Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik ben sinds deze week eigenaar van een rsv 1000r van 2008. De motor is voorzien van een circuitkuip waar ik verlichting in wil monteren. De kabelboom is intact. Weet er iemand de naam van de stekkers die gebruikt worden om de lichten aan te sluiten? Het is een zwarte stekker met een geel afdingetje in. Ik zou de kabelboom nl intact willen houden en zoek dus zo'n stekkers.
 
Voordat de vernieuwde oftewel de laatste Mille werd voorgesteld eind 2003 en dus model 2004 (die vanaf toen RSV 1000 als aanduiding kreeg) heeft Aprilia nederland een actiemodel gehad van de standaard RSV Mille. Deze had een aprilia racing kroonplaat en een titanium evo uitlaat met eprom. De motor werd destijds voor de standaard verkoopsprijs verkocht, oftewel de kroonplaat en uitlaat kreeg je gratis. ( alleen de uitlaat koste destijds iets van 700 euro.)Dus waarschijnlijk is de titanium evo uitlaat vervangen door orgineel.


Super! Bedankt voor de uitleg. Erg jammer dat de titanium uitlaat er dus niet meer op zit... mja komt een MIVV GP demper ipv de originele.

Zal hier binnenkort nog eens wat foto's posten. Heb de RSV zaterdag opgehaald.
 
Gisteren is tijden het rijden de motor (RSV '99) uitgevallen. Het leek erop alsof de motor geen benzine kreeg (hetzelfde geluid/gedrag als bij mijn XT als de tank leeg was en het benzinekraantje op reserve gedraaid moest worden).

Na een kwartier langs de kant van de weg gestaan, nog een keer de motor geprobeerd te starten. Ik kreeg vervolgens een EFI melding op het dash te staan. De motor startte weer, liep mooi stationair en als ik het toerental een beetje opvoerde naar 6k rpm geen problemen. Maar viel weer uit na 10 meter toen ik weg reed. Hierna is de motor niet meer gestart en achterop de aanhanger naar huis moeten brengen.

Ik denk zelf aan een kapotte brandstofpomp maar hoor graag waar jullie aan denken voordat ik naar het verkeerde op zoek ben.
 
Gisteren is tijden het rijden de motor (RSV '99) uitgevallen. Het leek erop alsof de motor geen benzine kreeg (hetzelfde geluid/gedrag als bij mijn XT als de tank leeg was en het benzinekraantje op reserve gedraaid moest worden).

Na een kwartier langs de kant van de weg gestaan, nog een keer de motor geprobeerd te starten. Ik kreeg vervolgens een EFI melding op het dash te staan. De motor startte weer, liep mooi stationair en als ik het toerental een beetje opvoerde naar 6k rpm geen problemen. Maar viel weer uit na 10 meter toen ik weg reed. Hierna is de motor niet meer gestart en achterop de aanhanger naar huis moeten brengen.

Ik denk zelf aan een kapotte brandstofpomp maar hoor graag waar jullie aan denken voordat ik naar het verkeerde op zoek ben.

Ik denk ook iets met de brandstof, leidingen versleten wellicht?
 
Gisteren is tijden het rijden de motor (RSV '99) uitgevallen. Het leek erop alsof de motor geen benzine kreeg (hetzelfde geluid/gedrag als bij mijn XT als de tank leeg was en het benzinekraantje op reserve gedraaid moest worden).

Na een kwartier langs de kant van de weg gestaan, nog een keer de motor geprobeerd te starten. Ik kreeg vervolgens een EFI melding op het dash te staan. De motor startte weer, liep mooi stationair en als ik het toerental een beetje opvoerde naar 6k rpm geen problemen. Maar viel weer uit na 10 meter toen ik weg reed. Hierna is de motor niet meer gestart en achterop de aanhanger naar huis moeten brengen.

Ik denk zelf aan een kapotte brandstofpomp maar hoor graag waar jullie aan denken voordat ik naar het verkeerde op zoek ben.
Zelf denk ik dat de brandstofpomp bijna nooit stuk gaat.

Luister of je brandstofpomp "primed" als je het contact omdraait.
Als hij dit doet dan zou hij druk moeten opbouwen en goed moeten zijn.

Het kan ook zijn dat een van de slangen van de brandstofpomp naar het brandstoffilter of van het filter naar de tankuitgang los geschoten zijn. In dat geval moet je benzine door de tank heen horen klotsen.
 
Hebben er meer mensen dat de benzine door de tankdop lekt als je net vol getankt hebt en een bocht door gaat?
Is dit op te lossen door simpel een nieuw tankrubber in de dop te plaatsen?


Het kan het rubber zijn in je tankdop, maar ook kan het zijn de de overloop slangen verstopt zitten.
Even een rietje erop zetten en kijken of je deze kan door blazen. Zo niet dan zitten ze verstopt.

2 weken geleden bij me broer ook gehad. Als je de tank eraf (of zijkappen eraf) hebt dan zie je aan de achterzijde 2 slangetjes onder op je tank zitten. Die zitten aangesloten op een soort van nippels. Deze willen wel eens verstopt raken. Met een klein boortje kan je deze weer gangbaar maken.
 
Laatst bewerkt:
Ff een foto van mijn appie, omdat het kan :)
full
 
Oef dat is ook een bijzondere.
Mooi zeg!

Hoe klinken die korte MIVV's?
Ik heb één maatje groter.

Tnx!

Om eerlijk te zijn is het iets teveel van het goede, had ook een mivv gp op mijn gsxr en toen was het wel te doen. Kennelijk maakt het toch wel verschil als je ze op een twin monteert.

Er zaten mooie titanium akra's onder, maar die zijn er af gestolen B|
 
Oef dat is ook een bijzondere.
Mooi zeg!

Hoe klinken die korte MIVV's?
Ik heb één maatje groter.

Die heb ik ook, hadden inderdaad wel een tikje zachter mogen zijn... Maar mooi zijn ze wel. (en mijn DB killers blijven er zeker weten vast in zitten...)
 
Zijn de Mivv GP dempers met DB killers wel te doen qua geluidsniveau?

De db-killers hebben een radius waardoor de flow van de dempers heeel erg beperkt word, als je dus niet het harde geluid wilt, zou ik toch echt dempers met een groter volume aanraden.
 
Ik heb het gevoel bij lage snelheid dat er wat speling zit tussen het sturen en het reageren van het voorwiel. Dit is speling op het balhoofd oid.? En hoe verhelp ik dat, nieuw balhoofdlager?
 
Laatst bewerkt:
Het kan het rubber zijn in je tankdop, maar ook kan het zijn de de overloop slangen verstopt zitten.
Even een rietje erop zetten en kijken of je deze kan door blazen. Zo niet dan zitten ze verstopt.

2 weken geleden bij me broer ook gehad. Als je de tank eraf (of zijkappen eraf) hebt dan zie je aan de achterzijde 2 slangetjes onder op je tank zitten. Die zitten aangesloten op een soort van nippels. Deze willen wel eens verstopt raken. Met een klein boortje kan je deze weer gangbaar maken.

Goeie tip van het rietje!
heb al wel eens wat benzine in het overloop gaatje gedaan, maar dat liep gewoon netjes weg.
ik gok op het rubber, maar zal eens kijken of ik er gewoon doorheen kan blazen.
 
Hoi, na ongeveer 2 jaar zonder motor, begint het toch weer te kriebelen. Nu vind ik het eerste model mille RSV R erg gaaf. Aangezien deze fiets gewoon het mooiste is in het geel, vroeg ik mij af of iemand ergens een gele RSV mille R te koop heeft staan. Aangezien ik deze nergens kan vinden
 
Hoi, na ongeveer 2 jaar zonder motor, begint het toch weer te kriebelen. Nu vind ik het eerste model mille RSV R erg gaaf. Aangezien deze fiets gewoon het mooiste is in het geel, vroeg ik mij af of iemand ergens een gele RSV mille R te koop heeft staan. Aangezien ik deze nergens kan vinden
Ze komen af en te wel eens voorbij hoor, goed internet in de gaten houden.
 
Hoi, na ongeveer 2 jaar zonder motor, begint het toch weer te kriebelen. Nu vind ik het eerste model mille RSV R erg gaaf. Aangezien deze fiets gewoon het mooiste is in het geel, vroeg ik mij af of iemand ergens een gele RSV mille R te koop heeft staan. Aangezien ik deze nergens kan vinden

Stond er zondag één op marktplaats.
 
Heeft iemand toevallig nog interesse in een originele titanium Aprilia Racing-uitlaat voor de 2001-2003 Mille? Lichte open pijp die mooi BROAAAAP doet :+

Ruilen voor iets leuks waar wel een dBkiller in kan is ook een optie, ik zoek iets dat een beetje tussen de veel te grote/zware standaard-schoorsteen en deze in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan