IOMTT: Tips?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Guys: Isle of Man TT. Ik wil er écht eens heen na het bijwonen van de Spa Bikers' Classics. Liefst volgend jaar.

Zijn er tips waar ik op moet letten? Hoe snel moet je bijv. de ferry tickets en B&B boeken? Ik zag al dat de route Hoek van Holland - Harwich stukken goedkoper is dan Hoek van Holland - Hull: 78 euro tegenover 311 :?

Laat maar komen die tips, thanks! :}
 
Het gaat om de tickets van Engeland naar het iland Man , die kun je beter nu direct al boeken. Anders zijn ze uitverkocht, voor de goede data.
Tja de routes die je op noemt verschillen nogal kwa lengte en vaartijd , logisch toch het prijsverschil.
 
Richt al je pijlen op het regelen van een plek op de ferry naar iom, dat is altijd als eerste vol en wss zit die al vol. Als je dat geregeld hebt dan pas de rest. Dan heb je ook de data waarvoor je onderkomen zoekt, dat is ook niet zo eenvoudig maar je hebt nog tijd en er zijn ook veel annuleringen, dat komt links- of rechtsom wel goed.
 
Dat zei ik, die zit de maandag na de TT al vol voor t komende jaar. Ook daar annuleringen, maar daar kun je geen planning op maken.
 
De offciciele wachtlijst is lang idd, daar zou ik niet op gokken. Op Facebook komen last minute vaak tickets voorbij tegen kostprijs, maar dat is echt 2 weken voor vertrek ofzo. Ook daar kun je dus geen planning op maken.

De Manx GP vind ik zelf ook heel erg leuk, relaxter, veel verschillende klasses van oud tot modern. Dat is voor dit jaar wel te organiseren. Je kunt dan ook het circuit leren kennen, mooie plekjes opzoeken en met al die kennis in 2018 naar de TT gaan. Alhoewel ik het ook snap als je Dunlop en Hutchinson wilt zien, die gaan nog wel ff zichtbaar harder dan wat je op de Manx GP ziet. Maar hard gaat het allemaal.
 
Als je met de motor wilt gaan heb je een ferry nodig en die kun je boeken de maandag na de TT in 2017. Wil je per se volgens jaar gaan dan is vliegen het makkelijkst en ter plekke een auto huren of een OV kaart voor de gehele periode kopen. In dat laatste geval moet je wel een onderkomen hebben dat gunstig ligt tov een halte. Maar je kunt niet alles plannen daar, als je met meerdere bij iemand in huis logeert kun je soms achterop mee naar een plek om te kijken (pak en helm meenmen is handig). Dan pak je terug een bus. Scheelt weer.
 
Moet je er wel een eerste keer kunnen komen natuurlijk ;)

www.ride-onmotortours.nl

Die regelen de reis van voor tot achter en erg vriendelijke lui (Nu helpt het dat ze me sponsoren maar daarvoor ben ik in 2005 zelf met ze naar de IoM TT geweest.
Durf niet te zeggen of ze voor 2017 al vol zitten, maar doe ze de groeten van me :)
 
Laatst bewerkt:
www.ride-onmotortours.nl

Die regelen de reis van voor tot achter en erg vriendelijke lui (Nu helpt het dat ze me sponsoren maar daarvoor ben ik in 2005 zelf met ze naar de IoM TT geweest.
Durf niet te zeggen of ze voor 2017 al vol zitten, maar doe ze de groeten van me :)
Heb ze gemaild :Y Lijkt idd nog plaats te zijn :}
 
Als je met de motor wilt gaan heb je een ferry nodig en die kun je boeken de maandag na de TT in 2017. Wil je per se volgens jaar gaan dan is vliegen het makkelijkst en ter plekke een auto huren of een OV kaart voor de gehele periode kopen. In dat laatste geval moet je wel een onderkomen hebben dat gunstig ligt tov een halte. Maar je kunt niet alles plannen daar, als je met meerdere bij iemand in huis logeert kun je soms achterop mee naar een plek om te kijken (pak en helm meenmen is handig). Dan pak je terug een bus. Scheelt weer.

Er zijn ook enkele plekken met motorverhuur maar geen idee hoe het zit qua kosten en beschikbaarheid
 
Een alternatief voor de TT zijn de 2 overige international Roadracing evenementen:
de Ulster GP en de NW200.

Deze laatste 2 worden in Noord-Ierland gehouden. Ik ben vorige jaar naar de NW200 geweest. Geen enkel probleem gehad met het boeken van de ferry naar Noord-Ierland. Ik heb 4 weken voor vertrek voor 3 personen alles geregeld. Je hebt de zelfde racesfeer en als je de moeite neemt om een paar dagen langer te blijven, kan je in Noord-Ierland fantastisch toeren.

Wij stond op de TT-camping in Portrush en als één van de weinige Nederlanders op de camping hadden we echt leuke contacten met de locals. Hartelijk en gezellig.

:)
 
Ik ben een paar jaar terug geweest. Ik denk dat ik in Januari had geboekt voor dat jaar. Maar...wat wij deden is via Stranraer eerst naar Belfast en van daaruit met de ferry naar de IOM. Je kan even kijken of die optie nog mogelijk is.

Het is echt veel leuker om met de motor te gaan dan vliegen. Je kan dan op MadSunday of op de dinsdag zelf rondjes rijden en mag je ook onbeperkt hard rijden :p (en de mountain is dan maar 1 richtingsverkeer).

Wel echt tof om een keer mee te maken, maar eigenlijk als ik eerlijk ben kan je de race toch nog altijd het beste via de tv volgen...
 
Nog een vraagje, ik kreeg de tip van een doorgewinterde IOM bezoeker (hij doet de vering afstellen van veel teams) dat de kwalificatie/training net zo leuk is om te zien, in plaats van de race zelf. Er zijn nog B&B's/ferry plaatsjes beschikbaar. Maar is dit ook echt zo?
 
Dat vind ik niet. Het gaat natuurlijk net zo hard, je ziet dezelfde rijders, dat wel. De sfeer is ook relaxter, je hebt de hele dag de tijd om een leuke plek te zoeken, minder druk, etc.

Maar....het gaat niet echt ergens om, en een wedstrijd is toch iets anders vind ik. Daarbij vind ik de sfeer op een racedag leuk, 's ochtends je plekje zoeken...kijken naar alle motoren die langskomen, en een race is voor mij toch iets anders dan een training.

Een racedag is ook echt een dag, trainingen zijn 's avonds rond 18.30 tot een uur of 21 geloof ik. Heel leuk hoor, en als dat de enige optie is gewoon gaan. Maar het is niet hetzelfde., Vind ik. Wel een prima alternatief.
 
Nog een vraagje, ik kreeg de tip van een doorgewinterde IOM bezoeker (hij doet de vering afstellen van veel teams) dat de kwalificatie/training net zo leuk is om te zien, in plaats van de race zelf. Er zijn nog B&B's/ferry plaatsjes beschikbaar. Maar is dit ook echt zo?
Waarom een plek zoeken als je met Ride-on kon gaan? ( Mits je niet met hun meegaat natuurlijk ).

Wij hebben ook via hun geboekt,maar gelukkig via Kawajaap een privéplek kunnen regelen, tegenover het café in kirkmichael :P

Maar zelf denk ik dat er geen plek meer vrij is voor een redelijke prijs, maar niet geschoten is altijd mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan