Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje177

Guest
full


De verschillende GSX F modellen:
Vanaf 1988 tot 1997:
een 600
full

een 750
(let hierbij op de andere achterpartij, een veel groter achterlicht)
full

een 1100
full


de jongere modellen, vanaf 1998 tot 2006
een 600
full

een 750
(600 en 750 hebben bij deze modellen dezelfde achterkant/achterlicht, maar werd gewijzigd begin 2003, zoals te zien is op de foto van deze 750)
full


en de huidige modellen,
(hoewel die een eigen topic hebben, zijn die hier uiteraard ook welkom ...)
een 650
full

een 1250
full


Wanneer je denkt:
"help, mijn motor ziet er exact uit als een GSX F,
maar het is een Katana! ben ik dan ook welkom?"
... natuurlijk, het is
(op enkele kleine technische details na) immers dezelfde, maar hij komt uit Amerika, daar heet hij in veel gevallen Katana ipv GSX-F ;) zoals deze bijvoorbeeld:
full

en er bestaan ook GSX-F'en met een ander cilinderinhoud dan de hier beschreven modellen, in veel (Aziatische) landen zijn nu eenmaal andere motorblokken in gebruik. Indien het een GSX-F is, ben je hier in het juiste topic. Zo is er bijvoorbeeld ook een 400cc, en die is trouwens ook al in Nederland gesignaleerd (misschien ingevoerd?)
full

de GSX 400 F bestaat ook in naked bike, bijvoorbeeld deze, die is van 1982
full


MAAR: dit is géén GSX F --- het is een GSX 1100 EF, en hoort dus niet in dit topic :P
Er loopt echter wel een topic waar de klassieker wel in thuishoort ;)
GSX 750 E/ES/EF
full




Aankomende evenementen:
-O- :Z




Afgelopen topics
Deel 01: Het grote GSX-F topic ----------- 1064 dagen
Deel 02: Het grote GSX-F topic - deel 02 --- 318 dagen
Deel 03: Het grote GSX-F topic - deel 03 --- 330 dagen
Deel 04: Het grote GSX-F topic - deel 04 --- 101 dagen
Deel 05: Het grote GSX-F topic - deel 05 --- 059 dagen
Deel 06: Het grote GSX-F topic - deel 06 --- 205 dagen
Deel 07: Het grote GSX-F topic - deel 07 --- 235 dagen
Deel 08: Het grote GSX-F topic - deel 08 --- 310 dagen
Deel 09: Het grote GSX-F topic - deel 09 --- 703 dagen
Deel 10: Het grote GSX-F topic - deel 10 --- 754 dagen​




Handige links voor gsx rijders:

Model historie en jaarcode's


katriders.com

airtech-streamlining.com
(leverancier Kunstof bodywork)

alpha-sports.com
(Onderdeelnummers, fiches & verkoop)

Suzuki parts nation
(Onderdeelnummers, fiches & verkoop)

alloutgraphics
stikkersets.

xtremedecals
Orginele stickersets, haynes wphb's etc te koop

Alle suzuki gsx-f nummers




werkplaats handboeken

Servicemanual in English, PDF bestand
Servicemanual GSX 600 F '98 and younger
diverse werkplaats handboeken
(oa gsx600f)
Haynes via metal-fab.net
(GSX-R750 & GSX-R1100 '85 to '92 GSX600F, GSX750F & GSX1100F (Katanas)bj. 1988 tot 1997)
Haynes
(GSX600F, GSX750F & GSX750 bj, 1998 tot 2002)
onderhoudsschema
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal even bij jos Smit kijken nu.
Inderdaad ik had de ketting plus die andere twee dingen (om discussies te voorkomen)😂😂😂

*
Bij jos smit is een ketting met pons maar 166.50
Ik zal die morgen dus maar eens gaan bestellen:)
Bedankt voor de tip! Roger:}
 
Laatst bewerkt:
OK, mooi. Ging bij mij erg soepel het bestellen, ondanks dat ik een afwijkende maat tandwielen wilde.
Kettingpons heb je niet persee nodig hoor.
Kun je de ketting daarmee ook breken??

Ik heb er geen en slijp doe oude altijd gewoon met een slijptol door.
Wel EERST de bouten van de kettingwielen lossen, dan kun je de boel nog met de achterrem blokkeren, daarna pas de ketting doorslijpen. Als de bout van het voorste kettingwiel door de profs is vastgezet (die draaien ze veel te strak met zo'n luchtsleutel) zul je er met handgereedschap een flinke dobber aan hebben. Eerst maar eens kijken hoe vast het zit..
Monteren van de klinkschakel gaat heel handig met een bankschroef met een plaatje met twee gaatjes met dezelfde hartafstand als die van de kettingschakels, maar wel een iets grotere diameter. Meet goed met een schuifmaat (de breedte van de inelkaar geschoven klinkschakel) of je de ketting niet te ver dichtdrukt, dan druk je je X- of O-ringen kapot.
Klinken door er iets conisch in te slaan, tegenwoordig is het einde van de pannen van klinkschakel van zachter materiaal, dat gaat heet gemakkelijk.

Succes!
 
Ik ben er ook weer bij.

Ik merk wel dat bij RAD.eu ze de kettingset merk AFAM aanbieden waarvan het kleinste kettingwiel het ingebouwd dempingsrubber heeft aan 152.3euro incl verzending in Belgie.
142.63 incl verzending ZONDER ingebouwde demping.

Op mijn motor zit een klein kettingwiel met rubber binnenring.
Met 28000km vermoed ik dat dit nog steeds de eerste set is.

Bedankt DKP voor de aanmaak van het nieuwe topic, zodat we ongestoord verder kunnen.
 
Roger SV, zat alles bij die kettingset?
Volgens mij moet je ook een nieuw rubber bij het kleine tandwiel ook een nieuw rubbertje plaatsen?? En ook bij het achterwiel worden de rubbers gecontroleerd. is het handig als ik al deze onderdelen ook heb voordat ik eraan begin?

Sleutelen is toch wel stuk moeilijker dan ik gedacht had ;( ;( ;(
 
Roger SV, zat alles bij die kettingset?
Volgens mij moet je ook een nieuw rubber bij het kleine tandwiel ook een nieuw rubbertje plaatsen?? En ook bij het achterwiel worden de rubbers gecontroleerd. is het handig als ik al deze onderdelen ook heb voordat ik eraan begin?

Sleutelen is toch wel stuk moeilijker dan ik gedacht had ;( ;( ;(
De rubber in het voortandwiel is een dempingsrubber.
full

Links origineel, rechts één van DID.
Bij het origineel heb je een binnenschijf met het centergat, dia staat letterlijk los van de buitenkrans, en beiden zijn aan elkaar verbonden door die rubberren ring, dat dus schokken bij het schakelen (een beetje) opvangt.

Bij het achterwiel heb je die niet in/op het tandwiel, maar zitten die in de wielnaaf, nummer 7 in dit schema, 5 stuks, waar de tandwieldrager ingrijpt. Deze hoeven echt niet vervangen te worden. Tenzij ze zo uitgehard zijn dat ze er verduurd uitzien of zo een beetje beginnen af te brokkelen ... kans dat dat gebeurt is zeer klein.

Die rubberen ring in het voortandwiel is niet echt een noodzaak vermits je in je achterwiel nog een demping hebt ingebouwd. Maar het mag natuurlijk wel.

En laat je vooral niet afleiden door in het Chinees Japans opgestelde manuals, eens je er een beetje in zit, is het niets meer ;)
 
@ Burnett, top ik zag hem idd dankje.

Roger SV, zat alles bij die kettingset?
Volgens mij moet je ook een nieuw rubber bij het kleine tandwiel ook een nieuw rubbertje plaatsen?? En ook bij het achterwiel worden de rubbers gecontroleerd. is het handig als ik al deze onderdelen ook heb voordat ik eraan begin?

Rubber bij het kleine tandwiel ken ik niet maar ik heb een ouder model. De rubbers bij je achtertandwiel verwacht ik nog niet zo slecht dat ze vervangen moeten worden, die zou ik nog niet kopen iig.

Sleutelen is toch wel stuk moeilijker dan ik gedacht had ;( ;( ;(

Als je laat weten wanneer je zou kunnen dan kom ik wel helpen met je ketting, als je het eenmaal gedaan hebt krijg je er vanzelf handigheid in :Y
Stuur maar ff een PB.
 
Ik ben er ook weer.
Mis in topic titel nog de link naar deel 10. En gaan we leden/motoren in de OP zetten?
Was ik idd vergeten! :o :$
Zal hem erbij voegen van zodra het 10e deel op slot is ... heb het al gerapporteerd, maar 't is nog steeds open :P

Leden+motoren in de OP? wil dat wel opnieuw doen als daar vraag naar is. Had dat deel er nu effe uitgelaten omdat er toch wat instonden die niet alleen meer in het GSX F topic verschenen, maar zelfs al lang niet meer op MF komen :$

Als we het wel opnieuw doen, moeten er wel nieuwe fotootjes voor binnenkomen ...

... we komen er nog op terug ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die rubberen ring in het voortandwiel is niet echt een noodzaak vermits je in je achterwiel nog een demping hebt ingebouwd. Maar het mag natuurlijk wel.
Klopt helemaal.
De dempingsrubbers in de tandwieldrager gaan eigenlijk nooit kapot., worden alleen een beetje op druk belast.
De rubberen ring aan het kleine tandwiel is er alleen om wat geluid te dempen. Niet echt noodzakelijk dus, het levert mechanisch niets extra.
Nogmaals Succes!!
Op mijn GSX600F (1st gen) had ik ook geen rubber op het voortandwiel.
 
Nsmeijer gaat me helpen *D :)
Wel interessant:
Motor garage (geen dealer) ketting 192 euro(volgens mij did). Ketting +montage 260
Suzuki dealer: ketting 170. Ketting (ongeveer zelfde online prijs)+montage niet meer dan 250.

En los ketting kopen is 120 ongeveer en dan pons erbij voor 50 kom je ongeveer op 170 uit. Dat scheelt toch erg veel geld :r
 
Mijn ketting moet ook hoognodig, laatste rit was retourtje van 120km, voor de rit gesteld maar na de rit weer helemaal slap.... :N
Zit bijna op het eind met stellen maar ben niet meer van plan ermee te gaan rijden vindt het niet meer verantwoord en onderweg bijgeluiden omdat je ketting over het kunststof deel van de achterbrug loopt is ook niet bevorderlijk voor het gevoel van lekker rijden...
Ketting was vorig seizoen nog goed maar rit van het voorjaar van een km of 500 op 1 dag heeft hem de das omgedaan....
Wist toen ik vorig jaar de motor kocht dat hij eraan zat te komen alleen wanneer.... -O-
Nu eerst even vakantie....
 
Laatst bewerkt:
Ketting was vorig seizoen nog goed maar rit van het voorjaar van een km of 500 op 1 dag heeft hem de das omgedaan....
Dat kan normaliter eigenlijk niet. Had je 'm net voor die 500 km rit nog gesteld? Zo ja weet je zeker dat ie niet te strak heeft gestaan (in ingeveerde toestand van de motor komt de ketting strakker en) en op het 'kortste punt' in de ketting gemeten?

Heb zelf die fout ook eens een keer gemaakt, al doende leert men. J
e voelt het trouwens ook tijdens het rijden als ie te strak staat, maar dan is het in feite al te laat.
Volgens mij heb ik ondanks direct na thuiskomst iets slapper afstellen maar 30 dkm met die ketting gedaan of zo , niet veel in elk geval..
 
Laatst bewerkt:
DKP of geen DKP?

[afbeelding]

Bedoel je nu die persoon in die gele jasjurk? :+

Marcedwin, jij bent de eerste die ik tegenkom die echt een site en een uitgebreid filmpje maakt voor de verkoop. Die Bos uitlaat klinkt trouwens lekker! Wel grappig dat ik meteen bij het uitrijden van je appartementencomplex dacht: hee dat is zeist toch :Y
 
DKP of geen DKP?

[afbeelding]
Vandaag gemaakt?
Hoe laat? Alvast vóór 18u zo te zien.
Ik ben om 17:10u vertrokken naar mijn werk.

Dat moet ik geweest zijn,
... of beter gezegd, dat ben ik gewoon *O* *O* *O*

Want:
Donkergrijze GSX 750 F - check
Witte helm - check
De jas - check
Plaats en tijdstip - check

Dat zou gewoon te toevallig zijn *D

Thanks for the photospot!!! *O* 8-)

Die voeg ik toe in bij in mijn fotomap!

Jammer dat ik niet met camera rijd, anders kon ik jou ook een screenshot bezorgen -O-



Edit: zo te zien gaf ik je trouwens net een motorgroet? Of toch niet?
Kan zijn van niet, soms zie ik het te laat :$
Maar het lijkt me wel of ik mijn linkerhand op dat moment niet aan het stuur heb ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je hebt me toch gezien want je zwaaide terug :P
inderdaad, uur en datum op camera klopt, was vandaag :)

als je filmpje wilt, laat maar weten
 
je hebt me toch gezien want je zwaaide terug :P
inderdaad, uur en datum op camera klopt, was vandaag :)

als je filmpje wilt, laat maar weten
Aha ja ... nu zie ik de datum en tijd staan, na het downloaden viel het mij pas op :$

Ja, filpmje mag altijd. Maar hoe bezorg je het mij?
Ik zal zo dadelijk wel moeten stoppen met MF, want we gaan hier zo meteen aan een extra opleiding beginnen ivm de Winter Operations op Brussels Airport ;)
Ik zie het dan later wel, morgen of zo, want zit hier tot 00:00u, en zal op de luchthaven blijven slapen want moet om 04:00u alweer op mijn werk zijn :')

Hehe, wel leuk, mekaar kruisen :]
 
ik stuur je zo een downloadlink van mijn dropbox via PB.
niet veel te zien, maar wel geinig om jezelf eens te zien rijden :P

succes vannacht! lig ik heeeerlijk te maffen
 
Ik wil mijn remmen gaan upgraden, opzich zijn de klauwen en schijven wel groot genoeg lijkt me zo dus ik wil de klauwen reviseren en voorzien van nieuwe blokken (welke raden jullie aan) en de leidingen vervang ik voor staal omwikkelde. Of zou het nut hebben andere kaluwen te monteren? Zijn er die redelijk eenvoudig passen? Zal ik de rempomp ook gewoon reviseren of heeft het nut om die te vervangen voor een zwaardere?
 
Dat kan normaliter eigenlijk niet. Had je 'm net voor die 500 km rit nog gesteld? Zo ja weet je zeker dat ie niet te strak heeft gestaan (in ingeveerde toestand van de motor komt de ketting strakker en) en op het 'kortste punt' in de ketting gemeten?

Heb zelf die fout ook eens een keer gemaakt, al doende leert men. J
e voelt het trouwens ook tijdens het rijden als ie te strak staat, maar dan is het in feite al te laat.
Volgens mij heb ik ondanks direct na thuiskomst iets slapper afstellen maar 30 dkm met die ketting gedaan of zo , niet veel in elk geval..

Had hem voor die lange rit gesteld en hij stond niet te strak.
Ketting was al bijna aan het eind van zijn levesduur, zaten wat harde stukken in en was ook ovaal versleten doordat er op sommige stukken minder speling inzat na het stellen.
Na die rit kon ik weer stellen en reed er nu pas weer mee.
Wist dat hij er dit seizoen aan zat te komen.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan