kawasaki z800

Drama..

Bleek bij aankomst dat het om een Z800E in 35 kw uitvoering was.
Stap je net af van een ZX10R met 138 KW :')

Motor zelf qua zithouding en stuureigenschappen reed heerlijk en 99% kans dat ik komende week richting Motoport rijd om de 10 in te ruilen voor een Z800 2016 Sugomi editie :)
 
Laatst bewerkt:
Kogel door de kerk :Y

Donderdag rijd ik naar Leek toe om mijn ZX10R achter te laten en de Z800 mee naar huis te nemen *O*
Kan niet wachten :9~
 
*O*


image.jpg
 
Ff voorstellen na jaren een Harley te hebben gereden en geen lol meer ermee had overgestap naar een kawa Z800 ja ik weet de meeste zullen zeggen Je spoort niet of wel😂😂maar hallo👍🏼
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Redelijk nieuw hier op het forum, zeg maar zo'n 10 minuten :P

Vroeg me af of iedereen tevreden is met zijn z800? Heb nu een z750 en wil een z800 gaan kopen. Iemand ervaringen die hij wil delen? Zou fijn zijn!

Morgen nog maar eens gaan kijken naar de z800 *D *D
 
Ik wel :Y

Sinds een week in bezit dus heb nog niet bijzonder veel ervaring.
Kom zelf van de ZX10R 2008 af :

image.jpg


sinds kort nu overgestapt dus naar Z800 Sugomi ( met onderhand nieuwe Spiegels! )

image.jpg


Qua sturen / looks / sound van de Akra ben ik helemaal blij met de nieuwe bike.
Weegt behoorlijk veel zelfs meer als zijn voorloper maar tijdens rijden merk ik er helemaal niks van.
Motor pakt goed op ook bij lage toeren in de hogere versnellingen komt motor prima van ze plek :Y
Erg gemakkelijke motor ook en je went er snel aan ( ik althans ) had na 2 dagen de schaamranden helemaal weggereden in ieder geval :]
 
Laatst bewerkt:
Zadel is overigens niet bepaald kontvriendelijk!

kwestie van wennen en inzitten wellicht maar ik lees er meerdere berichten over op het web.
 
Hij ziet er gaaf uit de Sugomi edition! Kentekenplaathouder is echt een aanrader!! Maakt hem meteen een stuk sportiever en het ziet het er gewoon vet uit!

Wat voor 1 heb je besteld?
 
Hey G. Focker!

Bijzonder om te zien dat je van een ZX10R naar een Z800 bent gegaan! Hoe bevalt het tot nu toe? Mis je geen vermogen van je oude motor? Ik zit er sterk over te denken om mijn R1200GS in te ruilen op een Z800 of Z1000, omdat ik weer wat sportiever wil rijden en wat "beleving" mis op mijn GS.

Ik heb zelfs nog over een supersport nagedacht, maar dan is een naked qua zithouding etc. toch een stuk fijner.
 
Hey G. Focker!

Bijzonder om te zien dat je van een ZX10R naar een Z800 bent gegaan! Hoe bevalt het tot nu toe? Mis je geen vermogen van je oude motor? Ik zit er sterk over te denken om mijn R1200GS in te ruilen op een Z800 of Z1000, omdat ik weer wat sportiever wil rijden en wat "beleving" mis op mijn GS.

Ik heb zelfs nog over een supersport nagedacht, maar dan is een naked qua zithouding etc. toch een stuk fijner.


:W

Ja dat zeggen er meer en ja ik heb tot nu toe paar momenten gehad dat ik wat vermogen mistte.
Afgelopen zondag het geval :
Groepje aan het rijden hier in de regio en dan zijn die momenten daar dat iedereen op een dijk of recht stuk het gas erop gooit.
Dan vliegen de Supersports je wel om de oren. ( 750 /1000 etc )
Ook wel een keer goed voor mij want met die PK kanonnen is het tegenwoordig niet leuk meer hoe snel het fout kan gaan ( financieel ) :+
Motor rijdt heerlijk en komt echt prima van ze plek af dus echt een prima motor om alsnog je lol uit te halen.
Erg vriendelijk ook, het is opstappen en binnen enkele uren voel je je erop thuis.

Waarom geen 1000?
Meerdere redenen:

1. Ja financieel gezien is de 800 een stuk beter geprijsd.

2. vind de koplamp unit en de achterzijde van de 800 mooier.
Dit is natuurlijk persoonlijk maar vind de nieuwe 1000 op die 2 onderdelen de look hebben van een zelf gebouwde streetfighter en dan met name de koplamp unit.
Het trek mij simpelweg gewoon niet!

3. Ik kreeg bij Motoport Leek gewoon een mooi aanbod qua inruil voor mijn motor en zij hadden de Z800 Sugomi staan en de moeite en service die zij mij boden telt in mijn beleving ook een stukje mee :)
 
Dank voor je reactie! Was erg benieuwd :)

Ja kan mij voorstellen dat dit een stuk "goedkoper" is en ach misschien ook wel veiliger ;)

Looks zijn inderdaad persoonlijk, ik vind de Z1000 zelf gruwelijk mooi, hij is mij helaas alleen te duur.. Ik twijfel nu over een Z800 of een 2010-2013 model van de Z1000. Ik denk persoonlijk dat ik het koppel van de GS ga missen op een Z800, ben natuurlijk geen 4-cilinder gewend. Ik ga vrijdag proefrijden op een Z1000 uit 2012, ben erg benieuwd want ik heb de 2014 Z1000 al een keer een dageje gehuurd en ook al eens een proefrit op de Z800 gemaakt :)
 
O maar de 2012 variant van de Z1000 is wel aardig :Y :9~

voorkant en achterkant vind ik ook stuk mooier bij dit model!
 
Hallo gasten, zijn er wel eens Kawasaki opstap dagen ofzo waar ik een proefrit op zo een mooie Z800 kan maken?
Mijn oude hornet is aan vervanging toe en die Z800 van jullie lijkt me wel wat.
Ik wil echter niet al dat gedoe met die verkopers om een proefrit los te peuteren...
 
Wellicht zou je eens bij een Kawa dealer langs kunnen gaan die betreffende Demo modellen van jouw gading heeft staan.
Zo heb ik het ook gedaan toen ik mijn oude motor wilde inruilen een paar weken geleden.
Dan heb je totaal geen last van: al dat gedoe met die verkopers om een proefrit los te peuteren...

Ik lees graag mee in dit Topic, want vind een Z800 en ook de Z1000 machtig mooie fietsen.
Ik rijd sinds kort met volle tevredenheid op een Z300, maar zit met een schuin oog te kijken naar een Z800 of Z1000 als ik weer eens een bakkie thee doe bij de motorzaak.
Wat een mooie modellen zeg.
Neem vaak een teiltje mee zodra ik ga kijken, want het kwijl loopt me de mond uit.
Die Z800 is verschrikkelijk mooi en die Z1000 vind ik ook geweldig.
Mijn dromen heb ik al voor de nabije toekomst: een Z800 of Z1000 in mijn favoriete kleurstelling.
En het mooiste van dromen is dat ze kunnen uitkomen, want ze benne niet allemaal bedrog.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan