Gerommel aan de motoren van Tomcat

Wordt nog gezellig daar met al die mf-ers. :W
Ik zal terugzwaaien, als ik je kan vinden ;)
Die Graue is ook een klapkat?
Nee de Pantzergraue is een "gewone oer-kat", kijk maar:


Zo, mooie motor :9~ , heb je hem uit het buitenland gehaald?
Beetje voorzichtig doen met het oude lijf :+
Komt uit de buurt van Arnhem, en dat is volgens mij Nederland, eh en ik ben altijd voorzichtig, maar let wel eens ff onvoldoende op..... :/
Overigens de wit/blauwe ES ben ik kwijt, die heeft de ex eigenaar van de Katana nu. We hebben geruild zogezegd.

Awel, die voorvork leek me niet zo standaard.
Gebracete?achtervork?

Over moto's praten, zo saai... :Z ahum ahum

Er liggen net nieuwe BT45's op, dus kunnen we weer verder, neeje, lig nog met een puzzeldoos carburateurs, lol, en de rest moet ook nog...

Mooi, nieuwe banden dus niet laten verouderen door stilstand 8-) maar goed, nog ff doorwerken dus! En over moto's praten is echt saai, vinden anderen dan......

Tomcat is toch nog niet zo oud? :? Grapje

Alles is relatief, toch?
 
Mooi, nieuwe banden dus niet laten verouderen door stilstand 8-) maar goed, nog ff doorwerken dus! En over moto's praten is echt saai, vinden anderen dan......Alles is relatief, toch?

Gelukkig zijn wij geen 'anderen', lol
Neeje, ze moeten draaien dit jaar, die bandjes, en de rest liefst ook

Ah, het ging over de leeftijd van de bike... ;)

Zeg, die 'schetsplaten' (waar de voetsteunen aan hangen), lijken toch goe op die vd VF1000F, niet? 'T is eigenlijk een vermomde VF in Katana-trim, jaja ;)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn wij geen 'anderen', lol
Neeje, ze moeten draaien dit jaar, die bandjes, en de rest liefst ook

Ah, het ging over de leeftijd van de bike... ;)

Zeg, die 'schetsplaten' (waar de voetsteunen aan hangen), lijken toch goe op die vd VF1000F, niet? 'T is eigenlijk een vermomde VF in Katana-trim, jaja ;)
Volgens mij zijn het de schetsplaten van een GSX1100EFE:


Op internet zijn diverse setjes Katana bodywork op een Bandit 1200 en ook op een GSX1400 te zien. Ook wel foto's waarbij een Bandit 1200 wordt gestript en het frame bovendeel eraf wordt gehaald en Klapkat deel erop.....
 
Kep je niet gezien :')

Heb ook voornamelijk naar boven gekeken, weer eens wat anders dan die tweewielers.
Hmm, er waren er nog 170.000 of zoiets, dus ja. Helaas was de organisatie van het vervoer heel veel slechter dan anders, en was het weer niet geweldig.....
Och en omdat dit mijn topic is dan toch maar ff een foto....




Zo, en dan nu weer on-topic
 
Die kat is gaaf, zie je weinig meer aangeboden worden op mp of speur.

Mooie plaatjes van de show, wij zijn met auto zo dichtbij mogelijk gekomen en daarna kwartiertje lopen.
(scheelt wel dat mijn vriendin daar de weg goed weet)
 
Daaaaaaamn mooie plaatjes! (die helikopter :} )

Jammer dat de grijze geen "klapkat" is, dat maakt die motors wel echt af...

Betreft de carburators, die van Fozzie moeten nog terug in elkaar geraken he :)
Tot hiertoe heb je enkel bewijs gezien van mijn vermogen om dingen uit elkaar te vijzen :P
 
Daaaaaaamn mooie plaatjes! (die helikopter :} )

Jammer dat de grijze geen "klapkat" is, dat maakt die motors wel echt af...

Betreft de carburators, die van Fozzie moeten nog terug in elkaar geraken he :)
Tot hiertoe heb je enkel bewijs gezien van mijn vermogen om dingen uit elkaar te vijzen :P

Bwah, niks wat wat superlijm en ducktape niet kan ;)
 
Betreft de carburators, die van Fozzie moeten nog terug in elkaar geraken he :)
Tot hiertoe heb je enkel bewijs gezien van mijn vermogen om dingen uit elkaar te vijzen :P
Hmmm, dat is waar de VF1000 was ook al verdacht snel "ontvisd", mocht dat goed Vlaams zijn.......maare ik begrijp dat als het niet lukt om het "terug" in elkaar te vijzen, dat Fozzy dat wel even met eendenplakband en supereure lijn kan oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen wat aan de Panzergraue kat aan het prutsen.
Helaas geen stuurpenbovenkantopsluitbout gevonden....Bij CMSNL zie ik bij de GSX750 een moer en geen bout??? En hier zit duidelijk binnendraad in, maar welke schroefdraad...ik denk M12x1,25...wie weet dit?

Ook ben ik met de kabelboom bezig. Eerst was ik aan de gang met het mooie kleurenschema van de GSX750S maar ik hield alleen een onderdeel en een heel stel draadjes over....

Blijkt het om een automatischeknipperlichtafslagdinges te gaan. Kortom die kan wel weg met z'n draden, knipper de knip. Kan weg want geen originele teller met snelheidsmeting voor dit kastje.

Ook aan de carbs ga ik nog wel ff wat moeten doen:

Wellicht pas de chokeplunger van een ES carburateur, of wellicht kan er een complete ES carbset (heb ik er nog 2 sets van liggen) in, maar goed eens uitzoeken wat daarvan hetzelfde is. Voorlopig ben ik in ieder gaval zoet bezig.
Ook aan de VF gebeurt nog wel wat:

Op aanraden van Maximus86 en Fozzie Bear Fozzie Bear in "VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R t..." ben ik ook de rubbers met Wintergreen Olie en Alcohol aan het soepel maken. Werkt prima. Hopelijk binnenkort naar Maximus om de carburateurs weer te monteren.
 
Ondertussen wat aan de Panzergraue kat aan het prutsen.
Helaas geen stuurpenbovenkantopsluitbout gevonden....Bij CMSNL zie ik bij de GSX750 een moer en geen bout??? En hier zit duidelijk binnendraad in, maar welke schroefdraad...ik denk M12x1,25...wie weet dit?

Kan hem op de site van cmsnl ook niet zo snel vinden.
Wel hier: Alpha Sports - Suzuki Motorcycle Parts Catalog

ff zoeken op BJ 1983 >> gs750SD >> steering stem >> nr. 5 >> 51353-49300

maat staat er helaas niet bij, wel dattie ook in de gsx750es zit ;) , als je het partnr. googled...


Op de "gewone" gsx750 zit er een soort lange moer waar de chokeknop ingeschroefd zit.
 
Laatst bewerkt:
Had ik al gezegd dat ik Die Pantzergraue errug gaaf vind *O*

Hoort nog een dikker achterbandje in als ik het goed zie... 8-)
Alu achterbrug van een gsx1100 80/81 erin en bandje past ertussen... :9
 
Laatst bewerkt:
Kan hem op de site van cmsnl ook niet zo snel vinden.
Wel hier: Alpha Sports - Suzuki Motorcycle Parts Catalog

ff zoeken op BJ 1983 >> gs750SD >> steering stem >> nr. 5 >> 51353-49300

maat staat er helaas niet bij, wel dattie ook in de gsx750es zit ;) , als je het partnr. googled...


Op de "gewone" gsx750 zit er een soort lange moer waar de chokeknop ingeschroefd zit.

Dank je wel Roy, deze site kende ik nog niet. Wel mooi dat de ES dezelfde bout heeft, had ik al even geprobeerd....maar wilde toen niet....nog maar eens meten dan.
 
Net ff gekeken bij mijn GR650 uit '83, zit ook zo'n bout in (alle onderdelen van suzuki passen op elkaar... toch? O-) en da's inderdaad M12 1.25

Dan kan je er een bougie in draaien als top bout!
Gewoon een bougiedop er op, en een kabeltje dat verdwijnt onder de tank, en lekker geheimzinnig doen als de mensen vragen waar dat voor dient, en ondertussen heb je een goedkope topbout })
 
Afgelopen zaterdag bij Maximus86 geweest.
Tomcat_ in "VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R t..."
Maxim heeft de carbs 3 weken geleden ultrasoon gereinigd en afgelopen zaterdag weer gemonteerd. Dat is bij een V-4 ff wat anders als bij een 4 in lijn kan ik zeggen......of ik daar zelf ooit weer was uitgekomen, en dan zonder voorbeeld.......
Maxim geweldig bedankt!
Vandaag eindelijk tijd om de carbs te gaan monteren. Eerst ff getest of alles dicht was:

Maar gelukkig helemaal goed.
Vanavond test gereden. Wat rijdt zo'n VF1000 toch geweldig lekker. Het voelt op de een of andere manier gewoon natuurlijk aan. En een geweldig geluid :9~
Morgen de carburatuers eens synchroniseren of tewel hoe ga ik ooit bij die schroefjes komen.....ik ga m'n best doen.
 
Ook nog even aan de panzergraue kat "gewerkt".
Dopje van choke verwijdert. Veer was compleet verroest en kwam er in stukjes uit, allemaal gomtroep. Chokeplunger zit muurvast. Hoe krijg ik die plunger eruit? Staat nu in in imal te weken....
 
Vandaag de carburatuers van de VFk gesynchroniseerd:

Voordeel, alles kan lekker blijven zitten.
Nadeel, je kan echt niet fijn bij de schoefjes. Daar heb je eigelijk een schroevendraaier met cardanoverbrenging voor nodig....
Maar met een flexibele 7mm dop (tbv slangklemmen) ging het ook, maar niet echt handig.

En dan was ik ook nog bezig om de tank te ontroesten.
Tomcat_ in "VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R t..."
 
Onlangs een weekeindje naar de Eifel geweest met de GSX750ES.
Uitzicht vanuit het zadel:

Uitzicht na afstappen:

Samen met de motor van m'n broer (polygoonjournaalstemmetje let op de onderstaand beeld kan als zeer schokkend worden ervaren:
 
Vandaag nog maar eens even van de droge weg geprofiteerd.
Met de VF 1000 een rondje gedaan voordat de ophokplicht ingaat.

De VF heeft inmiddels een comstar achterwiel. Ik heb ook nog zo'n voorwiel, maar daarvoor zoek ik nog 2 stuks bouten om de remschijf vast te zetten:

Mocht iemand die nog hebben dan hoor ik dat heel graag.....(het gietwiel heeft veel langere bouten waar ik niks mee kan in de comstar wielen)

Van de oerkat ben ik bezig met de carburateurs. De vlotters bleven hangen, en er was een choke plunger afgebroken. De choke plunger zit inmiddels een exemplaat van een 750ES in.

Ik zit nu alleen te klooien om van 2 carburateurs de pen waar de vlotter aanhangt los te krijgen. Bang dat ik de boel afbreek.

 
Hoe ist met de oer-kat?

Op de klapkat mag je inmiddels ook wel zuinig zijn ;)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...neric-Motoren&utm_content=Motoren | Oldtimers

:W
Deze klapkat ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Och ja, biedingen via marktplaats zeggen niet alles, maar ik zie dat ik nu wel een serieus slot moet gaan meenemen :+ Ben erg benieuwd waar deze uiteindelijk voor weggaat, maar de mijne gaat toch sowieso toch niet weg.

De panzergraue oer-kat schiet eigenlijk niet echt op. Ik wilde eerst eens zien of ik de carburatuers zonder ze te scheiden kon fixen. Maar dat is (uiteraard.....) niet gelukt. Ik moet op jacht naar revisiesetjes maar dan wel complete, want veelal bevatten die sets niet alles wat je nodig hebt, de rubberstopjes bijvoorbeeld van pos 38 en de stalen ringetjes van de stationairafstelling bijvoorbeeld.

Een idee waar ik wel complete sets kan krijgen? Garb is niet dezelfde als "gewone" GSX750, dit zijn 34mm carbs en de "gewone" heeft 32mm dacht ik.
Ook kreeg ik twee van de vlotters niet los, dus als ik ze ga scheiden zal dat beter gaan met ondersteunen. Als dat dan zover is ga ik Maximus86 vragen of hij ze voor me wil ultrasonen.
Maar goed, echt opschieten doet het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan