Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Gefeliciteerd wingetje!
Mijn poort is toevallig onlangs ook breder gemaakt, van 90cm naar 100cm. Maar dat was meer omdat de schutting werd vervangen. Heb er niet eens om gevraagd. ;)

Maar goed, die F800GS was nog te breed, toen moest ik wel het stuur iets draaien. Bij de ER-6 gaat ie zo naar binnen, maar dat is ook een smal ding.

Die Akrapovic er onder is echt heerlijk. Ook als je soms gas los laat nog wat kleine knallen na. Hoe hoger in toeren je klimt, hoe beter dat ding klinkt.
Van het weekend denk ik ff de ruit er op zetten, zal dan wel een foto of filmpje plaatsen.

Dankjewel Monomuis! Nu eindelijk echt ervaring opbouwen op de motor! Alleen inrijden id weer wat minder, maar ja haha.
Ik zeg het eigenlijk helemaal verkeerd met poort breder maken. Het is eigenlijk van de huidige schutting een poort van maken, zodat ik 2 poort deuren heb en dus heel gemakkelijk erin kom. Fantastisch haha!

Haha toeval maar wel handig!

Ik ben benieuwd. Ik wil uiteindelijk ook nog een laag ruitje laten monteren, maar dat is niet echt het belangrijkste nu hèhè. Ik hebook gelest op een er6n, dus weet precies hoeveel wind ik weer ga vangen en ben dan ook niet zo gek op snelwegen haha!
Laat me weten als je het filmpje hebt gemaakt :D
 
Zat net de er6n voor de grap eens te googelen en kwam toevallig uit op startersmotor.nl, is die website van jou @Monomuis?

Vond het nogal een schokkende gewichtstoename door wat kuipmateriaal tussen de er6n en de er6f :+

full
 
Wel handig, wingetje, gewoon een extra deur. :)

@Maxesj; Volgens mij is nu 204kg om 208kg ofzo. Dus iets van 4kg verschil. Maar met en zonder ABS scheelt ook, hoewel je nu niet meer zonder kan krijgen.
Wel moet ik een keer een fatsoenlijke tekst daar op zetten, dit jaar maak ik er wel een verslag van, maar ik hoop nog even mijn ER-6 dan op 35kW te zetten om achter de verbruikscijfers te komen en wat andere getallen. Site is idd van mij, dus.
 
Ja ik snap goed dat ze met de generatie iets zwaarder worden, maar kijk eens goed bij de cijfers die ik omcirkeld heb op de foto :+

Edit: nice website trouwens, leuk leesvoer, hoewel ik wel vol vermogen rijd vind ik het wel leuk om mezelf over vanalles een beetje in te lezen
 
Laatst bewerkt:
Oh hahahhaha :) Ja die kuip weegt héél erg veel. Thanks voor de tip, ik pas het even aan. :)

Dank je voor je compliment. Het is een hobby en wel zo leuk dat ik bij importeurs kan aankloppen voor motoren. Dealers hebben niet altijd een demo staan en willen die zeker niet een week kwijt zijn (begrijpelijk). In motorbladen geven ze weinig aandacht aan het lichte spul en wat ze dan schrijven is voor mij niet voldoende. Ik wil meer info, dus doe ik het maar zelf. :+
 
Beste motor-forum leden, ik heb begrepen dat het gebruikelijk is om jezelf voor te stellen als je hier nieuw bent dus bij deze!

29 jaar, afkomstig uit de omgeving van Arnhem en ik heb mezelf vorig weekend getrakteerd op een prachtige zwart-gouden er6n uit 2006. Helaas kan de motor pas over 2 weken ophalen maar qua timing is dit perfect aangezien ik dan ook moet afrijden, wel ff hopen dat ik het in een keer haal :)

Ik heb me hier eigenlijk aangemeld omdat ik wat vragen heb over de er6n en hopelijk bevindt zich op dit forum nog wat kennis hierover!

• ten eerste zou ik graag een andere uitlaat willen, het hoeft geen zwaar geschut te zijn maar voor 300-400 euro hoop ik toch iets luiders te kunnen vinden, iemand hier ervaring met relatief goedkope uitlaten?

• daarnaast ben ik op zoek naar een ander achterlicht en evt een andere koplamp, achterlicht blijkt voldoende aanbod te zijn maar koplamp heb ik nog niet echt kunnen vinden.

• Als laatst ben ik op zoek naar een setje goudkleurige wheelstriping + tooltje om deze netjes mee te plakken. Nou is het aanbod hier nogal groot van en ben ik benieuwd of iemand hier nog tips & tricks heeft.

• bonusvraag: ik wil heel misschien de velgen uiteindelijk zwart spuiten, iemand hier ervaring mee en evt. Een adres + prijsindicatie?

Een hele lap tekst voor iemand die officieel nog niet eens mag rijden maar je moet wat als je nog twee weken moet wachten voor je mee mag spelen met de grote mensen.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Welkom gingerbrood! En gefeliciteerd met het kiezen van de beste beginnersfiets die er is :] *O*

Wat betreft je vragen, ik kan wel antwoord geven op het verhaal van de koplamp, daar heb ik namelijk best wat onderzoek over gedaan.

Allereerst, je koplamp vervangen op een volledig legale manier is best moeilijk. Waar het namelijk uiteindelijk op neer komt, is dat een koplamp en motorfiets eenmaal bij elkaar horen. Een koplamp is dus goedgekeurd voor de fiets waar hij voor gemaakt is.

Echter, 99 van de 100 blauwe amigo's zullen hier niet naar kijken. Het gene waar die naar kijken is het E-keurmerk van de koplamp. Dit is een europese keuring standaard voor een zooi delen van je motorfiets (hetzelfde geld voor uitlaten, die wil je eigenlijk alleen kopen met E-keur). Koplampen met E-keur zijn redelijk goed te vinden op google. Het punt is enkel wel dat je óf ronde koplampen vind, óf bloedlelijke streetfighter koplampen, die je écht niet op je ER6n wilt zetten.

Er is hierbij weliswaar een andere optie waar ik de laatste tijd naar kijk, namelijk zoeken voor moderne schademotoren en de koplamp van die motorfiets overkopen. Dan heb je sowieso wel een E-keur, en je hebt een koplamp die er niet te gek uit ziet :)

Verder kan je kijken naar koplampen zonder E-keur. Dan kan je bijvoorbeeld kijken naar aanbieders uit de VS, hiermee wordt het aanbod een stuk groter en aantrekkelijker. Daar zijn wel degelijk mooie koplampen te vinden voor je fiets. Helemaal als je een beetje een normale koplamp gebruikt, moet je hier in principe prima mee kunnen rijden in Nederland. Alleen is er dus wel meer kans dat je door de blauwe vrienden aan de kant wordt gezet en gecontroleerd, wat boetes en een WOK-melding kan opleveren (kan iemand dit laatste bevestigen?). Dit betekend dat je niet meer verder mag rijden, en je de motor moet laten keuren bij het RDW.

Stel je zet uiteindelijk een andere koplamp op je motor, moet je er wel goed op letten dat je dit goed doet. Dit betekend dat je een koplamp installeert voor rechts-rijdende landen (een lamp uit het VK is net iets anders!), dat hij sterk genoeg is maar niet té sterk (je wilt niemand verblinden!) en dan moet hij nog onder de juiste hoek staan, dus niet te hoog.

Wat je moet realiseren, is dat zodra je de motor aanpast, en het niet goed gedaan wordt, dat je verzekering misschien niet uitbetaald als je schade maakt. Stel je rijdt in op een auto, maar het blijkt dat jouw custom koplamp de andere bestuurder verblind heeft, kan je logischerwijs meer problemen krijgen.

De meeste mensen zullen zeggen dat ik zeur, maar ik denk dat het verstandig is dat je dit op z'n minst weet :)
 
Welkom gingerbrood! En gefeliciteerd met het kiezen van de beste beginnersfiets die er is :] *O*

Wat betreft je vragen, ik kan wel antwoord geven op het verhaal van de koplamp, daar heb ik namelijk best wat onderzoek over gedaan.

.......

De meeste mensen zullen zeggen dat ik zeur, maar ik denk dat het verstandig is dat je dit op z'n minst weet :)

Kom jij nog wel buiten? :+

Gewoon een mooie koplamp opzoeken en installeren en even bij de lokale garage af laten stellen.

Als je kijkt wat er om je heen gebeurd qua caferacers, streetfighters ed dan kun je met een koplamp weinig mis doen.

Dat verhaal van de rechtsrijdende landen moet je inderdaad wel ff rekening mee houden :Y

:W
 
Nou, kuipruitje zit er op. Volgens mij ben ik nu wel compleet. Misschien nog een keer andere navigatie er op... het neemt ietsje winddruk van het lichaam af, maar volgens mij niet bijzonder veel. Al heb ik ook geen 180-200 gereden en dat hoeft wat mij betreft ook niet. Het ziet er in elk geval best aardig uit in de lijnen van de motor.

Wel ietsje meer geluid rondom de helm, maar minimaal wat je extra hoort. Als ik op de stepjes ga staan met 120-140km/u, dan is er weinig verschil. Niet zo hinderlijk als op de BMW die ik laatst reed, bij 120km/u was het al te aanwezig (hoewel je daar ook andere ruitjes voor hebt om dat op te lossen).

ER-6N-compleet.jpg

Die koffer zit er uiteraard erg weinig op, alleen als ik veel zooi mee moet nemen.

ER-6N-Ruitje.jpg



Zal binnenkort een montage-filmpje online knallen, aangezien ik toch ben van het alles op YouTube flikkeren. :+
 
Laatst bewerkt:
Zijn er überhaupt nog ER6 rijders uit de regio Brabant op pad geweest? Heb afgelopen dagen veeeeeel gereden maar niet een rijder op een ER6 gezien O-)
 
Nou, kuipruitje zit er op. Volgens mij ben ik nu wel compleet. Misschien nog een keer andere navigatie er op... het neemt ietsje winddruk van het lichaam af, maar volgens mij niet bijzonder veel. Al heb ik ook geen 180-200 gereden en dat hoeft wat mij betreft ook niet. Het ziet er in elk geval best aardig uit in de lijnen van de motor.

Wel ietsje meer geluid rondom de helm, maar minimaal wat je extra hoort. Als ik op de stepjes ga staan met 120-140km/u, dan is er weinig verschil. Niet zo hinderlijk als op de BMW die ik laatst reed, bij 120km/u was het al te aanwezig (hoewel je daar ook andere ruitjes voor hebt om dat op te lossen).

[afbeelding]
Die koffer zit er uiteraard erg weinig op, alleen als ik veel zooi mee moet nemen.

[afbeelding]

Ziet er goed uit, Monomuis. Ik zat ook te kijken naar een laag ruitje, maar ik heb vernomen van andere motorrijders dat je dan wat meer druk krijgt bij je hoofd/helm. Ik heb gelest op er Er6n en als ik dan 120 reed voelde ik al heel veel druk tegen me... Ik vraag me af wat fijner is, meer druk bij mijn hoofd/helm of meer druk tegen mijn lichaam! :/

Wanneer komt het filmpje zonder db-killer ? :D
Bijna mijn er6n *O* kan niet meer wachten O-)

Zal binnenkort een montage-filmpje online knallen, aangezien ik toch ben van het alles op YouTube flikkeren. :+
 
Ziet er goed uit, Monomuis. Ik zat ook te kijken naar een laag ruitje, maar ik heb vernomen van andere motorrijders dat je dan wat meer druk krijgt bij je hoofd/helm. Ik heb gelest op er Er6n en als ik dan 120 reed voelde ik al heel veel druk tegen me... Ik vraag me af wat fijner is, meer druk bij mijn hoofd/helm of meer druk tegen mijn lichaam! :/

Wanneer komt het filmpje zonder db-killer ? :D

Dit ruitje is te laag om echt druk op je helm te krijgen. Krijg je echt turbulentie rondom je helm dan krijg je een bak herrie voor je kiezen (ondanks oordoppen, als je die nog niet hebt, laat ze dan op maat maken!) en gaat je hoofd constant heen en weer door de wind, wat weer hoofdpijn naderhand oplevert (wel bij mij). Heeft dit ruitje niet. Het vermindert de druk op het bovenlichaam met 12-18% ofzo, dus stelt niet bijzonder veel voor.

Filmpje van de uitlaat komt zsm. Gister al wezen filmen wat mijn uitlaat met dB-killer doet en er een ER-6F bijgepakt bij mijn Kawa-dealer en daar het geluid van opgenomen. Nu dus alleen nog die bout los trekken, misschien straks even kijken of dat makkelijk gaat, want hij zal wel met een laspuntje vast zitten en dat breek je niet snel door. Bij mijn vorige motor zat de killer vast met een popnagel, dat was de uitlaat er af halen en de boormachine er op zetten.
 
Als je op de snelweg rijdt, kan je dan met je vizier ook open rijden,of heb je dan te veel last van de wind. ik heb een paar weken geleden proefgereden op een Kawasaki versys 650 en kon daar met het vizier open rijden tot zo'n 120km/h op de teller. Handig is ook dat er een verstelbaar ruitje opzit, oordoppen blijven wel noodzakelijk, vanwege de herrie. Last van de winddruk op je bovenlichaam en hoofd heb je nagenoeg niet.
 
Als je op de snelweg rijdt, kan je dan met je vizier ook open rijden,of heb je dan te veel last van de wind. ik heb een paar weken geleden proefgereden op een Kawasaki versys 650 en kon daar met het vizier open rijden tot zo'n 120km/h op de teller. Handig is ook dat er een verstelbaar ruitje opzit, oordoppen blijven wel noodzakelijk, vanwege de herrie. Last van de winddruk op je bovenlichaam en hoofd heb je nagenoeg niet.

Eej mensen, het is motorrijden... Dan hoor je wind in je giechel te hebben toch?
 
Die ER-6 ruit is niet hoog, bij een Versys is het veel hoger. Ik wil ook wind, zeker met dit weer. Zou gek worden zonder koeling.

Hier montagefilmpje:
 
Nou, kuipruitje zit er op. Volgens mij ben ik nu wel compleet. Misschien nog een keer andere navigatie er op... het neemt ietsje winddruk van het lichaam af, maar volgens mij niet bijzonder veel. Al heb ik ook geen 180-200 gereden en dat hoeft wat mij betreft ook niet. Het ziet er in elk geval best aardig uit in de lijnen van de motor.

Wel ietsje meer geluid rondom de helm, maar minimaal wat je extra hoort. Als ik op de stepjes ga staan met 120-140km/u, dan is er weinig verschil. Niet zo hinderlijk als op de BMW die ik laatst reed, bij 120km/u was het al te aanwezig (hoewel je daar ook andere ruitjes voor hebt om dat op te lossen).

[afbeelding]
Die koffer zit er uiteraard erg weinig op, alleen als ik veel zooi mee moet nemen.

[afbeelding]


Zal binnenkort een montage-filmpje online knallen, aangezien ik toch ben van het alles op YouTube flikkeren. :+

Oh die ziet er wel goed uit! Normaal zijn ruitjes op naked's ongelofelijk lelijk.
 
Heb gisteren nog een rondje gemaakt op de er6, toevallig ook nog door Veldhoven gekomen. Was wel goed aan de temperatuur in het leer :+

Meteen even de nieuwe actioncam geprobeerd en de nieuwe spiegels getest, en wat mij betreft zijn ze allebei geslaagd :). Zal later nog wel even een plaatje plaatsen.
 
Ha jongens en meisjes,

In het vervolg op mijn 'm'n kawa er-6n is gejat -O- ' post van een paar weken terug, heb ik nog in de aanbieding de accessoires van de motor die ten tijde van de diefstal niet gemonteerd waren.

Dat is een topkoffer (inclusief montagerek), een kuipruitje en de handgrepen. Allen origineel Kawasaki.

Is voor de 2007 versie. Dat is volgens mij dezelfde as de 2006 en 2008 versie?

Hier wat foto's, in alle snelheid in de garage gemaakt, dus excuus voor de dode vliegen en het stof :P

Mag weg tegen elk redelijk bod (€100 voor alles?).







Stuur me even een PM als je interesse hebt. Ophalen kan in Amsterdam, verzenden kan ook (kosten koper).
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren nog een rondje gemaakt op de er6, toevallig ook nog door Veldhoven gekomen. Was wel goed aan de temperatuur in het leer :+

Meteen even de nieuwe actioncam geprobeerd en de nieuwe spiegels getest, en wat mij betreft zijn ze allebei geslaagd :). Zal later nog wel even een plaatje plaatsen.
Idd, gisteren bij de spottersplaats (E'h-airport) even gesproken en wat gedronken met wat " onbekende" rijders.
Discussie gehad over de leren kleding welke nu al belachelijk warm is, ga bij de opening in Tilburg van een grote winkel even kijken voor ee jeans. Ga toch geen kniedown maken bij flightforum.
 
Idd, gisteren bij de spottersplaats (E'h-airport) even gesproken en wat gedronken met wat " onbekende" rijders.
Discussie gehad over de leren kleding welke nu al belachelijk warm is, ga bij de opening in Tilburg van een grote winkel even kijken voor ee jeans. Ga toch geen kniedown maken bij flightforum.
Blijkt bij goede kwaliteit beter dan een gemiddeld textiel en soms zelfs leer. sowieso fijner rijder
 
Was ook nog op weg naar airport, kreeg helaas net op dat moment het vriendelijke verzoek om thuis te komen om het huis maar weer eens van allerlei puin te ontdoen -O- . Volgende keer beter.

Zit er zelf toch ook aan te denken om me eens te verdiepen in motorjeans, heb er helaas nu alleen even geen budget voor.. Welke toko is dat dan in Tilburg? heb ook gezien dat er van 21 t/m 24 Juli extra korting is bij de motorkledingoutlet in Breda, Eindhoven en op de website, geloof dat ze daar ook jeans verkopen, dus misschien het kijken waard? :9

Ik geloof best dat een degelijke kwaliteit prima moet werken, mocht je ergens iets opduikelen ben ik benieuwd naar je ervaringen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan