Het Grote XT 550 Topic

Om gelijk t hele topic vol te spammen, ik zit met het volgende.

Mijn huidige achterbrug moet vervangen worden. Echter ligt er net een nieuwe ketting om. Deze zal gebroken moeten worden om de brug te kunnen vervangen. Kan ik deze ketting wel opnieuw gebruiken als ik er een nieuwe schakel tussen laat ponsen?

Tevens, welke olie kan ik het beste gebruiken voor het blok?
 
Om gelijk t hele topic vol te spammen, ik zit met het volgende.

Mijn huidige achterbrug moet vervangen worden. Echter ligt er net een nieuwe ketting om. Deze zal gebroken moeten worden om de brug te kunnen vervangen. Kan ik deze ketting wel opnieuw gebruiken als ik er een nieuwe schakel tussen laat ponsen?

Tevens, welke olie kan ik het beste gebruiken voor het blok?
10W40 motorfietsen olie die geschikt is voor een natte koppeling.

Je ketting kan je uit elkaar halen door de pennen van de sluitschakel af te slijpen.
Daarna kan je hem weer monteren met een nieuwe sluiting (vissie of klinken)
 
Zijn we weer...

Heeft Iemand wellicht één m12 inbusbout voor het bevestigen van de onderpoot vd voorvork liggen? Blijkbaar is er bij mij één zoekgeraakt.
 
Motor zit weer in elkaar.

Ik snap dat een één pitter trilt. Mijne begint boven 4000 toeren of 80kmpu best te trillen, maar weet bijgod niet of dit hoort.
 
Weet niet of je op noppen rijdt en je wielen uitgebalanceerd zijn.
Op mijn XT gaat 80 nog goed, boven de 120 op noppen wordt een uitdaging :)
Trilt hij ook zo hard als je hem stilstaand op 4000 rpm. zet?
 
Stationair niet, het zal dan inderdaad wel aan de banden liggen.

Verder, vandaag klapte mijn verlichting eruit. Ik ging eerst van de hoofdzekering uit (5A) maar dit bleek hem niet te zijn. De condensator (25v 4700uf) bleek helemaal kapot geknapt te zijn. De spanningsregelaar was behoorlijk heet.

Nu start en loopt de motor wel, echter branden de lampen e.d. niet.
Nu heb ik al getest met een andere spannkngsregelaar maar dit mocht niet baten.

Waarschijnlijk is de verlichtingsspoel dus kapot.

1. Hoe kan dit gebeuren?
2. Waar koop ik een nieuwe/gebruikte?
 
Heeft er iemand toevallig twee sproeiers liggen?

Ik heb er standaard 135 en 135 in zitten, maar heb het idee dat hij sterk verzuipt.
Ik ben op zoek naar de 6kant 125 en in de andere carburateur zit een 6 kant met een nippel erop? Deze zoek ik ook in 125.
 
Heb je iets aan de motor veranderd? Luchtfilter verstopt?
Normaal gesproken zou je geen andere sproeier nodig moeten hebben. Tenzij je op de Mount Everest woont ofzo ;)
 
Open luchtfilters. De aansluitdiameter is 45mm maar de binnendiameter is een stuk kleiner waardoor de motor te rijk staat.
 
Deze van de winter opknappen

Dus wie heeft er nog wat onderdelen over of een xt550 met blokschade ofzo??
full
 
Ziet er geweldig uit Nick!

XT 550 forever.

Nu we het er toch over hebben, nog iemand die een compleet blok heeft liggen?
Wil er graag een op voorraad hebben zodat ik eeuwig op mijn XT kan blijven rijden :)
 
Blokkie hangt eronder, loopt nu goed, carburateur lekt niet meer, delen gespoten en de rood/grijs/zwarte belijning uitgetekend, laten printen en vervangen. Hij oogt weer netjes.

Nu nog een keer nakijken waarom ik geen verlichting/stroom heb. ;)

IMG_1914.jpg


IMG_1917.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan