K100 en zijspan hersenspinsels

Na het probleempje van afgelopen vrijdag, weer wat verder.

Het span goed in de garage gekregen, schade valt mee. Enkel de wiellagers eigenlijk. Het zijspanwiel ook weer terug gevonden, dat lag in de sloot.

Vanmorgen naar de lokale autosloop geweest en 2 aandrijfassen van een Smart Fortwo gescoord. Die zitten dus niet met een circlip, maar met een bout. Er moet dus wel degelijk spanning op het lager. Volgens internet zou ie vast moeten met 30Nm+90°

De assen afgeslepen en dan hou je 2 kleine stompjes over met een spline.
720.jpg


Dan heb gemonteerd dit dus
720.jpg


En dan is het exact als bij het autootje, zou goed moeten zijn.

En @Frank, jammer van de wielen? Vind het ook niet de mooiste. Zijn de standaard Smart velgen en kon ik voor erg weinig kopen (4x). De lichtmetalen zijn niet te betalen voor die dingen.
 
Als je het zo ziet wordt mijn schetsje ook opeens veel duidelijker, toch ??

En aan de witte bakjes op de achtergrond te zien kookt de chinees ook vaak voor jullie O-)
 
Laatst bewerkt:
En aan de witte bakjes op de achtergrond te zien kookt de chinees ook vaak voor jullie O-)

Klopt! Zit hier werkelijk om de hoek. En mss klinkt het voor de meesten vreemd, maar na een lange tijd in het buitenland snak ik altijd naar haaievinnesoep, babi pangang en cha-siuw :P
 
Opel heeft ook geschroefde naven op de achteras
gewoon een flens met as erop

sommige hebben schijven
 
Het rijdt! Vanmiddag zal ik wat foto's maken.

Nog een vraag, ik wil een laag ruitje op de bak maken om de wind wat af te buigen. Is lexan buigbaar in een scherpe hoek? Ik heb een zetbankje ter beschikking. En hoe doe ik dat dan, verwarmen of juist niet?
 
voorzichtig verwarmen met een verf fohn dacht ik.
en het beste is het om hem te vormen rondom iets van een mal

zonder warmte scheurt die open, met te veel warmte smelt die open...
 
Plexiglas is makkelijker, maar kan breken. Lexan is nogal gevoelig qua temperatuur, bij 145 graden kan je het goed zetten.
Koud zetten schijnt ook te kunnen, maar dan zou ik een proefstukje maken. Wat voor zetbankje heb je? Een loodgietersbankje met vaste radius gaat niet werken. Je moet wel een bank met verwisselbare linealen hebben, dan zou ik een R6 nemen.
Als de lengte te doen is zou ik links en rechts naast de buiglijn een lat boven en onder klemmen. Dan gelijkmatig met de fohn verwarmen tot de plaat rubberig wordt en dan in de juiste hoek laten afkoelen. Niet te ver verwarmen, dan gaat Lexan bubbelen.
 
Het moet een ruitje worden met enkel vlakke stukken, scherpe hoeken. Net als een oud vliegtuigje zeg maar. Ik heb een zelfgemaakt zetbankje van zo'n 40 cm, maar wel verstelbaar qua plaatdikte.
 
Na mijn eerste -beetje mislukte- proefvlucht, heb ik het nog eens geprobeerd.
Wat een verschil, ik heb enkel Urals enzo gereden. Vaak met telescopen en chinese banden.
Nu met de K, erg soepel. Stuurt verbazend licht. Het is erg vreemd. Het lijkt me allemaal wel goed. De teller zal wel behoorlijk afwijken ivm het autowieltje.

Ik heb een nw achterschokker in bestelling en dat is echt wel nodig. Je merkt gewoon dat het geheel behoorlijk veranderd bij inveren. De achterkant zakt helemaal door.

Hier wat plaatjes, voor degene die niet alles gelezen hebben. Het begon met een alu bakje van €80 op marktplaats. Een K100 erbij en wat huisvlijt.
720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg


Enkel nog een voorspatbord, ruitje en zeiltje maken.
 
:^

combi past goed bij elkaar !

Waar staat deze bunker eigenlijk?

Dat is er één van een hele reeks op Walcheren, deze staan op de weilanden aan de verbrande hofweg (tussen Koudekerke en Vlissingen/ vlakbij mijn huis).

Mss leuk om eens wat spannetjes in Zeeland bij elkaar te zetten. Ken de meeste nog niet en lijkt me wel leuk.
 
Goed idee. Is west Brabant ook welkom?

Ziet er goed uit hoor de combi zo. Past mooi bij elkaar, alletwee hoekig.
 
Dat is er één van een hele reeks op Walcheren, deze staan op de weilanden aan de verbrande hofweg (tussen Koudekerke en Vlissingen/ vlakbij mijn huis).

Mss leuk om eens wat spannetjes in Zeeland bij elkaar te zetten. Ken de meeste nog niet en lijkt me wel leuk.

Ah, dit zijn die daar zo'n beetje midden in het weiland staan?

keer naar 1 van de meetings gaan, BOT, EGT, Slakkerweg of Genemuiden. Of een meeting organiseren.
Wonen (voor zover ik weet) met 4 spanrijders 'van hier' in Zeeland.
3 zijspanrijders 'van hier' net daar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Goed idee. Is west Brabant ook welkom?

Ziet er goed uit hoor de combi zo. Past mooi bij elkaar, alletwee hoekig.

Ieder natuurlijk welkom, maar niet iedereen heeft tijd en zin om ver te rijden voor een middagje/motorkijken.

Ik vind de bak ook wel goed bij de K passen, zelfde jaar ook ongeveer.

En ik ben zeker van plan eens meetings te bezoeken, is alweer veel te lang geleden.

De bunkers, klopt, een hele rij. Als je over de 'hoofdweg' achterkangs koudekerke naar het strand rijd zie je er een aantal. Is een hele rij schijnbaar, iets met antlantik wal ofzo ;-)
 
verdorie,..goed dat ik dat hier lees van die smartnaven, ik ben er zelf ook mee bezig.
ik had dit probleem zelf nog niet gezien |(
 
verdorie,..goed dat ik dat hier lees van die smartnaven, ik ben er zelf ook mee bezig.
ik had dit probleem zelf nog niet gezien |(

Ik wist het ook niet, nu wel. Ik heb 2de hands smart-aandrijfassen gekocht, wel zo makkelijk en je weet dat het precies past (al twijfel ik niet dat jij het niet pas kan maken). 2 nw lagers gekocht, bij de SKF lagers zitten zelfs nw bouten en een centrale bout.
 
Na mijn eerste -beetje mislukte- proefvlucht, heb ik het nog eens geprobeerd.
Wat een verschil, ik heb enkel Urals enzo gereden. Vaak met telescopen en chinese banden.
Nu met de K, erg soepel. Stuurt verbazend licht. Het is erg vreemd. Het lijkt me allemaal wel goed. De teller zal wel behoorlijk afwijken ivm het autowieltje.

Ik heb een nw achterschokker in bestelling en dat is echt wel nodig. Je merkt gewoon dat het geheel behoorlijk veranderd bij inveren. De achterkant zakt helemaal door.

Hier wat plaatjes, voor degene die niet alles gelezen hebben. Het begon met een alu bakje van €80 op marktplaats. Een K100 erbij en wat huisvlijt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Enkel nog een voorspatbord, ruitje en zeiltje maken.

720.jpg


Heb je nog wel naloop over?
 
Hij mag voor wel wat zakken denk ik?

De bak past er mooi bij

Klopt, ik heb de voorkant gemaakt op basis van een K100 schokbreker die ik had liggen. Die was echter zo slecht dat ie helemaal doorzakte. Nu zit er één op van een XT600 (is langer) en dat lijkt prima te werken. Ik kijk het wel even zo aan.
 
Vandaag lekker gereden met z'n 3-en. Vrouw achterop en kleine man in de bak. Beetje gewicht achterin gegooid in de vorm van een gevulde water jerrycan en het was heerlijk.
Kleine heeft genoten en wij ook. Binnendoor een flink stuk naar het Veerse meer gereden. Toen we terug gingen zei ie; De terugweg wil ik enkel hard rijden! Mooi toch.

720.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan