshalen en dikte platen opmeten en zo nodig ringetjes onder de veren.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag envelop op de deurmat van CIJB, inning van een strafbeschikking,
94 KM i.p.v. 60 KM, ( even snel een auto inhalen )
of ik € 339,- wil overmaken.


Ik rijd al 30 jaar motor zonder ooit een bekeuring te hebben gehad.
Met de Duke III heb ik hem binnen een half jaar.
Zonde van het geld.
 
Gisteren een LeoVince uitlaat binnen gekregen. Die ga ik er komende week onder zetten.
Iemand ervaringen of suggesties voor een nette korte kentekenplaathouder?
 
Ik heb zelf de houder van R&G op de Duke III zitten. Wel, tegen het scheuren van de kentekenplaat, een dunne aluminium plaat achter de kentekenplaat geplakt.
 
Evotech. Past perfect, ook met de originele knippers en het LED lampje voor de kentekenplaatverlichting zit op de goede plek.

Wanneer de originele taartschep er al een tijd op zit dan kan de lak eronder wel al wat beschadigd zijn.

En inderdaad, mijn kentekenplaat is inmiddels ook gescheurd, ondanks de kunststof houder/rand.
 
R&G heeft een goed verbeterde houder welke een stuk steviger is en welke de kentekenplaat veel beter beschermd.
Wat echt wel nodig is met een aftermarkter houder is dat je je kenteken in een kunststof plaathouder plaatst om scheuren te voorkomen. Ik heb met mijn 2 Dukes veel nieuwe moeten aanvragen en toen als laatst maar een kentekenhouder gemonteerd met wat goede kit aan de achterkant van het kenteken, nergens meer last van gehad!

Voor het mooie dan wel even een klein randje wegknippen van de plaathouder zodat je led verlichting netjes je kenteken verlicht.
 
Vraagje:
Ik heb zo'n mooie, oranje geanodiseerd dop voor het ontstekingsdeksel. Nu zit die huidige vast met een rubberachtige dop die met een inbussleutel los gehaald moet worden. Mijn imbusset gaat maar tot maat 10 en ik heb vanmiddag even gekeken bij de gamma en daar gaan ze ook niet groter dan maat 10.
Iemand enig idee hoe ik dat ding los krijg?
Of een tip waar ik een grotere inbussleutel kan krijgen? Alvast bedankt.
 
Je kunt bijv via Louis wel een passende kopen, misschien dat die zeskanten voor in de voorassen van diverse Japanners wel passen.

Maar wat dacht je van een 14 mm moer (sleutelmaat, meestal Japanse M10) lassen/lijmen op een bout? Wel even een laagje isolatieband om de moer om beschadiging van de dop te voorkomen.
 
beste mede Duke'rs,

Ik rijd op een Duke 3 690 met een open Akra pijp.
het eerst bochtje vanaf de cilinder gezien is een beetje verweerd.
de rest is paars / blauw.

kan ik die eerste bocht ook weer in deze staat krijgen of heeft iedereen dit ?

Mvg,

Duke'r uit zeeland
 
beste mede Duke'rs,

Ik rijd op een Duke 3 690 met een open Akra pijp.
het eerst bochtje vanaf de cilinder gezien is een beetje verweerd.
de rest is paars / blauw.

kan ik die eerste bocht ook weer in deze staat krijgen of heeft iedereen dit ?

Mvg,

Duke'r uit zeeland

He Crown88, herkenbaar verhaal.

Ik heb hetzelfde bij de Duke, als er tips/middeltjes of oplossingen zijn wil ik dat ook wel graag weten. Staat veel strakker als het glimt.

:]
 
Heb je gewoon Autosol chroom/metaalpoets al geprobeerd? Wekt meestal overal goed op. Behalve geanodiseerd, natuurlijk.
 
Ik ben opzoek naar een Duke 3 R mocht iemand er 1 verkopen of iemand kennen die er 1 verkoopt stuur me dan een berichtje.
Km stand onder de 15.000 en prijs tot 7000.
 
Ik ben info aan het vergaren voor een project en daarom zou ik graag willen weten welk model duke (3 of 4) standaard een instelbare voorvork heeft met radiale klauw. Eén van jullie die mij dat door wil geven? Alvast dank.
 
Ik ben opzoek naar een Duke 3 R mocht iemand er 1 verkopen of iemand kennen die er 1 verkoopt stuur me dan een berichtje.
Km stand onder de 15.000 en prijs tot 7000.

damy030 ik zit er aan te denken om over 2 weken mijn duke 3 R te verkopen. Staat dan denk ongeveer 17.000 km op de teller. Is veder in nette staat. Met wat powerparts, denk aan remhendels vloeistofreservoirdekseltjes enz. en natuurlijk een akrapovic uitlaat...
 
Aangezien ik gisteren mijn Duke 3R heb ingeruild, heb ik wat onderdeeltjes over. Hier een overzicht wat ik te koop heb. Doe een leuk bod als er iets tussen zit.

Carbon motorblokspoiler (Akrapovic)
Carbon achterrempomp bescherming
Carbon achterspatbord (kort)
Carbon voortandwiel deksel
Carbon kettingrandje
K&N luchtfilter voor in het originele luchtfilterhuis
Origineel rood achterlicht
Originele KTM LED knipperlichten (met relais)
Koplamp van een Duke 4 (geheel pas gemaakt voor op een 3)
Originele verstelbare remhendel
Tune ECU kabel
Originele KTM radiatorbescherming (geen lammelen, maar staal en gaas)
Originele rekje voor achterop

Groeten Boy
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik gisteren mijn Duke 3R heb ingeruild, heb ik wat onderdeeltjes over. Hier een overzicht wat ik te koop heb. Doe een leuk bod als er iets tussen zit.

Carbon motorblokspoiler (Akrapovic)
Carbon achterrempomp bescherming
Carbon achterspatbord (kort)
Carbon voortandwiel deksel
Carbon kettingrandje
K&N luchtfilter voor in het originele luchtfilterhuis
Origineel rood achterlicht
Originele KTM LED knipperlichten (met relais)
Koplamp van een Duke 4 (geheel pas gemaakt voor op een 3)
Originele verstelbare remhendel
Tune ECU kabel
Originele KTM radiatorbescherming (geen lammelen, maar staal en gaas)
Originele rekje voor achterop

Groeten Boy

Interesse in Carbon achterrempomp, tandwiel deksel, kettingrandje en led knipperlichten.
Heb je een pb gestuurd.
 
Iemand toevallig nog een setje originele spiegels liggen van een III (=ook IV)?

Paar onderdeeltjes zijn opgehaald. Dit is de tussenstand:
Carbon motorblokspoiler (Akrapovic)
Carbon achterrempomp bescherming
Carbon achterspatbord (kort)
Carbon voortandwiel deksel
Carbon kettingrandje
K&N luchtfilter voor in het originele luchtfilterhuis
Origineel rood achterlicht
Originele KTM LED knipperlichten (met relais)
Koplamp van een Duke 4 (geheel pas gemaakt voor op een 3)
Originele verstelbare remhendel
Tune ECU kabel
Originele KTM radiatorbescherming (geen lammelen, maar staal en gaas)
Originele rekje voor achterop
 
Laatst bewerkt:
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan